Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

K: Auto katuse maha lõikamine
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=10&t=99921
1. leht 2-st

Autor:  creative602 [ 16.10.2012 23:02 ]
Teema pealkiri:  K: Auto katuse maha lõikamine

Tere, tahaks infot kas keegi on ise auto kabroks lõiganud ja selle ümberehituse ka seaduslikuks saanud. Olen pikemalt mõelnud selle peale pole veel kahjuks arki jõudnud küsimustega, aga uurin äkki keegi teinud. Palun sellised kommentaarid nagu mõttetu ja muu jama endale jätta. Iseenesest mingi trikiga peab seda ikkagi saama. põhiprobleemiks vist jäävad ikkagi turvavööde õige kõrgus ja tuuleklaasi raami toestamine( arvatavasti autos peab olema mingis osas turvapuur).

Autor:  ORaamat [ 16.10.2012 23:04 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Auto katuse maha lõikamine

Mul sõbrad lõikasid kunagi ühel põllurallikal katuse maha. Üldiselt kere jääb nõrgaks kuna cabrio kere ehitatud tugevamana. Sedaanil/Universaalil pole nii tugevat vaja kuna katus hoiab kompotti tugevana. Kui see nüüd ära lõigata võib kere lihtsalt keskelt läbi vajuda. Ehk siis oleks vaja kere ka tugevdada.

Sellekohta ei oska midagi öelda, et kas seaduslikult selle ära saab registreeritud.

Ollu

Autor:  kj [ 16.10.2012 23:11 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Auto katuse maha lõikamine

Seda peaks iga inimene siit vist teadma, et ühes tükis see asi kaua ei püsi jah :uhoh

Autor:  creative602 [ 16.10.2012 23:17 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Auto katuse maha lõikamine

Kere tugevuse pärast isegi väga ei karda, tugendada iseenesest ei ole väga raske, põllurallikaid kabrioteks on ikka lõigatud paar tükki, näiteks üks täiest läbi mädanenud 85" opel kadett universaal sai kapoti äärest kõik maha lõigatud ja isegi üllatavalt tugev oli, arvasime kah, et vajub kohe keskelt läbi kuna terve auto oli aind pahtel, värv ja natukene mäda metalli. Toda sai ikka kõvasti piinatud, kruusa peal 60-70 külge lastud, hüpatud ja muudgi tehtud aga auto püsis ilusti koos, :D juhitavus läks isegi paremaks võib öelda. Selle paberimajandusega tekivad just probleemid, kuna pole ühtegi omavalmistatud, või modifitseeritud asja arvele võtnud.

Autor:  torms [ 16.10.2012 23:23 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Auto katuse maha lõikamine

Aga jäta kõik alles, lõika lihtsalt katuse sisemine osa ära, (nagu oleks ülisuur katuseluuk) ja tõmba mingi nahk peale või pane aknad.

Autor:  ORaamat [ 16.10.2012 23:26 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Auto katuse maha lõikamine

Ragtop oleks üsna mõistlik variant jah.

Autor:  enrico- [ 16.10.2012 23:30 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Auto katuse maha lõikamine

Isegi olen seda katuse maha lõikamise varianti mõelnud, ning kui uksed korralikult kinni keevitada, siis peaks kere piisavalt jäik olema. Iseasi, kas nii ka arvele saaks. Muidu võimalik ka toestada ka salongi läbiva toruga (juhi ja kõrvalistuja vahelt või uste äärest)

Autor:  creative602 [ 16.10.2012 23:37 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Auto katuse maha lõikamine

:D sellist varianti kah tehtud, et suur katuse luuk äärest äärde, aga pole ikka see õige. Olen natuke infot leidnud isegi, katuse maha lõikamine muidu täitsa lubatud seaduse järgi, siis peab olema põhi tugendatud ja turvakaar sõitjate kaitseks (enne sõidukõlblikuks tunnistamist peab läbima kontrolli), aga turvavööde kohta ei ole netis infi peab ikka arkis käima.

Autor:  creative602 [ 16.10.2012 23:41 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Auto katuse maha lõikamine

Selle jaoks, et uksi kasutada peab veits rohkem vaeva nägema, lahtiste ustega sees hüpates natuke väsinumad autod kipuvad läbi vajuma, aga võimalik kui teha U kujulised uste umbruse tugendused.

Autor:  rnx [ 17.10.2012 08:18 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Auto katuse maha lõikamine

Oijah, kõige lihtsam vastus oleks, vaata natuke lähemalt mõne tehase kabrioleti keret ning sellele tehtud tugevdusi.

Algatuseks on tugevam tuuleklaasiraam - osadel autodel on pleki vahele paigutatud lihtsalt prosta toru, osadel on terve raam teine ning ruumiliselt erinevad plekid omavahel seotud. Tugevdused ulatuvad ka tulemüüri ning armatuuri alla reeglina.

Teiseks turvakaar - ilma neljas punktis kere külge kinnituva turvakaareta maanteeamet sellist ümberehitust teostada ei luba - kui keerad auto kummuli, siis kuidas tagada ohutus - tehaseautol reeglina hoolitseb selle eest tuuleklaasiraam, iseehitatul seda sama tugevaks saada on suhteliselt raske kui isegi mitte võimatu. Ning isegi, kui oled selle tugevdanud, tehnoeksperdil ju puudub võimalus seda kontrollida.

Kolmandaks - karbid. Kabrio küljekarpidest leiab reeglina vahelehtedest "võileiva". Muidugi on seda võimalik ka natuke prostamalt teha - 3 gen. Camaro kabrioletil jookseb mööda karbi alumist külge ca 25x50 mm nelikanttoru. Aga siinkohal tuleb meeles pidada, et need autod pole ka päris tehasetöö vaid kerefirma ümberehitus. Mõistlik oleks tugevdada ka poolraamide ümbrust ning võimalusel need veel omakorda omavahel ära siduda.

Ja kinnise autoga võrdset jäikust ning naginavabadust ei saavuta lahtine kere nagunii.

Autor:  offline [ 17.10.2012 08:40 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Auto katuse maha lõikamine

creative räägi mis autot cabrioks lõigata tahad üldse :D

Autor:  creative602 [ 17.10.2012 09:15 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Auto katuse maha lõikamine

Autoks oli plaanis võtta täiesti korras, väga vähese roostega ja üv-ga 2106. Kuna arvatavasti detsembrist tekib rohkem vaba aega oleks selline projekt päris äge. Idee oligi uurida mis nõuded on, teha paar joonist millega siis arkis käia ja küsida mida saab mida mitte.

Autor:  offline [ 17.10.2012 09:26 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Auto katuse maha lõikamine

Mingi lambise elektrood keevituse,keevitusoskuste, ilma jooniste ,mõõtmiste ,ilma õige materjalita sa seda arvele ei saa kindlalt.
Sapperi ju leivategija lõikas cabrioks ja see kenasti arvel..

Autor:  rnx [ 17.10.2012 09:45 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Auto katuse maha lõikamine

"Sappar" jms herr Leivategija koostatud porno on registris omavalmistatud sõidukitena.

Autor:  creative602 [ 17.10.2012 10:48 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Auto katuse maha lõikamine

Ise mõtlesin kah seda omavalmistatu alla võtta kuna reeglid on isegi üpris leebed. Põhimõtteliselt ei ole seal vist paika pandud turvanõudeid kah peale tehnilise osa (pidurid peavad olema kompleksena ühe auto pealt võetud jne).

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/