Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Elektri turbo
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=11&t=46447
1. leht 2-st

Autor:  QX1 [ 21.07.2010 12:35 ]
Teema pealkiri:  Elektri turbo

Kas keegi oskab kommenteerida, kas see asi on reaalne, lubatakse võimsust 30% ja sobib kõikidele autodele.
http://www.thortonsuperchargers.com/faq.php

kommentaarid palun!

Autor:  ladaliivak [ 21.07.2010 12:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Elektri turbo

endalgi tekkis sama küsimus sellel teemal.teoorias peaks mingit efekti andma ta siis,kui ta surub õhku jõudsamalt sisse,kui mootor ise seda tõmmata suudab.aga see on kõigest minu arvamus...

aga ega sealt mingit marginaalsest jõulisa tulla küll ei saa...vist ? :D

Autor:  alari15 [ 21.07.2010 15:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Elektri turbo

tavaline turbo töötab heitgaasidest sealt tuleb ikka jõud, aga elektri turbo ei jõua seda elusees teha... see on jama värk, võid proovida fööniga seda :D

Autor:  snupixx [ 21.07.2010 21:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Elektri turbo

http://video.google.com/videoplay?docid ... 865985766# Ei tundu kyll eriti töhus olevat :D

Autor:  infidel [ 22.07.2010 10:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Elektri turbo

Alustaks sellest, et pealkiri on eksitav. Turboks nimetatakse siiski turbolaadureid (turbocharger), mis on ülelaaduri (supercharger) selline sort, mida aetakse ringi heitgaaside kineetilise energiaga. Teemaalgataja mainitud seade on elektriline ülelaadur (electric supercharger). Ülelaadimise põhimõtted saab üpris hästi selgeks siin - http://www.tqhq.ee/dir.php?id=163
Tähelepanelik lugeja märkab kindlasti, et antud lingil elektrilisi ülelaadureid ei käsitleta. Põhjus lihtne - kõnealuseid seadmeid pole seni mootorispordis edukalt kasutatud. Küll on aga seal üles loetud nii heitgaaside kui rihmajami poolt käitatavate seadmete olulisemad puudused.
Elektriline laadur on nendest muredest vaba. Erinevalt rihmajamist ei tekita ta mootorile lisakoormust ja erinevalt turbost on valmis kohe lajatama, ilma mingisuguse viiteta (lag). Peale selle ei pea laadur asetsema isegi mitte mootoriruumis, mis mõjub hästi mootorisse jõudva õhu temperatuurile, erinevalt turbost ei pea ümber ehitama väljalaskesüsteemi ja nii edasi.
Kuid nagu Teleturus öeldakse, aga see pole veel kõik. Sedapuhku küll pisut teises võtmes. Teoorias on küll asi ilus, aga praktikas on olukord kurvem. Nimelt ei pumpa seade õhku mitte niisama, vaid vajab selleks elektrit. Ja palju. Tsiteerides klassikuid, kaua ei saa lasta, tõmbab aku tühjaks. Näiteks üks Subaru tehaseturbo (esimene vaste, mille Google andis) on tootlikkusega 360 cfm (cubic feet per minute), mis meie ühikutes on ~10,2 kuupmeetrit minutis. Võrdluseks - suvaline ehituspoes müüdav odav kompressor on tootlikkusega 200-250 l/min ehk ligi viis korda vähem. Voolu küsib aga ka selline parajalt, kirjas on võimsused 1-1,5 kW. Audiomehed kujutavad ilmselt ette, millist elektrisüsteemi on vaja 5 kW võimsuse jaoks.
Kuna elektrisüsteem lisab autole kaalu (nt akude näol) ja hinda, siis on mõistetav, et võistlusspordis pole elektrilised laadurid läbi löönud. Kuna pole nõudlust, pole ka arendustegevust ja nii pole lootagi, et suund oleks võimsuse kasvu ning voolutarbe ja hindade languse suunas.
Aga algse küsimuse juurde tagasi - kas on mõtet? Kodulehel on ainsa numbrina välja toodud kuni 30% (ka 0 on kuni 30, -100 on ka kuni 30, sisuliselt lubatakse seda, et üle 30% kindlasti ei tule) võimsuse kasv. Ei ole sõnagi selle kohta, mis on tootlikkus, mis voolutarve. Ühesõnaga - JAMA.
Huh, pikk ja segane jutt sai, aga ehk on kellelegi abiks.

Autor:  Paugupill [ 22.07.2010 13:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Elektri turbo

Teemasse:

Tsiteeri:
Kolme aasta pärast peaksime olema tunnistajateks senise RX7 järeltulija saabumisele. Oletatakse, et auto saab nimeks RX9 ning see komplekteeritakse elektrilise ülelaadimisega lamamootoriga.

Autor:  infenro [ 22.07.2010 14:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Elektri turbo

Mis asi on lamamootor?

Autor:  Online [ 22.07.2010 14:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Elektri turbo

infenro kirjutas:
Mis asi on lamamootor?


boxer mootor. nt porschedel ja subarutel on sellised...

Autor:  infidel [ 22.07.2010 14:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Elektri turbo

Pigem on tegu tõlkeveaga, kuna igal pool mujal tekstis (ja ka muukeelsetes artiklites samal teemal) on mainitud rootormootorit.
Allikas peaks olema see - http://www.autonet.ee/uudised/mazda/rx-9-45506.html

Autor:  20vT [ 24.07.2010 02:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Elektri turbo

Seletage nüüd lahti seda lamamootorit.

Autor:  alari15 [ 24.07.2010 11:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Elektri turbo

20vT kirjutas:
Seletage nüüd lahti seda lamamootorit.


silindrid ei liigu ülesalla vaid küljele :D
Pilt

Autor:  ladaliivak [ 24.07.2010 13:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Elektri turbo

tegelikult peaks olema tegu mitte eesti keeles siis bokser mootoriga,vaid vankel mootoriga.ja kuna mazda on ka varem kasutanud vankel mootorit,siis on ebatõenäoline,et nüüd bokser mootori kasuks otsustatakse.
Pilt

Autor:  QX1 [ 27.07.2010 12:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Elektri turbo

Voolutarve on 900W , nojah siis on vaja ka võimsamat generaatorit, kuna praeune on mu autol ka 900W.Nemad lubasid garanteerida 30% võimsuslisa.Kui autol on originaalis 200hj, siis peaks ju teoorias juurde tulema mingi 60hj.Mul on ikkagi kahtlused selles osas.
Olen nõus et õige nimi oleks elektriline ülelaadur.


infidel kirjutas:
Alustaks sellest, et pealkiri on eksitav. Turboks nimetatakse siiski turbolaadureid (turbocharger), mis on ülelaaduri (supercharger) selline sort, mida aetakse ringi heitgaaside kineetilise energiaga. Teemaalgataja mainitud seade on elektriline ülelaadur (electric supercharger). Ülelaadimise põhimõtted saab üpris hästi selgeks siin - http://www.tqhq.ee/dir.php?id=163
Tähelepanelik lugeja märkab kindlasti, et antud lingil elektrilisi ülelaadureid ei käsitleta. Põhjus lihtne - kõnealuseid seadmeid pole seni mootorispordis edukalt kasutatud. Küll on aga seal üles loetud nii heitgaaside kui rihmajami poolt käitatavate seadmete olulisemad puudused.
Elektriline laadur on nendest muredest vaba. Erinevalt rihmajamist ei tekita ta mootorile lisakoormust ja erinevalt turbost on valmis kohe lajatama, ilma mingisuguse viiteta (lag). Peale selle ei pea laadur asetsema isegi mitte mootoriruumis, mis mõjub hästi mootorisse jõudva õhu temperatuurile, erinevalt turbost ei pea ümber ehitama väljalaskesüsteemi ja nii edasi.
Kuid nagu Teleturus öeldakse, aga see pole veel kõik. Sedapuhku küll pisut teises võtmes. Teoorias on küll asi ilus, aga praktikas on olukord kurvem. Nimelt ei pumpa seade õhku mitte niisama, vaid vajab selleks elektrit. Ja palju. Tsiteerides klassikuid, kaua ei saa lasta, tõmbab aku tühjaks. Näiteks üks Subaru tehaseturbo (esimene vaste, mille Google andis) on tootlikkusega 360 cfm (cubic feet per minute), mis meie ühikutes on ~10,2 kuupmeetrit minutis. Võrdluseks - suvaline ehituspoes müüdav odav kompressor on tootlikkusega 200-250 l/min ehk ligi viis korda vähem. Voolu küsib aga ka selline parajalt, kirjas on võimsused 1-1,5 kW. Audiomehed kujutavad ilmselt ette, millist elektrisüsteemi on vaja 5 kW võimsuse jaoks.
Kuna elektrisüsteem lisab autole kaalu (nt akude näol) ja hinda, siis on mõistetav, et võistlusspordis pole elektrilised laadurid läbi löönud. Kuna pole nõudlust, pole ka arendustegevust ja nii pole lootagi, et suund oleks võimsuse kasvu ning voolutarbe ja hindade languse suunas.
Aga algse küsimuse juurde tagasi - kas on mõtet? Kodulehel on ainsa numbrina välja toodud kuni 30% (ka 0 on kuni 30, -100 on ka kuni 30, sisuliselt lubatakse seda, et üle 30% kindlasti ei tule) võimsuse kasv. Ei ole sõnagi selle kohta, mis on tootlikkus, mis voolutarve. Ühesõnaga - JAMA.
Huh, pikk ja segane jutt sai, aga ehk on kellelegi abiks.

Autor:  kass525 [ 18.08.2010 11:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Elektri turbo

http://www.wildweasel.ca/HowTo/Auto/eTurbo.aspx

Autor:  mastergut1 [ 30.08.2010 00:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Elektri turbo

:D seline asi ei jaksagi midagi puhkudagi ju
sellel mootoril ei ole ju jõudu .
Arvan et kui paned selle mootori külge aga voolu ei ühenda ja käivitad auto siis käib see samadel pööretel kui tal vool taga oleks.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/