tomcraft kirjutas:
lihtsalt sr foorumist ei tule reeglina nii mastaapsed vennad (rollerirontide pärast veljetehast pysti panna on muidugi utoopia)
Ega kuskilt ei tule reeglina nii mastaapsed vennad, ettevõtlus ongi raske. Aga noh tänapäeval on asi ikka palju rohkem inimese enda ära teha kui varem, ei pea mingit tehast püsti panema, Hiinas tehakse sulle jooniste järgi misiganes asi misiganes materjalist ja vabalt valitud tehnoloogiaga valmis ning saadetakse konteineris siia, ole ainult mees ja müü maha. Jah, seal on miinimumkogused ja värgid, see ei ole no-brainer ja null-stardikapitali ettevõtmine, aga noh see ei pea ka tingimata olema mingi hüpereksklusiivne kaup. See "müü maha" ongi just see raske pool asja juures.
Eestis asjade tootmine on väga keeruline kuna keegi eriti midagi teha ei viitsi, üks hea näide Eestis disainitud tootest, mis valmistati Türgis:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=725 . Ok, antud juhul ilmselt oli disainil väike kopeerimise maik ka juures, aga sel pole suurt tähtsust. Suht mõttetu on hakata ka ise tehast tegema, tööjõudu vähe, palgad kõrged, risk suur, kasum väike. Eestis on mõtet toota neid asju mis on hiinlastele liiga keerulised või füüsiliselt liiga suured et neid nii kaugelt tuua, veljed pole ei üht ega teist.
Ma arvan, et kui tõesti selles nišis hetkel igasugune pakkumine puudub, siis see on printsiibis parem idee kui kuulus koera-kassi-facebook ja muud suured "Eesti Nokiad". Eestis on rollerid ülihõredalt levinud võrreldes lõunapoolsemate Euroopa riikidega, ja noored tahavad igal pool blingi, ei usu et seal mingit vahet on riigiti. Muidugi võib vabalt ka olla, et sellel on mingi põhjus, miks pakkumine puudub

Samuti ei jookse tehniline haridus mööda külgi maha, Internetist väga midagi selgeks ei tee, enamus on suvaline jama.
Mind lihtsalt konkreetselt häirib see kipsimeeste möla, et "tasuvusaeg on mitusada aastat" jne. Jah, kõige mõistlikum ja tasuvam asi mida üks mehepoeg saab teha on Soomes kipsi ja kärakat panna, see on ammu juba ära tõestatud, me kõik teame seda.