ivojoeloo kirjutas:
Oskab mõni tark öelda kas sellisel asjal peab olema kehtiv kindlustus ja dokument vms pass ?
Osaliselt netist uurides sain teada niipalju ,et vedaval autol peab olema üv ja kindlusts nagu kombeks . Konkreetselt konnal peavad olema ainult helkurid. 4x4 foorumis on samas mainitud ,et konnal peavad olema ka dokumendid ja kehtiv kindlustus.
Tänud.
Ivo
Vedaval autol peavad olema dokumendid korras (st ÜV ja kindlustus).
Konnal peavad olema küljes NÕUETELE VASTAVAD tuled + reg.number + ÜV + kindlustus, juhul kui on arvel.
Kui konn ei ole arvel, peavad konnal olema küljes NÕUETELE VASTAVAD tuled + aeglase sõiduki tunnusmärk + kiirusepiirangu kleeps 25km/h.
T6nis kirjutas:
võid vedada kuni 50km/h ja "konnal" pole dok vaja, kuid autol mis konna peal peab olema kindlustus. Ilma dok. ei tohi konna tühjalt auto järel vedada.
Ükskõik, kas konn on arvel, või mitte - kui selle peal on auto, siis tohib liigelda kiirusega 50 km/h. Kui konn ON arvel, võib tühjalt sõita kiirusega 90 km/h. Kui konn ei ole arvel, võib tühjalt sõita kiirusega 25 km/h.
wtf_ kirjutas:
Pealkiri: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2wtf_ kirjutas:
Eelmistel lehtedel oleva pukseerimishaagise arutelu kohta:
auto24.ee foorumite liiklusabis (kus Saareväli ja Sirk vastasid küsimustele) oli seal selle üle arutelu. Seaduses ei ole see üheselt kindlaks määratud. Teepeal olev politsei võib tõlgendada seda kui pukseeritavat sõidukit (millel pole ülevaatus kohustuslik, kui kindlustus peab olema) või kui haagise peal olevat veost/koormat (sel juhul peab olema pukseerimishaagis arvel ja ise kindlustatud).
Ehk kui pukseerimishaagis pole arvel, siis oleks ta nagu pukseerimisvahend (tühjalt vedades peaksid pagassi kokku voltima

).
Kui haagis on arvel, siis oleks auto seal peal nagu koorem.
Aga jah, seda võib politseinik erinevalt tõlgendada ja ühest vastust ei tundu olema. Peab lootma mõistvale suhtumisele.
Samas, kui ma konna peal oleva auto tagumised rattad veerevatele junnidele(nagu valesti parkijate äraviimisel) paneks, siis ei puudutaks ju auto kuidagi teeliiklust...

Arvan, et see Saareväli + Sirk vestlus on nüüdseks iganenud. Praegusel juhul peab pukseeritaval sõidukil siiski olema KINDLUSTUS. ÜV-nõuet pole.
ivojoeloo kirjutas:
Teema sai algatatud selle ,kuna hakkan ise konna vaikselt ehitama. Samas pole kärul doke.
Pm ,kui konn valmis teha ja mingi teise käru dokid sebida ja arki viia siis ilmselt suhtuvad sellesse imelikult. Pm kust kohast nad selgeks teevad kas tegu vene või siis uuema tüübi käruga?. Pm konna sild tuleb nii või naa laiiemaks ehitada. Samas sillaks tuleb ültse g3 lme tagumine sild ja ülejäänud detailid ühe vene käru küljest.
Võtad käru A, ehitad sellest käru B ja püüad käru C dokumentidega arvele võtta?
Kust nad selgeks teevad - arvad, et sinu sebitud käru C dokumentidel on laius ca 2,5m? Kas sinu "ise tehtud" kärul kõik mõõdud klapivad? Kas VIN-kood jääb sul alles?
mehikemetsast kirjutas:
Misjaoks sa veel silda topid? Karkass ja võllid külge. (kusjuures käru omasid müüakse niisama ka, muidugi mingi pruugitud auto oma on lihtsam.)
Käru omad jäävad sellise suure laiuse juures üldjuhul nõrgaks. Olen mingeid proovinud, siiamaani pidin pettuma. Painduvad üsna ruttu läbi + laagreid hakkad peale iga sõitu vahetama.
ivojoeloo kirjutas:
GZM kirjutas:
Autot vedades muutub konn jäigaks ühenduslüliks, millel pole dok'e vaja.
Tühjalt sõites pole ka vaja, aga siis on tegu pukseeritava seadmega ja kiiruspiirang 25km/h.
Kui dok'd olemas, võid tühjalt sõita 90km/h. Konn registreeritakse eriotstarbelise haagisena, mitte kerghaagisena.
Tänud konkreetse vastuse eest.
Jutt õige.
Lisan veelkord - sõites lastiga (ehk auto "konna peal), võid liigelda kiirusega 50 km/h. Tühjlat sõites nii, nagu eelpool kõneletud.
Samuti lisan veel:
Sellise konna "ehitamisel" tuleb materjalide raha ca 400-500 EUR. Seda juhul, kui kõike ei pea ostma poest. Lisa sinna juurde arvelevõtt (ca 300), ning lisa tööraha.