mags kirjutas:
no ma toon näite1:
tuled mööda paldiski maanteed tallinna poole ja seewalti eest tahad sooritada parempöörde pirni tänavasse. autod seisavad 300m pikkuses kolonnis, aga bussirida on täiesti tühi kuni pöördeni. ainuke põhjus miks sina bussirida ei kasuta on see et sa oled omaarust jube korralik liikleja, aga mõtlemisvõimet napib.
miks mina kasutaks? sest kui kõik, kes tahavad antud näite põhjal pirni tänavale keerata reastuks 300m enne pööret bussiritta, oleks kolonn lühem, mitte kedagi see ei segaks ning jääks ära ka täiesti mõtetu seismine, eriti kui sa samal ajal näed, et sa saaks kasutada bussirida.
Kuna seda nimetatud ristmiku läbin ka ise päevas mõned korrad, siis olen sealse olukorraga tuttav.
Sinu poolt pakutus ei näe ega usu erilist lahendust probleemile, kuna neid Paldiski mnt-lt Õismäe poolt tulijaid ja Pirni tn-sse keerata soovijaid ei ole nii palju, et nende lubamine ühissõidukitele mõeldud rajale varem annaks mingi märkimisväärse tulemuse.
Peamine pidur on Paldiski mnt - Endla tn - Mustamäe tee ristmik, kus valgusfoor kolonni tükiks ajaks kinni peab.
Ühissõidukiraja kasutamine seal annab sulle eeliseid vaid juhul, kui kõik ülejäänud autod ilusti "oma" rajal sõidavad ning ühissõidukirada seega vaba on. Nii pääsed mööda tervest kolonnist. Samas kui kõik hakkaks sellist taktikat kasutama, ei võidaks keegi enam midagi, sest järgmisel ristmikul peab foor ikka kõik kinni.
Mõte on selles, et antud kohas ei ole probleemiks ühissõidukirada. Isegi kui see sealt kaotada ning teha kõigile 3 pärisuunalist rada, ei paranda see läbilaset järgnevatest pudelikaeltest.
Küll aga võiks ühissõidukiraja minu meelest kaotada nimetatud kohast natuke linna poole nii Endla tn-lt ja Paldiski mnt-lt. Samas tulemus oleks sõitjale ikka üks, st. kohale jõuad kesklinna ikka samal ajal, lihtsalt siis istud ummikus natuke teise koha peal.
mags kirjutas:
ment võtab su maha ja ütleb, et liikluseeskiri on liikluseeskiri ja see kehtib kõigile ühtemoodi. ja muide, kui seletad talle, miks sa bussireas sõitsid, siis saad rohkem trahvi, kui siis kui tunnistad, et sõitsid ilma põhjuseta ja oled süüdi.
kuivõrd tahtlik rikkumine see on?
Seadusest lähtuvalt võib ja tuleb ühissõidukirada kasutada parempöördeks reastudes sinna ennem ristmikku. Kusagil aga pole kirjas kui pikk maa ennem ristmiku. Kohtulahendeid sirvides (nii palju kui antud teema kohta neid üldse eksisteerib) on jäänud mulje, et ühissõidukirajale võib reastuda peale eelmist ristmiku või ära pööramise kohta parkimisplatsile või teega külgnevale alale, mis jääb ennem ristmiku kust sa ise soovid paremale pöörata.
Kui sa ikka mitu ristmikku ennem sinna reastud, siis on tegemist tahtliku rikkumisega. Või oleks mõistlik, et soovides nt. Endla tn-lt Tõnismäe tn-le parempööret sooritada, peaks olema lubatud Paldiski mnt-l ennem Pirni tn-t reastumine ühissõidukirajale, kuna varem või hiljem sa selle parempöörde teed?
mags kirjutas:
näide2:
sooritad bmw-ga möödasõitu ja isik kellest möödutakse otsustab kiirendada ning mitte lasta sul tagasi reastuda. vältimaks laupkokkupõrget vastutuleva mendiautoga vajutad kolmanda käigu peeneks ja saad värdjast mööda. ja ment keerab ringi ning teeb sulle kiirustamise eest trahvi, vaatamata sellele, et oled talle viisakalt situatsiooni lahti seletand.
kui tahtlikuks seda rikkumist lugeda?
Kas sellises olukorras poleks mõistlikum möödasõit hoopis katkestada ja naasta oma sõidurajale, mitte higimull otsa ees üritada vastutulijat ahistada?
mags kirjutas:
niiet müü auto maha kui sõita ei jõua. missasja?
kas keegi on üldse vingunud siin teemas, et pluss 75 viiekümne alas, olin juua täis ja ment tegi trahvi, on värdjad raisk?
ei ole ju. siin pole keegi kirjutanud, et oleks oma rikkumise üle uhke ja ei saa aru miks trahvi tehti. asi on inimlikkuses nagu mainitud ja kunagi pole kõik must-valge.
Vastaks su enda sõnadega
mags kirjutas:
... kunagi pole kõik must-valge
Ehk kuidas küla koerale, nii koer külale. Mind isiklikult ei ole keegi spidomeetri järgi +20 km/h kiiruse ületamise eest kinni pidanud (kuigi olen korduvalt kiirust mõõtvast politseist mööda sõitnud nii) ning seetõttu tundub veidi ulme, kuidas mõnel on õnnestunud siin +3 vms eest trahvi saada. Ehk olid seal mingid muudki tegurid, mingi muu osa loost, mis siin jäeti rääkimata ning kontekstist rebiti välja vaid +3km/h kiiruse ületamine.
Kogu seda teemat lugedes jääb mulje, et asjaosalised ei ole päris täpselt aru saanud, mis siis ikkagi muutus ja mis teisiti on.
Eelmise aasta lõpus ja käesoleva aasta alguses jõustunud Liiklusseaduse muudatused (nagu teemagi ütleb) karmistasid vaid karistusi mitte ei keelanud ära midagi sellist, mis ennem lubatud oli.