Siin on olemas elementaarne ülelaadimisega diiselmootori gaasijaotus ringdiagramm:
http://www.dieselduck.net/machine/01%20 ... ine.02.htmSeal on üldist juttu ka aga köige tähtsam on see joonis:
http://www.dieselduck.net/machine/01%20 ... oke.02.JPGTegu on siis nn. vorstikesega mis imiteerib väntvölli/kolvi liikumist ja algab seest ja teeb siis kokku üle 2 tiiru iga protsessiga veidike välja poole liikudes. Numbritega on protsessi algus ja löpp ära märgitud all, samuti on joonise peal ka märge olemas. Nagu näed siis sisselase hakkab siis ,kui kolb on ca. 15 kraadi enne ülemist surnut seisu (TDC - top dead center) ja löppeb ca. 20 kraadi peale alumist surnud seisu (BDC - bottom dead center). Siis hakab komprimeerimine mis kestab pmst nii kaua kuni kolb on uuesti ülesse jõudnud ja enne komprimeerimise löppu hakatakse kütust silindrisse pritsima, st. komprimeerimise löpp on juba pölemisprotsessi algus. Pölemisprotsess löpeb kuskil 35 kraadi peale ülemis surnud seisu. Pölemisprotsess pole loomulikult eraldi takt aga ta käib nii komprimeerimis ,kui ka töötakti alla. Töötakti alguseks vöidki märkida ülemise surnud seisu. Töötakti ajal siis gaas paisub ja kolb liigub alla ja kuskil 30-35 kraadi enne alumist surnud seisu hakkab väljalasketakt mis löpeb alles peale ülemist surnud seisu, st. ,et mingi hetk toimuvad väljalase ja sisselase protsess koos.
Veel pead sa teadma silindrite tööjärjekorda, siis saad hakata vaatama ,kus asendis mingi kolb on. R4 on tööjärjekord üldiselt 1-3-4-2 aga V6-tel on päris palju erinevaid variante. Vaata wikist "firing order" või üks lehekülg mille ma leidsin mis räägib Audi V6-test:
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2146260