Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 03.05.2024 10:05

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 60 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kas madal pinge on võimendile ohtlik (jagatud teema)
PostitusPostitatud: 21.05.2009 01:57 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
ViktorT kirjutas:
See selleks, st et jutu algusesse või noh selle madala pinge juurde tagasi tulles jääd sina enda juurde, et see ei põhjusta absoluutselt mitte mingeid probleeme ?
Seega võin rahus ühe aku pealt põristada palju süda lustib, teades, et moonutamine on välistatud ja kindel olles, et võim(ud) ei saa sellepärast kahjustatud ?
Et peale moonutuse ei pea millegi pärast muretsema ? ei pea siin konkreetselt enda setupi silmas ...
Ma ei ole siiani kuulnud ühtegi põhjendatud teooriat, miks peaks madal pinge võimendile halvasti mõjuma ja seepärast ma jään ikka arvamuse juurde, et madal pinge ei ole võimenditele ohtlik.

Kui mõne üksiku võimendimargi konstrueerimisel on väga rappa pandud, siis võibolla veel (kuigi taoline viga peaks juba tootearenduse algstaadiumis välja tulema ning kõrvaldatama), kuid massilist probleemi ei ole. Seda kinnitab ka tõsiasi, et väga palju audiohuvilisi on kuulanud oma süsteemi niikaua, kuni aku on tühjaks saanud. Paljudel on võimendi sellepeale katki läinud?

P.S."Odava sodi" võimenditega on selline lugu, et need on tehtud väga lihtsa skeemi põhjal ning mida lihtsam skeem, seda vähem asju saab valesti minna ja sellised võimendid oleks iseenesest väga töökindlad, kui komponentide- ja koostekvaliteet parem oleks.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel (korras)
PostitusPostitatud: 21.05.2009 13:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.03.2006 11:19
Postitusi: 1292
Asukoht: Harjumaa
Voolu suuremaks minemine madalama pingega kehtib selliste toiteplokkidega mis üritavad ühtlast pinget väljundis hoida- nagu ntks läpatsi laadijad. Võimendid on üldiselt (vist) reguleerimata toitega--14Vtehakse 2*28 et siis 10 V korral on toites 2*20 millega võimendi võimsus ja tarbitav vool langeb tunduvalt. Kui samas üritaks ikka võim 2*28v välja anda läheks tarbitav vool palju suuremaks.

_________________
quote oopc /naljakas ka neid videoid näha kus mingi aeg tuntakse eest sõites end nagu mingis kosmose laevas kuid muis politsei auto kaamerast näeb välja nagu ajast räsitud silo käru kus lugematu hulk hingavaid organisme sees./


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel (korras)
PostitusPostitatud: 21.05.2009 22:37 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Seda ma olen siin teemas juba rääkinud aga veelkord siis: Enamus võimendid on tõesti reguleerimata toiteplokkidega, sest nii saab sama rahaga võimendist rohkem võimsust kätte. Mõned üksikud võimendid on reguleeritud toiteplokiga, kuid see reguleerimine toimub vaid mingi piirini - tavaliselt 11-11.5V. Sellest madalamal pingel hakkavad lõppvõimendi pinge ja voolutarve ikkagi langema.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel (korras)
PostitusPostitatud: 27.05.2009 18:00 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Salupa kirjutas:
Üsna ümmargune jutt on vastuseks. Mina loen sellest välja seda, et tegu on konkreetse võimendi tüüpveaga (mis võib seisneda milles iganes), mida ei soovita eriti avalikult lahata.

Teine allikas:

Yep, in theory hes right.

In reality hes wrong.

No protection is quick enough, the FETs always try to do more than they are supposed to and when voltage drops to the amp, the FETs do more work, overheat and pop. Fact.

There is one amp manufacturer that has control chips that work in the way he suggests, these are uncommon and very new to the world market.


See allikas on taaskord UK soundi eliidi seast ...
krt on ikka tropid rsk ma ei või :D
Ja uskuge või mitte, see mees ei tea saksa venna vastusest mitte midagi ! ! !

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel (korras)
PostitusPostitatud: 27.05.2009 19:12 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Kõiksugu müütidel ja linnalegendidel on tohutu jõud levida. Kes näiteks ei teaks, et Coca-Cola peaks ööga hamba ära söövitama jne. Sinu kahele allikale lisaks olen ma ka ise korduvalt seda madala-pinge-müüti kuulnud, kuid loogilise põhjenduseta ja seepärast ma ei usu seda.

Tsiteeri:
the FETs always try to do more than they are supposed to
Vot selle jutu kohta ma ütlen küll, et see on elektroonikavõõra inimese häma. Mida transistorid üritavad? On neil mingi aju sees või? Ei ole. Nemad juhivad voolu täpselt niipalju, kui paisu abil tüüritakse. Kogu lugu. (Tänu paisu suuremale mahtuvusele on väljatransistoreid küll raskem tüürida, kui bipolaartransistoreid, kuid selle jaoks on võimenditel omad skeemilahendused, mille toimimine ei sõltu jällegi pingest.)

Sa võid oma sõprade käest küsida ometi mingit KONKREETSET põhjust, milline protection-ahela möödalaskmine ja milline selle tagajärg põhjustab transistorite kontrollimatut kuumenemist. Näiteks kas toiteploki taktsagedus muutub? Kas "PWM duty cycle" väljub lubatud piiridest? Kas toitetransistorid ei jää täielikult suletud ega avatud olekusse (ehk siis jäävad "ohmic region"-isse)? Ühesõnaga midagi 'katastroofilist' peab juhtuma, sest toitetransistorite normaalse töötamisega tekitatud soojust peaks iga võimenditootja ette nägema, sellele vastava suurusega radiaatori looma ning probleemi juba eos likvideerima.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel (korras)
PostitusPostitatud: 27.05.2009 19:25 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Ats, enne kui uurin, küsin, kas see on su teooria või praktika, mida on inimesed reaalselt pidanud läbi elama ...
Nagu härra eelnevalt ütles, on su teooria tugev ja ka respectib seda, aga praktikas asjad päris nii ei käi kui sa seletad ...

Tegelikult võiks keegi selle teema splittida, minu jaoks üsna hariv teema, ehk ka kellegi teise jaoks .

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel (korras)
PostitusPostitatud: 27.05.2009 19:42 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Praktika ja teooria peaks idee järgi ikka üsna kokku langema. Muidu poleks teoorial ju mõtet. Mina arvan, et iga praktilist nähtust saab teoretiliselt seletada. Kui ei saa, siis jääb lihtsalt seletaja oskustest puudu. Ei saa ju ükski võimendi praktikas töötada ilma, et ta teoreetiliselt töötaks?

Mina räägin, võttes aluseks praktika ja üritades seda teoreetiliselt lahti seletada. Üsna raske oleks aastaid asjaga tegeleda ilma praktilist kogemust omandamata või mis? Sellest ma juba rääkisin, kuidas ma oma JBL P180.2 võimendit testisin alates 6V-st nii et ... mitte midagi halba ei juhtunud. Samuti on suvi tulemas, inimesed lähevad loodusesse ja paljud kuulavad oma autosüsteeme aku tühjenemiseni, nagu paljud on seda teinud eelnevatel aastatel. Lükatakse auto käima, laetakse aku uuesti täis ja mitte midagi ei juhtu. See peaks piisav praktiline seletus olema, et madal akupinge ei ole võimendi surm.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas madal pinge on võimendile ohtlik (jagatud teema)
PostitusPostitatud: 27.05.2009 20:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Ma mõtlen hetkel ainult seda, et inimesed, kes on 2 x vanemad, kui sina Ats, olnud elektroonikud nii sama kaua kauem, kui sina maailmas elanud, on ikka kuradima lambad seal SPL maailmas, kus tehakse rekordeid ja samas parandatakse neid samu võimendeid ..., on nad nüüd siis "lambad teoreetiliselt või praktiliselt ?

Teooria kohta on mul nali varuks järgmiseks korraks :)
St et teoorias oleme me kõik targad, nagu hiina autod, kasutasime ju mersu juppe, aga crashi korral on ikka taga luuk koos juhiga esiklaasist välja lennanud ...

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas madal pinge on võimendile ohtlik (jagatud teema)
PostitusPostitatud: 27.05.2009 21:26 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Vähem targutamist, rohkem konkreetsust! Ma ei ürita jätkuvalt kedagi rumalaks tembeldada, vaid ootan konkreetset seletust, mitte ümmargust juttu. Sinu siia kopeeritud lausetest ei ole meeletu elektroonikakogemus seni kuskilt välja paistnud.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas madal pinge on võimendile ohtlik (jagatud teema)
PostitusPostitatud: 27.05.2009 21:43 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Salupa kirjutas:
Sinu siia kopeeritud lausetest ei ole meeletu elektroonikakogemus seni kuskilt välja paistnud.

Sarnane teema liiklus teoreetikutega ?
Olen ka liikluses tugev, aga vaat on olukordi, kus su teooria kannab küll vett, aga ....
Sul on nii selged arusaamad selles vallas, et imestan, et sa juba miljonär pole, siiani pole sa huvitatud olnud oma tarkuse jagamisest maailmas ... Miks ?

Oleks see kõik nii nagu su teooria, krt et sa esimene nii andekas maailmas oled sel juhul ... MÜTS MAHA su ees ! :beer

Eks kui vastuseid saan siis toon, mis ONGI lihtsalt seletatud, teoreetikutele sellest alatihti ei piisagi ...

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas madal pinge on võimendile ohtlik (jagatud teema)
PostitusPostitatud: 27.05.2009 22:10 
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.08.2008 10:40
Postitusi: 424
Asukoht: Tallinn, Muuga
Ma olen korduvalt oma auto aku tühjaks lasknud mängida ja võimendi ega makiga pole midagi juhtunud. Nii et lõpuks makk ka lülitab end ise välja, sest pole piisavalt voolu enam akus.

_________________
Opel Astma 20SEH; Audi A6 3.2Q


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas madal pinge on võimendile ohtlik (jagatud teema)
PostitusPostitatud: 27.05.2009 22:31 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Mismõttes miljonär? Et võimendite remondiga peaks saama miljonäriks? Vaevalt. Mismõttes selged arusaamad? Inimene peabki selgelt aru saama sellest, millega ta tegeleb - teistmoodi minumeelest ei saakski ju.

Oma teadmiste laiale maailmale jagamiseks napib mul lihtsalt aega. Oma kodulehel ma teen seda nii palju, kui võimalik. Tõsi küll, viimasel ajal pole sinna midagi mõistlikku lisandunud, kuid rohkem ma ei suuda ka. Igatahes asi läheb juba väga isiklikuks ja teemast mööda. Jätame nüüd erinevate inimeste teadmised kõrvale ja pöördume küsimuse poole tagasi.

Tsiteeri:
Eks kui vastuseid saan siis toon, mis ONGI lihtsalt seletatud, teoreetikutele sellest alatihti ei piisagi ...
Vastupidi, ma ei taha enam lihtsaid/labaseid seletusi. Neid sa oled siia juba kopinud küll. Ma tahan teada keeruliselt lahtiseletatuna, ütleme siis elektroonikute keeles, mis põhjustab madala akupinge korral toitetransistorite liigse kuumenemise ja seetõttu hävimise?

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas madal pinge on võimendile ohtlik (jagatud teema)
PostitusPostitatud: 27.05.2009 22:38 

Liitunud: 08.06.2006 13:24
Postitusi: 36
Asukoht: Tallinn
Teooria, praktika ja müüdid... tahate ma toon ühe eriti lollaka näite miks madala pinge peale võim maha põles?
Oli tuttaval tümmisõbral aastat viis-kuus tagasi üks suht-koht juust võimuke aga (ilmselt kompaktsuse huvides) jahutusventikaga. Äge, eksole. Lasti looduses tümmi kuni "võiduka lõpuni" ja ühel hetkel viskas võimuraibe suitsu välja. Tassiti minu kätte remonti. Ma elektroonikainsenerina ei saanud sama moodi aru, et MIKS ta üldse maha põles. Ei hakanud eriti juurdelma kah, vahetasin kõrbenud lõputransid ära, lasin aparaadil mingi aja edukalt käia ja andsin omanikule tagasi. Läks mõni aeg mööda ja kutt jälle tagasi - autol aku kehva, võim tõmbas pinge maha... ja lahkus lavalt. Jälle lõputransid vahetusse. Seekord ma nuputasin vähe kauem ja mingil hetkel lõpuks taipasin - koos pinge kukkumisega vähenes ka ventilaatori jõudlus ja see lihtsalt ei jõudnud enam seda kupatust ära jahutada. Võim kui säärane toimis kenasti ka 6V toitega aga kusagil 9V peal jäi vent lihtsalt seisma. Jahutus oli lihtsalt liiga piiri peale projekteeritud. Leidsin sinna natuke parema ventika ja kui ta surnud pole, siis töötab ilmselt kusagil siiani.

Mis me siit nüüd järeldame? Kas madal pinge tappis võimu? Tavakasutaja (praktik) ütleks kindlalt et jah - nii kui pinge kukkus nii suits välja tuli. Insener (lisaks praktikale ka teoreetilise ettevalmistusega inimene) seevastu väidaks et ei, kuna tegelikult oli ju põhjuseks puudulik jahutus - oleks see ventikas näiteks koerakarvu täis läinud, oleks võim kärsanud ka 12 või 14 voldise toitega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas madal pinge on võimendile ohtlik (jagatud teema)
PostitusPostitatud: 27.05.2009 22:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Vot see on minu jaoks esimene rahuldav seletus, kuidas madal pinge, kui mitte otseselt, siis vähemasti kaudselt saab osutuda võimendile ohtlikuks. See hõlmab küll seda väikest osa võimenditest, millel on reguleerimata ventilaatorid, kuid ikkagi.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas madal pinge on võimendile ohtlik (jagatud teema)
PostitusPostitatud: 27.05.2009 23:27 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Kas ma mitte ei alustanud või noh ei viitanud just madalale pingele, ülekuumenemisele ja läbi põlemisele ?
Nüüd on alles Atsil rahuldav seletus, kui kohalikke piltlikke näiteid tuuakse ... ? ? ? oli siis mingi elektroonika valdne näide ? jah, tundub ka mulle, et asi on isiklikuks läinud, mingi ära panemine ... kellele ?

On see jutt nii mull kui tahes, nii kohalikel või väljamaalastel, Ats on maailma parim elektroonik ! :beer

Varsti saad vastused oma küsimustele, mis muud elektroonikud ka praktika vallast on omandanud :)


Ma toon sulle lihtsa näite kaabelduse näol
5000w ei peaks minema läbi 200A kaitsme ?
Aga vaata läheb ja kuidas veel ! Seega teooria ja praktika EI KÄI käsikäes alati elektroonikas !

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 60 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7