Ära pane pahaks aga ma väga ei usu, et majanduse kasvades kedagi see autoturuhinna langus või muutumine niiväga huvitab. Sh millal võiks soovituslikult amorte vahetada

Turg oleks pisut väike.
Osalesime ka ise selle aasta konkursil kuid eeldasime riigiga koostööd, mille järgi otsustati asi liiga aeganõudvaks.
Andsin idee edasi Saksamaa juhtivautotootjale Daimlerile (Mercedes) ilma sealt reaalset kasu küsimata. Kuu ajaga oli neil juba otsus paigas ja hakati arendama "Autode Internetti". Mina olen häppi, et asi ära tehakse.
Idee oli selline:
Tsiteeri:
GPS laadne seadeldis, mis võimaldab näha teisi liikluses olevaid sõiduvahendeid numbrimärkide külge paigaldatud seadme abil ja mille toel saab muuta liiklust ohutumaks ning päästeameti töö kiiremaks.
Reaalajas kõikide arvel olevate liiklusvahendite liikumise jälgimine sõidukis ja internetis. Detailsus ja lihtsustatud ajaplaneerimine. Jagada enda asukohta sõpradele ja tuttavatele kordinaatide kujul.
Asjaga oleks saanud reaalselt andmebaasi salvestada spidomeetrinäidud, kaotada pimedad nurgad veoautodelt. Likvideerida autode vargused - seade eemaldatakse siis alarm käivitub. Oleks tahtnud õhtul töölt koju minna, pilk digikaardile ja tead kus ummikuid ei ole. Autos oleks ka teisi sõidukeid reaalajas enda GPSi pealt näinud. Laenad sõbrale autot, siis oleks saanud enda autot muidugi jälgida (mitte sõpra). Seega poleks enam digimeerikuid keritud ja avarii korral poleks vaja olnud 112 valida sest juba on keegi teel.
Foorid, mis praegu valgusandurile või metallile reageerivad oleksid kaugelt teadnud mis suunas kui palju sõidukeid tuleb, tsükli vahetanud ja kokkuhoid missugune. Paned teekonna sisse siis kuna teetöölised "oleks pidanud" registreerima ajutised liiklusmärgid oleks ka neid arvestatud - mitte sõitnud 2h asemel 4h praamile. Praami ajad oleks automaatselt autost bronnida saanud. Tõkkepuud avanenud numbrimärgi seadme peale jne lahendused.
Teekonna arvestamisel ka rongiajad ja nende tõkkepuude taga seismised arvestanud. Teadnud millal on "ohutu" mööduda eesolevast sõidukist arvestades, et teisi selle seadmega sõidukeid vastu ei tule. Kes poleks käinud kohtades kus ta ei tea enda asukohta? korra klikid kaardil, luba sõbral enda asukohta näha ja tema näeb sinu autot enda kaardil, valib sõita sinuni mitte toksida meeletuid koordinaate.
Praegu pole ka kaardistatud veoautode, ADR koormate või muude piirangute alasid muul moel kui mõni kilomeeter enne keeluala - siis oleks kõik olnud digitaliseeritud.
Idee ei pääsenud edasi sest:
Tsiteeri:
Riik on väga aeglane ja ebameeldiv äripartner. Mõelge välja parem ärimudel, kus riigiga ei pea koostööd tegema.
Nii, et nüüd teevad seda Sakslased kellel on aega, resurssi ja näevad selles tulevikku.