highrankin kirjutas:
oskaja kirjutas:
Veokeid võiks ju süüdistada, kuna nad on suured ja rasked jne jne, aga see oleks väga alatu. Eesti seadused lubavad 40T täismassi (mõned aastad tagasi lubati osadel juhtudel ka 44T aga ma ei tea kas see ka praegu veel kehtiv on) ning teed PEAVAD olema selliselt ehitatud, et nad suudaks ka sellist koormust taluda. Kui tee seda välja ei kannata ning veoki silla laiuse järgi rööpasse läheb, siis pole ju mitte veok selles süüdi vaid keegi, kes selle tee ehitas või kes selle tee ehituse kõlblikuks tunnistas.
Ei ole see niiväga alatu midagi. Paraku eeldatakse tee-ehitajatelt täielikku korrektsust ja nõuete täitmist, aga unustatakse ära, et ka rekkamees võiks eeskirju täita. Suvi või kaks tagasi, kui veeti Soodla karjääridest liiva Peterburi mnt. ehituse peale, siis oli silmaga näha, et meestel kõvad ülekoormad peal. Sooja ilmaga oli näha kuidas teekate vedrutas kui rekka üle sõitis.
Teine asi suviti Virtsus. Sealt lähedasest karjäärist veetakse killustikku sadamasse. Ükski neist veokitest ei olnud lubatud kaalus. Killustik oli kuhjas peal, nii et isegi maantee peal vedeles seda siin seal. Arusaadav, laev seistes kasumit ei teeni ja rekkamehed lasevad seal ööläbi, niikaua kui laev täis. Ma eeldan, et neil on seal mingi siseinfo. Kui mendid kohal, siis ka koormad pisemad. Need rekkad on seal küll ilma kärudeta ja topeltratastega, kõige rohkem mõjutavad teekatet üksikud laiad rattad, nagu enamustel poolhaagistel on.
Miks sa praegu näppu m*nniga võrdled? Kallurid on hoopis teine teema. Ja kusjuures kallureid kaalutakse teede peal vägagi palju just seetõttu, et neil kipub liiga palju koormat olema. Sama on metsakatega. Kuigi jah neil on enamasti kõigil väikse ajaga teada kus ja mis toimub.
Aga kuidas sa suudad veokite kaela ajada näiteks sellised rööpad mis on Järvevana teel mõlemas suunas ja mõlemas reas, Tartu mnt. alates Ülemistest kuni Vaidani ning 5-6km ennem Ardud kuni Arduni mõlemas suunas, Peterburi teel mõlemas suunas ja vahelduva eduga kuni Loksa ristini (kohati kaugemalegi), Pärnu mnt. Pääskülast kuni Saue viaduktini ja Ääsmäelt Kernuni jne jne? Saue ja Pääsküla vahel pole veoki liiklust ollagi aga rööpad on sees ja Saue suunal veel mõlemas reas ning teisteski eelpool mainitud kohtades on tükk tegemist, et veokiga nendesse "veokite" poolt tehtud rööbastesse sõitma mahuks. Enamasti tuleb ikka rööpa harjal sõita, sest muidu jääb merehaigeks kui pidevalt nendes "veoki" rööbastes ujuda.
Kui sa nüüd natukene loogiliselt mõtleksid siis teed ei saa ju ehitada täpselt 40T veokite jaoks, sest vahest on ka raskemaid eriveoseid vedada vaja. Kas need mehed peaks siis hakkama lisa prussidest asfalti peale endale rada ette tegema, et koormust ühtlasemalt jaotada teekattele?
Samuti ei tehta ju ühte sõidurida täpselt 2,5m laiaks vaid ikka laiemaks, sest veokitel on peeglid ka küljes mis ajavad laiuse üle 2,5m. Ja jällegi lisaks eriveosed.