Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 23.04.2024 23:00

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: mis vahe neil on?
PostitusPostitatud: 31.12.2008 16:07 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.04.2003 15:31
Postitusi: 164
Asukoht: Tallinn/Rakvere
ViktorT kirjutas:
Kas on vahet teie kastide arvutamisel nö Hertz võik Vibe supparil, eeldades et mõlemad on 12" ?

Kui palju nüüd praktikas kasti ruumala erineb näiteks 12" subbarite seas ?

Seda et iga auto pagassi kõtgus on erinev, olen täiesti päri, kuid siiski kasutatakse ju kuldreegleid ? Kasti ruumala juures te siiski imevalemeid ei kasuta ? Kui kast tuleb madalam, siis selle võrra ka laiem, muud keemiat nagu polekski ?
Enamus kaste häälestatakse ca 45hz peale, see 32hz peale häälestus pole veel kuigi popp eestis ... aga soovitan soojalt, kel vähemgi parem subbar ;)


Mina näiteks vaatan neid nö. "tehase soovitusi" ainult võrdlemiseks enda arvutatud tulemusega, samades tingimustes. Hertz´i ning Vibe´i kastide arvutamisel on loomulikult vahe, kuna lähteandmed (T/S parameetrid) on ju erinevad. Seda ka juhul, kui mõlemate elementide membraanipind on sama.

Minu kogemuste kohaselt võib 12" elemendile mõeldud kasti ruumala erineda vahemikus 30 - 100l. Keskmine vast jääb jah kuskil 50-70liitri kanti. Reaalsuses võib aluseks võtta küll nö "keskmise mahu" (nagu Salupa juba mainis, siis tihtipeale paneb klient/auto mahule nii ehk naa piirid ette) ja siis sellele vastavalt arvutada inverterite läbimõõdud ja pikkused, aga tihtipeale saab tänu arvutamisele mahu ja inverteri mõõtudega mängides tunduvalt mõistlikuma tulemuse, kui on tehase soovitus (mahult väiksema kasti näiteks samaväärselt mängima = ruumi kokkuhoid jne.).

Kasti füüsiliste mõõtmete arvutamiseks on tõesti abiks elementaarsed teadmised matemaatikast ning imevalemitest on asi kaugel. Küll aga on kasti mahu arvutamiseks imevalemid, mis on integreeritud BassBox Pro programmi, mida näiteks mina kasutan kastide arvutamiseks. Nendest valemitest on näiteks wikipedias juttu T/S parameetrite peatükis, kui rohkem huvi pakub.

Mis puudutab häälestussagedust, siis mina isiklikult selles nii väga kinni ei ole ning vaatan taasesitatavat sageduskara kui tervikut. Reeglina on mõistlik "tipp", ehk sinu mõistes häälestussagedus jätta 35 - 40Hz vahemikku. Sõltuvalt inimese soovist olen seda nihutanud kõrgemale / madalamale. Üldiselt on häälestussageduse "soojalt soovitamine" vägagi individuaalne ja teinekord võib soe soovitus mõne inimese jaoks viletsat häält teha.

Marko, kas sa üritad hetkel selgeks teha, et kastide arvutamine on mõttetu ja nö "kuldreeglit" kasutades saad sama hea tulemuse ? Adud sa, et kasti mahu arvutamisel peetakse silmas ikkagi mahu enda arvutamist, mitte kasti väliste mõõtude arvutamist.

Mul ei ole teab mis suurt kogemustepagasit kastide arvutamise ning nende tulmuste võrdlemisel tehase soovitustega teoorias ning tulemuste võrdlemisega praktikas. Samas olen siiski veendunud, et minu kogemustest piisab, et arvutada kasti ruumala, mis hakkab paremini mängima kui tehase soovitus, kui see antud elemendiga võimalik on. Kindlasti olen ka möödalaske teinud ja ilmselt tuleb neid ka tulevikus, aga need kelledele olen arvutanud ja kes on peale kasti valmimist ühendust võtnud on küll siiamaani rahul olnud.

EDIT: Samas ei pea mina ennast ka piisavalt porferssinolaalseks, et mahu arvutamise eest konkreetselt raha kasseerida. :wink:

_________________
Eritellimisel mööbel. Köögid, kontorid, eluruumid jms.
http://www.marklai.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mis vahe neil on?
PostitusPostitatud: 31.12.2008 16:28 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Arvutan BBPga ja teen aastas vähemalt 5 kasti ainult omale, ilma ei saa, see on selge, aga kui palju siiski minnakse nö tehase parameetreid jälgides erineva kasti mahu peale ?
Nagu siin teemas lugeda saab, siis on kasti ekspertide jaoks uskumatu, et kõlrite ringi keeramisel võib see palju valjemini mängida ...KOHE muutub ju kasti ruumala ja häälestus ka sellest sõltuvalt ! Ja kaks piraka magnetiga kõlarit teeb juba erinevuseks üle 5 liitri . See väike seik pani hämmastama ja sestap tuli ka see küsimus minult, et KUI palju siiski profid arvestavad iga pisidetaili ja kas tegelikult ei tehta kaste siiski standard kuldreeglite järgi.
Kindlasti ei tehta 5 erinevat kasti ja ei valita parim neist kliendi autosse, kuidas üldse selgeks teha mis on parim ?
Madalale häälestatud kastid väristavad magusalt neeru ju ja SPL tulemust neil pole ollagi, samas "kostavad" nad palju valjemad.
See pordi arvutamine on kõigest 2 minuti töö, kui sedagi, kaldun siiski arvama, et tehase parameetritest lähtudes tehakse kaste, aga üsna vähe ja siiski ainult kinniste kastide puhul ja puhta SQ peale välja minnes ...

Parandage kui eksin, tore oleks erinevaid töid ja kaste võrrelda väikese seletusega, miks nii suur kast ja milliseid parameetreid arvesse võeti :)

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Viimati muutis MarkoC, 31.12.2008 16:40, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mis vahe neil on?
PostitusPostitatud: 31.12.2008 16:39 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
...

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mis vahe neil on?
PostitusPostitatud: 31.12.2008 17:12 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
ViktorT kirjutas:
Nagu siin teemas lugeda saab, siis on kasti ekspertide jaoks uskumatu, et kõlrite ringi keeramisel võib see palju valjemini mängida ...KOHE muutub ju kasti ruumala ja häälestus ka sellest sõltuvalt ! Ja kaks piraka magnetiga kõlarit teeb juba erinevuseks üle 5 liitri . See väike seik pani hämmastama ja sestap tuli ka see küsimus minult, et KUI palju siiski profid arvestavad iga pisidetaili ja kas tegelikult ei tehta kaste siiski standard kuldreeglite järgi.

Aga võta BB lahti ja vaata ise, kui palju muutub graafik, kui näiteks 100l kasti muuta 5l. Eriti nagu ei muutugi. Vahe tekib selliste suuruste juures, nagu näiteks 40l või 60l. Mõni 12" element mängib 40l kastis väga hästi, 60l mängiks ka, kuid oleks ruumi raiskamine. Samas mõni 12" element ei taha alla 60l kastis madalaid sagedusi üldse mängida.

Ma ei ole harjunud kaste arvutama moeröögatuste järgi, vaid nii, nagu hetkel just vaja. Häälestussagedus on mul jäänud reeglina sinna 35..45Hz vahemikku. Päris 32Hz häälestus võib mõnele küll meeldida, kuid sellel on ka miinuseid:

1. Et kasti suurus ja inverteri pikkus samaks jääks, peab inverter olema peenem võrreldes kõrgemale häälestatud kastiga. Peenem inverter aga annab kohe vähem rõhku ning hakkab suurema tõenäosusega vilistama. Lahendus oleks suurem kast, aga paljudele ei sobi see mitte.
2. Kui kast häälestada 32Hz peale, siis vähe nõudlikuma kuulaja jaoks jääb ~40..60Hz ala häirivalt puudulikuks, sest enamus midbasse nii madalale ei mängi.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mis vahe neil on?
PostitusPostitatud: 31.12.2008 17:45 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.04.2003 15:31
Postitusi: 164
Asukoht: Tallinn/Rakvere
Tsiteeri:
Kui palju siiski minnakse nö tehase parameetreid jälgides erineva kasti mahu peale ?


Mis sa erineva kasti mahu all nüüd silmas pead ? Tehase soovitatud mahtu ? "Kuldreegleid" ?
Ma julgen arvata, et tehase soovitusest erinev maht tuleb 9´l juhul 10´st. Olgu siis põhjuseks auto poolt ette antud piirid, kliendi soovid või arvutatud tulemuse mõistlikkus tehase soovitusega võrreldes.

Tsiteeri:
Nagu siin teemas lugeda saab, siis on kasti ekspertide jaoks uskumatu, et kõlrite ringi keeramisel võib see palju valjemini mängida ...KOHE muutub ju kasti ruumala ja häälestus ka sellest sõltuvalt ! Ja kaks piraka magnetiga kõlarit teeb juba erinevuseks üle 5 liitri . See väike seik pani hämmastama ja sestap tuli ka see küsimus minult, et KUI palju siiski profid arvestavad iga pisidetaili ja kas tegelikult ei tehta kaste siiski standard kuldreeglite järgi.


Nagu kastide arvutamisel, nii ka kõikides muudes asjades tuleb olla tähelepanelik. Elementide ringi keeramisest ning sellest tulenevast muutusest on juttu teises teemas, mitte selles. :wink:

See, kumba pidi element on kastis, ei ole just pisidetail ja iga enesest lugu pidav kastiarvutaja ikka arvestab arvutades, kumba pidi element kasti läheb. BassBox näiteks võimaldab selliseid sätteid juba programmisiseselt. Mis puudutab tulemuse muutumist sõltuvalt, kumba pidi on element, seletas Salupa väga hästi ära. Ei maksa igast foorumis välja hõisatud terast kinni haarata ja sellest tulenevalt kõiki teenuspakkujaid nüpeldama hakata. Ekstreemumeid ei saa arvestada ja kui ühel juhul, elementide ringi keeramine andis mitu db juurde ongi tegemist ekstreemumiga, sest reeglina seda ei juhtu.

Tsiteeri:
Kindlasti ei tehta 5 erinevat kasti ja ei valita parim neist kliendi autosse, kuidas üldse selgeks teha mis on parim ?
Madalale häälestatud kastid väristavad magusalt neeru ju ja SPL tulemust neil pole ollagi, samas "kostavad" nad palju valjemad.
See pordi arvutamine on kõigest 2 minuti töö, kui sedagi, kaldun siiski arvama, et tehase parameetritest lähtudes tehakse kaste, aga üsna vähe ja siiski ainult kinniste kastide puhul ja puhta SQ peale välja minnes ...


Kliendile häälestataksegi kast vastavalt sellele, mida ta süsteemis kuulata ja saavutada tahab. Ehk siis vestluse tulemusena. Paljudele inimestele on see 2 minuti töö üle mõistuse ja nii ongi õige. Igal kingsepal olgu omad liistud ja kõiki maailma asju ei saagi osata. Nüüd siis jõudsid järeldusele, et ikkagi tehase soovitatud kaste tehakse vähe ? Alles jäi mulle su jutust vastupidine mulje.

Tsiteeri:
Tore oleks erinevaid töid ja kaste võrrelda väikese seletusega, miks nii suur kast ja milliseid parameetreid arvesse võeti :)


Tõesti oleks selliseid kirjeldusi tore lugeda, kahjuks lihtsal tööinimesel, nagu me enamus siin kõik oleme, selliste koostamiseks aega ei jagu.

_________________
Eritellimisel mööbel. Köögid, kontorid, eluruumid jms.
http://www.marklai.ee


Viimati muutis Vipp, 31.12.2008 18:11, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mis vahe neil on?
PostitusPostitatud: 31.12.2008 17:57 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Salupa kirjutas:
Aga võta BB lahti ja vaata ise, kui palju muutub graafik, kui näiteks 100l kasti muuta 5l. Eriti nagu ei muutugi.

Ma arvan, et siin tehaksegi juba väike viga, BB ja reaalsus on väga erinev, jah huvi korras vaatasingi praegu, suurt muutust ei pakkunud ka 110l miinus 40l .. ehk siis 70l ja 110l samade kõlaritega suht sarnane graafik..
Tsiteeri:
1. Et kasti suurus ja inverteri pikkus samaks jääks, peab inverter olema peenem võrreldes kõrgemale häälestatud kastiga. Peenem inverter aga annab kohe vähem rõhku ning hakkab suurema tõenäosusega vilistama. Lahendus oleks suurem kast, aga paljudele ei sobi see mitte.
2. Kui kast häälestada 32Hz peale, siis vähe nõudlikuma kuulaja jaoks jääb ~40..60Hz ala häirivalt puudulikuks, sest enamus midbasse nii madalale ei mängi.



1. Kas pikemat inverterit sama kasti ja pordi laiuse juures ei anna teha ? Seni on muu maailm seda teed läinud ja tulemustega enam kui rahul.
Illustreeriv pilt:

Pilt

2. Kas vähe nõudlikud inimesed üldse telliks special kasti koos special mõõtudega ?

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mis vahe neil on?
PostitusPostitatud: 02.01.2009 11:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
ViktorT kirjutas:
Ma arvan, et siin tehaksegi juba väike viga, BB ja reaalsus on väga erinev,
Miks sa siis ise üldse BassBoxi kasutad?

ViktorT kirjutas:
1. Kas pikemat inverterit sama kasti ja pordi laiuse juures ei anna teha ? Seni on muu maailm seda teed läinud ja tulemustega enam kui rahul.
Illustreeriv pilt:

http://carjamz.com/zen/images/HB2x12SPL2.jpg
Ma ütlesin, et kas peenem inverter või suurem kast. Sinu pildil on inverterid pool kastist ehk siis tehtud on 2x suurem kast.

Üldiselt selline sikk-sakk inverter ei ole minu ja ma usun, et ka paljudele teistele mingi uudis. Sama lugu on selle ülimadalale häälestamisega. See on kõik ära nähtud-proovitud ja minu jaoks üks võimalus paljudest(mis näiteks minu maitsele ei vasta ja minu autosse ei sobi). Mulle jääb praegu selline tunne, et sa kuskil välismaal nägid omale uudset lahendust ja nüüd üritad seletada, et kõik, kes nii ei tee on rumalad matsid kuskil kolkas.

ViktorT kirjutas:
2. Kas vähe nõudlikud inimesed üldse telliks special kasti koos special mõõtudega ?

Mismõttes? Miks mitte?

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mis vahe neil on?
PostitusPostitatud: 02.01.2009 12:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.07.2003 12:04
Postitusi: 716
Asukoht: Pirita-Kose-Kloostrimetsa ringrada
ViktorT kirjutas:

1. Kas pikemat inverterit sama kasti ja pordi laiuse juures ei anna teha ? Seni on muu maailm seda teed läinud ja tulemustega enam kui rahul.
Illustreeriv pilt:

Pilt


Tsiteeri:
2. Kas vähe nõudlikud inimesed üldse telliks special kasti koos special mõõtudega ?

Enda kogemusest võin öelda, et 80% tellijaid on just need kes on vähemnõudlikud. Nõudlikud inimesed reeglina tulevad isiklikult kohale ja lasevad ehitada, et saaks n.ö. "väga hea"

Isiklikust kogemusest suure ja pika pordi kohta:
Väike kast, maksimaalselt pikk ja suur port - jube muhk edastatavas sageduskarakteristikus. Kuskilt maalt läheb piir, kus kasulik muutub kahjulikuks. Pordi pikkus peab ikkagi oma ristlõike pindalaga optimaalses suhtes olema, et toimiks, vastasel korral hakkab asi juba HORN tüüpi asjaks ära minema, mis mittesobivusel ei tööta.
Illustreeriv pilt:
Pilt
niisuur kast kui sai, megasuur port. Programmi järgi oli kõik MEGA....kuid reaalsuses oli väga halb. Tulemus olematu, muusikat ei suutnud mängida jne. Hiljem tegin 2/3 võrra pordi väiksema, tulemus kordades parem.

_________________
Team BSM & DD AUDIO tooteid saab minu käest & 160+dB Street Car
Friiza: "Mees kes hoolitseb selle eest, et teie kõrvakiled katki läheksid:P"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mis vahe neil on?
PostitusPostitatud: 02.01.2009 16:07 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.05.2004 15:46
Postitusi: 338
Asukoht: tartumaa
tegu ju põhimõtteliselt viimasel 2 juhul ju hornidega

_________________
SQ see pole ikka mingi õige tümpsu värk.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mis vahe neil on?
PostitusPostitatud: 02.01.2009 16:20 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.07.2003 12:04
Postitusi: 716
Asukoht: Pirita-Kose-Kloostrimetsa ringrada
MK kirjutas:
tegu ju põhimõtteliselt viimasel 2 juhul ju hornidega

Ega ikka ei ole küll.

Horn on hoopis selline asi:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Hornis on niiöelda kinnine kamber, mis reeglina on väga väike + siis kõlakoda, või inverter, kuidas seda õigem kutsuda oleks ja see on ahanev, kas siis lineaarselt või ekponentaalselt (tegelt neid tüüpe on isegi rohkem, aga SUB ehitamisel kasutatakse enamasti neid.), sõltuvalt kastitüübist. Reeglina kasutatakse kõlakoja teekonna pikkusena 1/8 või 1/4 või 1/2 lainepikkust soovitud häälestus sagedusel. Horni võluks on tema õnnestumisel väga hea lineaarsus ja tundlikus. Sama effeks nagu ruuporil ntx. Keegi targem võib mind parandada, kui ma nüüd mingis asjas mööda panin.

Ingliskeelset lisamaterjali:

http://en.wikipedia.org/wiki/Horn_speaker

_________________
Team BSM & DD AUDIO tooteid saab minu käest & 160+dB Street Car
Friiza: "Mees kes hoolitseb selle eest, et teie kõrvakiled katki läheksid:P"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mis vahe neil on?
PostitusPostitatud: 02.01.2009 16:29 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Salupa kirjutas:
Miks sa siis ise üldse BassBoxi kasutad?

Kuna ma olen laisk, siis on progega lihtsam kasti häälestada näiteks ? Kasti suuruse peale minnakse siiski põhireeglite järgi, ntx SPL puhul ei juhindu me ühestki tehase parameetrist ?
Tsiteeri:
Ma ütlesin, et kas peenem inverter või suurem kast. Sinu pildil on inverterid pool kastist ehk siis tehtud on 2x suurem kast.

Mis ajast peab kasti madalamale häälestamiseks 2 x suurema kasti tegema ?

Tsiteeri:
Üldiselt selline sikk-sakk inverter ei ole minu ja ma usun, et ka paljudele teistele mingi uudis. Sama lugu on selle ülimadalale häälestamisega. See on kõik ära nähtud-proovitud ja minu jaoks üks võimalus paljudest(mis näiteks minu maitsele ei vasta ja minu autosse ei sobi). Mulle jääb praegu selline tunne, et sa kuskil välismaal nägid omale uudset lahendust ja nüüd üritad seletada, et kõik, kes nii ei tee on rumalad matsid kuskil kolkas.

Ei maksa isiklikuks minna ! Rumalusest on asi kaugel, küsisin küsimusi, mis mind huvitavad.
Samas tuleb tõdeda, et eestis kasutatavad odavad kõlarid, enamus ju seda on, ei kannata tõesti madalale häälestamist, samas kui Re oma toodetel 35hz ja alla soovitabki teha + koduleht soovitab just L port kasti ja seda kõike väga väikeste kastide juures
Stiili näiide:
http://reaudio.com/specs.html#sp_se
1 qft = 30 liitrit
Kusjuures need on maailma parimad kõlarid, bbp-ga ei maksa neid häälestama hakata, sest sinu mõistes ainult suured "muhud" programmis eeldaks, et Re läheneb oma toodetele valesti ja enamus nende toodete omanikud on lambad, kes ei jaga helist ja kvaliteedist midagi ...
ViktorT kirjutas:
2. Kas vähe nõudlikud inimesed üldse telliks special kasti koos special mõõtudega ?

Tsiteeri:
Mismõttes? Miks mitte?

Vähenõudlik inimene ei jaga teie väidetavatest muhkudest midagi, On kaks suunda, kas terav bass või seljamassaaz üldiselt mida inimesed soovivad ? :) SQ-d ei maksa mängu tuua, see eeldaks nagunii kinnist kasti. Või siiski, MILLINE vähenõudlik mees on teile lahti seletanud üksipulgi muhkudest ja midbassidest ?
Või on mul valearusaam terminist "vähenõudlik klient" .. Minu arusaamist mööda läheb vähenõudlik klient ja ostab valmis kasti koos kõlariga oma autosse, mis tuleb ka paar korda odavam,

Kokkuvõttes olete te oma positsiooni kaitsmiseks asunud rünnakule, just selle välismaa mögaga Atsi näol, selle asemel et kontruktiivselt inimestele lahti seletada, kuidas me tegelikult asju ehitame.

Autol vaadatakse üle pagass, küsitakse palju ruumi peab alles jääma, kas SQ või seljaväristi, kõrgus, pikkus ja laius teada, arvutab BBP kiirelt välja kui suur kast tuleb, siia sinna muutmist, kui äkki liiga suur tuleb kõlari jaoks, peale seda teades juba, kas klient tahab madalat või suts kõrgemat bassi, arvutame pordi ja klopsime kasti kokku ?
Või on mingi keemiline valem veel, mida ma veel ei tea kasti ehituse juures ? :P

Nagu siit teemast lugesin, siis kaks klienti pole kastiga rahul, kas selle saame nüüd BBP kraesse visata, või kliendi valesti mõistmist, seda me ei saagi teada, aga targutada saame ikka :)
Kas ka kõlari musikaalsusega arvestatakse ja kliendile lahti räägitakse ? Enamus odava otsa kõlarid on crap, ehita milline kast tahes valmis, crapiks jääb ta ikka ...

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mis vahe neil on?
PostitusPostitatud: 02.01.2009 17:24 

Liitunud: 26.06.2004 22:12
Postitusi: 932
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
korraliku kasti tegemiseks on vaja see suhteliselt täpselt välja arvutada vastavalt:
* Autole/kuulamisruumile



Ütleme, et ma tahan kinnist kaldseinaga kasti sedaan kerega autole või universaal kerega autole. Woofri paneksin vast tagumist istet ja kuulda tahan mõlemist sama asja.
Kui palju need kaks kasti reaalselt erinevad tuleksid mõõtude poolest?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mis vahe neil on?
PostitusPostitatud: 02.01.2009 18:58 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.07.2003 12:04
Postitusi: 716
Asukoht: Pirita-Kose-Kloostrimetsa ringrada
smi kirjutas:
Tsiteeri:
korraliku kasti tegemiseks on vaja see suhteliselt täpselt välja arvutada vastavalt:
* Autole/kuulamisruumile



Ütleme, et ma tahan kinnist kaldseinaga kasti sedaan kerega autole või universaal kerega autole. Woofri paneksin vast tagumist istet ja kuulda tahan mõlemist sama asja.
Kui palju need kaks kasti reaalselt erinevad tuleksid mõõtude poolest?


Natukene erineksid küll, sest autokered on erinevad ja võimedavad erinevaid sagedusi. Kuid kinnise kasti puhul on see vahe väga väike.

_________________
Team BSM & DD AUDIO tooteid saab minu käest & 160+dB Street Car
Friiza: "Mees kes hoolitseb selle eest, et teie kõrvakiled katki läheksid:P"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mis vahe neil on?
PostitusPostitatud: 02.01.2009 19:21 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
basssoundman kirjutas:
Natukene erineksid küll, sest autokered on erinevad ja võimedavad erinevaid sagedusi. Kuid kinnise kasti puhul on see vahe väga väike.

Siit mul 1 küsimus, miks te seda nii oluliseks peate, et mis sagedusel auto valjemini mängib ?
Tavakuulaja, kes SPLi peale ei lähe, on huvitatud 50-55hz peale häälestatud kastist ? Jeebus, see on ju kole mis sealt kastist siis tuleb ... mis muusikastiili küll nii kõrgelt oleks hea kuulata ? Sümfooniat ?
Et autosse head ja mahlast bassi saada, tuleb kast madalale häälestada, hoolimata sellest mis auto kere ise sellest arvab ;)
Ja tavakodanik, ehk siis mittenõudlik klient just seda tahakski äkki ? Kusjuures madalale häälestatud kast ka "kostab" valjemini ;)

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mis vahe neil on?
PostitusPostitatud: 02.01.2009 20:23 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.07.2003 12:04
Postitusi: 716
Asukoht: Pirita-Kose-Kloostrimetsa ringrada
ViktorT kirjutas:
basssoundman kirjutas:
Natukene erineksid küll, sest autokered on erinevad ja võimedavad erinevaid sagedusi. Kuid kinnise kasti puhul on see vahe väga väike.

Siit mul 1 küsimus, miks te seda nii oluliseks peate, et mis sagedusel auto valjemini mängib ?
Tavakuulaja, kes SPLi peale ei lähe, on huvitatud 50-55hz peale häälestatud kastist ? Jeebus, see on ju kole mis sealt kastist siis tuleb ... mis muusikastiili küll nii kõrgelt oleks hea kuulata ? Sümfooniat ?
Et autosse head ja mahlast bassi saada, tuleb kast madalale häälestada, hoolimata sellest mis auto kere ise sellest arvab ;)
Ja tavakodanik, ehk siis mittenõudlik klient just seda tahakski äkki ? Kusjuures madalale häälestatud kast ka "kostab" valjemini ;)


Sina arvad, et kere ei mängi mingit rolli - mängib küll ja väga suurt. Autokerede resonantsagedused ja karakteristikud on väga erinevad, mis annavad hiljem vastukajana tunda muusikat kuulates. Kui teha mingi kast, häälestada täpselt auto kere resonantisile, siis ta mängib vägahästi, teeb suurt müra ja kõike, kui kõrgematel/madalamatel sagedustel tihi on suur auk (kere enda summutamine + kasti mittevõime seda mängida, sest on häälestatud hoopis teisele sagedusele ja kasti enda sagedskara hakkab selles punktis reeglina juba langema). Selline lahendus sobib "tümpsutamiseks", kuid ei sobi audiofiilile, kes soovib ntx kuulata klassikast räpini - sest räppi või klassikat see kast ei suuda hästi mängida. Sellepärast onngi vaja arvestada autokere resonantiside, suunamiste ja paljude muude faktoritega, mis pealtnäha tunduvad mõtetud. Samuti omab olulist rolli kasti paigutus autos ja kasti tüüp paigutuse suhtes jne.

Tsiteeri:
Tavakuulaja, kes SPLi peale ei lähe, on huvitatud 50-55hz peale häälestatud kastist ? Jeebus, see on ju kole mis sealt kastist siis tuleb ... mis muusikastiili küll nii kõrgelt oleks hea kuulata ? Sümfooniat ?

Kast mis häälestatud 50-55Hz'i suudab tekitada reeglina ainult kuminat ja miks sa arvad, et nii kasti häälestan?

Tsiteeri:
Et autosse head ja mahlast bassi saada, tuleb kast madalale häälestada, hoolimata sellest mis auto kere ise sellest arvab ;)

Kast ei tule mitte madalale häälestada, et elevandid seda aint kuuleksid, vaid kast tuleb ÕIGELE sagedusele antud süsteemi/eesmärgi ja kuulaja suhtes häälestada

Tsiteeri:
Ja tavakodanik, ehk siis mittenõudlik klient just seda tahakski äkki ?

Kus sina tead, milline on tavakodanik? Klient kes tahab omale autosse paremat soundi, kui seda algupärane auto tehasesüsteem on, teab juba reeglina üsnagi hästi, mida ta tahab, sest ilmselgelt tema algupärane süsteem teda ei rahuldanud. Kus on puudujäägid, mida on vähe ja mis muusikat ta kuulab ning millist soundi ta sealt tulevikus ootaks (eesmärk mille poole püüelda) peale süsteemi täistamist.

Üldiselt ei saa ma su mõttest aru, mis eesmärk sul selle kõigega on? - Lihtsalt meeldib vaielda?

_________________
Team BSM & DD AUDIO tooteid saab minu käest & 160+dB Street Car
Friiza: "Mees kes hoolitseb selle eest, et teie kõrvakiled katki läheksid:P"


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7