Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Probleem võimuga
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=29&t=85023
1. leht 2-st

Autor:  sass098 [ 23.02.2012 19:19 ]
Teema pealkiri:  Probleem võimuga

Tegu Hifonics Brutus 1600BD võimendiga, probleem seisneb selles, et võimendi lülitab end mingi aja mängimise järel protect mode-i (samas ei sütti punane märgutuli vaid kustub roheline tuli ära ja kõik). Probleem esineb just kui helitugevust suuremaks keerata. Kõlarist kostub mängimise ajal imelikku kahinat, ning kui võimendi läheb protecti peale, siis remote juhet uuesti ühendades süttib kolmeks neljaks sekundiks punane tuli ja seejärel kustub ning nii jääbki. Võimendi hakkab peale pikemat seismist uuesti tööle, võimendile vastu koksates süttib vahepeal roheline tuli aga ka vaid hetkeks. Kaitsmeid kordagi läbi löönud ei ole. Võimu taga on hetkel vanem Pioneeri element, mis on 4ohm takisusega ja voolu kaablid võimule on 20mm2.
Äkki oskate öelda mis võiks olla probleemi põhjuseks, kas lühises kõlar või on võimendi sees midagi lahti või mingi muu probleem?
Kas keegi peale Audiodesign(väitsid, et remondijuhend puudub ja ei remondi) Tartus remondib või kontrollib ka sellist võimu?

Autor:  wermecher [ 27.02.2012 20:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem võimuga

Kunagi on olnud sarnane juhus võimendiga ja oli samuti müstika, aga lõpuks lugesin et asjal peaks olema mitu erinevat kaitserežiimi sisseehitatud ning üks nendest ka ala/ülepinge vastu ja võtsin siis testri pihku ja ühendasin aku peale ja tuligi välja, et aku oli omadega üsna läbi ja kohapeal valjemalt mängides lihtsalt vajus pinge nii madalale, et võimendi lülitas ennast protect režiimi peale ja mingi aja möödudes lülitas ennast jälle makiga koos tööle. Aitas see, kui laadisin korralikult aku täis kuna väikeste otsadega genekas seda lihtsalt ei suutnud ja probleem oli kiirelt uuesti tulemas. Muidugi aku oligi omadega juba läbi ja enne talve sai uus ja korralik aku autole peale ostetud.

Võimalik, et sul ehk õnne korral sarnane probleem ja saad kiirelt ära testida. Pane lihtsalt tester aku klemmidele ja keera süsteem tümpsuma, jälgi testriga pinget ja vaata kas hakkab langema ( minul hakkas üsna kiiresti ja peagi oligi võimendi protect mode peal ja woofer vait ).

Võib ka olla see mure, et lihtsalt oled liiga suur tümistaja ja võimendi kuumeneb üle ning läheb samuti protect mode peale.

Ehk leiad siit abi : http://www.caraudiohelp.com/newsletter/ ... n_mode.htm
Või otsi googlest : "car amplifier protect mode" või konkreetse võimendi manuali, et sealt uurida kuidas asi töötab.

Autor:  sass098 [ 28.02.2012 23:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem võimuga

aku ise on 100ah 2,5tdi mootoriks, sai üleeelmine talv ostetud, aga proovin mõõta ja siis saab vähemalt midagi välistada, pinge langu vastu oleks ilmselt mõistlik kondeka peale mõelda, eelmise võimendi puhul oli kuumenemine pidev mure, samas digivõim ei tohiks nii kuumaks minna.

Autor:  Mart911 [ 29.02.2012 02:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem võimuga

Kas sul autos armatuuris pinge mõõdikut pole? Päris sekundi pealt täpset arvu see ei anna, aga minul lendas see suht korralikult ringi ja sai vaadata pinget mingil määral. (sorri, ma lugesin alguses millegipärast kohe audi 2.5tdi välja)
Mass vaata üle ja lihvi alt ära, et paremat connectionit saaks.
Ma täpselt ei tea kuidas see ülekuumenemine digivõimul välja võib näha, aga vaevalt see leigena seda teeb.

Autor:  JoosepT [ 29.02.2012 13:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem võimuga

Kas see võimendi on 1600BD või BXi1600D?

Autor:  sass098 [ 29.02.2012 14:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem võimuga

võim BXi1600D(mis vahet neil kahel muidu on?), voolunäidikut kahjuks ei ole jah armatuuris, küll aga on seda võimalik ju alati tekitada...

Autor:  JoosepT [ 29.02.2012 17:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem võimuga

Sellel võimendil peaks minu teada olema kaks protectioni LEDi, Power LED põleb muidu roheliselt aga rikke korral võib ka punaselt põleda teine on "päris" protection, punane LED.
Üks peaks olema kontrollitud toitekiibi 494 poolt, teine on seotud HIP4080 kiibiga.

Kui kumbki ei põle, siis ei saa seda protectioniks nimetada?

Kui sa saaksid mõõta pingeid nimetatud kiipidel sel ajal kui see rike esineb, siis oleks natuke rohkem aimu, mis seal toimub.

Autor:  sass098 [ 29.02.2012 21:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem võimuga

kaks tk seal on tõesti, kui võim vait jääb siis ei põle kumbki tuli, muidu põleb roheline. Remote uuesti ühendades peale vait jäämist süttib punane korraks ja sisi kustub ära ja nii jääbki. Proovin nädalavahetusel probleemi testriga süveneda.

Autor:  JoosepT [ 01.03.2012 12:26 ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem võimuga

See, et remote ühendamisel korraks punane tuli läheb põlema on normaalne. Kui remote ühendatakse, siis see annab võimendile käsu ennast sisse lülitada. Võtab mõned sekundid aega enne kui kõik pinged normaalseks saadakse, samuti teostab 494 vist mingi kontrolli, seetõttu ongi alguses võim protectionis.

Aga kui võim teeb häält, kas siis on see puhas heli või moonutatud?

Autor:  sass098 [ 01.03.2012 21:21 ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem võimuga

Kõlarist kostub selline imelik nagu keemise hääl või kahin.Muidu element mängib puhtalt, homme üritan kontrolli mõtte elemendi takistuse ka üle mõõta.

Autor:  JoosepT [ 01.03.2012 22:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem võimuga

Vaikne kohin/kahin selliste D-klassi võimendite puhul on normaalne.

Minu teada on see sellest tingitud, et 494 ja 4080 kiip töötavad erinevatel sagedustel, nad ei tööta sünkroonis, üks töötab umbes 30kHz ja teine 80kHz juures. Võib-olla ajan pada, targemad võivad parandada.

Autor:  sass098 [ 02.03.2012 18:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem võimuga

Täna siis sai testitud ivake, kõlari mähis on korras, probleem tundub olema võimendi sisselülitus ahelas siiski, auto seisis ühendasin kõik taha, kõik töötab nii nagu peab, panin auto tööle ja vaikus(tööle pannes lülitas maki ja võimu korra välja), sai uuesti võimendi tööle,nii ,et auto käib ja siis lisasin kõik auto tarbijad juurde, võim jäi tööle, laadimispinge oli seejuures ka vägagi normaalne, võimendile tuleb piisavalt voolu. Lülitasin maki välja ja sisse tagasi ning peale seda enam võimendit tööle ei lülitanud. Ühesõnaga pideva sisse välja lülitamisega auto käies võimendi end koguaeg sisse ei lülita.

Autor:  wermecher [ 02.03.2012 20:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem võimuga

No aga käi ja mööda kõik pinged üle. Äkki Remote kaabel on kehva võitu, et sedasi jamab. Testimisvõimalusi on palju ja pole ka raske ise võimendi elementaarselt ära testida ja viga diagnoosida.
Võta võimendil esialgu üldse kõlar tagant ära, proovi siis. Kui probleem ikka ei kao, siis kaku tagant kõik peale toitekaablite, samuti RCA. Endiselt võimendi jamab, siis on probleem kindlasti ainult toiteahelas ja tuleb hakata edasi katsetama. Siis ei jää palju üle, kui võib kahtlustada halba Remote kaablit ja selle madalat pinget, et selle langedes ka võimendi ennast välja lülitab. ( Enamasti ikkagi maki tagant korralik Remote kaabel ja asi peaks töötama). Igatahes prooviks mina järgnevat, et võtaks selle remote kaabli hetkel tagant ära (kust iganes ta sul toodud on) ja võtaksin remote otsa peale toite võimendi enda + klemmi alt (ehk siis väike kaabli jupike ja sildad otse võimendi klemmidelt), veendumaks et võimendi saab kindlasti vajaliku pinge remote ahelasse. Kui sedasi võimendi töötab probleemita, siis järelikult ongi probleem remote kaablis. Muidugi, kui probleem lõppude lõpuks ikkagi ei kao, siis tuleks juba kukalt sügada ja hakkama võimendit ennast kahtlustama ja remondi peale mõtlema.

Kõlari mähise testimiseks ühenda tester klemmidele ja vaata palju Ohme näitab, kui on ligilähedale elemendi enda näitajatele, siis on korras. Kui mähis ikka on läbi suitsetatud ja katkenud, siis see element ei tohiks suurt häält üldse teha.

Autor:  sass098 [ 02.03.2012 20:35 ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem võimuga

Saigi nii järjest välistama hakatud, kõlar järelt, rca järelt, ja siis sai pandud otse jupike + ja remote vahele, ikka probleem alles.

Autor:  wermecher [ 02.03.2012 23:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Probleem võimuga

sass098 kirjutas:
Saigi nii järjest välistama hakatud, kõlar järelt, rca järelt, ja siis sai pandud otse jupike + ja remote vahele, ikka probleem alles.

Kui aku korralik ja selles probleem ei ole, siis ei jää väga muud üle kui võimendi vigane ja vaja see kellegi tehniku poolt üle vaadata.

Kuigi sa väitsid esimese postituses " Probleem esineb just kui helitugevust suuremaks keerata." , siis kas nüüd kui ainult toide on järel teeb võimendi endiselt vigureid kuna maki ega millegi muu järel ta ju ei ole.

Viimane variant veel proovida üle vaadata toite ja massikaablid, et oleks ikka korralikult kinnitatud ja nii nagu peab. Massi kaabel peaks ikkagi olema vastavas kohas, mitte kusagil lähima plekitüki küljes. Muidugi võimalus veel võimendi autost välja võtta ja proovida kellegi teise süsteemi järgi ühendada ning kui probleem alles, siis on juba kindel et võimendi on kurjajuur.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/