Streetrace.Org http://www.streetrace.org/foorum/ |
|
koonus- vs õhufilter http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=11&t=141386 |
1. leht 1-st |
Autor: | access [ 26.10.2014 18:08 ] |
Teema pealkiri: | koonus- vs õhufilter |
Keegi seletaks mulle ära mis vahe neil otseselt on kui tänavaautole peale panna ? Google juba proovisin, midagi kasuliku ei leidnud. Kuna õhufilter tahab vahetust siis avastasin, et see karp katki. Mõtlesin, et lihtsam koonus panna. Autoks s80 t6 |
Autor: | Reimers [ 26.10.2014 18:42 ] |
Teema pealkiri: | Re: koonus- vs õhufilter |
Koonus teeb rohkem müra ja laseb rohkem õhku läbi suurt muud vahet ei ole. Parimal juhul saab ka mõne hp juurde |
Autor: | access [ 26.10.2014 19:38 ] |
Teema pealkiri: | Re: koonus- vs õhufilter |
Ja teeb koonus midagi halba ka ? |
Autor: | charly [ 26.10.2014 21:48 ] |
Teema pealkiri: | Re: koonus- vs õhufilter |
Kui on õlitatav ja valesti õlitada, siis kipuvad õlijäägid kõrbema õhukulu lugeja traadile. Mõndadel autodel põleb traat selle tulemusena läbi, mõnedel tekib mitte-eemaldatav kiht traadile ja aju ei saa õiget signaali. Boonus on käredam hääl. Niisama jõudu ei tule, kuna stock mootor saab piisavalt õhku ka paneelfiltriga. Kui mootor on rohkem hingavaks tehtud, annab koonus ka vajaliku lisaõhu. |
Autor: | Lauur [ 26.10.2014 21:56 ] |
Teema pealkiri: | Re: koonus- vs õhufilter |
Odavamad koonused filtreerivad õhust välja ainult suurema olluse ( teod, rohutirtsud, konnad jms.) Peenike liiv ja tolm läheb sealt läbi ja lihvib ilusti mootorit seestpoolt. Tulemuseks kulunud kolvi ja õlirõngad. Õlikulu ja kaotatud hobused. Isiklikult soovitan originaalfilltrit. |
Autor: | access [ 26.10.2014 22:06 ] |
Teema pealkiri: | Re: koonus- vs õhufilter |
Mõtekam oleks äkki panna siis koonuse asemel mingi mitte "paberist" filter. |
Autor: | acx [ 26.10.2014 22:49 ] |
Teema pealkiri: | Re: koonus- vs õhufilter |
Peale hääle ei anna suurt midagi. Rallispordiga tegelev sõber ütles et swamm-filter on ainuke reaalne alternatiiv stock boksile. Kõik muu pidi peenema sita läbi laskma. |
Autor: | ZaintS [ 27.10.2014 00:38 ] |
Teema pealkiri: | Re: koonus- vs õhufilter |
Võta nüüd kinni... Mina olen jälle aru saanud, et svamm-tüüpi filter laseb just enim tolmu läbi. Väike lugemine sellekohaselt: http://mkiv.com/techarticles/filters_test/2/index.html Aga koonusfiltrist pole paraku vabalthingaval peale hääle mingit kasu. Ülelaetud mootori korral võib mõningaid lisahobuseid märgata, kuid kuna uuematel autodel on halb komme lisatud vidinad mõne aja möödudes "ära õppida", siis ei pruugi ka sel juhul peale hääle midagi muutuda. Kui aga ajule see selgeks õpetada, kuuma õhu ligipääsu piirata jne, on juba võimalik rohkem koonusest kasu saada. Näiteks 3 MPS-l on originaal sisselase meeletu takistusega, oli ka pelgalt pärast sisselaske vahetamist koonuse ja sujuvate silikoonlõdvikute vastu, märgata võimsuse kasvu ja kiiremat turbo spoolimist. Kõige ohutum ja tihti enim kasu toov, on originaal paberfiltri vahetamine parema voolavusega paneelfiltri vastu (nt K&N toodang). Seda tõestasid youtubes ka mightycarmods poisid. Õlitatud filtrite puhul tuleb pärast õlitamist otseloomulikult jälgida, et ei lisaks liiga palju õli. Tehasest tulevad nad reeglina õlitatult ja vähmalt k&n korral ei ole nad kunagi üleliia õlitatud. Läbipõletatud MAF andurite korral ongi tegelikult süüdi omanik, kes filtri pärast pesu õliga üle uputab. Eriti just saksa autode korral, mis kasutavad traat-tüüpi andureid. Jaapanlastega, millel tilk-tüüpi andur, pole see nii laastavalt ohtlik, kuid parem siiski õliga üle mitte ujutada. Endal pole siiani ühelgi autol õlitatud filtri pärast probleemi olnud. Kasutanud olen enda autodes nii paneel- (k&n), koonus (k&n, praeguses autos COBB), kui ka süsinikkiust korpuses olevaid svammist cold-air sisselaskeid (pipercross). Paneelfilter ei lisa häält ka, kuid mõnede teiste modifikatsioonidega koos võib märgata pisikest küttekulu langust või imeväikest võimsuse kasvu. Põhimõtteliselt sama, kui asendada must originaalfilter uuega. Ainus eelis on see, et pole vajadust uue filtri ostuks ning piisavalt pika auto kasutusaja korral võib lõpuks ära tasuda. |
1. leht 1-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |