C4V6 kirjutas:
keegi tasulist teksti ei taha kopida siia ?
Tsiteeri:
Ja ennäe imet – aprillis sai Härmaste sisekontrolli vaneminspektorilt vastuse, kust tuleb välja, et politseiauto peatus “raudteest ca 50 meetri kaugusel” ehk pärast raudtee ületamist kell 10:04! See tähendab – minut pärast raudteesõiduki möödumist.
Härmaste: “Kõige üle võib vaielda, aga seletatagu siis mulle ära – kui ma ületasin raudtee enne rongi möödumist, s.o enne, kui kell sai 10.02, siis mida tegi politseiauto need kaks minutit, enne kui mulle peatumismärguande andis?! Kaks minutit – selle ajaga jõuab päris palju – sõita normaalkiirusel kolm kilomeetrit, aga neil, tuleb välja, kulus see aeg 50 meetri läbimiseks. Midagi siin ei klapi!”
Tõepoolest – midagi siin ei klapi. Kui uskuda Härmastet ja Edelaraudteelt saadud andmeid, et tuled fooris kustusid kell 10.02:59, alles seejärel hakkas mees oma VW Jettaga liikuma ja sai peaaegu kohe peatumismärguande, oleks GPS-seadme järgi fikseeritud politsei-Škoda peatumisaeg 10:04 loogiline. Kui aga uskuda politseinike versiooni ehk siis seda, et Härmaste lipsas raudteesõiduki nina eest läbi ajavahemikus 10.01 kuni 10.02, jääb arusaamatuks, mida tegid õigusrikkuja ja politseinikud teisel pool raudteed umbes 50meetrises vahemikus vähemalt kaks minutit enne, kui peatuda otsustasid.
Välistada ei saa ju sedagi, et GPS-seade näitas paar minutit siia-sinna valesti ning Härmaste kasutab seda enda huvides ära. Ent küsimus jääb – miks peaks ta sel juhul veel tänase päevani nõnda kirglikult politseinike vastu sõdima?
“Kõik vastab tõele,” kinnitab Härmaste, kes otsis üles isegi inimesed, kes sel hommikul raudteel liikusid. “Minu juttu võivad kinnitada ka vedurimehed. Õigemini ei ole neil midagi kinnitada, sest nad ei näinudki politseiautot. Aga kui mõlemad, s.t politsei ja minu auto, oleks seisnud raudteest veidi eemal, siis vilkurite põledes seisvat politseiautot näeb ka halva nägemisega inimene. Arvan, et vedurijuhtidel nägemist kontrollitakse.”
Härmaste teab rääkida veel ühest sarnasest juhtumist: “Samalaadne rikkumine on fikseeritud ka minu tuttavale umbes samal ajavahemikul. Sel juhul ületati raudteed pärast tõkkepuude tõusmist. Inimene kaebama ei hakanud ja maksis lihtsalt trahvi. Seda nägid pealt mitmed inimesed ja on valmis tunnistama.”
Igati müts maha, sellise asjaajamise eest. Siit ka väike õpetus, et kui vaja, siis saab ikka kõik asjad teada

Ise näiteks ei teadnuki, et nii sekundi/meetri pealt saab kõike välja uurida.