Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Aktiivne mürasummutus
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=12&t=1583
1. leht 1-st

Autor:  smi [ 05.01.2009 20:19 ]
Teema pealkiri:  Aktiivne mürasummutus

Sattusin siis sellist asja lugema:

Tsiteeri:
AKTIIVNE MÜRASUMMUTUS (ANC Active Noise Control)
Aktiivseks mürakaitseks on Legendi salongis kasutusel aktiivne müra-summutussüsteem (ANC), mis pidevalt genereerib vastandfaasis helisid. Vastandfaasis helid summutavad aktiivselt müra. Tulemuseks on salong, milles viibimine mõjub rahustavalt. Süsteemi kuulub kaks mikrofoni ja aktiivkõlar. Mikrofonid n-ö kuulatavad pidevalt sõiduki kabiinis kostvaid häirivaid helisid, mida analüüsitakse müra avastamiseks ja seejärel tekitab kõlar vastandfaasis heli, mis soovimatu müra summutab.


Kas see ei ole mitte puhas BS?

Autor:  Mossemeez [ 05.01.2009 20:40 ]
Teema pealkiri:  Re: Aktiivne mürasummutus Hondas

Natukene lugemist teemal:
http://en.wikipedia.org/wiki/Active_noise_control

Ja Pildimaterjali ka:
http://images.paultan.org/images2/Toyota_ANC.jpg
http://images.google.ee/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN

Toyota has added an “active noise control” system to the Toyota Crown Hybrid which works similiar to the way noise canceling headphones work.

Toyota says during slow city drives of between 20 to 40km/h where engine RPM is between 1,000 to 3,000rpm, muffled noise of between 50 to 150Hz can typically be transmitted to the car, impairing the car’s interior comfort.

Three microphones in the car’s interior picks up this noise and sends it to the active noise control system. The system then generates an antiphase sound signal from a set of speakers to counter the noise. Three speakers are used located on the left front door, right front door and one rear woofer. Distance between the mics that pickup the noise and the head of a passenger as well as the shape of the car’s interior has to be taken into account. Toyota says this can reduce noise levels by between 5 to 8dB.

Although there are similiaries between the Crown Hybrid and the Lexus GS450h’s hybrid drive system, the active noise control is not necessary in the Lexus GS as the engine RPM in the GS is higher at the same speeds. This is because the Crown Hybrid’s ratios are tuned for better mileage.

Autor:  Salupa [ 06.01.2009 02:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Aktiivne mürasummutus Hondas

Kõrvaklappides on see eelis, et kõik 'asjaosalised' on väga lähestikku: mikrofon, mis mõõdab müra, kõlar, mis tekitab vastasfaasis müra ning kõrv, kus müra ning vastasfaasis müra peaks summeeruma andes tulemuseks nulli. Kui need kõik on väikesel ja muutumatul kaugusel üksteisest, pealegi pmst ühemõõtmelisel sirgjoonel, kummagi kõrva jaoks oma süsteemina, siis on hea eeldus, et asi toimib.

Autos tekib küsimus kohe selles, et reisijad istuvad väga erinevates kohtades, kõlaritest üsna kaugel ning nad võivad liikuda nii müraallikate, mikrofonide kui ka kõlarite suhtes. Kas see süsteem suudab summutada iga müra igas auto punktis? Ei tohiks, kuna just õiges faasis heli iga reisija mõlemasse kõrva saatmine on raske.

Enne oma kõrvaga kuulmist ei saa muidugi midagi kindlat öelda, kuid mina sellesse eriti ei usu. Teoreetiliselt ei tohiks asi eriti effektiivne olla.

Nagu ma aru saan, siis Toyota väidab, et seda süsteemi ei kasutata mitte suvalise müra, vaid summutist tekkivate 50..150Hz helide summutamiseks? Seda usun ma juba rohkem, sest siin on vähemalt müra allikas fikseeritud ning madalate helide lainepikkus on suurem, mis annab vastasfaasis lainete tekitamisele ka rohkem mängimisruumi. Samas rehvi- ja tuulemüra vastu see süsteem väga ei tohiks aidata.

Eks ta ole kindlasti väga hea müügiargument, millega autot teistest esile tuua (nagu näiteks uue SuperB "twindoor"), kuigi kogu selle asja tasuvus ja kasutegur võivad küsitavaks jääda (nagu uue SuperB "twindoor").

Autor:  Haramount [ 09.01.2009 10:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Aktiivne mürasummutus

See on vana nali juba.
Kusagil 10 aastat tagasi oli mul ühel kallil automakil selline vile nagu Dynamic Road Noise Control. Põhimõtteliselt sama asi - mikrist võetakse mürasignaal, võimendatakse, pööratakse faas ja segustatakse "kasuliku" heliga. Konkreetse variandi häda oli vast selles, et mikrofon oli maki sees, s.t. sellele ei saanud parimat paika otsida, kuid jah, maanteesõidul see idee isegi toimis - tegin tühja träkiga cd ja lülitasin DRNC'd sõidu ajal sisse-välja - subjektiivselt kuuldav teemüra (ja mootori ümin) tõepoolest vähenes.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/