Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 06.05.2025 02:14

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 40 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: M20B20 kaasa aitamine
PostitusPostitatud: 07.07.2009 01:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.01.2009 18:34
Postitusi: 178
Asukoht: Tartumaa
tekkis siis niiöelda "projektiks" taolise mootoriga bemar... mis ta siis on:
95kw, 12 klappi, R6, man. kast jne rohkem pole vast siia vaja ka.
Niisiis, kuna mootor maas... tahaks veidi forssida seda (mõistuse piires muidugi),
kuna tossas raibe jubedalt ja kompressioon oli olematu, lähevad rõngad vahetusse.

Ehk keegi eelnevalt mõnel bemul sama mootorit nokitsenud ja oskab jagada näpunäiteid asja kohta, mida muuta või mida juurde vaja oleks. Et saaks mõnegi kw juurde.
Mingit metsikut turpsi ma vahele ei topi !

EDIT: Tegu siis kõige viimase (uuema) mootoritüübiga M20 sarjast.

_________________
400HP 200SX SR20 Drift Spec... Otse me ei sõida :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M20B20 kaasa aitamine
PostitusPostitatud: 07.07.2009 09:24 
Moderator

Liitunud: 03.06.2005 21:50
Postitusi: 2116
Kui tossas ja jukerdas siis tasuks kindlasti silindrid lasta üle puurida või hoonida, sest silindrite tööpind võib olla ovaalseks kulunud. Enne mootori lahti kiskumist oleks muidugi pidanud surved silindrites ära mõõtma.

Jõudu saad juurde uuest kangema käiguga nukast, klapivedrudest. Mootori suuremaks puurimisest ja uutest kolbidest ning väntvõllist. Plokikaane madalamaks lihvimisest ja portimisest. Hooratta kergemaks tegemisest.

Teha küllaga.

Tsiteerides C.Bell'i

"Power = P x L x A x N

P- rõhk silindris
L- kolvi käik
A- silindri siseläbimõõt
N- pöörete arv

_________________
SR.ORG @ FACEBOOK!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M20B20 kaasa aitamine
PostitusPostitatud: 07.07.2009 09:35 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
Võta 3.5, saa 60 hj ja hulga pöördemomenti juurde ja unusta selle väeti nõrgukese tuunimine.

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M20B20 kaasa aitamine
PostitusPostitatud: 07.07.2009 12:34 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2008 13:38
Postitusi: 1359
Asukoht: Tartu.
Parandus: 60kw ehk ~85hj :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M20B20 kaasa aitamine
PostitusPostitatud: 07.07.2009 14:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.01.2009 18:34
Postitusi: 178
Asukoht: Tartumaa
charly kirjutas:
Võta 3.5, saa 60 hj ja hulga pöördemomenti juurde ja unusta selle väeti nõrgukese tuunimine.


Oma aruga ma kirjutasi teema ikka nii, et seal ei olnud mainitud mingit mootori vahetamist, ja kohe kindlasti mitte 3.5 vastu!

Tänud kõigile kes pead vaevasid. Õnneks silindritega midagi hullu pole, läigivad lausa ja ei vaja hoonimist, rõngad ja kolvid seevastu...njh ei taha eriti rääkidagi :lol Ära said tellitud hetkeseisuga siis JE kolvid ja mingi samalaadse firma rõngad.

Kuni need tulevad, võiks keegi rääkida veidi tehnilist juttu hooratta õgvendamisest :D. näiteks 1.8 hooratas peaks kenasti kergem olema ju? või siis juba 1.6. Sest liiga kergeks ka ajada teda ei taha, mingi sõidumugavus võiks ikkagi jääda.

_________________
400HP 200SX SR20 Drift Spec... Otse me ei sõida :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M20B20 kaasa aitamine
PostitusPostitatud: 07.07.2009 14:29 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
Et säästa raskel ajal sinu rahakotti, pakkusin lihtsalt välja u 3x odavama lahenduse, kuidas 3x väiksema ajakuluga 3x rohkem jõudu saada, kui sa seda saaks 2.0 mootori ehitamisel.

Aga edu igal juhul

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M20B20 kaasa aitamine
PostitusPostitatud: 07.07.2009 15:51 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.01.2009 18:34
Postitusi: 178
Asukoht: Tartumaa
charly kirjutas:
Et säästa raskel ajal sinu rahakotti, pakkusin lihtsalt välja u 3x odavama lahenduse, kuidas 3x väiksema ajakuluga 3x rohkem jõudu saada, kui sa seda saaks 2.0 mootori ehitamisel.

Aga edu igal juhul


see 3x odavam lahendus läheks mulle kütte arvelt aastaga ikka sama summa maksma :D
ei no ega midagi kehvasti ei tahtnud öelda, aga lihtsalt M20 mootori näol tegu nende siiani kõige lollikindlama mootoriga mida toodetud ikka vist päris mitmekümneid aastaid. Algul oli ka plaan 3.0 või 3.5 R6 peale visata, aga isegi kui ma ostan kasutatud mootori, elementaarsed asjad tuleb ikka välja vahetada. Korra juba taolise mootoriga nii valusalt mööda perset saanud, et enam eriti ei usalda.
Mingit racingut ma sellest "beebist" ei ootagi, tahan ta esialgu sisemuselt saada võimalikult lähedale originaal kilovattidele, ehk siis vahetusse praeguses seisus, kõik tihendid, laagrid, kolvid, rõngad, klapid, ja kui ebay-s saan müüja uuesti kätte, siis ka tsipakese kergem nukkvõll. Kui juba seal 100kw vbla veidi peale, kätte saaks, oleks juba ise rahul.

_________________
400HP 200SX SR20 Drift Spec... Otse me ei sõida :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M20B20 kaasa aitamine
PostitusPostitatud: 07.07.2009 16:40 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
selle 100kw saad sa programeeritava ajuga kah juba kätte

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M20B20 kaasa aitamine
PostitusPostitatud: 07.07.2009 17:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.01.2009 18:34
Postitusi: 178
Asukoht: Tartumaa
charly kirjutas:
selle 100kw saad sa programeeritava ajuga kah juba kätte


esiteks tuleb selline leida, mis oleks mõistliku hinnaga
ehk oskab keegi öelda, kui suur on võit uute kolvide, rõngaste, kergema nuki ja kergema hoorattaga? (kolvid Firmalt JE, ehk siis väidetavalt midagi kõvemat)

_________________
400HP 200SX SR20 Drift Spec... Otse me ei sõida :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M20B20 kaasa aitamine
PostitusPostitatud: 08.07.2009 13:40 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.11.2004 11:14
Postitusi: 253
Asukoht: Sverige
Kolvid-rõngad ja muu selline pudi kvalifitseeruks rohkem kap.remondi alla. Ega olgem ausad, see mõni kilovatt jõudu, mis mõne "reissing" jupiga saaks, ei anna tuntavat vahet. Ülemise ja alumise otsa kap.rem. ära teha, on vähemalt tehasejõud vast olemas ning endal hea kindel tunne.

_________________
Tomorrowland kirjutas:
jaah nagu enamik siinsed poleks võlgu vms? Hah, naljadtilgad oma liisingute ja muude asjaega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M20B20 kaasa aitamine
PostitusPostitatud: 08.07.2009 18:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.01.2009 18:34
Postitusi: 178
Asukoht: Tartumaa
ziim kirjutas:
Kolvid-rõngad ja muu selline pudi kvalifitseeruks rohkem kap.remondi alla. Ega olgem ausad, see mõni kilovatt jõudu, mis mõne "reissing" jupiga saaks, ei anna tuntavat vahet. Ülemise ja alumise otsa kap.rem. ära teha, on vähemalt tehasejõud vast olemas ning endal hea kindel tunne.


Selline tegevus hetkel käibki :)
kuna vana õhufiltri karp suht kena retsi saand, sis mõtlesin et prooviks koonust siis ( mingi korralikuma ja kallima peab ostma)
Seda ma tean et ta suurendab häält küll :D aga koos õhulugejaga temast vist väga suurt kasu pole. M50B25 mootoril sai õhulugeja vastuseina pooleks visatud ja otse koonus visatud. On performancis ka mingit vahet tunda? karmid firma filtrid näitavad et kuni 15% andvat juurde õiges paigutuses.. vastab see ka tõele?

_________________
400HP 200SX SR20 Drift Spec... Otse me ei sõida :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M20B20 kaasa aitamine
PostitusPostitatud: 08.07.2009 20:56 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.03.2006 21:34
Postitusi: 247
Asukoht: võru/tartu
filtri vahetusega 15%? :lol Ok, vb siis kui vana filter on ilgelt sitta täis ja paned uue :lol

Kui 15% võimsust juurde saab, siis 100kw pealt saab juba 15kw. Ostan endale M5 ja saan filtri vahetusega 45kw juurde? :D

Ahjaa mis puutub õhulugejasse, siis seda ära visata ilma teise ajuta ei saa ja veelvähem vastu seina puruks visata.

_________________
BMW ja VAG diagnostika, autode mootori ja veermiku remont Tartus
56792145


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M20B20 kaasa aitamine
PostitusPostitatud: 08.07.2009 21:08 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.01.2009 18:34
Postitusi: 178
Asukoht: Tartumaa
redline9 kirjutas:
filtri vahetusega 15%? :lol Ok, vb siis kui vana filter on ilgelt sitta täis ja paned uue :lol

Kui 15% võimsust juurde saab, siis 100kw pealt saab juba 15kw. Ostan endale M5 ja saan filtri vahetusega 45kw juurde? :D

Ahjaa mis puutub õhulugejasse, siis seda ära visata ilma teise ajuta ei saa ja veelvähem vastu seina puruks visata.



Mingit otsest suurt mõnitust ma ei lootnud saada :D ja küsimus seisnes ka selles et kas ta üldse midagi juurde annab, see suht loogiline jah et see 15% on pigem müügi jaoks. Selle õhulugejaga selline teema et uuema tüübi 2.5L mootoril sai too vahelt minema saadetud ja muutus ainult tühikäik veidi ebaühtlasemaks, samas teadjam vend kes juba aastaid bemarite kallal olnud, väitis et pidavat küll juurde andma.

_________________
400HP 200SX SR20 Drift Spec... Otse me ei sõida :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M20B20 kaasa aitamine
PostitusPostitatud: 08.07.2009 21:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
Filter annab efekti (lisajõu) siis, kui mootor on ehitatud sellisesse staadiumisse, kus originaalfilter lämmatab mootorit kõrgetel pööretel. Reeglina tähendab see ülelaadimist, või suure mootori pöördemaiamaks muutmist.
Kuna sul suurt mootorit pole, sammuti pole ka ülelaadimist, siis koonusfilter õhu voolavust ei paranda.

PS! tegelikult on õhukulu lugeja vajalik vidin. Selle eemaldamine kindlasti mootori tööd positiivselt ei mõjuta.

PPS! kui siiski ehitamise tahe väga kindel on, siis mõningad näpunäited:

- Plokikaas. Klapisääre tihendid vahetada, vajadusel ka klapid. Need solvendada. Vajadusel ka vedrud vahetada. Nuka saaled vahtada.
- Ploki sisu. Uued kolvirõngad, vajadusel ka kolvid. Kõik saled vahetada. Kõik simmerid ja muud O-tihendid vahetada.
- Mootor kokku, kõik uued tihendid (k.a. karteri). Uued plokikaane poldid.
- Kobedam väljalaskekollektor (ei tea, kas 2.0 mootorile pakuakse). Kõik uued lamdad, metall sisuga sport katalüsaator.
- KN paneelfilter originaali asemele, vajadusel lisaõhutus õhufiltri kopsikule.
- Programeeritav aju, netiavarustest leiab vajalikud MAPid, seega hoiad seadistuse pealt kokku.
- Uued vidinad: Küünlad, küünlajuhtmed, jagaja+rootor, süütepool, õli, filtrid(ka bensiini) jne.
Peaks saama päris kobeda mootori, mis pakub 100 kw võimsust kindlasti.
Eelarve ilmselt 20+ tuhat, kui ise suudad töid teha.

edu

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: M20B20 kaasa aitamine
PostitusPostitatud: 08.07.2009 23:03 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.01.2009 18:34
Postitusi: 178
Asukoht: Tartumaa
charly kirjutas:
Filter annab efekti (lisajõu) siis, kui mootor on ehitatud sellisesse staadiumisse, kus originaalfilter lämmatab mootorit kõrgetel pööretel. Reeglina tähendab see ülelaadimist, või suure mootori pöördemaiamaks muutmist.
Kuna sul suurt mootorit pole, sammuti pole ka ülelaadimist, siis koonusfilter õhu voolavust ei paranda.

PS! tegelikult on õhukulu lugeja vajalik vidin. Selle eemaldamine kindlasti mootori tööd positiivselt ei mõjuta.

PPS! kui siiski ehitamise tahe väga kindel on, siis mõningad näpunäited:

- Plokikaas. Klapisääre tihendid vahetada, vajadusel ka klapid. Need solvendada. Vajadusel ka vedrud vahetada. Nuka saaled vahtada.
- Ploki sisu. Uued kolvirõngad, vajadusel ka kolvid. Kõik saled vahetada. Kõik simmerid ja muud O-tihendid vahetada.
- Mootor kokku, kõik uued tihendid (k.a. karteri). Uued plokikaane poldid.
- Kobedam väljalaskekollektor (ei tea, kas 2.0 mootorile pakuakse). Kõik uued lamdad, metall sisuga sport katalüsaator.
- KN paneelfilter originaali asemele, vajadusel lisaõhutus õhufiltri kopsikule.
- Programeeritav aju, netiavarustest leiab vajalikud MAPid, seega hoiad seadistuse pealt kokku.
- Uued vidinad: Küünlad, küünlajuhtmed, jagaja+rootor, süütepool, õli, filtrid(ka bensiini) jne.
Peaks saama päris kobeda mootori, mis pakub 100 kw võimsust kindlasti.
Eelarve ilmselt 20+ tuhat, kui ise suudad töid teha.

edu


Arve oli teada niivõinaa ja sellega olen ka arvestanud, samuti tööd teostan ise. nimekiri oligi taoline nagu ette kujutasin ja ootasin.
mootorile ühesõnaga kap. remont. sumpaga hetkel asi nii kaugel et honda sport katt, erdasi pikk tphjus ja lõppu siis remuse pütt, mis päris mingit subarult kui ma ei eksi. ülevaatuse jaoks on muidugi uus ja 100% originaal sumps ka olemas :D vaja oleks veel ainult väljalaske kollektorit :?

_________________
400HP 200SX SR20 Drift Spec... Otse me ei sõida :)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 40 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7