Loor kirjutas:
Reaalsus on ikkagi see, et kui panna halvemad rehvid ette, muutub auto alajuhitavaks. Alajuhitav auto aga ei ole sisuliselt üldse juhitav, läheb vaid otse. Kui aga panna halvemad rehvid taha, tekib kergemini külglibisemine, mis on natukenegi oskaja juhi käes väga kergesti juhitav ning on võimalik avarii ära hoida, mis aga alajuhitava auto puhul eriti võimalik ei ole.
Selle kõige BS'i all mõeldakse seda, et nina ees on parem kraavi sõita kui külg ees, jah, nõustun.
Kuid ma eelistaksin siiski üldse mitte kraavi sõita, ehk siis paremad rehvid panna ette.
Rääkimata sellest, et esisilla pidurdus on 3 korda effektiivsem kui tagumise silla oma. Neist headest rehvidest tagumisel sillal ei ole mingit kasu, kui esimesed pastlad on.
Õige on loomulikult kasutada mõlemal sillal korralikke rehve, kuid paraku suurem osa sõidab mingite kolmanda ringi talverehvidega.
Täpset nii see on ja selles kuulsas videos mida STOP vist näitas, öeldi ka seda. Loomulikult kuulati täpselt seda mida taheti ja siis arvatakse, et paremad rehvid tuleb tagumisele sillale panna.
Miks siis nii?
Selles samas videos ka selgitati seda! Nimelt on arvamus, et enamik inimesi ei oska ja ei jõua reageerida, kui tagaots libisema läheb ja tiheda liiklusega maanteel on see palju ohtlikum. Talvel muutub sõidutee kitsamaks ja kui see auto peaks nüüd külglibisemisega vastassuunast mõnda autot tabama... Arvata on, et pahandust tuleb palju. Seega soovitataksegi panna esiteljele kehvemad rehvid, läheb siis läheb otse ja ongi kõik.
Libedasõidu koolitusel oli seda oskust ka näha... Paljud olid juba juhtinud autot aastaid ja üks õpilane veel peale minu suutis autot kontrolli all hoida, kui "põdrast" möödumisel libisema läks.
Üldjuhul ei tohiks sellist küsimust üldse tekkidagi, kumbale teljele paremad rehvid panna. Ainult enesetapjad lähevad talvel selliste rehvidega sõitma millel pole pidamist.
ESP ei pidurda põhiliselt esiratast, esiveolisel ehk jah, kuid on ka muid autosi peale Civicu. ESP pidurdab seda ratast mida on vaja! Nüüd ma ei ole kindel aga vist oli nii, et ESP kõige paremaks toimimiseks, tasub ühtlase kiirusega läbida ohtlik teelõik. Ei tohi pidurdada, ei tohi gaasi anda. Eelmisest aastast endal tagaveoga kogemused olemas. Pikk lauge kurv, kuuled kuidas ESP toimetab, tunned, et tagaots tahab libiseda liiga suure kiiruse tõttu, vaatad kohalikke traktoriste teeääres, kes vaatavad pilguga, et nüüd läheb
