Kuna Saabiklubis tundub ebameeldivalt vaikne olevat, siis loodan siit käbedamat vastust.
Hädaline auto on 1977. aasta Saab 96, 1,5 liitrise V4-mootoriga.
Tsiteeri:
1. Vaatus - sõidan mööda linna, ajan asju, kõik toimib justkui kellavärk.
2. Vaatus - mingi loogikaga tõmbab Küülik karpa bensu täis. Käiamisega saab aku veidi tühjaks ning pean paluma end käima tõmmata. Karpa täistõmbamine on täiesti seletatav sellega, et eilse remondipäeva käigus näppis keegi tooreklappi.
3. Vaatus - Küülik sureb madalatel pööretel sõites 2-3 korda ära ning kuna aku pinge madal, omal jõul ei käivitu.
4. Vaatus - peale teekonaruse ületamist küülik sureb ning sel korral lõplikumalt. Akus justkui voolu oleks (tuled põlevad eredalt), stardiabi kohvrikesest abi ei ole. Süüte keeramisel kõlab vaid üsna tugev "klõps" kusagilt starteri piirkonnast. Abi on taas käimatõmbamisest.
5. Vaatus - täies hajameelsuses suudan käigu sisse unustada ning Küüliku välja suretada. Egas midagi - sõber tuleb appi ja hakkame tõmbama. Esimene käivitus - seisma jäädes sureb auto välja. Teine käivitus - jõuan sõita tubli 100m kuniks trammiteed ületades auto välja sureb. Kolmas käivitus - auto käivitub, kuid käima ei jää.
6. Vaatus - pargime auto ära ja tõotan endile "ei ühtki rootslast enam!".
---
1. Teooria - starter on kutu käiamisest. Samas ei seleta see seda, miks auto takistusi ületades välja sureb.
2. Teooria - lahtine juhe. Takistusi ületades liigub, auto enam voolu ei saa. Samas kontrollisin kõik nähtavad juhtmed üle ning antud teooria ei seleta mittekäivitumist.
3. Teooria - Koer on maetud akusse. Ei seleta korralikult ei üht ega teist häda, kuid mõte on hea!
---
Pean ka mainima, et eile asutust "Sumpsimees" külastades sain auto tagasi nii, et õlivarras oli genekarihma vahele susatud. Tubli 15 minti sain ringi sõita, varrast avastamata. Ehk on see tänaste hädadega kuidagi seotud? Sumpsimehe juurest ära sõitma asudes keeldus auto omal jõul käivitumast.
On teil ideid?
Ardo.