Niisiis, kuna tuttavalt tuli täiesti pahviks lööv info, et tema tagasihoidlikul varsti 20 aastat vanal Ford Mondeol hakati selle aastanumbri sees toimunud TÜV peedistama rehvide kiirusindeksi Q pärast lamellrehvidel (max kiirus 160km/h) ning ei saanudki TÜV tehtud enne kui pani jooksu suverehve alla! Et siis nõutud on rehvidel kiiruseindeks auto tippkiiruse / kiiruskategooria järgi või sellest suurem. Igasugune 1.6-2 liitrine suvaline auto omab tippkiirust üle 160km/h.
Seadustest võib lugeda järgnevat:
https://www.riigiteataja.ee/akt/116062011008alates 1. jaanuarist 1997. a liiklusregistrisse kantud või kantavale sõidukile, välja arvatud punktis 3, 4 ja 5 toodud sõidukid, kehtivad nõuded on toodud käesoleva määruse lisas 1;
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa1.pdfKood 506. Rehvi kasutamineTsiteeri:
Nõuded: 1) rehvi mõõtmed (E-reeglid nr 30, nr 54 ja nr 75) peavad vastama sõiduki
valmistaja poolt ettenähtud näitajatele ja sõidukil kasutatava velje mõõtmetele. Rehvi
kiiruskategooria (vt tabel 4) peab olema vähemalt võrdne sõiduki valmistaja poolt
ettenähtud näitajaga ning koormusindeks (vt tabel 5) peab rehvide üksikasetuse korral
olema vähemalt võrdne 0,5 kordse suurima lubatud teljekoormusega või rehvide
topeltasetuse korral vähemalt võrdne 0,25 kordse suurima lubatud teljekoormusega.
Kui sõiduki valmistaja on ette näinud suuremad koormusindeksid, peab kasutama
valmistaja poolt ettenähtud suurusi.
Kust leida infot, et mis on nõutud kiiruskategooria suvalise auto mudelil? Ehk see punases toodud väli.
Tehnilises passis selline info puudub. Ukse piilari peal on tavaliselt kirjas vajalikud rehvirõhud. Minul on nii soovitavad rõhud kuni 160km/h sõitmiseks ning ka eraldi soovitav suurem rõhk kiirusteks 160km/h ja rohkem (ei ole märgitud tippkiirust arvuna).
Googeldades leiab mõned auto24 foorumi teemad kus Mait Millert on teemal sõna võtnud. Saksamaal on juttude järgi kõik legaalne kui juhi vaateväljas on vastav hoiatussilt olemas.
Meil on aga TÜV punktides kord mis näeb ette seaduste järgimist. Need seadused on aga ministeeriumis vastu võetud ametnike poolt kelle puhul tekib küsimus kui palju seemneid enne nende aktide vastu võtmist sisse võeti?
Jutt käib kiirustest mis meie avalikuks liikluseks mõeldud teedel nagunii lubatud pole, ning talvel veel vähem on asja selliste kiiruste peale.
Elavat diskusiooni oodates, ning faktide täpsustusi oodates!
