vajadus kedagi läbikukutada tuleneb täiesti eksamineerija tujust. ühesõnaga täiesti random.
üldiselt ei ole küsimus riiklikus autoregistrikeskuses. küsimus on autokoolides endis, mis on kole kommertslikuks läinud. leiutatake igasuguseid võimalusi kasseerimaks tulevaselt autojuhilt kapitali ent vastu ei anta peale mõne eestvedava prohveti suust kukkuva lausejupi muud miskit. kõik ehitatakse ainult raha peale üles.
nii näiteks käis tuttav inimene sügisel autokoolis. maanteele ei viidud teda sõitma kordagi. lisaks sõideti linnas ainult kindlat trajektoori - ühte marsuuti. lisaks ei viidud autokooli poolt õpetatavat inimest mitte kordagi 2 kuu jooksul (õppe kestvusaeg) kordagi maanteele. suurim kiirus, mida arendada seaduslikult sai oli 70 km/h. täpselt samamoodi ei pakutud autokoolis võimalust sõita pimedal ajal ei valgustatud ega ka valgustamata teel. olgugi, et oli juba sügis-talvine periood käes.
siit ju paistab kohe silma autokooli enda poliitika. tulevastele sohvritele pakutakse vähimat, mis võimalik, eesmärgiga, et pärast n.ö autokooli "lõpetamist" tuleks kodanik tagasi & võtaks kalli raha eest jälle sõidutunde.
kujutage nüüd ette situatsiooni, kus inimene, kes lõpetanud taolist poliitikat viljeleva autokooli (julgen väita, et taolisi autokoole on turul olevatest koolidest julgelt üle 50%), läheb ARKi õnne proovima ja läbib mõlemad voorud edukalt. õnn & rõõm eksami sooritajal, tema sõpradel & perekonnal on küll suur, kuid järgmine hetk on tal vaja ehk sõida mööda maanteed üksinda tallinnast tartusse (pimedas?) ?
näide mõne aasta tagusest ajast. kodanik käis autokoolis, kus oli nähtud ette 20 kohustusliku sõidutundi. reaalselt kandis ära sellest 5 sõidutundi. ühes praktilises tunnis lunastas sõidukaardile 4-5 allkirja (1 tunni eest pidi minema ka 1 allkiri). seejuures seisis õppesõiduks kasutatav sõiduk ca kuu aega kasutamiskõlbmatuna remonditöökojas (autokooli kestus oli siis kokku 2 kuud). tõsi, keegi ei käsi kirjutada ju korraga 5 allkirja, aga kui asi tehakse nii lihtsaks, siis suurem osa kooliskäijaid valivad ju lihtsama tee.
ei midagi uut siin korrumpeerunud konnatiigis, aga tundub, et liiati lihtsaks on tehtud sellise äriplaani - "uue autokooli turuletulek" koostamine.
eks seda liikluslurri tuleks ka hakata õpetama põhikoolist saadik. mida madalamalt seda parem. lihtsad jalakäijadki ei oska teinekord käituda, mida sa siis sangas olevast verinoorest juhistki loodad.
eks see manala- & õnnetustetee hakka ka jooksma valitsuse enda majast kah. ei taheta teha mittemingisugust taustakontrolli, ei karmimaid seadusi-nõudmisi jm.
aga noh, mida sa ikka loodad, kui linn ega riik ei saa isegi lihtsate ohtlikumate löökaukude kaardistamise & märkide väljapanemisegagi hakkama..
mis aga puutub viimase aja moodi - korrakaitsjate karmimasse sekkumisse, siis see on küll igati õigustatud. eile kui nägin, kuidas noor naisterahvas jäi kaaskodaniku poolt juhitud auto alla (seda veel ülekäigurajal), siis kadus küll igasugune isu kiirustada.
vanasti vilgutasin vähemalt vastutulijatele tulesid, kui kuued kuskil põõsas istusid, aga enam ei tee seda kah. vb saab mõni ohmoon nõnda oma õppetunni kätte.
saab ehk riigi tengelpunga täites vähemalt teedki korda.
