krss kirjutas:
Ei lähe küll päris täpselt teemasse, aga Soomes Subaru esindust pidav sõber on mitmed korrad toonud Hki sadamast UUSI Subaruid maanteed mööda sinna põhja oma firmasse. St sadade km viisi ühtlane maanteesõit, täpselt sama palju möödasõite, samad kiirused jne, autod seinast seina alates 1.6 kuni 3L bokserid. Kuna sealt saab taotleda raha tagasi tootjalt, peeti just kulu üle väga täpset arvestust. Kokkuvõttes nii Impreza kui Legacy puhul tulid kulud täpselt vastupidised tavaloogikale, st mida väiksem mootor, seda janusem auto ja mida võimsam/suuremakubatuurilisem, seda ökonoomsem. Kes tabab ära loogika?
Loogika peaks olema selles, et mida võimsam masin, seda alakoormatumana töötab mootor maanteerezhiimis ja reeglina on võimsamal mootoril ka aeglasem peaülekanne (100-ga sõites on võimsamal autol viimase käigu pöörded madalamad kui nõrgemal). Aga see kõik kehtib juhul, kui sõidad võimsamaga täpselt samuti, nagu sõidaksid ka nõrgemaga. Reaalses elus vajutad aga võimsamaga ikka rohkem gaasi ja teed liigutusi, milleks nõrgem mootor võimelinegi poleks, sealt ka see suurem kütusekulu. Usun, et seda Subaru näidet saab kanda üle päris paljudele autodele.
Kõik on ilus, aga see on ju kõik ka "suhteline".