Heldeke, hakkab jälle pihta
Seda vastust lugedes tundub esimese hooga kõik loogiline ja selge - liiga kõrge lõppvõimendi toitepinge võib tõesti olla transistoritele ja kondekatele ohtlik ning lõppvõimendi toitepinge tõepoolest kukub tänu komponentide (transistorid, dioodid, trafod, ka trükkplaadi rajad) takistusele võrdeliselt koormusega ehk siis kõlarit läbiva vooluga. Mida väiksem kõlari takistus, seda suurem vool. Kui kõlarit järgi ühendatud pole, siis on takistus lõpmatult suur ja vool seega lõpmatult väike. Seepärast tundub täiesti loogiline, et võibolla MÕNE (kindlasti mitte kõigi) võimendi komponendid on valitud suurema võimsuse ja/või odavama hinna huvides nii piiripealse pingetaluvusega, et võimendit saab kasutada vaid sellisel juhul, kui koormus tõmbab lõppvõimendi toitepinge madalamale.
Aga. Kui nüüd natuke edasi mõelda, siis tekib üks suur küsimus - mis saab siis, kui panna heli pausile, keerata helitugevus maha, lugu vahetub või tekib lihtsalt vaikne koht? Ühesõnaga tekib olukord, kus kõlar ei tee mingit häält ehk võimendi väljundpinge on null. Sellisel juhul on tänu oomiseadusele ka kõlarit läbiv vool null hoolimata sellest, mis takistusega (või kas üldse) kõlar võimendil järgi on. Seega pole ka midagi, mis lõppvõimendi toitepinget maha tõmbaks ning tekib sarnane olukord, nagu võimendil poleks üldse kõlarit järgi.
Ühesõnaga selle teooria järgi peaks kõlari puudumine olema võimendile sama ohtlik, kui sisendsignaali puudumine, mis ei kujuta minuarust endast mingit ohtu.
Tõenäoliselt sa suhtled seal mingi sekretäriga, kes asjast suurt midagi ei jaga, kuid sa võid talle vastuseks saata sellise teksti:
So high rail voltage is the threat and we need a load to create a current whitch draws down the rail voltage? But what happens when there is no input/output signal (when we pause the track, when we mute the sound, when the track changes or when there is just a silent part in the track)? If the output voltage is zero, the output current is also zero regardless of the impedance of the speaker (or no speaker at all) and there is nothing to pull down the rail voltage. In that case, shouldn't this (missing input signal) be dangerous as well?