Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Ebaõnnestunud võimendi remont
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=29&t=8877
1. leht 3-st

Autor:  Killer666 [ 22.03.2009 16:20 ]
Teema pealkiri:  Ebaõnnestunud võimendi remont

V6imu toitekas kärssas paar aastat tagasi maha ja ajaviiteks tellisin uued jupid maha kärsanute asemele.
Pilt

P6him6tteliselt kui nyyd vool taha panna , siis lööb sekundiks protectioni p6lema , siis läheb roheliseks.

1 4jast suurest mustst kondekast läheb kuumaks...(2 ja 2 on seal rööbiti ) st , et siis tuleks see kondekas ka välja vahetada ? teine ju ei lähe kuumaks?

Siis vasakul yleval on näha 6 3mejalgset tegelast , nendega on yhendatud 6 sinist takistit , kuid 3 neist on tumedaks ära kärsanud , kas keegi pildilt tuvastab ära , mis takistusega need tkistid on olnud?
http://img211.imageshack.us/img211/2288/dsc00185o.jpg

Autor:  Vipp [ 22.03.2009 17:14 ]
Teema pealkiri:  Re: väike eba6nnestunud v6imu remont;)

Kurat, vist on mõistlikum see võimendi ikka mõne meistrimehe kätte viia, kui sa isegi neid kolmejalgseid "tegelasi" tuvastada ei suuda. :D

Autor:  Killer666 [ 22.03.2009 17:26 ]
Teema pealkiri:  Re: väike eba6nnestunud v6imu remont;)

Vipp kirjutas:
Kurat, vist on mõistlikum see võimendi ikka mõne meistrimehe kätte viia, kui sa isegi neid kolmejalgseid "tegelasi" tuvastada ei suuda. :D


eee väljatranssideks nimetati vist neid..:D

Ega sest suurt lugu polegi , kui sellest asja ei saa , lihtsalt ajaviiteks midagi näppida

Autor:  avfix [ 22.03.2009 20:16 ]
Teema pealkiri:  Re: väike eba6nnestunud v6imu remont;)

Lõpud kindlasti korras? Need pildi allapoole jäävad kaks "kolmejalgset" töötavad ikka nii, nagu peavad? Pärast katsetamist IRF-id ikka elus või andis neist ka mõni otsad? Testimise ajal kindlasti pane kogu asi radikale, "kolmejalalised" võivad väga ruttu töötamiseks vajaliku tossu välja lasta.

Kas mõni neist kondekatest on punnis? Pildipealt justkui yks paistaks veitsa. Et sel juhul kindlasti ära vahetada. Ja takistitega, kui veendud, et kõik on samal eesmärgil, siis võid mõõta mõne töökorras takisti takistuse.

Autor:  Killer666 [ 22.03.2009 21:06 ]
Teema pealkiri:  Re: väike eba6nnestunud v6imu remont;)

avfix kirjutas:
Lõpud kindlasti korras? Need pildi allapoole jäävad kaks "kolmejalgset" töötavad ikka nii, nagu peavad? Pärast katsetamist IRF-id ikka elus või andis neist ka mõni otsad? Testimise ajal kindlasti pane kogu asi radikale, "kolmejalalised" võivad väga ruttu töötamiseks vajaliku tossu välja lasta.

Kas mõni neist kondekatest on punnis? Pildipealt justkui yks paistaks veitsa. Et sel juhul kindlasti ära vahetada. Ja takistitega, kui veendud, et kõik on samal eesmärgil, siis võid mõõta mõne töökorras takisti takistuse.


ee need alumised kaks s6pra on ka tutikad ja see 1 kondekas , mis paistab olevat punnis ,seesama läheb ka kuumaks.

Eks proovin vahetada kondeka ja takistid ära ,kui siis ka asja ei saa , siis vist remonti viima.

Katsetamise ajal ongi muidu radika kylles , hetkel lahtiselt

Autor:  Salupa [ 22.03.2009 22:50 ]
Teema pealkiri:  Re: väike eba6nnestunud v6imu remont;)

Kas need kaks alumist vasakut asja (alaldusdioodid) on ikka erinevad? Ma ei saa sellelt pildilt aru, kuid üks neist peab olema sellise: |>|<| ja teine sellise: |<|>| tähisega. Viimast varianti on me kaubandusvõrgustikust raske leida, kuid kui mõlemad ühesugused panna, siis tagajärg võibki olla muuhulgas osade kondekate kuumenemine ja võimendi mitte töötamine.

Alati ei ole võimalik võimendit kontrollida radika küljes. Sellisel juhul on abiks, kui võimendi ühendada kontrollimiseks läbi ampermeetri. Niikaua, kui võimendi tarbitav vool jääb alla paari ampri, ei ole ohtu, et radika küljes olevad komponendid üle kuumeneks. Üleüldse on kasulik jälgida võimendi voolutarbimist, sest see ütleb võimendi kohta nii mõndagi.

Kui võimendi lubab end üle sekundi vooluga ühendada, siis on kõnealused takistid tõenäoliselt korras. Takistid on üldse väga visa hingega ja isegi tõsiselt söestunud takistid on enamasti töökorras. Sellest hoolimata oleks korrektne nad välja vahetada. Nende takistus on sõltuvalt võimendist 10 kuni 100 oomi. Kõik takistid peavad olema kindlasti sama takistusega. Antud pildilt ei ole võimalik triipkoodi lugeda, seega ei saa öelda, kui suured takistid need on. Oleks vaja paremat pilti.

Kas toitetransistorid (kuus kolmejalgset asja üleval vasakul) olid ka originaalis plastkorpusega? See ei ole küll praeguse probleemiga seotud, kuid plastkorpusega transistorid juhivad vähem soojust, kui metallkorpusega (isolaator peab kindlasti vahel olema) transistorid ja see võib hakata hiljem probleeme valmistama.

Autor:  Killer666 [ 23.03.2009 10:20 ]
Teema pealkiri:  Re: väike eba6nnestunud v6imu remont;)

ennem olid irfiz 34g(samasuguse plastkorpusega) , soovitati panna irfiz44n (väideti suuremt taluvust ja hinnavahe :150eek vs. 19eek).

Jah, kahjuks tellimisel ei teadnud , et mismoodi need nooled peaks olema..

M6lemad on kahjuks jah yhesugused... see siis seletab ka ilmselt vea...

Kas seda s6bpra kuidagi muudmoodi ei anna yhendada , et asi toimima saada?

Väike teooria(parandage , kui eksin) kolm kuuest irfiz-ist on omavahel seotud 2he kondekaga ja siis l6puks 1he alaldusdioodiga...

Kolm kuuest s6brast kahjuks läheb soojaks ja ka selle kamba 1 kondekas on imelik ja soe ,seega siis äkki p6hjustabgi selle jama valede märkide diood?

Tegin huvitava katse , et panin k6lari ka taha , kummagist kanalist tuli mingid vaikset undamist , aga sillatuna oli täiesti vaikus...

Autor:  avfix [ 23.03.2009 12:13 ]
Teema pealkiri:  Re: väike eba6nnestunud v6imu remont;)

Njaa, see põhjustab jah kõik su probleemid. Nii et katsu ikka õiged tükid saada ja proovi uuesti. Ma sain aru, et sa ainult kuus irfi sisse pistsid ja et kõik muu ikka nii on nagu enne :P

Autor:  Salupa [ 23.03.2009 12:19 ]
Teema pealkiri:  Re: väike eba6nnestunud v6imu remont;)

No kui mõlemad dioodid on samasugused, siis ongi viga käes. Lõppvõimendi vajab töötamiseks positiivset ja negatiivset pinget. Kui mõlemad dioodid on samasugused, siis on mõlemad toited kas positiivsed või negatiivsed. Mina ei katsetaks siin enam midagi, sest see ei mõju võimendile hästi.

Tsiteeri:
Kas seda s6bpra kuidagi muudmoodi ei anna yhendada , et asi toimima saada?

Saaks, kuid selleks lähks vaja kahte dioodi ning lõpptulemus jääb üsna porno. Hangi hoopis õigete "nooltega" diood. Neid on raske, kuid mitte võimatu leida. Tõenäoliselt tuleb tellida.

Tsiteeri:
ennem olid irfiz 34g(samasuguse plastkorpusega) , soovitati panna irfiz44n (väideti suuremt taluvust ja hinnavahe :150eek vs. 19eek).
Kui ennem olid ka plastkorpusega, siis on OK. IRFIZ34N on lihtsalt vanem mudel, seda enam ei toodeta ning seepärast ka kallim hind. Kui just originaali taga ei aja, siis on muidugi mõistlik kasutada IRFIZ44N transistoreid.

Autor:  Killer666 [ 06.05.2009 14:24 ]
Teema pealkiri:  Re: väike eba6nnestunud v6imu remont;)

Salupa kirjutas:
Saaks, kuid selleks lähks vaja kahte dioodi ning lõpptulemus jääb üsna porno. Hangi hoopis õigete "nooltega" diood. Neid on raske, kuid mitte võimatu leida. Tõenäoliselt tuleb tellida.


Kas keegi ehk viitsib seletada v6i äkki viitsib aidata netist otsida seda 6igete nooltega jullat :) , ma neist tähistest aru ei saa , seega otsida ei oska


kas see porno v6iks olla sellin?:
Pilt


igatahes funksima ei hakanud , tähendab ma ei proovinud .
Need irfizid , mis ennem olid vale dioodiga koos , need lähevad kuumaks ja kuskilt kostab nagu vaikset pirinat:)

Äkki need 3 irfizit p6lesid siis algul maha , kui valetpidi dioodidega koos olid?

Vaatasin neid irif , neil on ka mingid nooled peal , kas äkki peaks neist k pooled siis teistpidi noolega olema?

Autor:  Salupa [ 07.05.2009 23:41 ]
Teema pealkiri:  Re: väike eba6nnestunud v6imu remont;)

:err Ega igat dioodi ei saa päris suvalise dioodiga ka asendada. Esiteks peavad võimendi toiteploki alaldusdioodid olema "ultra fast" tüüpi ning ega need dioodid pole radika külge ilu pärast pandud - alaldusdioodid vajavad jahutust ning nende amperaaž peaks olema vähemalt 8A. See porno, mida mina silmas pidasin, oleks hõlmanud kahe "valetpidi nooltega" dioodi kõrvuti ühendamist ja radika külge kinnitamist, kuid sõnaga "porno" ma tahtsin viidata puhtteoreetilisele võimalusele, mida ei ole mõistlik ellu viia.

Ma arvan et elektroonikapoe töötajad peaks oskama aidata "õigete nooltega" ja sobiva dioodi leidmisel. Teine variant oleks tunnistada, et selle võimendi remontimine käib üle jõu ning võimendi kuhugi remonti viia. Lisaks antud dioodidele võib võimendil ka mõni muu viga veel küljes olla...

Autor:  Killer666 [ 18.05.2009 12:26 ]
Teema pealkiri:  Re: väike eba6nnestunud v6imu remont;)

Ega ma elektroonik pole , lihtsalt igav on vahest :)

Autor:  Killer666 [ 21.06.2009 10:39 ]
Teema pealkiri:  Re: väike eba6nnestunud v6imu remont;)

Joppas saada omale saada veel 1 v6im , millel on samasugused kärssanud irf34 junnid sees.
IgatahesLahkasin enda v6imu seest need irfid välja ja jootsin sinna mahakärssanute asemele.

Kusjuures peale esimese jootmist proovisin , ega suitsema taha minna:D .

Ja minu suureks yllatuseks hakkas v6im tööle. M66tsin m6lema kondeka pealt pinged ära ja tuleb välja , et 4ja asmel piisab ka yhest , et asi töötaks.

Need 4 s6pra on seal parraleelselt yhendatud .JA siis tekkis kysimus , et kui mida rohkem neid sinna panna , seda rohkem peaks see toide vunki vastu pidama?

M6lemad v6imud on 60A kaitsmega . Esimesel on 1/2 väljundit , teisel 4/3/2 . Ideepoolest peaks siis esimene ägedam olema?

Olen ma asjast 6ieti aru saanud.

Autor:  Salupa [ 22.06.2009 01:30 ]
Teema pealkiri:  Re: väike eba6nnestunud v6imu remont;)

Tsiteeri:
Ja minu suureks yllatuseks hakkas v6im tööle. M66tsin m6lema kondeka pealt pinged ära ja tuleb välja , et 4ja asmel piisab ka yhest , et asi töötaks.
Nelja toitetransistori asemel ühega võib võimendi "tööle minna", kuid normaalsest töötamisest on asi kaugel. Kui muusikat kuulama hakata ning toiteplokile koormus taha tuleb, siis ei tohiks puuduvate transistoritega pikka pidu olla.

Tsiteeri:
Need 4 s6pra on seal parraleelselt yhendatud .JA siis tekkis kysimus , et kui mida rohkem neid sinna panna , seda rohkem peaks see toide vunki vastu pidama?
Kõik toitetransistorid ei saa paralleelselt olla, sest toitetrafol on kaks primaarmähist ning kumbki mähis tahab eraldi transistoreid. Kui neid on sinna 4tk ette nähtud, siis tekib küsimus, miks neid sinna rohkem või vähem panna? Kui vähem panna, siis on ju ilmselge, et see tekitab probleeme. Ka rohkem panna ei pruugi alati hea idee olla, sest väljatransistorite tüürimine on üsna keeruline ning see võib tekitada probleeme.

Tsiteeri:
M6lemad v6imud on 60A kaitsmega .
60A ja 4xIRFZ34 ei kõla eriti loogiliselt. Kui võimendis toitetransistoreid veel 4tk ei ole, siis ei ole 60A kaitse õige.

Autor:  MarkoC [ 22.06.2009 01:35 ]
Teema pealkiri:  Re: väike eba6nnestunud v6imu remont;)

Probleeme ja probleeme ...
Ats räägi lõpuks asjast :)

1. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/