Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Üldine Mootori Modifiseerimine.
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=11&t=22920
1. leht 1-st

Autor:  SpeedNeeded [ 24.09.2009 01:30 ]
Teema pealkiri:  Üldine Mootori Modifiseerimine.

Lugesin siin foorumis siis ja ei leidnud sellist teemat.
Et siis see teema võiks jääda selleks,et kus räägime kuidas saab võimalikult odavamalt autole jõudu juurde.
Ja siia teemasse ma ootan kah teisi abivajajaid kes saavad siin küsida oma murede kohta.
Mind huvitab kah mis oleksid kõige odavamad varjandid peale turbo kuidas masina mootorit modifiseerida no sellise umbes 2.0-3.0 rida mootoreid.
Olen kuulnud,et pannakse sportküünlaid,sportnukkvõlle,horrattast kergemaks tehakse,koonusfilter
Äkki oskab nende omadustest rääkida kah keegi veits põhjalikumalt ja muid nippe kah.

Autor:  charly [ 24.09.2009 10:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Üldine Mootori Modifiseerimine.

Esiteks, unusta kõik läikivad asjad millel on kirjutatud sõna "SPORT".

Mõtle enda jaoks välja, et milleks sa autot kasutama hakkad. Kui auto jääb tänavale, siis on sul vaja pöördemomenti, kui ringrajale, siis hobujõude. Nii võiks laias laastus selle jagada.

Tänavaautol on Stock nukkvõll väga hea, sest kangema nukaga võll killib mootori jõudluse madalamatel pööretel ja annab seda veidu juurde kõrgematel. Liikluses 5000+ rpm autol kiunuda ju ei lase. Sama lugu on hoorattaga. Selle eesmärk on auo oma inertsiga kohalt liikuma saada. kerge hooratas veab sind laisalt kohalt minema, kuid laseb kõrgetel pööretel mootoril kiiremalt käia ehk "pöördesse minna". "Sportküünal" on mingi haige turundustrikk. Tavaline auto tahab tavalist küünalt. Kanget ja kallist küünalt vajab vaid tugevalt forsseeritud mootor, millel süüde peab olema väga täpne. Seega tanavamasinale unusta sportküünal ära. mõnede autode puhul teeb X küünal rohkem halba, kui head. Koonusfilter laseb tavalise (stock) paneelfiltriga võrreldes rohkem õhku mootorisse kõrgematel pööretel. Kui su auto vajab stock konditsioonist tunduvalt rohkem õhku (ülelaadimine) siis on Koonusfiltril mõte olemas. Sammuti peab koonusfiltrile ehitama eraldi airboxi, et temani jõuaks vaid külm õhk väljaspoolt kapotialust. Tavalisele tänavaautole annab kvaliteetne bolt-on paneelfilter piisavalt õhku.

Üldiselt auto jõud ei tule nukkvõllist või suurematest kütusepihustitest, vaid õhust. mida rohkem õhku mootorisse ajada, seda rohkem saab sinna kütust anda....mitte vastupidi.

Mil moel saaks mootorisse rohkem õhku ajada? Siin on sisuliselt 2 lahendust:
Suurem mootor (see tarbib rohkem õhku ja annab seega rohkem jõudu.
Ülelaadimine - Nii turbo kui "supercharger" pressib siis normaalselt hingavale autole rohkem õhku peale ning seeläbi kasvatavad oluliselt pöördemomenti kui ka hobujõude.
kui turbo annab nö tasuta jõudu juurde(ringi ajamiseks kasutatakse väljalaskegaase) siis kompressor kasutab ringi ajamiseks mootori jõust osa ära. Seega võiks öelda, et turbo on efektiivsem, kuid selle setupi seadistamine nõuab ka rohkem teadmisi.

Mida saaks teha oma 2.0 mootoriga?
- avarda õhu sisselaset. Cold Air Intake, avardatud/ühtlustatud sisselaskekollektor ja plokikaas
- avarda õhu väljalaset. Torukollektorid. Väljalaske portide avardamine plokikaanes ja avade ühtlustamine kollektoriga. kasuta metal-core hästi hingavat katalüsaatorit ja vajadusel suurenda väljalaske torustiku läbimõõtu.
- tee auto kergemaks. viska välja mittetöötav kliimakompressor koos vidinatega, vaheta esiotsa plekid kergemate vastu jne jne.
- Viimane kuid kõige olulisem. Tee mootorile korralik kapremont, et ta annaks välja vähemalt samapalju jõudu, kui tal uuena oli.

Autor:  antsa911 [ 24.09.2009 10:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Üldine Mootori Modifiseerimine.

Ühesõnaga mida Charly öelda tahtis on see, et võta Corky Bell ette ja loe otsast lõpuni rida rida haavalt läbi. Kui siis veel küsimusi on, siis ei ole mootorid ega nende modifitseerimine sinu jaoks. :think

Autor:  charly [ 24.09.2009 10:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Üldine Mootori Modifiseerimine.

Üldiselt jah :)

ja kui Inglise keelt ei hammusta, siis head eestikeelset lugemist koos illustratsioonidega leiab SIIT

Autor:  SpeedNeeded [ 24.09.2009 15:09 ]
Teema pealkiri:  Re: Üldine Mootori Modifiseerimine.

Mida targemad sellistest asjadest rääkida oskavad?
http://www.youtube.com/watch?v=NncTM9DEf8Y
Annavad kah need midagi märgatavalt juurde või ei ?
Ja üldse mida head/halba see teeb.

Autor:  charly [ 24.09.2009 15:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Üldine Mootori Modifiseerimine.

Ma küsiksin, et mitu bari ülerõhku see videokaardi jahutusvent sul tekitab? :wink:

Alati võib ju küla litsi käest laenata tema isa lehepuhurit ja see siis otsapidi sisselaskesse ajada.
PS! sõber peab katusel sõitma ja seda hoidma. :auto

Autor:  likoor [ 24.09.2009 15:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Üldine Mootori Modifiseerimine.

Kaaluvõit = Kiirem sõit
Rohkem küttesegu = Rohkem jõudu

Lisaks... Kui tahad lihtsalt ja kiiresti masinale jõudu juurde (ilma turbode ja kompressoriteta), siis vala paaki natuke eetrit - jõudu tuleb kõvasti juurde. Samas võin kohe öelda, et kaua see mootor ei kesta.

Autor:  SpeedNeeded [ 24.09.2009 18:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Üldine Mootori Modifiseerimine.

Kui rohkem õhku seda rikkalikumaks saab segu keerata ja need youtubes nähtavad eletriturbod peaks ju küll väga palju õhku sisse tõmbama

Autor:  Kombimiis [ 24.09.2009 18:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Üldine Mootori Modifiseerimine.

Loe raamatut: " How to tune and modify Ford SOHC engines" , katab laiemat teemat kui Corky Belly oma.
Täitsa hea.

Autor:  redline9 [ 24.09.2009 20:40 ]
Teema pealkiri:  Re: Üldine Mootori Modifiseerimine.

Kõige tõhusama ja odavama suhtega on teine mootor. Osta mingi suurema töömahuga mootor, tõsta vahele ja piisab mõneks ajaks :D

Autor:  Kombimiis [ 24.09.2009 20:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Üldine Mootori Modifiseerimine.

Aga iseehitamine on ju palju vingem... Saab kogemusi päris kiiresti - laiali lennanud mootorist.
Ise tehtud, hästi p*rsses. :lol

Autor:  rookierice [ 24.09.2009 22:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Üldine Mootori Modifiseerimine.

kui mootorivahetusel kõik päris 1:1le ei käi siis isegi odavamad doonormootorid on nii kallid, et koos käppade jms pisimuredega (segusiiber ei lähe tulemüüri vahele ära, väljalaskekollest summutini jne jne) kõige odavam on nitro.

Autor:  .Alar. [ 25.09.2009 12:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Üldine Mootori Modifiseerimine.

Te räägite Taunoga keerulistest asjadest. Kas sa tauntz selle oled selgeks endale teinud, kas su mootoriaju on juhtmetega mootoriga ühenduses? Või tuleb see ajujuhe sul ikka mujalt kui mootorist?

Autor:  SpeedNeeded [ 25.09.2009 12:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Üldine Mootori Modifiseerimine.

Ei saanud
Wax rääkis liiga keeruliselt.
Sina vist bännisid kindlasti mind ära jah ? mulle sellised asjad ei meeldi üldse,et siin bännitakse mind ära.
Muidugi kerge on bännida aga pärast bänni mahavõtmine on raske jah?
Loodan,et võtad nüüd bänni maha.

Autor:  charly [ 25.09.2009 13:34 ]
Teema pealkiri:  Re: Üldine Mootori Modifiseerimine.

uhhh...if only i knew.....

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/