Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=11&t=126888
1. leht 2-st

Autor:  mehike007 [ 18.01.2014 14:58 ]
Teema pealkiri:  Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!

Mure selline et küünlaid vahetama asudes juhtus nii et küünal mis eelnevalt ei töödanud läks lahti keerates puruks. Küll sai leotada ja töösooja mootoriga seda toimingut teha kuid puru ta läks. Autoks 2003a saab 9-3, 2,2 diisel. Hetkel peal 3 uut küünalt ja katkine vana. Sõitmist ei sega. Küünal on tervenisti augus ja pealmine osa käib lihtsalt ringi nüüd. Küsimus siis selline et on keegi sellise murega kokku puutunud? Ja on ehk mõni võimalus ilma kaane maha kiskumiseta võimalus küünal kätte saada? Nt mõni töökoda kes saaks aidata vms. Hetkel läheb raskelt käima aku on muidugi vana aga isegi juhtmetega on tükk tegu -15 käima saada.

KAs saabile pole taolist tööriista olemas ?

http://www.youtube.com/watch?v=koghDoROFko

Autor:  mj6u [ 18.01.2014 15:03 ]
Teema pealkiri:  Re: Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!

Ettevaatlikult välja puurida. Diislitega tegelevad töökojad saavad sind aidata.

Autor:  mehike007 [ 18.01.2014 15:11 ]
Teema pealkiri:  Re: Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!

mj6u kirjutas:
Ettevaatlikult välja puurida. Diislitega tegelevad töökojad saavad sind aidata.


Olen kuulnud et kui mingi osa jääb välja siis saab mingi spets asja sinna keevitusega kinni la lasta ja sedasi keerata. Aga jh pean uurima kes aidata saaks. Inimene kes autodega tegeles ütles et kui 4st 1 ei tööta siis auto peaks ikka -20 ka käima minema aga hetkel tundub et isegi uue akuga see küll reaalne ei ole või siis on veel mingi probleem.

Autor:  mehike007 [ 18.01.2014 15:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!

Sellist asja panin veel tähele et vana küünal mis välja tuli oli keere pm maas aga plokis olev keere oli 100% korralik. Milles võis asi olla?

Autor:  KristjanH [ 19.01.2014 01:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!

Tavaliselt töösooja mootoriga need keermed maha keerataksegi ;)

Autor:  mehike007 [ 19.01.2014 10:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!

KristjanH kirjutas:
Tavaliselt töösooja mootoriga need keermed maha keerataksegi ;)


Räägitakse ikka ju et sooja mootoriga tuleks keerata lausa tulise:) Samas 2004a focusel tuli kuumalt kenasti maha. Aga saabil jh küünla keere tuli maha aga plokis oli korras keere. Kuidas oleksid sina siis asjale lähenenud?

Autor:  No.1 [ 19.01.2014 11:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!

Männikul üks vene mees tegeleb sellise asjaga. Raha võttis päris palju, ca 80€ ühe murtud peaga küünla eest, aga välja ta selle sai.
Ja loomulikult kuuma mootori protseduur!

Autor:  Inferno [ 19.01.2014 11:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!

80euri on suht vähe kaane mahavõtmise kõrval. Ja muid variante eriti ju pole :)

Autor:  mehike007 [ 19.01.2014 20:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!

Tartus ka üks firma kes selliste asjadega tegeleb :) Homme peaks hinna teada saama.

Autor:  kuno666 [ 24.01.2014 22:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!

See nädal neid küünlaid päris mitmel autol vahetatud ja kõigil sai neid vahetatud sooja mootoriga. Kõige suuremat peavalu tekitas täna hunday küünalde vahetus sest küljest tulid nad ära kriginaga ja raskelt. Proovisime uusi peale panna aga needgi läksid juba häälekalt sisse ja lõpuni ei jõudnudgi keerata. Võtsime uuesti küünlad maha ja siis täpse puuriga puhastasime augud ära ja peale seda läksid nad peale ilusti.
Soovitan sul süüte üle vaadata sest selliste külmadega saadi autod enam vähem ilusti käima. Hundayl olid kõik küünlad kutud. Passatil oli samuti kõik 4 küünalt läbi. Audil ja skodal oli 4 küünlast 2 tervet ja läksid autod samuti tööle.

Autor:  mehike007 [ 25.01.2014 15:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!

kuno666 kirjutas:
See nädal neid küünlaid päris mitmel autol vahetatud ja kõigil sai neid vahetatud sooja mootoriga. Kõige suuremat peavalu tekitas täna hunday küünalde vahetus sest küljest tulid nad ära kriginaga ja raskelt. Proovisime uusi peale panna aga needgi läksid juba häälekalt sisse ja lõpuni ei jõudnudgi keerata. Võtsime uuesti küünlad maha ja siis täpse puuriga puhastasime augud ära ja peale seda läksid nad peale ilusti.
Soovitan sul süüte üle vaadata sest selliste külmadega saadi autod enam vähem ilusti käima. Hundayl olid kõik küünlad kutud. Passatil oli samuti kõik 4 küünalt läbi. Audil ja skodal oli 4 küünlast 2 tervet ja läksid autod samuti tööle.


Peaks jh süüdet kontrollima. Käivitades nagu iga pöördega lubab aga käima ei lähe...

Autor:  Jallo [ 26.01.2014 12:28 ]
Teema pealkiri:  Re: Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!

jälle targad koos.
Vana küünal välja. Keere, sulgpind (nimetan seda koonjat pinda nii mis asub enne hõõgosa ja mis eraldab põlemiskambrit küünlapesast) ja hõõgosa pind puhtaks. Uus sisse.

Eriti oluline on sulgpind puhtaks saada, muidu hakab kuum sealt läbi käima ja küünla kinnijäämine on garanteeritud. Hõõgosa pind sellepärast et kui see nõge täis jätta kuumeneb uus küünal liialt, soojust ära ei saa anda, kasu tast eriti pole siis ja põleb ruttu maha. Keermeosa puhtaks et õnnestuks õige jõuga pingutada. Lisaks võib veel kasutada keraamilist määret, mida kasutatakse pihustite kinnijäämise vältimiseks. Ja muidugi õige jõuga peab keerama, niiet dünamomeetriline võti käepärast -käsi ei ole dünamomeetriline võti!!! Teed sa käega vahet 22 ja 25 NM? Eksitakse pigem tugevamalt keeramise poole umbes 10 ühikut ja mõnedel küünaldel on purunemispiir juba 35NM!!! Lisaks on alumiiniumil (plokikaanel) ja küünlal, mis on terasest, erinev soojuspaisumise tegur ning pingutusjõu etteandmisel on sellega arvestatud. Siis jääb liide parim. Juhul kui küünalde otsas on toiteliide keermega, on oht ka siin küünal ära rikkuda, valede töövõtete tõttu käib pingutamisel krõps ja küünla sisu hakkab liikuma ning küünal põleb varsti läbi seetõttu. Kinnijäänud küünalde väljakeeramisel on samuti abi suruõhul töötavast keerajast - spetsiaalne püstol, nagu mini rattamutrikeeraja, mis igas rehvitöökojas kasutusel. See seade rakendab siis oma jõu kergete löökidena ja aitab kinnipõlenud küünla välja. Puruks pole selle riistaga veel ühtegi saanud, küll aga välja on tulnud paarkümmend kinnijäänud küünalt.

Nagu siit eespoolsetest postitustest lugeda võib ei tehta isegi enamikes töökodades neid protseduure läbi ja millegipärast jäävad ikka need küünlad kinni ja põlevad läbi ruttu, mis on juba korra vahetatud. Ja siis on pill lahti et sitad küünlad. Niiet mõelge enne kui kuskile kuuri viite oma auto remonti. Pärast maksate selle hinnavahe mitmekordselt või halvemal juhul mitme numbrikoha võrra suuremana kinni.

Autor:  mehike007 [ 26.01.2014 12:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!

Jallo kirjutas:
jälle targad koos.
Vana küünal välja. Keere, sulgpind (nimetan seda koonjat pinda nii mis asub enne hõõgosa ja mis eraldab põlemiskambrit küünlapesast) ja hõõgosa pind puhtaks. Uus sisse.

Eriti oluline on sulgpind puhtaks saada, muidu hakab kuum sealt läbi käima ja küünla kinnijäämine on garanteeritud. Hõõgosa pind sellepärast et kui see nõge täis jätta kuumeneb uus küünal liialt, soojust ära ei saa anda, kasu tast eriti pole siis ja põleb ruttu maha. Keermeosa puhtaks et õnnestuks õige jõuga pingutada. Lisaks võib veel kasutada keraamilist määret, mida kasutatakse pihustite kinnijäämise vältimiseks. Ja muidugi õige jõuga peab keerama, niiet dünamomeetriline võti käepärast -käsi ei ole dünamomeetriline võti!!! Teed sa käega vahet 22 ja 25 NM? Eksitakse pigem tugevamalt keeramise poole umbes 10 ühikut ja mõnedel küünaldel on purunemispiir juba 35NM!!! Lisaks on alumiiniumil (plokikaanel) ja küünlal, mis on terasest, erinev soojuspaisumise tegur ning pingutusjõu etteandmisel on sellega arvestatud. Siis jääb liide parim. Juhul kui küünalde otsas on toiteliide keermega, on oht ka siin küünal ära rikkuda, valede töövõtete tõttu käib pingutamisel krõps ja küünla sisu hakkab liikuma ning küünal põleb varsti läbi seetõttu. Kinnijäänud küünalde väljakeeramisel on samuti abi suruõhul töötavast keerajast - spetsiaalne püstol, nagu mini rattamutrikeeraja, mis igas rehvitöökojas kasutusel. See seade rakendab siis oma jõu kergete löökidena ja aitab kinnipõlenud küünla välja. Puruks pole selle riistaga veel ühtegi saanud, küll aga välja on tulnud paarkümmend kinnijäänud küünalt.

Nagu siit eespoolsetest postitustest lugeda võib ei tehta isegi enamikes töökodades neid protseduure läbi ja millegipärast jäävad ikka need küünlad kinni ja põlevad läbi ruttu, mis on juba korra vahetatud. Ja siis on pill lahti et sitad küünlad. Niiet mõelge enne kui kuskile kuuri viite oma auto remonti. Pärast maksate selle hinnavahe mitmekordselt või halvemal juhul mitme numbrikoha võrra suuremana kinni.



Saan ma õieti aru et peaksin uuesti need 3 vähemalt maha võtma ja küünla avasi plokis puhastama ? Või pole see enam vajalik ?

Autor:  Siim [ 26.01.2014 13:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!

Ei pea midagi,unusta ära :D

Autor:  mehike007 [ 26.01.2014 13:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Murdunud eelsüüteküünal. Paluks abi!

Siim kirjutas:
Ei pea midagi,unusta ära :D



Ise arvan sama. Sest mis nõge seal hõõgosal olla saab kui panin uued küünlad:)
Lihtsalt ei tea kas käivitub kehvalt lihtsalt sellep et 1 küünal tagant ära või peab viga mujalt otsima.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/