Mph kirjutas:
North kirjutas:
@Sasszz: Soovitaks Tapal pioneerpati, eluliselt kasulikum. Palju Sa ikka "kahuriga" kärbseid lased.
Palju sa tavaelus tankimiine tassid ja mõttetult rohkem taha saad kui teised?
Vahet ei ole kuhu lähed, lihtsalt osades kohtades on mõistlikumad ülemused. Asjalikke ametikohti jagub nii pioneeris kui suurtükis. Ise tagantjärele mõeldes oleksin õhutõrjesse tahtnud pioneeri asemel, sest suhtumine ajateenijatesse oli täiesti võrreldamatu.
Vaidleks vastu, vahe on suur. 11 kuu jooksul oli kenasti näha milline mõttetu passimine ja ajaraiskamine suurtükis ning õhutõrjes oli. Minu ajal oli mõlemas väeosas enamuses venelased, pioneeris aga kõvas vähemuses. Ülemuste suhtumine võib ju parem ja kergem olla aga see soodustab looderdamist ja no neid seal (suurtükis ning õhutõrjes) jagus kõvasti. Kohe kui mingi karistus neile määrati siis oli siuke nutt ja hala lahti. Enamus tüübid olid nagu nuudlid (leidus ka erandeid kes ise olid oma vormisolekust huvitatud).
Näide: keset ööd andis VÕK-i korrapidaja (suurest igavusest

) üldhäire ja kogu kapi sisuga pidi riviplatsil olema (algul 5 min aega). Esimesena olid täies koosseisus kohal pioneerid (kusjuures kõik läksid mööda teed). Suurtüki ja õhutõrje tüüpidel olid ainult kangemad kohal ja ludrid loivasid veel 7-ndal minutil platsile (kusjuures kõik panid otse üle muru). Sõimati kõigil nägu täis ja saadeti kasarmusse tagasi (pioneeridele mainiti et te võite ka üle muru tulla kui häire on

). Said just magama jääda kui tuli uus häire. Aega anti 4 minutit. Kordus sama olukord kuid pinoeerid olid kohal 3 minutiga. Taaskord sõimati nägu täis ja saadeti kasarmusse. Kuuldavasti said suurtükid ja õhutõrjed veel häireid ning hiljem liikusid jutud, et mingid venkud olid kuskile kaebama läinud, et öösel ei lasta magada.
Teine näide: Autojuhi kursus. Pioneeridel lasti läbi proovida enamus nende kasutuses olevast tehnikast (k.a igasugune eritehnika). Lisaks sõideti iga päev igasugustes oludes (muda, jää, paks lumi, kolonn, öine kolonn öötuledega jne jne) ja lasti (õigemini sunniti) läbi proovida erinevaid teekonnal ettetulevaid probleeme (a'la kasti servani mudas, esiklaasini veetakistus, ülijärsud tõusud jne jne no kõike mis kellelgi pähe tuli). Polügonil tehti öine orienteerumine autodega, samuti igasugu võistlused mis eeldasid head auto käsitsemist (igasugused täppis manööverdamised- nii autoga kui ka erinevate haagistega, vigursõit aja peale, ajapeale rehvi vahetused jne). Ühesõnaga aega sisustati meeldivalt kuid samas kasulikult.
Mida tegid samal ajal suurtükk ja õhutõrje? Istusid kasarmus ja tagusid omale liikluseeskirju pähe ning lahendasid teste. Ja nii päevast päeva. Kogu autojuhi kursuse ajal said nad harjutada ainult MAN-i, Unimogi, G-klassiga ja see mingi 4x4 mersu veok oli ka neil. Igast liigist ainult 1 auto ja kokku väljastati neile neid autosid (kui ma nüüd õigesti mäletan) siis vist oli 3-el päeval. Ehk siis 4 autot ja 3 päeva kasutamist kogu nende autojuhi kursuse inimeste hulga peale. Ja sõitsid nad ainult lennuväljal ja selle ümbruses, kusjuures kui sõdur tegi näiteks ainult B-kati siis veokitega ta proovida ei tohtinud. Ja kes tegid C kat-i need ei tohtinud Wolf-iga sõita. Põnev eksole?

... Samas pioneeridel said kõik proovida kõiki masinaid (k.a mootorrattaid kes tahtsid).
Lisaks igasugu näidis lõhkamised, näidis laskmised, linnalahingud (AN-2 + kopterid + PASI-d ja s*taks paukmoona ja lõhkepakette jne

) jne. ehk siis tegevust oli koguaeg. Igavuse hetkesid tekkis suhteliselt harva ja kui igavlemisega silma jäid siis kindlasti leiti mingi tegevus

Ühesõnaga kui algul võis sulle tunduda, et mingi mõttetu ajude n*ssimine käib siis tegelikult tuli see kõik ainult kasuks nii füüsilise vastupidavuse osas kui ka näiteks psüühilises mõttes... kui sul oli teadmine, et sa oled naabritest peajagu üle siis see motiveeris päris palju juba
