audikupee kirjutas:
Autokooli idee on ka iseenesest huvitav. Kuigi ka praegu liigub juba jeepe meie autokoolides ja palju linnamaastureid ja muid loomi. Aga kui te nüüd vaatate neid pisikesi tüdrukuid, kes igapäev õppesõitu tehes teie auto peaaegu ära rihivad, siis kas te tõesti usute, et neist mõni hummeri või savanna rooli ronib peale autokooli? Pigem ikka võetaksegi mõni väike punn, kuigi never say never

Kõige masendavam on see et ronitakse!!

Ja mix ei peaksgi(enda tutvusringkonna näitel: tihti arvavad just needsamad just load saanud "väikseseid golfe lõunasöögiks ära rihtind noored neiud/noormehed et NYYD ON KORRAS, MA SAIN EILE SÕIDUEKSAMILT LÄBI-enam pole probleemi. Teiseks on see, et mäletan hästi kuidas oodati kutti, kes lõpetas sõidueksamit Savannaga ARKi ees, kuna just load saanud inimene ainult sõidaks, aga vanadel kaldel on et suva see sõit paneme tina-kellegil kainekat on?:D (rääkimata sellst, et mõni neiu on nõus meetrite kaupa M`i imema, et kooliette poisssõbra "humweega" sõita, lehed lehvimas kojaka vahel:D)
Mis puutub 400 kw audisse, siis pole see teema. Aga 1,4 golfide asemel võiks olla passatid, accordid, omegad jne ja mitte alla 2.0 motode. Ehk siis siuke harju keskmine. Jah mingid linnamaastureid on ka, ja länkargi sõidab tartu vahel autokooli kleepsudega, aga ma pole aru saand, kas see on bossi oma ja kleepsud on reklaami mõttes või sellega sõidetakse? KUI sõidetakse, siis ilmselt on tegu buumiaegse priiskamisega, kus kõigil läx hästi ja tatid nuiasid vanematelt 20k lubade peale, et länkuga õppesõitu teha. Tartus oli ka kunagi yx 2,6 A4, aga too oli autom. ja tollega sai autom,. kasti lube aint teha. Suurem osa on ikka suht punnid autod. (meenub vanasõna: raske õppustel, kerge lahingus - huiad oma passatilehmaga need load kätte lõpuks, ja saad iga väikese autoga väga tuimalt hakkama-vastupidi on aga oluliselt keerulisem)
Aga jah, minu arvamus on, et ei peaks piirama eriti midagi , lihtsalt autokoolides on paljusgi viga. Üks väga suur viga IMO on see, et need on erakätes ja kasumi peal väljas. Seega autokool on kallis, samas võimalikult lebo, et teenida.(v a korduseksamite pealt) Võib olla peaks see olema riiklik institutsioon ja olema osaliselt toteeritud. Miks? Sellepärast, et antud hetkel olevad kohustuslikud 40 sõidutundi(reaalselt napilt 20 tundi, kuna yx sõidutund on 30 minti) on ikka nalja tegemine. Aga 100+sõidutundi kinni maksta autokoolile on Eesti pere jaoks ikka tihti ysna võimatu. Alati võib ju lisatunde võtta? Jah, loomulikult võib, aga mida on eksamilt läbi saamiseks vaja? kuulata õppejõudu, kes näitab sulle mõttetuid ristmike, kust tahetakse tillist tõmmata (a la valele poole suuna näitamisega jne) ning pead püsima joonte vahel, joondununa äärekivi järgi mitte telgjoone. KÕIK! jah, tõesti, kui seda oskust ei omanda 40h jooksul, vb tõesti on lihtsam kasutada autoteenust kas siis sõprade, pere või takso näol. Aga kas selline inimene ka liikluses endale ja teistele ohutu on, kes justkui on läbinud autokooli ja saanud load, kõik nii nagu reglement ette näeb? siiralt kahtlen, ja sellest on kahju....