Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Isobaric mounting?
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=28&t=82956
1. leht 1-st

Autor:  EXkalibur23 [ 25.01.2012 00:25 ]
Teema pealkiri:  Isobaric mounting?

Niisiis küsimus sellise asja kohta nagu "Isobaric mounting" (ei tea kuidas seda eesti keeles kõige õigem öelda oleks).

Küsimus siis selline, et kui oluline on siis elementide paralleelsus?
Ja veel seda, et kui palju mõjub elementide vahele jääv kubatuur, üldiselt vist mida väiksem seda parem?

Netist otsides ja foorumist hetkel igatahes nagu eriti infi selle kohta ei leidnud. Põhiliselt huvitab just, et kui palju mõjutab, kui elemendid üksteise suhtes nurga all, mingi 45kraadi näiteks või nii umbes. Muidugi üritaks luua elementide vahele võimalikult väikse õhuruumi.
Vast ehk oli mõtte arusaadav. Kui mõnipäev aega saan, siis üritan mõned joonised teha oma ideest :D .
Loodan, et kellegil on sellega kogemusi, või on sellise asja kohta rohkem infi kogutud.
Asjalike vastuste eest juba ette tänud :)

Autor:  Salupa [ 25.01.2012 23:34 ]
Teema pealkiri:  Re: Isobaric mounting?

Kuna elementide vahelise ruumi kasu on null ning isobaric lahenduse ainus mõte on ruumi kokku hoida, siis tehakse see ruum alati võimalikult väike. Seepärast ma arvan, et selliseid (elemendid nurga all) isobaric kaste polegi eriti tehtud ning vaevalt kellelgi kogemusi on.

Teoorias tekitab igasugune elementide vaheline ebasümmeetria (näiteks elementide nurga all olemine) elementide vahelises kambris rõhumuutusi, mis põhjustavad moonutusi, kuid põhimõtte poolest toimib isobaric ka siis, kui elemendid on nurga all ja elementide vaheline ruum on suur.


PS tekib kohe küsimus, milleks sa sellist lahendust kasutada tahad? Helitugevuses kaotad kohe neli korda ning elemente 45* nurga alla pannes tuleb akustiliselt kasutu ruum üsna suur ning kokkuvõtteks ei säästa ju ruumi kah (mis on isobaric lahenduse ainus mõte).

Autor:  EXkalibur23 [ 26.01.2012 17:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Isobaric mounting?

Sellise lahenduse kasutamise peale mõtlesin sellepärast, et bassbox pro-s erinevad kasti lahendusi otsides ja proovides, oli see isobaric süsteem ainuke, millega sai häälestuse graagiku sai ilusa sujuva alates mingi 30hz tõuseb 0db ja edasi põhimõtteliselt sirge. Teised kastid ei sobinud, sest tavalise kinnise ja inverter kastidega alla 55-60hz langeb graafik juba ära ja päris alusmist otsa sisuliseliselt ei mängigi. Ja bandbass kastiga on ültse raskusi, helitugevus suht lahja ja ükskõik mida proovida tuleb kehva graafik või ei näita ültse midagi.
Ja nurga alla tahan tegelikult panna rohkem visuaalse ilu pärast, et peale panna korralikult paks pleksi ja väiksed ledid jne :D
PS et heli rõhku ka selle lahendusega taga ei aja, pigem ikka seda, et korralikult madalaid sagadusi saada.

Aga selline küsimus, veel siis, et miks sinu arvates helitugevuses kohe 4 korda kaotab? BBP graafiku järgi kaotab bandbassiga rohkem kui sellega!
Muidugi võin ka vabalt mõnes asjas eksida, pole BBP eriti kasutanud, ega selle järgi kaste ehitanud.

Tegin ka pildi erinevatest graafikutest (bandbassi oma kindlasti saaks paremaks, aga unustasin salvestada ja praegu kiiruga paremat ei saanud).
Pilt

Autor:  Salupa [ 26.01.2012 23:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Isobaric mounting?

See, et isobaric lahendusega 4x helitugevuses kaotab, ei ole minu arvamus, vaid fakt. Bassbox programmis vali graafiku aknas "NA" asemel "CA" graafik. Nii näed erinevate kastide tekitatud rõhku teatud võimsuse korral, mitte suhtelist tundlikkust.

Teiseks vajuta "Car" nuppu projekti aknas, tee linnuke "Enable 12dB/octave rise" aknas ning pane sageduseks 60Hz. Nii saad autos tõesema graafiku ja näed, et standard kastide graafikud polegi nii hullud.


Ühesõnaga soovitan sul sellest isobaricu mõttest loobuda ning teha kinnine või inverterkast. Need on levinuimad ning põhjusega. Kui isobaric oleks tõesti parem, siis kõik kasutaks ju seda lahendust.

Autor:  EXkalibur23 [ 27.01.2012 01:26 ]
Teema pealkiri:  Re: Isobaric mounting?

Salupa kirjutas:
See, et isobaric lahendusega 4x helitugevuses kaotab, ei ole minu arvamus, vaid fakt. Bassbox programmis vali graafiku aknas "NA" asemel "CA" graafik. Nii näed erinevate kastide tekitatud rõhku teatud võimsuse korral, mitte suhtelist tundlikkust.

Teiseks vajuta "Car" nuppu projekti aknas, tee linnuke "Enable 12dB/octave rise" aknas ning pane sageduseks 60Hz. Nii saad autos tõesema graafiku ja näed, et standard kastide graafikud polegi nii hullud.


Ühesõnaga soovitan sul sellest isobaricu mõttest loobuda ning teha kinnine või inverterkast. Need on levinuimad ning põhjusega. Kui isobaric oleks tõesti parem, siis kõik kasutaks ju seda lahendust.

Hmm tegin muudatused ära ja tulemus muutus tõesti päris palju (selle eest kindlasti suured tänud, ise ei teadnudki, et sealt seadetest muutmine niipalju mõjub ja oleks võinud korralikult puusse panna), aga muutused ei olnud samas mitte oliliselt negatiivsemaks. Heli tugevus oluliselt nõrgem küll ei jääks (vähemalt mitte madalatel sagadustel), kuigi tõesti tavaline kinnine kast annaks selle järgi päris hea tulemuse ja ilmselt lähengi siis seda teed.

Positiivne oli kindlasti see, et vent kast (kolmas graafik) nagu hetkel autos on näitab ka päris korraliku graafikut ja enda kiitmiseks saan öelda, et selle kasti arvutasin kunagi käsitsi nettist otsitud valemitega ja suppakate andmetega ning kukkus päris hästi välja :D

Kindlasti tekkib nüüd küsimus, et kui juba sellise graafikuga vent kastiga varjant on olemas, siis miks midagi üldse muutma hakkata, siis selleks, et pagassi ruumi saada ja ka üldiselt parem välja näeks. Hetkel võttab supaka kast kogu ruumi ja ega väljanägemist ka väga ei ole(võimud ka täiesti peidus jne :D ). Uue kastiga saaks sellega ruumi juurde, et ehitaks pagassi põhja põhimõtteliselt kastiks klaasplastika jne. Põhi küll tõuseks päris palju, aga vähemalt jääks selle peale mingigi ruum.
Pilt

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/