Tere!
Ise olen elanud Soomes juba 16-ndast eluaastast alates, seega load sai siin sooritatud.
Kõik algas sellest, et minu kodu lähedale pandi püsti uus autokool.
Nemad olid kusagilt saanud siis informatsiooni nende ümbruses elavatest noortest, kes olid 18 just saamas ja saatsid pakkumisi laiali postkastidesse.
Mina sain ka oma nimilise kutse nende autokooli kus oli siis kirjas igasugused juhilubade teostamise variandid ja mis soodustusega mul oleks võimalus neid saada. ABC oli kokkuvõttes see hea ja soodne variant minule. K6igepealt oli vaja alustada muidugi teooriaga. Kui pooled teooriad käidud siis oli vaja veoautopeale panna. Öeldi et nii on parem kuna autoga sõitma õppimine on siis lihtsam. Tsikli load tulid siis pool aastat hiljem kuna talv jäi ette nende tegemisele.
Teooriaeksameid sai minu puhul valida kahte eri sorti. Üks oli tavaline variant, kus teatud aja jooksul pead vastama õieti ja teine mida enamik välismaalasi kasutasid oli selline et said teha teooriat nii kaua kuni selle valmis said(minu mäletamist mööda). See maksis ka kolmandiku võrra rohkem, kuid oli minule kõige parem variant kuna keeleoskus niivõrd käpas veel ei olnud.
Esmased load käes ja neid sai kasutada 2 aastat. Kiirusepiiranguid ei olnud, kuid kui aasta jooksul 2-3 trahvi saad politseilt on vaja eksamid uuesti sooritada ja siis jälle 2 aastat neid hoida. Kui kõik on korras ja trahve nii palju pole sõidad ära uuesti libeda raja, käid enne seda 4 teooriattundi tegemas ja siis veel paar sõidutundi otsa ning 50-ks aastaks load olemas. Kui pikema aja juhilubadega teed kahe aasta jooksul 4 eeskirjade rikkumist siis lähevad load mõneks ajaks riiulilile kuid uuesti vist enam midagi sooritama ei pidanud?
Paluks mitte mingisugust kriitikat minu ebaselge loo kohta 