Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 03.05.2025 18:24

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Taktide vaheldumine(koolitöö)
PostitusPostitatud: 15.02.2010 16:25 

Liitunud: 12.11.2008 17:39
Postitusi: 66
Vaja koolitöö teha teemal Taktide vaheldumine 4-silindrilises ja 6-silindrilises diiselmootoris...
Autodeks on : VW Passat 1,9TDI ja Audi A6 2,5TDI.
Oskab keegi anda aadresse kust leiab vajalikku infot?
Vaja siis teada mida milline silinder esimesel ja teisel väntvõlli pöördel teeb..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Taktide vaheldumine(koolitöö)
PostitusPostitatud: 15.02.2010 17:51 

Liitunud: 07.09.2005 21:30
Postitusi: 6
Emm..ja muid andmeid sulle ei antudki? Korralikult on vaja netis sobrada ,et leida ülesse mis kraadide juures antud mootoritel klapid avanevad, kui suur on kütuse sissepritsenurk, millal tekib süttimine jne. Eks enamikel uutel TDI-del on need andmed sarnased aga mingid erinevused siiski on olemas ja öppejõud oleks pidanud ikka rohkem informatsiooni jagama. Vöi on tegu mingi lihtsama tööga, et vaja üldiselt kirjutada ,et millal umbes toimub sisselase, komprimeerimine, paisumine, väljalase?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Taktide vaheldumine(koolitöö)
PostitusPostitatud: 15.02.2010 18:35 

Liitunud: 12.11.2008 17:39
Postitusi: 66
Täpselt-see lihtsam variant vaja üles kirjutada...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Taktide vaheldumine(koolitöö)
PostitusPostitatud: 15.02.2010 22:29 

Liitunud: 07.09.2005 21:30
Postitusi: 6
Siin on olemas elementaarne ülelaadimisega diiselmootori gaasijaotus ringdiagramm:
http://www.dieselduck.net/machine/01%20 ... ine.02.htm

Seal on üldist juttu ka aga köige tähtsam on see joonis: http://www.dieselduck.net/machine/01%20 ... oke.02.JPG

Tegu on siis nn. vorstikesega mis imiteerib väntvölli/kolvi liikumist ja algab seest ja teeb siis kokku üle 2 tiiru iga protsessiga veidike välja poole liikudes. Numbritega on protsessi algus ja löpp ära märgitud all, samuti on joonise peal ka märge olemas. Nagu näed siis sisselase hakkab siis ,kui kolb on ca. 15 kraadi enne ülemist surnut seisu (TDC - top dead center) ja löppeb ca. 20 kraadi peale alumist surnud seisu (BDC - bottom dead center). Siis hakab komprimeerimine mis kestab pmst nii kaua kuni kolb on uuesti ülesse jõudnud ja enne komprimeerimise löppu hakatakse kütust silindrisse pritsima, st. komprimeerimise löpp on juba pölemisprotsessi algus. Pölemisprotsess löpeb kuskil 35 kraadi peale ülemis surnud seisu. Pölemisprotsess pole loomulikult eraldi takt aga ta käib nii komprimeerimis ,kui ka töötakti alla. Töötakti alguseks vöidki märkida ülemise surnud seisu. Töötakti ajal siis gaas paisub ja kolb liigub alla ja kuskil 30-35 kraadi enne alumist surnud seisu hakkab väljalasketakt mis löpeb alles peale ülemist surnud seisu, st. ,et mingi hetk toimuvad väljalase ja sisselase protsess koos.

Veel pead sa teadma silindrite tööjärjekorda, siis saad hakata vaatama ,kus asendis mingi kolb on. R4 on tööjärjekord üldiselt 1-3-4-2 aga V6-tel on päris palju erinevaid variante. Vaata wikist "firing order" või üks lehekülg mille ma leidsin mis räägib Audi V6-test: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2146260


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7