Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Audi 80 karpa?
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=11&t=98743
1. leht 2-st

Autor:  HarryPokker [ 30.09.2012 08:25 ]
Teema pealkiri:  Audi 80 karpa?

Probleem selline, et 1992 aasta Audi 80 B4 2.0 66kw on hakanud viimaselajal trikke tegema. Natuke aega seistes (et mootor ööga täiesti maha jahtuks) ei lähe auto hommikul kohe käima. Starter veab küll ilusti, aga ei saaks nagu kätte küttesegu, et siis mootor järgi võtta. Gaasiga peab pumpama ikka korralikult, et ta vaikselt lubama hakkaks (umbes 10 sekki tuleb jebida, siis läheb käima). Kui käima läheb, käib ilusti ning ühtlaselt. Kui nüüd sõitma hakata (isegi peale 3-4 minutilist soenemist) ning anda gaasi järsult ning palju siis hakkab jõnksutama ning hakkima, seni kuni pöörded madalad on (ei võta pöördeid kohe kõrgeks). Kui sujuvalt ning vaikselt gaasi anda ning kiirendada siis ei jõnksuta. Asi kestab selle ajani, kuni mootori temperatuur seal 60-70C peale läheb, siis kaob jõnksutamine ära, sõltumata sellest kui palju ning mis pööretelt järsku gaasi vajutada. Samuti kui masin seisma jätta paariks tunniks ning siis uuesti sõitma minna, ei ole jõnksutamist. Kui terve öö väljas seisab ning hommikul jälle külma mootoriga sõitu alustada, hakkab täpselt sama ring peale.

Sageli hommikul käivitades, peale seda kui mootor järgi võtab ennast, tuleb sumpas korraks sinist tossu (mitte alati) (nagu õli põleks) ning bensiinihaisu on hetkeks tugevamalt tunda.


Oskab keegi öelda, milles võib probleem olla? Eeldan et midagi karbussiga aga samas, kui karbussi probleem oleks, siis peaks olema see probleem ka sooja mootoriga?!

Igasugune arutlev mõttekäik võib abiks olla.

Autor:  Killer666 [ 30.09.2012 10:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 karpa?

Oleks see karpa , siis pakuks tooreklapi viga v6i kiirenduspumba viga , aga kuna see sul peaks olema üldsegi monopritse , siis :

Ehk on viga temp. anduris , prooviks ühenda lahti ja vaata mis siis teeb , äkki mootor arvab , et koguaeg soe. Osadel b3medel sai dioodiga veakoode lugeda , vb saab selllel ka , ma targutaks pikemalt , aga kohvivesi sai valmis.

Autor:  Killer666 [ 30.09.2012 10:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 karpa?

Krt , sel pole ju karpat ?

Autor:  Tegelane5 [ 30.09.2012 16:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 karpa?

killer666 kirjutas:
Krt , sel pole ju karpat ?

Monopritsel on samuti too kummipadi, rahva keeles siis karburaatori padi.

Autor:  HarryPokker [ 30.09.2012 20:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 karpa?

Kõige mõistlikum asi, mida kohe kontrollida on tõesti anduri viga, sest sooja mootoriga ei ole mitte ühte probleemi. Vajuta kui järsku tahes gaasi ja käima läheb sooja mootoriga ka poolest pöördest. Ainult kui külmalt (ning olen tähele pannud, et niiske ilmaga just eriti) jamab alguses ja tahab gaasiga pumpamist ning jõnksutab kuni temperatuur 60 juurde jõuab.

Mis selle kummipadja funktsioon on monopritsel ja ka karpal?

Autor:  Killer666 [ 30.09.2012 20:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 karpa?

Karpal on see funktsioon , et summutab vibratsiooni , ujukile ilmselt vibra väga ei meeldi.

Autor:  HarryPokker [ 01.10.2012 14:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 karpa?

Et asja asjatundjatele või neile kes arvavad, et nad on asjatundjad, veel huvitavamaks muuta ning kaasust sisukamaks ajada, siis panin täna tähele , et juba kord soojaks sõidetud mootoriga ei ole samuti mingit anomaaliat, isegi kui C on seal 45-50C juures taaskäivitamisel ehk seier peaaegu täiesti all. (kus külma mootoriga hommikul alustades on jõnksutamine ning hakkimine tavaline).

Kui oleks elektroonikaviga ja temperatuuri osas, siis oleks arusaadav see, et andur ütleb mootorile, et võib julgelt segu juurde anda, et mootor on soe, aga ei ole.
Kui oleks pihustite või muu mehaanilise osa töö probleemne, siis oleks see ka sooja mootoriga probleem olemas, aga ei ole, sest soojalt käib jumala ühtlaselt.


Mis võiks olla probleem siiski?

Autor:  Killer666 [ 01.10.2012 15:44 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 karpa?

T6mba prooviks kylma mootriga temp anduri juhe lahti. Vaata kas siis käin kylmalt ilusti. Pole ju raske? Andur maksab ise ka miski 5€.

Autor:  Tegelane5 [ 01.10.2012 19:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 karpa?

Ei saa praegu Autodatat vaadata aga ise vaataks tolle mainitud karpsipadja + teiseks nö. karburaatori all, sisselaske kollektoris olevat soojendust.-kas sellele tuleb pinge peale ja kas tollel on takistus, et pole läbi põlenud. Samuti peaks ta praegustel, hommikutel väljalaske kollektori pealt sooja õhku võtma.
Ajul kuuli kokkuajamise jätaks hiljemaks, õnneks seda sai vist akujuhtme mahavõtmisega kustutada.

Autor:  Killer666 [ 01.10.2012 19:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 karpa?

Ära aja udujuttu. Kõikidel minumeelest polegi seda soendust seal sees ja kui ta ka läbi on , siis ei m6juta see suurt midagi kui just mingi 3-30 pole. Samuti ei m6juta see suurt midagi , kust ta seda õhku v6tab. Pole ju külmagi.

Autor:  Tegelane5 [ 01.10.2012 20:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 karpa?

Kindlalt on too soojendus olemas ning vanematel mudelitel juhtis seda termolüliti, mis hoidis seda järgi 60 kraadini. Peale seda kütab kollektorist läbikäiv vesi seda juba ise piisavalt. Nagu teema algatajal on, kui seier midagi näitab siis asi toimib. Kuigi +8 aga asi nii hull pole tavaliselt.

Autor:  rene162 [ 04.10.2012 10:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 karpa?

Bensufiltrit oled vahetanud? Küünlad vaata üle.
Tegelikult variante mitmeid. Kas sa reaalselt midagi kontrollinud/proovinud juba oled või loodadki, et internetis auto korda tehakse?

Autor:  HarryPokker [ 05.10.2012 08:51 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 karpa?

Iroonia üritajale vastuseks, et ei looda, et internetis auto korda saab , aga juhul kui kellelgi peaks tulevikus tekkima sarnane probleem sama autoga, siis saab ta siit mõtteid koguda. Samuti saan ka ise natuke laiema pildi ette, et millised variandid võiksid olla.

Bensufilter võiks olla läbi siis, kui ta teeks seda ka sooja mootoriga, sest ega filtrit tempertauur otseselt ju ei mõjuta.Filtri töö on filtreerida kütust sõltumata mootori temperatuurist.
Kui anda gaasi vaikselt, siis jõnksutamist ei ole, aga nagu külmalt hommikul gaasi natuke sügavamalt vajutada ning pöörded väiksed on, siis hakkab jõnksutama.

RÕhutan, et jõnksutab ainult külma mootoriga ning seda esimesel käivitamisel peale pikemat seismist. Kui mootor korra juba soojaks sõita, siis võib ta 3-4 tundi jahtuda (temp läheb alla 50C uuesti) aga käivitamisel probleeme ei teki, samuti käib mootor ühtlaselt. Täpselt selline mulje oleks, nagu midagi oleks silindrites hommikul (NIISKUS??? ), mis pärsib korralikult bensiini põlemist ning kui natuke aega soojaks sõita mootorit, siis haihtub see segaja sealt ära ning no matter what millal uuesti käivitad samal päeval, probleeme ei ole.

Kõik need asjad, mida seni pakutud on, oleks küll mõeldavad, kui need probleemid püsiksid ka mootori soojenedes (küünlad, monopritse ise, kütusefilter). Või ma eksin?

Autor:  Killer666 [ 05.10.2012 11:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 karpa?

Kas sa oled idioot või mis asi sa oled?
T6mba see anduri juhe lahti yks hommik , ma ei v6i kohe. Üks viga oleks kohe ellimineeritud , aga sa ajad siin miskit iba. Aega kuluks kokku ehk minut selle peale.

Selle niisama jutustamisega ei juhtu midagi. Ilmad läevad kylmemaks ja ükshommik lihtsalt su auto vb ei lähegi enam käima.

Autor:  HarryPokker [ 07.10.2012 13:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 karpa?

Kuule sina, teine Eesti , hoia oma vulgaarsused endale. Kui tehnilist taipu peale anduri soovituse rohkem ei ole ja midagi öelda peale sõnade "idioot" vms suust välja ei tule, siis on üks võimalus ka käed tagasi püksi panna klaviatuurilt.


Andur on kontrollitud juba ammu ning nagu arvata oli, ei olnud see probleem. Anduri juhtme eemaldades, ei muutunud midagi. Läks ikka samamoodi vaja pumpamist natuke aega (3 sec).

Samamoodi liigutasin käega kõikvõimalikke erinevaid torusid ning juhtmeid seal, kuid tulemus sama.

Mind huvitab just see, et miks probleem korraks soojaks sõidetud mootoriga päevaks ära kaob ning hommikul külma mootoriga jälle tagasi on. Kellelgi veel mõtteid?

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/