fabre kirjutas:
Sõidan 4tkm kuus. Auto võtab talvel keskmiselt 5,5l/100km diislikütust.
Kütuse kogus (L) 220,00
Kütuse maksumus 293,48€
Kui auto võtaks keskmiselt näiteks 9l/100km bensiini oleks:
Kütuse kogus (L) 360,00
Kütuse maksumus 456,84€
163,36€ vahet. Aasta peale teeks ~1960€ (keskmine reisseri auto)
Keskmine netopalk kuus on 735€, seega peaaegu neljandik palgast.
Lihtsalt arvutused, enamus inimesi ei sõida nii palju jne. jne. jne.
Kui sul on kaasaegsem diiselauto, siis ühel päeval keegi saab osta sinna uued pihustid, uue turbo, uue DPF filtri, uue kõrgsurvepumba vms. Need on kõik väga kallid asjad mis nullivad selle diisli kasumi sinu läbisõidu juures iga asi "per aasta" ära. Kui sina neid ka vahetama ei pea aga toome näiteks, et järgmine omanik peab esimese asjana ära vahetama, siis väga võimalik, et tema ei suudagi seda kokkuhoitud küttekulu raha tagasi sõita. Bensukatega üldiselt selliseid muresid pole. Ja pealegi on tänapäeva bensukad ka nii ökonoomsed, et neid autosid pole väga palju, mis keskmiselt 9 sajale võtavad.
Rumal jutt.
Eelmise auto ostsin odomeetri näiduga 80t ja 5a hiljem müües oli odomeetril 360t. Selle aja jooksul ei vahetanud ühtegi pihustit, turbot, dpfi või kõrgsurvepumpa. Autoks oli e65 diisel, ehk väidetavalt kõige hullemini lagunev auto üldse.
Ennem seda sõitsin diisel toyota maasturiga ja järjekordsel 150t km jooksul ei vahetanud ühtegi eelnimetatud juppi.