Streetrace.Org http://www.streetrace.org/foorum/ |
|
Tuled vilguvad http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=12&t=28808 |
1. leht 2-st |
Autor: | -innu- [ 28.11.2009 22:26 ] |
Teema pealkiri: | Tuled vilguvad |
Tere, Enda mõistus enam peale ei hakka. Nimelt hakkavad tulevad vilkuma kui kuulata kõvemini (nii armatuuri tuled kui ka esituled). Üritan võimalikult täpselt oma süsteemi välja tuua. Süsteem ise selline: Võim: Magnat Two Limited 2x75 W (30A) Võim: Pioneer GM-5400T 1x380 W (sillatud, 30A) Bass: Magnat B30 (250W) Esikõlarid: Alpine SPR- 57LP (40W) Kondensaator: AutoStudio 1F [link] pilt Juhtmete ühendus: PILT . Äkki on midagi valesti ühendatud? Fuse on 60A (pildil välja joonistamata). Block on 1x20mm2 IN & 4x10mm2 OUT. Pildilt ununes kogemata ära ka remote juhe mis läheb makist esimesse võimu ja sealt edasi teise. Aku: 72Ah, 720A. Peaaegu aasta vana. pilt . Genekas on originaal (autoks Ford focus 12/2002). Alguses arvasin, et mass ei anna korralikult ühendust. Viisin teise kohta ja sai väga tugevalt kinni. Kondensaator näitab seisvas olekus 12.0 - 12.8V. Kui auto käib siis 14.4V. Igasugused soovitused on teretulnud. |
Autor: | MarkoC [ 28.11.2009 22:43 ] |
Teema pealkiri: | Re: Tuled vilguvad |
Proovi nüüd sellist varianti: 1. eemalda kondekas 2. vea vähemalt 20 mm2 kaabel genekast akuni ja genekast mootorisse + aku massist keresse 3. asenda aku suuremaga Tümm käima ja anna teada ![]() |
Autor: | Kilplane [ 29.11.2009 02:09 ] |
Teema pealkiri: | Re: Tuled vilguvad |
mis see kondekas seal lebotab niisama w? jagamisploki võid heaga edasi müüa. too see 20mm ++ juhe otse kondeka + klemmile, ja sealt edasi kasutad kondekat jagamispunktina, viid kaablid edasi. kondekast võimuni võib olla 10mm juhe vabalt, aga võimalikud lühikesed, et kondekas mingit efekti kah annaks. muidu paistab kõik nigu õige olevat. kui ise autos oled, kui muusikat kuulad, siis ei tohiks sul miskit vilkuda. Kui massi klemmi alt metalli haljaks kraapisid, siis pole ilmselt probleemi. to viktor: kondekas on väga mugav jagamisplokk, mis võtab selle võimsuse juures ka vilkumise edukalt ära. helitehnikal manuali ei panda kaasa enam tänapäeval w? ja google.com on ka pankrotti läinud? mõtlemine pole keelatud. |
Autor: | MarkoC [ 29.11.2009 02:14 ] |
Teema pealkiri: | Re: Tuled vilguvad |
Jumala auta kilplast ![]() Jagamis blokk on õigel kohal, kondekas on see, mille võib sulle maha müüa ![]() |
Autor: | Kilplane [ 29.11.2009 02:16 ] |
Teema pealkiri: | Re: Tuled vilguvad |
a kui vilgub no? |
Autor: | MarkoC [ 29.11.2009 02:23 ] |
Teema pealkiri: | Re: Tuled vilguvad |
Kilplane kirjutas: a kui vilgub no? Siis loe mu esimest vastust ! Oh ja unustasin lisada veel: Genekale võiks ka pilgu peale heita. kui mingi 60A genekas, siis tuleks ka see suurema vastu vahetada. |
Autor: | Kilplane [ 29.11.2009 02:30 ] |
Teema pealkiri: | Re: Tuled vilguvad |
ma täitsa saan sinust aru, et kui mürglit tahad korraldada, siis pole kondekast just suurt abi, kuid alla 500W rms juures võtab 1F kondekas väga edukalt vilkumised ära, kui õigesti ühendada. Endal suutsin kuni 1,2kW rms müristada, ennem kui miski vilkuma hakkas. ja genekat ja nendejuhtmeid on temal vaja vahetada ant siis kui genekas enam akut ei lae. aku ise peaks ikkagi niipalju toimetama, et need watid välja annab. |
Autor: | MarkoC [ 29.11.2009 02:35 ] |
Teema pealkiri: | Re: Tuled vilguvad |
Kilplane kirjutas: Endal suutsin kuni 1,2kW rms müristada, ennem kui miski vilkuma hakkas. Kõikide autode kaabeldus ei ole sama kvaliteediga, pean silmas siis genekas/aku/mass juhtmed, ehk siis kutsutakse seda audio maailmas "the big 3". Uskuge mind, see aitab enam, kui mis iganes kondekas, see paar kaablijuppi ikka leiate... |
Autor: | Kilplane [ 29.11.2009 02:41 ] |
Teema pealkiri: | Re: Tuled vilguvad |
aku kere vaheline mass jah, vaidlus moment puudub, kuid akut võin kodus kah laadida, genekas ei puutu antud olukorras absoluudselt teemasse. see 20mm kaabel koos 1F kondega on piisav, et vabalt üle 1kW rms ilma tulesid vilgutamata tööle panna. eeldusel, et aku enamvähem on. kui aku perses, siis jah ei aita ka 120mm kaabel. jah endal vedasin ka - klemmilt lisaks korraliku massi juurde. genekat ma aga näppind pole. seni pole ka autoga teele jäänud, et aku tühi. |
Autor: | MarkoC [ 29.11.2009 02:52 ] |
Teema pealkiri: | Re: Tuled vilguvad |
Kilplane kirjutas: kuid akut võin kodus kah laadida, genekas ei puutu antud olukorras absoluudselt teemasse. Jumala auta ![]() Nagu sa soovitad teistele, siis soovitan ka sul natuke loogiliselt nüüd mõelda ![]() Kui akuni jõuab kaabel ja mingisugune laadimisvool, ei tähenda, et sellest ka piisab, kui akult tarbimine on suurem, kui akuni jõudvast kaanlist temani jõuab ![]() Reeglina ei kuulata tümmi täis võimsusel sellest hetkest, kui sisse istutakse ja kuni välja astutakse. Ehk siis aku saab mingi osa genekast siiski kätte, mis pole aga piisav lisatarbijatele. Genekas ja "big 3" on KÕIGE tähtsam osa, kui mingit muusikat autosse ehitada, kõik saab alguse korralikust vooluallikast ja seda on autol generaator ! |
Autor: | Kilplane [ 29.11.2009 03:07 ] |
Teema pealkiri: | Re: Tuled vilguvad |
hakkab tiba OT kiskuma kuid siiski. ma võin oma mürtsu täisvõimsusel ainult akult ka kuulata kui tahan, kui aku tühi, panen aga laadima. tead bensiin ka kalliks läind ja värki, ei jaksa bensuga akut laadida ![]() genekalt tulevad juhtmed on jah vajalikud, seda ma ei eita. lihtsalt et antud olukorras puudub neil tähtsus. need aitavad lihtsalt paremini/effektiivsemalt akut laadida. a mootori seisma paned, kaob nende tähtsus sootuks. ja vooluallikas on siiski aku. genekas on vahend et allikas kuivale ei jääks. |
Autor: | MarkoC [ 29.11.2009 03:21 ] |
Teema pealkiri: | Re: Tuled vilguvad |
Ma proovin siis ühe korra veel ![]() Voolu toodab genekas, MITTE aku, aku on lihtsalt vahelüli, mis säilitab seda. Kui me nüüd veame akust võimuni 20/35/50mm juhtme ja teeme sama maandus kaabliga, siis ... Aku ja kere vaheline kaabel jääb standard tavaliselt, mis mõte sel on ? Juba on probleem. On sul aimu ka kui kiiresti saab tavaline 74ah 850 CA aku tühjaks ? Usun et sul pole sellest aimu ![]() Seega aku vajab pidevat peale laadimist, kui aku ei suuda voolutarvet majandada, hakatakse "voolu võtma" igalt poolt, ehk siis ka tulede arvelt, kui laadimine on piisav, siis seda ei toimu. Nüüd aga, kui genekast akuni on kõigest 4mm2 kaablid, ja akust võimuni 20mm2, siis see vajalik vool ei jõuagi mitte kuskile, ei akuni, mis puudu, ei võimuni, ei tuledesse jne ... Kahju et ma seda eesti keelde lahti seletada ei oska, aga genekas ja big 3 ON kõige tähtsam lüli ! See väike aku on stabiilselt nagunii pool tühi auto peal. Toon sull lihtsa näite oma autolt, Mul on 4 x NSB 90 akut, mõõtsime kuu tagasi ära, 9500 CA kokku, mis on ca 12-15 tavaakut. Täis laetuna saab 3 sekki põristada ca 8-9kw-ga ja uus laadimine kestab ca 10 min, pole paha. Kui aga mängisin muusikat pea täis võimsusel, nii ca 7kw juures 30 sekundit, võttis täis laadimine ca 3 tundi ja seda 14.4v juures ! (mitte auto genekaga) Aku näitajad on nii head, et kui ühendada auto enda vooluvõrku, siis ei tohiks ju midagi vilkuda ? Aga võta näpust ![]() Aku ei tooda voolu ![]() Teeme siis pildiks ka: ![]() Vool liigub kaablites nagu vesi torusdes, fakt ! Kui nüüd võimendi paugutab, "imeb" see akust voolu läbi parasjagu paksu kaabli (A), aku annab, kui tal on seda, kui on liiga suur võim ja väike aku, siis ei anta piisavalt ja võim läheb protectionisse ! Et aga stabiilselt anda, aku küsib seda omakorda kuskilt, ja seda läbi peenemate juhtmete siis genekast (B). Jääb ju väheks, siis tõmmatakse ka kõik muud tuled ja viled "kuivaks" (C) |
Autor: | Kilplane [ 29.11.2009 03:44 ] |
Teema pealkiri: | Re: Tuled vilguvad |
aku ei tooda voolu õhust armastusest, ei vaidle vastu, kuid keemiliselt on talle antud potensiaal toota voolu. tegu on vooluallikaga. tõsi, ka genekas on vooluallikas, see toodab voolu siis meh. liikumisest. kuid ma tahaks näha kuidas sa ilma akuta endal muusika süsteemi ehitad. võimu jaoks on vooluallikaks ikkagi aku, aku vooluallikaks on siis genekas või muu aku laadija. kordan, ma ei laida maha, et aku ja geneka juhtmed, eti võiks/peaks olema originaalist jämedamad. see ainult positiivne, kui on korralikud. kuid tavakasutaja jaoks ei oma see erilist tähtsust. jõudes tiiruga siis algse probleemini tagasi. siis mina arvan, et tal kas aku läbi või auto enda juhtmestikus mingi kala sees. igatahes võtab kondekas selle võimsuse juures pingekõikumise ära. (kuigi tegelikult ei tohiks tal sellise võimsuse juures üldse eriti mingit pingekõikumist olla. olgu siis kondekas või ei) ja et kondekast abi oleks siis võimu + juhtmed peavad siiski kondeka + klemmilt tulema. praegu töötab see tal seal väga kalli voltmeetrina. et selle joonise kohta... genekast laeb ta ju pidevalt. MUUSIKAT kuulates, ei tarbi võim sul pidevalt maksimumi. kui mingit siinus tooni lasta, siis tõesti imeb kuivale, kuid paar törtsu bassi, mis sul korraks lastakse, ei jaksa sul akut kohe tühjaks tõmmata. kondekas ise kah ju veel pmtselt steroididel patarei, mis väga väikse sisetaksitusega, et suudaks võimalikult kiirelt end täis lalldida ja kiirelt voolu anda, et vähendada(mitte eemaldada) pingekõikumisi seda nii võimul kui akul. |
Autor: | MarkoC [ 29.11.2009 03:56 ] |
Teema pealkiri: | Re: Tuled vilguvad |
Kilplane kirjutas: et selle joonise kohta... genekast laeb ta ju pidevalt. MUUSIKAT kuulates, ei tarbi võim sul pidevalt maksimumi. kui mingit siinus tooni lasta, siis tõesti imeb kuivale, kuid paar törtsu bassi, mis sul korraks lastakse, ei jaksa sul akut kohe tühjaks tõmmata. See sõltub hoopis nüüd suurelt sellest, palju on autos tarbijaid taga, eesti oludes on neid piisavalt, tuled, soendused ja muud vidinad ![]() Kui genekas on lahja ja juhtmed akuni hädised, siis on aku alalaetud ja tekibki see vilkumise fenomen. Sry edastasin siia oma teadmised, mida olen erinevatest audio foorumitest lugenud ja tunduvad ka mulle väga loogilised ![]() |
Autor: | -innu- [ 29.11.2009 04:05 ] |
Teema pealkiri: | Re: Tuled vilguvad |
Big 3 vist tuleb tõesti ette võtta. Kas kondekas on tõesti valesti ühendatud? Üritasin kaasa antud manuaali järgi ühendada (pilt manuaalist) |
1. leht 2-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |