Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

maki ühendamine vooluvõrku?
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=12&t=75
2. leht 2-st

Autor:  MarkoC [ 24.12.2008 02:40 ]
Teema pealkiri:  Re: maki ühendamine vooluvõrku?

Blacku kirjutas:
ViktorT kirjutas:
Kui paksu kaablit siis siin kohal soovitate ?

1.5mm²

Ühte asja sa siinkohal arvesse ei võtnud !
Makil pingelangus pea puudub :P
Seega sobib ideaalselt ka 1.2 mm2 :beer

Autor:  Online [ 24.12.2008 03:33 ]
Teema pealkiri:  Re: maki ühendamine vooluvõrku?

mina olen kõik enda makid nii ühendanud, et kollane ja punane kokku ühendatud (ehk siis + ja memory äkki?)

Autor:  kj [ 24.12.2008 03:46 ]
Teema pealkiri:  Re: maki ühendamine vooluvõrku?

Kollane pole memory, või on ?
See on see, et ilma võtmeta saad kuulata, täpsemat nimetust ei mäleta
Ise ka kõik nii pannud

Autor:  kmfdm [ 24.12.2008 09:21 ]
Teema pealkiri:  Re: maki ühendamine vooluvõrku?

hull paanika :D makil endal tagapaneelil kaitse olemas ja hetkel makk ühendatud mingite suvaliste pistikute külge kus plussi kätte sain a ma mõtlen et kas nii ei anna ühendada et mootori käivitamise hetkel makk käima jääks. Võimudele jookseb otse akult 50mm2 kaabel mis jaguneb pagassis vastavalt võimude arvule ja aku juures 150A kaitse mis tuleb võibolla tulevikus välja vahetada eks näha ole kas peab vastu või mitte. Kondekat pole viitsind veel vahele panna (vedeleb kuskil karbis RF10F) ja hetkel tegelen uue supakakasti ehituse ja esiuste kõlarikastide parendamisega kuna esimene katse ei tulnud just see mida ootasin. küsimus ongi selles et käivitades töötava maki puhul käib ilge pauk süsteemist läbi mida varasematel paigaldustel pole olnud ja kuna korralikku toitejuhet salongis pole siis tahtsin teada et kus selle saaks. otse akult seega nagu vastustest välja lugesin. kui aega saan vean ära :)

Autor:  VW [ 24.12.2008 10:46 ]
Teema pealkiri:  Re: maki ühendamine vooluvõrku?

kmfdm kirjutas:
hull paanika :D makil endal tagapaneelil kaitse olemas ja hetkel makk ühendatud mingite suvaliste pistikute külge kus plussi kätte sain a ma mõtlen et kas nii ei anna ühendada et mootori käivitamise hetkel makk käima jääks. Võimudele jookseb otse akult 50mm2 kaabel mis jaguneb pagassis vastavalt võimude arvule ja aku juures 150A kaitse mis tuleb võibolla tulevikus välja vahetada eks näha ole kas peab vastu või mitte. Kondekat pole viitsind veel vahele panna (vedeleb kuskil karbis RF10F) ja hetkel tegelen uue supakakasti ehituse ja esiuste kõlarikastide parendamisega kuna esimene katse ei tulnud just see mida ootasin. küsimus ongi selles et käivitades töötava maki puhul käib ilge pauk süsteemist läbi mida varasematel paigaldustel pole olnud ja kuna korralikku toitejuhet salongis pole siis tahtsin teada et kus selle saaks. otse akult seega nagu vastustest välja lugesin. kui aega saan vean ära :)


Muideks, makk lülitub alati auto käivitamisel välja, asja saaks küll lahendada suurema või lisa akuga, samuti kondekatega - kuid sellel pole eriti mõtet. Peagi on sul süsteem läbi võimendite, seega lülituvad ka nemad välja.

Autor:  VW [ 24.12.2008 10:58 ]
Teema pealkiri:  Re: maki ühendamine vooluvõrku?

kmfdm kirjutas:
:angry jamps raip a mis sääl ikke
a kas see on normaalne kui krossoveri kaitse teeb "värvimuusikat" ehk plingib olenevalt volume astmest nii et salong valge :?
iseenesest lahe a tundub et päris nii ei peaks olema.


Seleta lähemalt, ei saanud eriti aru sellest krossoveri asjast. Sul seal mingid tulukesed vms? Kuidas sul süsteem ühendatud, midagi maki taga ka on?

Autor:  kmfdm [ 24.12.2008 11:02 ]
Teema pealkiri:  Re: maki ühendamine vooluvõrku?

hetkel pole otse maki taga miskit rcad jooksevad võimu a kompode krossoveril on miskine agu tüüpi kaitse ja selle traat hõõgub päris heledalt mingite sageduste juures vastavalt muusika rütmile. isegi imestan et veel läbi pole põlend. krossoveri tagakülg läbipaistev ja siis kaitse lööb salongi ikke päris eredaks

hetkel üks võim järel ülejäänu kakkusin välja sest suht palju vaja veel teha. Võim 4 kanaliga rf t400-4 ja järel kaks paari kõlareid esiustes. makist läbi protsessori rca`d ja muud nagu polegi.

Autor:  Vipp [ 24.12.2008 11:47 ]
Teema pealkiri:  Re: maki ühendamine vooluvõrku?

ViktorT kirjutas:
Ühte asja sa siinkohal arvesse ei võtnud !
Makil pingelangus pea puudub :P
Seega sobib ideaalselt ka 1.2 mm2 :beer


Miks puudub makil pingelang ?

Online1 kirjutas:
mina olen kõik enda makid nii ühendanud, et kollane ja punane kokku ühendatud (ehk siis + ja memory äkki?)


Tuleb silmas pidada, et mõned makid jäävad ka peale paneeli eemaldamist või "power" nupu vajutamist voolu tarbima. Auto aku peale mõningast seismist tühjaks saab, tead esimest kohta, kust probleemi otsida. :wink:

kj kirjutas:
Kollane pole memory, või on ?
See on see, et ilma võtmeta saad kuulata, täpsemat nimetust ei mäleta
Ise ka kõik nii pannud


Kollane on reeglina "Memory, Batt" ehk püsitoide. Punane on "Acc" ehk käimalülitusvool.

kmfdm kirjutas:
Kas nii ei anna ühendada et mootori käivitamise hetkel makk käima jääks.


Ilmselt on sul tegemist nõrga akuga. Käivitamise hetkel langeb aku pinge liiga madalale, maki töös hoidmiseks. Osadel autodel kaob küll Acc tagant ära käivitamise hetkel, aga see peaks olema vähestel autodel. Võid proovida küll püsitoite Acc´ga kokku ühendada maki poolt, kuigi kuna aku on kogu süsteemil sama, siis kardan, et probleem ei lahene. Ka kondekast pole abi, kui aku nõrk.

kmfdm kirjutas:
Kas see on normaalne kui krossoveri kaitse teeb "värvimuusikat" ehk plingib olenevalt volume astmest nii et salong valge :?
iseenesest lahe a tundub et päris nii ei peaks olema.


Jah, see on normaalne. See pirn on krossides tweeteri kaitsmiseks. Teatud piirist hakkab pirn voolu tarbima, et tweeter vähem "valu" saaks. Kui see pirn ei vilguks, oleks sul tweeter juba läbi lastud. On mitmeid juhuseid, kus olenemata kaitsepirnist on siiski tweeter läbi lastud, niiet volume nuppu peaks piirama. Veel pea silmas, et põlev / hõõguv pirn läheb väga kuumaks ja olen näinud mitmeid filtrikopsikuid, mis on üles sulanud. Lahendus võiks olla filtrid paigutada piisava õhu liikumisega kohta. Või eemaldada näiteks filtri kaan, aga sellisel juhul peab arvestama, et pirn mitte mingil juhul mõne kuumust kartva materjali läheduses ei oleks.

See teema läheb juba väga segaseks. Kui mõnest teemast kasvab välja teemaväline küsimus või probleem, tehke selleks uus teema.

Autor:  kmfdm [ 24.12.2008 12:17 ]
Teema pealkiri:  Re: maki ühendamine vooluvõrku?

selge :) a aku ei tohiks nõrk olla (exide maxxima) äsja laadisin uuesti täis ja panin tagasi autole kus selle koht, nimelt suvel käis aku naise autol.samas mida rohkem erinevaid teemasid teha seda segasemaks ju läheks :D. eelmistel kompodel polnud kaitset krossoverites ja suvel palava ilmaga läksid kõrkad paarinädalase vahega läbi, nüüd siis selge milles asi :rokib tänud
a kas siis võim liiga palju selle kõlarikomplekti jaoks, et volume piirama peab kuna reaalselt kasutan hetkel 1/3 max maki võimalusest, kuna rohkem ei raatsi keerata siis juba kõik liiga hulluks läheb(tehnikast hakkab kahju) et kas ikke kannatab
võim rf t400-4 järel t162s x2 kompod mille rms nii mid kui tweeteri puhul peaks olema 100w rms

Autor:  Online [ 25.12.2008 00:20 ]
Teema pealkiri:  Re: maki ühendamine vooluvõrku?

siiani pole mul ükski autoaku tühjaks saanud :D

Autor:  markus_m [ 25.12.2008 01:26 ]
Teema pealkiri:  Re: maki ühendamine vooluvõrku?

Mul mitsul töötab makk vaid siis kui võti süütelukus ACC asendis, ehk siis tarbijate asend vms. Kuidas makki nii ühendada, et ka ilma võtme sisse panemata makki kuulata saaks, aga asjal on üks aga, nimelt, et säiliks see süsteem, et süüte välja keerates ka makk vait jääks ja kui on soovi siis saab eraldi maki uuesti käima panna....
Segane jutt sai.... mingi releede süsteem... või on osadel makkidel 3 toite juhet...? Sest minu loogika järgi kui makil on toide ja memory, siis mida krdi moodi sedasi saaks....?

Autor:  kj [ 25.12.2008 01:31 ]
Teema pealkiri:  Re: maki ühendamine vooluvõrku?

markus_m kirjutas:
Mul mitsul töötab makk vaid siis kui võti süütelukus ACC asendis, ehk siis tarbijate asend vms. Kuidas makki nii ühendada, et ka ilma võtme sisse panemata makki kuulata saaks, aga asjal on üks aga, nimelt, et säiliks see süsteem, et süüte välja keerates ka makk vait jääks ja kui on soovi siis saab eraldi maki uuesti käima panna....
Segane jutt sai.... mingi releede süsteem... või on osadel makkidel 3 toite juhet...? Sest minu loogika järgi kui makil on toide ja memory, siis mida krdi moodi sedasi saaks....?


Mu vanal Volvol ongi selline süsteem, kuigi kollane ja punane koos...ei tea kuidas ta nii siis funktsioneerib
Et peale suretamist jääb vait ja ilma võtmeta saab tööle panna

Autor:  Salupa [ 28.12.2008 02:57 ]
Teema pealkiri:  Re: maki ühendamine vooluvõrku?

kmfdm kirjutas:
a kas siis võim liiga palju selle kõlarikomplekti jaoks, et volume piirama peab kuna reaalselt kasutan hetkel 1/3 max maki võimalusest, kuna rohkem ei raatsi keerata siis juba kõik liiga hulluks läheb(tehnikast hakkab kahju) et kas ikke kannatab
võim rf t400-4 järel t162s x2 kompod mille rms nii mid kui tweeteri puhul peaks olema 100w rms
Mitte võimendi pole liiga võimas, vaid kõlarid on ilmselt nõrgad sinu ootuste jaoks. Tuleks võimsamaid või tundlikumaid kõlareid vaadata.
See, et sa 1/3 maki helinivoost kasutada saad, tähendab seda, et su süsteem on valesti reguleeritud. Võimendite 'gain' või 'level' tuleks niimoodi seada, et maki 'volume' saaks keerata vähemalt 2/3 peale.


markus_m kirjutas:
Mul mitsul töötab makk vaid siis kui võti süütelukus ACC asendis, ehk siis tarbijate asend vms. Kuidas makki nii ühendada, et ka ilma võtme sisse panemata makki kuulata saaks, aga asjal on üks aga, nimelt, et säiliks see süsteem, et süüte välja keerates ka makk vait jääks ja kui on soovi siis saab eraldi maki uuesti käima panna....
Segane jutt sai.... mingi releede süsteem... või on osadel makkidel 3 toite juhet...? Sest minu loogika järgi kui makil on toide ja memory, siis mida krdi moodi sedasi saaks....?

Beckeri makid (ja mõnede autode originaalmakid) toimivadki nii, et kui ACC juhtmelt pinge kaob, lülitub makk välja, kuid kui "Power" nuppu vajutada, läheb makk uuesti tööle. Ülejäänud makkidel sellist funktsiooni pole ning ilma aretamata neid niimoodi tööle panna ei saagi.

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/