Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 02.05.2025 03:17

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 41 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Vedru lühemaks lõikamine
PostitusPostitatud: 26.01.2009 19:31 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.01.2009 15:48
Postitusi: 31
Asukoht: Lõuna- Eesti
_siim_ kirjutas:
:)
Et siis tugevama vedruga on auto ikka sama pehme kui originaaliga?(oletame et amorte all pole)

Paned pagassi täis ja perse vajub sama palju alla?

Päris nii ikka pole ju.


Enne kui vedru lühemaks lõikad, seo vedrud jalgade alla püstises asendis ja hüppa kuskil 10m kõrguselt alla. Kui sa saad, jäta meelde kui kõrgele põrkasid, lõika vedru lühemaks ning hüppa uuesti.
Saab selle teemaga siin ühele poole vähemalt.
Jõudu ja jaksu tuunimisel :)

_________________
Autoremont tõrvas. Diagnostika. Küsi lisa...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vedru lühemaks lõikamine
PostitusPostitatud: 13.02.2009 18:37 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 12:59
Postitusi: 1207
Asukoht: Tln
Kui nad nüüd autot üless tõstavad, kas vedru amordikannust välja ei või tulla? Samamoodi nagu olen kuulnud, ei saa lisada madaldusvedrusid originaal amortidele. Kuna tulevad kannudest välja. või ajan ma BS'i?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vedru lühemaks lõikamine
PostitusPostitatud: 13.02.2009 19:57 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.01.2009 15:48
Postitusi: 31
Asukoht: Lõuna- Eesti
Hakkab pihta jälle :D
Las lõikavad, krdi elundidoonorid :kill
Mõtetu teema, moded on ühest kambast nende tuunijatega eiteavä?
Keegi mõistlik inimene võiks selle jama siin ükskord lõpetada :beer

_________________
Autoremont tõrvas. Diagnostika. Küsi lisa...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vedru lühemaks lõikamine
PostitusPostitatud: 13.02.2009 21:09 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 12:59
Postitusi: 1207
Asukoht: Tln
El`Lango kirjutas:
Hakkab pihta jälle :D
Las lõikavad, krdi elundidoonorid :kill
Mõtetu teema, moded on ühest kambast nende tuunijatega eiteavä?
Keegi mõistlik inimene võiks selle jama siin ükskord lõpetada :beer


Misasi sul pihta hakkab? vaidled vastu, et lõigatud vedru ei hakka logisema või ei või taldrikust välja tulla/nihkuda kui amort on täies pikkuses??


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vedru lühemaks lõikamine
PostitusPostitatud: 14.02.2009 13:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.01.2009 15:48
Postitusi: 31
Asukoht: Lõuna- Eesti
Vedrude lõikamine hakkab. Kellegil aega on natuke?
Viige neile tuunijatele mõni sportvedru, las lõikavad tavalise sama lühikeseks ja siis vaatavad kas läks jäigemaks või mitte :D
Tsitaat: Tule taevas appi!

Minema lendavad nad sealt nagunii :think

_________________
Autoremont tõrvas. Diagnostika. Küsi lisa...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vedru lühemaks lõikamine
PostitusPostitatud: 15.02.2009 20:43 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.01.2009 15:48
Postitusi: 31
Asukoht: Lõuna- Eesti
Kui vedrude lõikamine on ümberehitus, siis on tõesti PUNKT.
Rohkem ma seda teemat ei torgi. Teooria oleks muidu õigem sõna...
aga annan alla, härra praktikant :D
Parimate soovidega: Teoreetik :beer

_________________
Autoremont tõrvas. Diagnostika. Küsi lisa...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vedru lühemaks lõikamine
PostitusPostitatud: 27.03.2009 15:33 

Liitunud: 07.06.2005 16:44
Postitusi: 21
Kuidas vedru lõikamine seda jäigemaks muudab? Lihtsalt vähendab tööpiirkonda, samuti amordil.

Kui näiteks jäikus on 100 kg/cm ja käik 10 cm, siis 700 kg jätab 3 cm varu, aga 3 cm võrra lühendatult lööb keerud kokku coil bind'i. Amort ka muidugi.

Jäigemad on hoopis madaldusvedrud, kuna nad peavad sama koormusega hakkama saama lühema käiguga. Samuti on amordid lühemad, et oleks ikka tööpiirkonnas.

Selliseid trikke tehti siis, kui aftermarketit polnud, nüüd on valik nii suur, et...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vedru lühemaks lõikamine
PostitusPostitatud: 27.03.2009 17:53 
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2004 21:22
Postitusi: 841
Asukoht: Tallinn
pigem nii, et vedru jäikus on 100kg/cm mingis kindlas liikumisvahemikus, üht keeret kokku ikka ei aja
700kilo all käib 7keerdi 1cm võrra kokku, =7cm kogupikkuse peale. Võtad kaks keerdu maha, paned need kaks keerdu vastu maad, 700 kilo otsa ja päris kokku vedrukeerde ikka ei saada ju. Eks käe vahel on ka tunda, et pool vedru on 2korda raskem kokku suruda (seda mõnda mm, mis üldse jaksad) kui tervet vedru.

_________________
Lameda maa klubi


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vedru lühemaks lõikamine
PostitusPostitatud: 27.03.2009 20:09 

Liitunud: 09.08.2005 09:07
Postitusi: 208
Asukoht: tallinn
täna kuulsin sellist mõttekäiku, et pannakse 2 originaalvedru kokku, nö üksteise sisse, omavahel kinni ja siis lõigatakse lühemaks. kõlab väga BS?!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vedru lühemaks lõikamine
PostitusPostitatud: 24.04.2009 17:21 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.12.2008 18:34
Postitusi: 521
Asukoht: kergelt švipsis
mul sõber korra proovis nii paar kuud tagasi, peale proovisõidu algust pole teda nähtud.

_________________
rebel


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vedru lühemaks lõikamine
PostitusPostitatud: 07.05.2009 19:45 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.01.2009 18:34
Postitusi: 178
Asukoht: Tartumaa
korraga umbes pool keerdu maha, ja juhitavuses tunda küll midagi pole.
madalamaks läheb aga küll.
ise kõikidel autodel neid lõikund ja seni kuni jääda mõistuse piiridesse, pole midagi hullu.

_________________
400HP 200SX SR20 Drift Spec... Otse me ei sõida :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vedru lühemaks lõikamine
PostitusPostitatud: 07.05.2009 21:03 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.01.2009 18:34
Postitusi: 178
Asukoht: Tartumaa
_siim_ kirjutas:
loogiline ju :D

see oli jah nagu üldistavalt öeldud.
olen näinud ka tuuninguhulle kes lõikavad pool vedrut maha...topivad kogu krempli kokku ja vaatavad et oi blä kui madal. lähevad tiirule ja iga mõne sekundi tagant käivad kenad laksud kui amordi põhja lööb.. vaevalt et 100km/h sisse üldse saaks :D

_________________
400HP 200SX SR20 Drift Spec... Otse me ei sõida :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vedru lühemaks lõikamine
PostitusPostitatud: 14.05.2009 13:58 
Kasutaja avatar

Liitunud: 02.03.2005 23:32
Postitusi: 99
ooda, aga oletame, et autole pakutakse maksimum madaldussarja -40mm aga oletame, et mul on karjuv vajadus saada -60 mm, ostan siis tutika madaldussarja -40 se ja tõmban ntx 1 keeru maha, mis see tähendab, et ma saan endale ca 6 cm madalama auto või et ma keerasin 4 lõikega umbes 5 kilo urruauku?
et kas tutikas asi jääb normaalselt toimima kuna ta on uus ja ka amordid on uued või on nii täpselt arvestatud, et amort käib 2 cm põhja kohe ja juhitavus on nagu noaga lõigatud? idee poolest peaks ikkagi juhitavus oluliselt parem olema kui ta oli 6 cm kõrgemal?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vedru lühemaks lõikamine
PostitusPostitatud: 12.07.2010 21:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 15:40
Postitusi: 92
Asukoht: Tln
Õpetlik video vedru lõikamise kohta http://www.youtube.com/watch?v=yRV6iQbBCB0


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vedru lühemaks lõikamine
PostitusPostitatud: 12.07.2010 23:55 
Eliit

Liitunud: 04.07.2003 11:21
Postitusi: 1328
Asukoht: Tln
Sai lõigatud 1,5 keerdu nii proovimise eesmärgil. Läks jäigemaks. Seda järeldan sellest,et enne olid amordid suht piiri peal 60-70% stendi järgi ja hoidsid autot stabiilselt veel enam vähem. Peale lõikamist on sama effekt,mis kehvale orginaal amordile madaldusvedrude lisamine. Amort ei tule enam toime tugevama vedru vetrumise stabiliseerimisega. Korralik amort panna,siis saab kindla järelduse teha.

Eks see päris õige tegevus pole,aga IMO 1-1,5 keerdu ei ole hullu midagi. Oleneb muidugi ehitusest. Astral alumine taldrik piisavalt kõrge,et ei kuku see vedru sealt kuhugi. Ilusti pinges kah.

Lugesin ühte eesti ringraja teemalist foorumit ja seal mitmed isikud samuti räägivad,et ei ole see lõikamine hullu midagi, isegi soovitati. Pigem usun nende inimeste juttu,kes tegelevad pidevalt vedrustuse ja tehnika piiripeal hoidmisega ringraja sõidus.


Eelmise posti video kohta kostaks seda,et vedru ots tuleks kuumutada ja painutada kujusse,et ilusti istuma jääks.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 41 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7