Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 28.04.2024 02:42

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Pidurite upgrate
PostitusPostitatud: 07.10.2015 22:16 

Liitunud: 26.10.2010 13:40
Postitusi: 164
Tere
Arutaks natuke pidurite tööst ja olemusest. Ma pole asjaga tea mis sina peal. Võib tunduda jabur teema aga siiski. :D Tundus sobilik foorum. Siililegi selge et tagumisi pole mõtet järgi aidata ning keraamika samuti jätame mängust välja. Seega ette midagi etemat. Praegu tunda on vähe agresiivsema sõidustiiliga pidurdusteekonna lõpus sellist rasket pedaali ja ketta kivistumist. Ringrada ei sõida.
Loogika ju ütleb mulle seda suurem on ketas (pindala) mida klots täisulatuses saab lihvida seda parem. Seda suurem "tagavara" kooslusel seda jahedam asi on.
Muidugi hakkavaad teatud maal rolli mängima "augud", "kraapsud" kettas ja klotsi segu.
Nüüd edasi küsimused tekkinud.

Kw ainult 110 praegu ja kaalu ~1300kg.
Ketastest esiagu võiks jahuda.
Kui olulised need augud (topelt jahutus?) tegelikult on?
288mm ketas praegu tavaline ventileeritav näiteks. Asendan selle zimmermanni puuritud versiooniga. Mis sellise swapiga muutuks?
Ainult visuaalne jura? Kui palju vatti ja vilet peaks auto üldse sellise massiga saama et need augud alla 300mm kettas ennast õigustaks? jne jne.
Millist ketast ja mis brändi?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Pidurite upgrate
PostitusPostitatud: 07.10.2015 22:50 

Liitunud: 04.06.2015 19:15
Postitusi: 30
E31-32 suuremad kettad ja supportid ja mure lahendatud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Pidurite upgrate
PostitusPostitatud: 07.10.2015 23:49 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.04.2003 15:33
Postitusi: 1739
Asukoht: Viljandi
visuaalne jura jah,kui kettale mõjuvad jõud on samad.


põhiline ongi ketta diameeter ja piduriklotsidele rakenduv surve jõud, pluss siis ka klotsid ise loomulikult. augud ja jutid on rohkem rinkaautode teema tegelt.

_________________
Chevrolet Camaro SS 2011 6,2l MT 318kw, Volvo XC90


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Pidurite upgrate
PostitusPostitatud: 07.10.2015 23:58 

Liitunud: 28.09.2015 21:00
Postitusi: 129
Vesijahutus ka lihtne teha. Saab nii manuaalselt kui automaatselt lahendada.
Manuaalselt vead voolikud tuppa ja pressid pumpa, võid ka nupuvajutusest teha, aga siis el pumpa vahele tarvis.
Automaatselt võib Vokk sul seadistada, siis juba läheb ise pidurile vajutades kogu süsteem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Pidurite upgrate
PostitusPostitatud: 08.10.2015 00:56 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.04.2003 15:33
Postitusi: 1739
Asukoht: Viljandi
loodetavasti see viimane oli nali

_________________
Chevrolet Camaro SS 2011 6,2l MT 318kw, Volvo XC90


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Pidurite upgrate
PostitusPostitatud: 08.10.2015 11:28 

Liitunud: 19.09.2014 19:55
Postitusi: 555
Asukoht: Keila/Tallinn
Avade ja soonte peamine eesmärk on suurendada ketta pindala, mistõttu on parem jahutamine. Olen ka kuulnud, et sooned pidavat klotsi sirgeks lõikama.... Kas praktikas ka tõele vastab ei tea.
Üks versioon on osta autole alla propelleri moodi veljed, mis kõrvalt õhku sisse imevad ja ketastele lihtsalt peale puhub. Saabidel olid sellised asjad täitsa olemas, jooksus 2hel veljel on "propeller" ühte pidi ja 2hel veljel teisipidi. Odavam variant on teha õõtsale selline renn, et kui autoga sõidad, siis põhja alt sisse tulev õhk suunatakse renni kaudu piduriketastele.
Malluka öeldu oli loodetavasti troll, sest veega jahutades võid saada viskavad kettad, kuna liig järsu jahutamise tõttu võib metall "ehmatada". Ülejäänud jutt on ka mõistlik.

_________________
Ükski auto pole omanikust parem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Pidurite upgrate
PostitusPostitatud: 08.10.2015 11:36 

Liitunud: 28.09.2015 21:00
Postitusi: 129
Inferno kirjutas:
loodetavasti see viimane oli nali


Kui noormees ei saa A4 pidama, siis tuleb ekstreemsemad lahendused kasutusele võtta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Pidurite upgrate
PostitusPostitatud: 08.10.2015 15:35 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.08.2012 23:57
Postitusi: 712
Asukoht: Narva-Jõesuu
Pidurid pidid kiiruse surm olema

_________________
Pussymoneyweed


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Pidurite upgrate
PostitusPostitatud: 08.10.2015 16:20 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
Hüper-super puuritud/slotitud ketta peale ei tasu raha kulutada.
Kui samal tootjal on suurmate pidurite bolt-on lahendus olemas, siis leia lammarist see ja pane külge.
Osta vähe kallimad raja/tänava klotsid ja auto pidurdab, kui kännu taha.

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Pidurite upgrate
PostitusPostitatud: 08.10.2015 16:26 

Liitunud: 28.09.2015 21:00
Postitusi: 129
WhoIsTheMaster kirjutas:
Malluka öeldu oli loodetavasti troll, sest veega jahutades võid saada viskavad kettad, kuna liig järsu jahutamise tõttu võib metall "ehmatada". Ülejäänud jutt on ka mõistlik.


http://www.willallracing.com.au/gtrbrakes.htm

Täitsa olemas. Ega kogused peavad õiged olema, loll sõidab lombis ka kettad kõveraks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Pidurite upgrate
PostitusPostitatud: 09.10.2015 13:04 

Liitunud: 20.10.2012 13:09
Postitusi: 1632
ma jätaks ka tagumised pidurid samaks, või tegelt pane väiksemad, saad kaaluvõitu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Pidurite upgrate
PostitusPostitatud: 09.10.2015 21:51 

Liitunud: 26.10.2010 13:40
Postitusi: 164
H.m.m kirjutas:
Pidurid pidid kiiruse surm olema

Head pidurid on üks osa mis auto kiiremaks teevad, eriti ringrajal. Mitte kleepsud ega ebmleemid.
See selleks :)

Augulised jäägu ringraja tarbeks .. siis paljudel tänavasõidukitel on tehasest juba augulised kettad ees. Nagu 90ndate S mesad, ka uuemad mesad. Paljudel SUVidel ka, nendega ju ringrajale ka ei minda. Ainult massi pärast augud siis. X5, X6 buumeritel vist ka tavalised suured kettad. Tööl jäi täna ette Audi S8 D2 näiteks ka kettad puurima pole hakanud ees.

Huvitaks lihtsalt kui näiteks ketas 300mm tava ventileeritav, sama auto ja pidurikomplekt ning sama komplekt (sama tootja) puuritud siis kui palju temperatuuri vahe oleks. Suhteliselt külma komplektina 70nelt nulli klapats põja lenksus suruda vb tõesti vahet pole. Küsisin klotsi valiku langetamiseks.
Ok, ühesõnaga see puuritud ja tavalise ketta vaha "streetrace"ina tänaval ei mängi mingit rolli või nii minimaalne pidurdamisel vahe.
Valida vähe kallim klots mis külmalt tänaval ka eesmärki täidab mitte ainult viliseks nagu olen kuulnud.
charly kirjutas:
Hüper-super puuritud/slotitud ketta peale ei tasu raha kulutada.
Kui samal tootjal on suurmate pidurite bolt-on lahendus olemas, siis leia lammarist see ja pane külge.

Pole bolt on. Nimelt ketas juhipoolne läks kõveraaks, klotsid läbi kohe ning parem support vajab ka vahetust. Mõtlesin et teeks midagi kangemat ette. Laisk nagu ma olen ketaste ja klotside kohta küsisin ennem kui sadulaid vahetama kangemate vastu hakkan - peab hakkama klambreid leiutama :(


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Pidurite upgrate
PostitusPostitatud: 10.10.2015 15:14 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.04.2003 15:33
Postitusi: 1739
Asukoht: Viljandi
mallukas kirjutas:
WhoIsTheMaster kirjutas:
Malluka öeldu oli loodetavasti troll, sest veega jahutades võid saada viskavad kettad, kuna liig järsu jahutamise tõttu võib metall "ehmatada". Ülejäänud jutt on ka mõistlik.


http://www.willallracing.com.au/gtrbrakes.htm

Täitsa olemas. Ega kogused peavad õiged olema, loll sõidab lombis ka kettad kõveraks.


Kas gtr il mitte carbon pidurid ei ole? Seega, terasketast ikkagi veega ei jahutata ;-)

Sent from my D6503 using Tapatalk 2

_________________
Chevrolet Camaro SS 2011 6,2l MT 318kw, Volvo XC90


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Pidurite upgrate
PostitusPostitatud: 10.10.2015 15:39 

Liitunud: 28.09.2015 21:00
Postitusi: 129
Inferno kirjutas:
mallukas kirjutas:
WhoIsTheMaster kirjutas:
Malluka öeldu oli loodetavasti troll, sest veega jahutades võid saada viskavad kettad, kuna liig järsu jahutamise tõttu võib metall "ehmatada". Ülejäänud jutt on ka mõistlik.


http://www.willallracing.com.au/gtrbrakes.htm

Täitsa olemas. Ega kogused peavad õiged olema, loll sõidab lombis ka kettad kõveraks.


Kas gtr il mitte carbon pidurid ei ole? Seega, terasketast ikkagi veega ei jahutata ;-)

Sent from my D6503 using Tapatalk 2


No siis panedki carbon, kui linnas pidama ei saa. Milles probleem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Pidurite upgrate
PostitusPostitatud: 10.10.2015 21:21 

Liitunud: 26.10.2010 13:40
Postitusi: 164
Kuulge kõige uuematel MB CLa 2.o disladel ka augulised kettad. Milleks?! Disain?

Ok, Tegelikult mul 300mm zimmermanid ees rohkete aukudega kettad. Kui algul auto sain oli mingid keskmisest suht kallimad Ferrodo poolkõvad race klotsid. Ei saanud kurta selle auto pidamise üle. Need mingid klotsid said ruttu otsa, raha sel hetkel ei olnud ning läksid ajutiselt odavad TRW juustud. Vilisesid algul nii külmalt kui soojalt. Kohe oli vahet tunda sõites. Temp ei talunud (?) ja kuumenesid liiast tihti järelikult tuugaks kuni mõnest basseinist sai läbi vuratud, ketta kõveraks.
:err
Uurisin maad kuna algul oli mõte aretada E38 või Touregi või D2 S supporte lammutusest tga ajama hakata ning puhastada, remondikomplekt ning edevaks üle värvida.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7