Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Voolu juhtmete paigutus
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=12&t=108343
1. leht 1-st

Autor:  sass098 [ 16.02.2013 14:48 ]
Teema pealkiri:  Voolu juhtmete paigutus

Tervist,
Tekkis küsimus võimenditele voolu juhtmete paigutuse kohta autos, nimelt tegu 2002a. Audi a4-ga. Ukse piida sisse suutsin ära mahutada 25mm2 voolujuhtme, kuid tarvis oleks vedada 2-3 sarnast juhet veel eest taha.Probleem seisneb selles,et ei suuda nagu mõelda välja kohta kuhu nad mahutada.Tuleseinast läbiviimine pole probleem aga edasine küll on.Tekkiski mõte uurida, kuidas teistel juhtmete paigutus lahendatud on. Kindlasti pole ma ainuke ju, kellel on vajadust vedada rohkem voolu pagasnikusse, kui ainult 1 juhe, mis tavaliselt uksepiita mahub.
Ennetamaks väiteid, et enne tuleks investeerida akusse ja big 3-e, siis mul on need juba sooritatud. Arvutuslikult peaks juhtme ristlõige olema ~75mm2, mis tuleks eest taha vedada.

Autor:  kaltsyum [ 16.02.2013 15:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Voolu juhtmete paigutus

Kas vaiba alt ei kannata vedada ?

Autor:  Mart911 [ 16.02.2013 16:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Voolu juhtmete paigutus

1 paksem juhe ja lõpus selle jagamine on ka tegelt võimalus.

Autor:  sass098 [ 16.02.2013 17:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Voolu juhtmete paigutus

1 paksema juhtme paigutus on ilmselt veelgi keerulisem kui mitme peenema, mahuks piita 1 70mm2 juhe siis poleks küsimust. Põhjamati alla mõtlesin isegi aga oskab keegi öelda kui paks põhjamatt üldiselt on, et lõikaks juhtmete jaoks sooned sisse sinna svammi ja veaks sealt. Asi lõpptulemusena peaks jääma selline, et poleks aru saada, et kuskil maas juhtmed jooksevad. Teine mõte oli põhja alt aga sealt võivad juhtmed ju kahjustada saada.

Autor:  kaltsyum [ 16.02.2013 19:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Voolu juhtmete paigutus

kui sa selle kaabli paned sinna vaiba alla ja raami nurka ilusti siis ei ütle keegi, et sul midagi seal on. ise vedasin mb kupeel 50mm kaabli vaiba all. läks ilusti mööda raami nurka, läbi raami vahepeal kus tuli kõrgem koht ja ei saanud keegi midagi aru.

Autor:  Shadowz [ 16.02.2013 19:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Voolu juhtmete paigutus

Saab vedada väga kenasti 50mm2+ kaablid audile põhjamati alt. mul endal 60mm2 muidugi on aku tagaistme all,aga mati alt 80mm2 vedada vabalt.

Autor:  sass098 [ 16.02.2013 20:03 ]
Teema pealkiri:  Re: Voolu juhtmete paigutus

selge, siis pole midagi kui üks nädalavahetus lammutamist ja vedamist ning :rokib

Autor:  sass098 [ 20.02.2013 21:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Voolu juhtmete paigutus

Jätkaks samas postituses vähe teise küsimusega veel. Nimelt on tulevikus plaanis minna üle topelt aku süsteemile. Välismaa foorumites soovitatakse nn. akude iseeneseliku tühjenemise vastu paigaldada kahe aku isolaator. On see reaalselt ka vajalik või kannataks ilma selleta hakkama saada ning kuidas lahendada kaitsmete lahendus? Eeldan, et ainult pea aku järel olevast kaitsmest jääb väheks ja mis suurusega kaitsmed oleksid vajalikud.Akudeks 100ah 900a käivitusvooluga Excide akud, võimud tarbivad keskeltläbi 250-300A. Lisaks on ka omaette teema kas kasutada autot massina või tuleks vedada kahe aku vahele ka eraldi miinus juhe ning tagumine aku ka veel lisaks maandada.Loogiliselt võiks mõelda, et kuna auto kere ei ole terviklik, vaid punktkeevitusega liidetud mitmetest tükkidest, siis tema juhtivus on märksa kehvem kui terviklikul juhtmel aga kui suur see vahe reaalselt tuleb ja kas selle lisa juhtme vedamine tasub vaeva ära.
Küsija suu pihta ei lööda :D

Autor:  Salupa [ 20.02.2013 23:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Voolu juhtmete paigutus

Isolaator ei ole tingimata vajalik. Pigem on see selle jaoks, et kui muude tarbijate tõttu saab üks aku tühjaks, siis saab teise abil auto käima ning esimest jälle laadima hakata. Teoreetiliselt võivad pidevalt ühendatud akud (eriti siis, kui nad erinevad on) üksteist tühjendama hakata küll ning nende eluiga võib ka väheneda, kuid ma arvan, et praktikas tekitaks isolaatori töökindlus rohkem probleeme.

Enda Mazdal on mul olnud kaks erinevat akut ca 10 aastat juba pidevalt ühendatud. Eks neid on vahetatud regulaarselt, kuid võimsad võimendid lühendavad nagunii akude eluiga. Mitmetel autodel on juba tehase poolt kaks samasugust akut peal ning nende vahel ei ole samuti mingit isolaatorit ega isegi kaitset. Kaitsmed ma soovitan ikkagi, eriti kui akud on üksteisest kaugel, mõlema aku poole kindlasti vahele panna. Kaitse võiks olla võimalikult väike - seda suurema tõenäosusega ta lühise korral tule ära hoiab. 300A on maksimum, mis võiks olla.

Eraldi massijuhtme vedamist ma ei soovita, sest kõrvaga vahet kindlasti ei kuule. Kui on plaan SPL võistlustel konkurentsi pakkuda, siis on teine asi - nullkomamidagi dB võib sealt võita.

Autor:  sass098 [ 21.02.2013 01:00 ]
Teema pealkiri:  Re: Voolu juhtmete paigutus

väga hea, siis läheb kõik ikka nii nagu esialgselt planeeritud sai.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/