Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 28.03.2024 17:47

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Eeskujuliku liiklemise nädal. 02.-07. mai 2016
PostitusPostitatud: 02.05.2016 08:48 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.04.2003 11:01
Postitusi: 592
Asukoht: Tallinn
Täna algab eeskujuliku liiklemise nädal.
See nädal on üle-eestiline eeskujuliku liiklemise nädal, mille eesmärk on pöörata rohkem tähelepanu meie liiklemisharjumustele.
Nädala jooksul, esmaspäevast neljapäevani, keskenduvad erinevad veebifoorumid ja Raadio 2 hommikusaated liiklusteemadele, kus selle ala eksperdid ja liikluses osalejad oma kogemusi ja tähelepanekuid jagavad. Eeskujuliku liiklemise nädal kulmineerub laupäeval, 7, mail peetava kogupereüritusega Tallinna Lauluväljakul, kus võetakse kokku nädala jooksul räägitu ning tunnustatakse kutselisi bussijuhte, kes igapäevaselt reisijate turvalisuse eest seisavad ning neid ohutult sihtpunkti sõidutavad.
„Oleme kõik liikluses igapäevased osalised ning soovime, et Eesti liikluskulutuur muutuks paremaks. Kindlasti on palju abi sellest, kui saame kõik oma liiklemisega olla teistele eeskujuks – oleme hoolivad ja arvestame üksteisega,“ selgitas teemanädala eestvedaja Evelyn Raamat.
Politsei- ja Piirivalveameti politseikapten Sirle Loigo sõnul on eeskujuliku liiklemise nädal tore ning vajalik ettevõtmine, sest iga inimene saab aidata kaasa turvalise liikluse kujundamisele. „Mingil hetkel muutub liiklemine, kas siis auto juhtimine, kõndimine või rattaga sõitmine rutiiniks, mistõttu ei pruugi me alati pöörata tähelepanu pisiasjadele, mis võivad oluliselt mõjutada turvalisust. Olgu selleks siis autoroolis kõrvaliste asjadega tegelemine, liigne kiirustamine või ootamatute manöövrite tegemine. See nädal on hea võimalus neile kitsaskohtadele tähelepanu pöörata ja eeskuju näidata,“ märkis Loigo.
Eeskujuliku liiklemise nädalast võtavad osa Politsei- ja Piirivalveamet, Maanteeamet ning Eesti Autospordi Liit.
Kogupereüritus Tallinna Lauluväljakul algab kell 11, kus kõigil külastajatel on võimalus uudistada hobiautosid ja mootorrattaid, katsetada pöörlevat autot, mis simuleerib liiklusõnnetust ning elada kaasa hobiautode paraadsõidule. Päeva keskel annab Põhja prefekt politsei nimel üle eeskujuliku liikleja tunnustuse kutselistele bussijuhtidele, kes on silma paistnud hooliva ja eeskujuliku sõidustiili poolest.
Üritust korraldab MTÜ Baltic Hot Rod Association (BHRA).
Lisainfo: Tel. +372 50 250 64, +372 52 60 001.
Ürituse täpsema kava leiab: http://www.eeskuju.ee

_________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eeskujuliku liiklemise nädal. 02.-07. mai 2016
PostitusPostitatud: 02.05.2016 14:56 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.04.2003 11:01
Postitusi: 592
Asukoht: Tallinn
Sellel nädalal pöörame me kõik ühiselt tähelepanu eeskujulikule ja korralikule liiklemisele, sest 2.-7 maini toimub Eeskujuliku liiklemise nädal.
Nädala jooksul, esmaspäevast neljapäevani, keskenduvad erinevad veebifoorumid ja Raadio 2 hommikusaated liiklusteemadele, kus selle ala eksperdid ja liikluses osalejad oma kogemusi ja tähelepanekuid jagavad.
-----------------

R2 saade „Hommik!“, esmaspäeval 02.05.2016 algusega kell 08:11
Saatejuhid: Indrek Vaheoja ja Kaidor Kahar.
Külalised: Sven Kreek (TTK Transporditeaduskonna liiklusohutuse lektor) ja Siiri-Liisi Kraav (Perekasvatuse Instituudi tegevjuht).
Saate teema: "Laste liikluskasvatus"

Kokkuvõte saates arutletust:
Esimese teemana oli täna arutelu all kõik laste liikluskasvatusega seonduv. Saatejuhid koos külalistega leidsid ühiselt, et väga suur osa laste liiklushoiakute tekkimisel on eelkõige vanematel, vanavanematel ja kogu ühiskonnal tervikuna. Lasteaias ja koolis küll õpetatakse turvalist liiklemist ja liiklusreegleid, kuid kui vanemad lasteaiast koos lapsega jooksevad punase tulega üle tee või peale kooli laps näeb täiskasvanuid bussi tagant üle tee kiirustamas, selle asemel, et lähima foorini jalutada, siis on osa kasvatuse mõjust juba luhta jooksnud. Kasu pole vaid keelamisest „Ära tee, nii ei tohi!“ vaid tuleb ka alati selgitada „Ära nii tee, seepärast et ...!“ ning loomulikult ise alati eeskuju näidata.
Siiri-Liisi Kraavi sõnul peab laste liikluskasvatus algamagi kohe sünnist ja isegi kui laps on väike ja sõidab laste turvahallis, tuleb näidata oma käitumisega, et turvahalli rihmad peavad olema kinni (nagu hiljem ka lapse kasvades turvavööd), sest enne autoga sõitmist ei alustatagi. Sven Kreek omalt poolt lisas näitena koolis käivate laste puhul, et teel kodust kooli istutakse autos pilk telefoniekraanis ning kui vahel on vaja omapäi liigelda, siis avaneb lastele täiesti uus maailm ülekäiguradade ja valgusfooridega - mida enne pole isegi autoaknast nähtud! Nutiseadmete kasutamise osas jõuti ühisele arusaamisele, et kuigi tegemist on väga kasulike vidinatega ka meie igapäevaliikluses (näiteks GPS rakendused), siis ka siin saavad nii vanemad, kui terve ühiskond näidata, milline on ikkagi õige käitumine ja mitte tolereerida, et näiteks Inglismaal on alustatud tänavapostide polsterdamisega, et vaid telefoniekraane vaatavad inimesed vastu poste põrgates viga ei saaks!
Kokkuvõtvalt jõuti kõik koos arusaamisele, et terve ühiskond tervikuna peaks käituma nii, nagu tahame et seda teeksid meie lapsed tulevikus ja seda muudatust tuleks alustada just nüüd ja kohe, sest vaid nii on võimalik tagada, et meie lapsed kes hommikul kooli lähevad ka turvaliselt õhtul taas koju jõuaksid.

Kuula saadet R2 järelkuulamises: http://r2.err.ee/l/jarelkuulamine_uus
(Liiklusteemaline osa oli eetris kohe teise saatetunni alguses, kell 08:11)

_________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eeskujuliku liiklemise nädal. 02.-07. mai 2016
PostitusPostitatud: 03.05.2016 13:17 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.04.2003 11:01
Postitusi: 592
Asukoht: Tallinn
Sellel nädalal pöörame me kõik ühiselt tähelepanu eeskujulikule ja korralikule liiklemisele, sest 2.-7 maini toimub Eeskujuliku liiklemise nädal.
Nädala jooksul, esmaspäevast neljapäevani, keskenduvad erinevad veebifoorumid ja Raadio 2 hommikusaated liiklusteemadele, kus selle ala eksperdid ja liikluses osalejad oma kogemusi ja tähelepanekuid jagavad.
-----------------

R2 saade „Hommik!“, teisipäeval 03.05.2016 algusega kell 08:14
Saatejuhid: Indrek Vaheoja ja Kaidor Kahar.
Külalised: Kea Kruuse (MTÜ Tallinna Üliõpilaskondade Ümarlaud) ja Margus Kiiver (Eesti Autospordiliidu peasekretär).
Saate teema: "Noorte ellujäämise võimalused liikluses"

Kokkuvõte saates arutletust:
Tänane teema sai valitud meelega väga intrigeeriv, et kas siis tõesti on olukord meie liikluses nii hull?
Saatekülalise Kea Kruuse sõnul see tõesti nii ongi, sest noored vanuses 16-25a on üks riskirühm, kes on rohkem impulsiivsemad ja kelle esimesed liiklusvahendid ka ei ole tulenevalt rahanappusest väga heas tehnilises seisukorras. Teisalt on neil vähem kogemusi ning ka nende käitumisharjumused ei ole kiita (näiteks minnakse hilja magama ja ollakse seetõttu väsinud). Kõik see väljendubki selles, et antud rühmas on kõige rohkem liikluses hukkunuid ja kantakse ka kõige vähem helkureid. Õnneks võib aga tõdeda, et viimase 10 aasta jooksul on olukord muutunud palju paremaks.
Margus Kiiver’i arvates ei peaks aga alati ainult noori negatiivselt kirjeldama, sest ka väga suur osa vanemaid juhte ei paista liikluses eeskujulikkusega silma. Tihtipeale on nende selline käitumine tingitud asjaolust, et autokool on läbitud 60- ja 70-ndatel, mil olukord liikluses oli hoopis teine ning ollakse senini arvamusel, et midagi ei ole muutunud ega midagi muuta oma käitumises pole vaja.
Margus jätkas, et kui ikkagi keskenduda noortele, siis kui varakult motospordiga alustanud noor läheb aastaid hiljem lubasid tegema, on tal juba mitmeaastane kogemus ja väga hea ettevalmistus, mida näitab ka, et rahvusvahelises autospordis on tendents, kus aina nooremad sõitjad onväga edukad. Autospordiga alustamiseks on noortel erinevaid võimalusi ja autosport ei ole vaid nö. „rikaste hobi“, sest näiteks driftis, kiirenduses, rahvasprindis ja offroadis on klassid, kus nõueteks on vaid juhilubade ja liikluskõlbliku, tehnonõuetele vastava auto olemasolu. Nädalavahetustel või õhtuti rajal sõitmine tingib ka selle, et noored saavad oma kiirusepisiku rahuldatud mujal ja rääkides selliste võistlejatega, kinnitatakse kui ühest suust, et peale võistluspäeva koju sõites ei ole kiiret enam kuhugi!
Kea sõnul, soovivad noored eelkõige, et sellist „viltu“ vaatamist ja sildistamist oleks palju vähem, sest mitte kõik ei käitu sarnaselt ja on ka väga palju eeskujulikke noori liiklejaid. Pealegi, statistika näitab et tänapäeval on noorte autojuhtide number kahanevas trendis, sest auto ei ole enam selline staatuse sümbol, nagu 10a tagasi – oluline on haridus, töö ja muud väärtused. Samuti peaks arutlema ka, et kuidas näiteks noorte üleüldine vaesus mõjutab nende käitumist kasvõi liikluses, sest nagu eelpool mainitud, on olemas näiteks paralleel sissetulekute suuruse ja auto tehnilise seisukorra vahel.
Lõpus jäid kõlama veel ka mõtted, et meie käitumine liikluses peegeldab meie eneste emotsioone ja seetõttu ei tohiks rooli istuda ärritatuna vaid pinged tuleb mujal enne maandada. Samuti tuleb liikluses varuda aega – jalakäijal või jalgratturil tuleb ristmikule lähenedes luua silmside autojuhiga, veendumaks et viimane on sind märganud ja tal on piisavalt aega reageerimiseks ja vajadusel pidurdamiseks.

Kuula saadet R2 järelkuulamises: http://r2.err.ee/l/jarelkuulamine_uus
(Liiklusteemaline osa oli eetris kohe teise saatetunni alguses, kell 08:14)

_________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eeskujuliku liiklemise nädal. 02.-07. mai 2016
PostitusPostitatud: 04.05.2016 13:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.04.2003 11:01
Postitusi: 592
Asukoht: Tallinn
Sellel nädalal pöörame me kõik ühiselt tähelepanu eeskujulikule ja korralikule liiklemisele, sest 2.-7 maini toimub Eeskujuliku liiklemise nädal.
Nädala jooksul, esmaspäevast neljapäevani, keskenduvad erinevad veebifoorumid ja Raadio 2 hommikusaated liiklusteemadele, kus selle ala eksperdid ja liikluses osalejad oma kogemusi ja tähelepanekuid jagavad.
-----------------

R2 saade „Hommik!“, kolmapäeval 04.05.2016 algusega kell 08:15
Saatejuhid: Indrek Vaheoja ja Kaidor Kahar.
Külalised: Kadi-Riin Leisalu (Bike-ID turundusjuht) ja Tõnis Savi (MTÜ Eesti Linnaratturite Liit).
Saate teema: "Jalgrattasõbralik liiklus"

Kokkuvõte saates arutletust:
Tänapäeval räägitakse palju rattaga linnas sõitmisest, et see on keskonnasäästlik ja tervislik alternatiiv aga kas ka Eesti linnad on selleks valmis?
Tõnis Savi sõnul on viimaste aastate suund teede projekteerimises, et autoteede ümber jäetakse üha rohkem ruumi ka ratta- ja kõnniteede jaoks ning kui rääkida väikelinnadest või linna lähirajoonidest, siis seal on tänu väiksemale liiklusele olukord veelgi parem. Kadi-Riin Leisalu lisas, et tuginedes viimase 15 aasta statistikale on investeeringud selles osas kasvanud suisa 6.5 korda ja progress on silmaga nähtav.
Ühiselt leiti, et kitsas-kohaks on täna kindlasti veel Tallinna kesklinn, kus asuvad rattateed on pahatihti aladimensiooneeritud ning halvasti tähistatud ja näiteks lastega koos sõites on mõeldamatu, et liigeldakse sõidutee ääres oleval rattaribal mööda tuhisevate busside külje all. Seega on lastega sõitjad liikunud kõnniteedele ja vaid kogenud ja kiiresti sõitvad ratturid on julgenud jääda teeäärtesse, kus väiksema kiiruse vahe tõttu autodega on see lihtsam, kui kõnniteede servadest üles-alla sõitmine. Paranenud on aga ka autojuhtide ja teiste liiklejate suhtumine jalgratturitesse, keda võetakse täna kui võrdväärseid partnereid ja kellega osatakse arvestada ja antakse teed, kui olukord seda vajab. Kui aastaid tagasi jäid silma ja meelde eelkõige negatiivsed juhtumid, siis hetkel võib juba väita, et kaasliiklejatega mittearvestavaid autojuhte kohtab järjest vähemja üldmulje on pigem positiivne. Kindlasti on kaasa aidanud ka, et ka talviti on enam rattaga sõitjaid ja seetõttu ei ole kevaditi teedele ilmuvad rattad enam nii suureks üllatuseks.
Teiseks suureks murelapseks Eestis on rataste parkimine ja hoiustamine, sest vaatamata üldisele rattavarguste langustrendile on rattavarguste number ikkagi suur - 1200 registreeritud juhtumit aastas. Samas, mitteametlikud ohvriuuringud ja Bike-ID küsitlused pakuvad rattavarguste numbriks kordades suuremat – suisa 10 000 vargust aastas, mis arvestades keskmist ratta hinda 400.- eur, annab kogu nö „musta turu“ käibeks 4 miljonit eurot, mis on väikese Eesti kohta üüratult suur number!
Seega soovitas Kadi-Riin kindlasti kõigil jalgrattad Bike-ID tasuta rattaregistrisse kanda, et ühelt poolt muuta raskemaks varastatud ratastega kauplemise nig teisalt, et Politseil oleks võimalus ka leitud rattad õigele omanikule tagastada, sest näiteks tänasel päeval on erinevates Politsei hoiukohtades tuhandeid rattaid, mida ei teata kellele tagastada.
Kui nüüd vaadata tulevikku, et milline võiks olla 2018 aasta Euroopa Roheliseks Pealinnaks kandideeriva Tallinna rattaliiklus, siis Kadi-Riin’i sõnul oleks tema ettepanek linna rohelise sõidukaardi soodustuste asemel hoopis investeerida korralikesse rattaparklatesse, et inimestel oleks turvaline ja mugav rattaga linnas liigelda ning tõdes, et esimene samm on selles suunas juba tehtud, sest lähiaastatel hakatakse rajama Tallinnas rattatagastusega rattaparklate süsteemi, nagu on ka paljudes teistes Euroopa riikides.
Üldisemalt Euroopa eeskujust rääkides soovitas Tõnis Savi eelkõige võtta eeskuju meie lähimatest linnadest Riiast, Helsingist ja Stockholmist, kes omakorda siis joonduvad Kopenhaageni või Malmö järgi. Kohe Kopenhaagenit eeskujuks võttes on näha, et vahe meie ja nende rattakultuuride vahel on üüratu ja võib tekkida lootusetuse tunne. Pigem liikuda sammhaaval edasi.
Juttu tuli ka veel sellest, mida ratturid ise saaksid teha, et liiklemine turvalisem oleks ja soovitused selles vallas olid tegelikult väga lihtsad: sõites hoia meeled teravad ja ära kuula klappidest muusikat, lähenedes hoovidest väljasõitudele või varjatud tänavanurkadele, ei maksa sõita nö „mööda seina ääri“, sest ei autojuht ega jalakäija ei märka sel viisil lähenevat ratturit ja ka ratturile endale ei jää aega enam reageerimiseks. Samuti kõlas soovitus päevasel ajal ka vähemalt punast tagatuld kasutada, sest varjust päikese kätte ja vastupidi liikudes on hetkeliselt rattur pea nähtamatu.
Eesti Linnaratturite Liit alustas mai alguses kampaaniaga „Casual Friday“, kutsumaks üles kõiki vähemalt kord nädalas – reedeti, hülgama oma tavapärased transpordivahendid, ning väntama tööle või kooli jalgrattaga, sest kõigele muule lisaks on see ka hea võimalus oma tervise eest hoolitseda!
Kokkuvõtteks – kiiver pähe, klapid peast, tuled külge ja ratas registrisse!

Kuula saadet R2 järelkuulamises: http://r2.err.ee/l/jarelkuulamine_uus
(Liiklusteemaline osa oli eetris kohe teise saatetunni alguses, kell 08:15)

_________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eeskujuliku liiklemise nädal. 02.-07. mai 2016
PostitusPostitatud: 05.05.2016 13:45 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.04.2003 11:01
Postitusi: 592
Asukoht: Tallinn
Sellel nädalal pöörame me kõik ühiselt tähelepanu eeskujulikule ja korralikule liiklemisele, sest 2.-7 maini toimub Eeskujuliku liiklemise nädal.
Nädala jooksul, esmaspäevast neljapäevani, keskenduvad erinevad veebifoorumid ja Raadio 2 hommikusaated liiklusteemadele, kus selle ala eksperdid ja liikluses osalejad oma kogemusi ja tähelepanekuid jagavad.
-----------------

R2 saade „Hommik!“, neljapäeval 05.05.2016 algusega kell 08:14
Saatejuhid: Indrek Vaheoja ja Margus Kamlat.
Külalised: Kalvi Almosen (Politsei- ja Piirivalveamet) ja Tanel Talve (Kultuurne Motobande).
Saate teema: "Mootorrattad ja liikluskultuur"

Kokkuvõte saates arutletust:
Praegusel kevadisel ajal on mootorrattaga sõitmiseks mõnes mõttes nii kõige parem kui ka kõige halvem aeg. Aga miks? Kõige parem aeg seepärast, et ilm on ilus ja veel mitte väga palav kuid kõige halvem aeg selles osas, et kuna talve jooksul on 3-4 kuud sõitmises pausi olnud, siis on kogemused kippunud ununema. Sestap ongi kevaditi palju rohkem ebakindlaid ja „vibavaid“ mootorrattureid. Autojuhtide poolt vaadatuna tuleks aga see nö „karjalaske aeg“ rahulikult üle elada ja olla natuke mõistvamad esimesi kevadisi sõite tegevate ratturite vastu.
Tanel Talve sõnul on aga õnneks kultuurne mõtteviis hakanud järjest rohkem ka meie liikluses maad võtma ja erinevaid kamikaze-trikke trikke esi- või tagarattal tegevaid tegelasi kohtab järjest vähem. Samas lisas ta, et olles mitmeid sadu tuhandeid kilomeetrid ratta seljas ka väljaspool Eestit läbinud, kuidagi imekombel toimib liiklus ka väga palju kaootilisemate liikluskultuuriga riikides. Põhjuseks on tema sõnul, et seal on seevastu teineteisega arvestamist rohkem ja isegi kui üks pool eksib, siis teised ei aja ilmtingimata oma õigust kasvõi avarii hinnaga taga, vaid võimaldavad eksinul oma manöövri lõpetada. Ja sellist üksteiste mõistmist peaks ka Eestis rohkem olema, leiti ühiselt.
Kõige õigemaks vastuseks küsimusele, et millest saab alguse ohutu liiklemine, on Kalvi Almoseni sõnul „Kiivri seest!“ See tähendab, et selle inimese peast, kes istub mootorratta seljas, peavad alguse saama käitumismaneerid, et ta suudaks jälgida kõike teda ümbritsevat, et kas näiteks kõrval, ees või taga sõitev autojuht ikkagi on ikkagi märganud teda, kui mootorratturit ja oskab arvestada, et kaherattaline on alati kergem ja väikesem ja saab ka avariiolukorras alati rohkem kannatada.
Samas ei saa aga kindlasti väita, et autojuht peab ise nö „kogu töö ära tegema“ – liikluse näol on tegemist alati ikkagi kahepoolse suhtlusega ja mõlemad pooled peavad oma panuse andma, et liiklemine toimuks sujuvalt ja avariivabalt. Seega lihtsam ja mõistlikum on vahel mõni mootorrattur vajadusel läbi või vahele lasta, kui tugevama õigusega ta pikali sõita. Pealegi, emotsioon heast käitumisest on kordades parem, kui vihasena näpuga vehkida!
Pahupoolest rääkides ei ole aga Kalvi sõnul tsikliga sõites küsimus mitte selles, et kas sa kukud, vaid millal sa kukud ning seepärast seega peab mingis mõttes alati valmis olema ka tekkivateks ohuolukordadeks. Õnneks on aga hakatud korraldama väga häid mootorrattasõidu täiendkoolitusi, kus näidatakse praktiliste kogemuste baasil, kuidas ja kui kiiresti toimub rattaga pidurdamine või mida teha, kui oled kukkunud. Taneli sõnul on soovitatav sellistest koolitustest osa võtta mitte vaid noortel ja värskelt load saanud sõitjatel, vaid ka kogenud ratturitel, sest iga kord saab seal ikkagi mingi uue nüansi või näpunäite, millele enne ei osanud tähelepanu pöörata. Kõige ohtlikum pidavatki olema just liigne enesekindlus!
Juttu oli ka sellest, et mida eredamad on ratturi riided ja ratas ise, seda nähtavam sa oled ja vahel tuleb kasvõi päeval kaug-tuledega sõita, kui see vajalik tundub.
Ühiselt kinnitati, et millegi pärast on kõige popim rattariietus meil endiselt musta asfaldi värvi, mis teeb mootorratturi märkamise ikka väga keeruliseks. Samas, viimasel ajal on hakatud tootma ka väga lahedaid värvilisi riideid, mille seast peaks küll igaüks peaks omale sobiva leidma. Ja kui ongi soov olla mustade riietega „cool“ biker – siis võib liikluses kasutada helkurvesti või spetsiaalset helkurriba, mille saab pärast sõitu ära võtta ja stiilses mustas nahkjopes sõpradega parklas edasi lobiseda, sest ega tsikliga sõitmine ei ole vaid üks häda ja viletsus vaid selle juurde kuulub ka sõpradega koos olemisest ning vabas looduses viibitud ajast rõõmu tundmine!

Kuula saadet R2 järelkuulamises: http://r2.err.ee/l/jarelkuulamine_uus
(Liiklusteemaline osa oli eetris kohe teise saatetunni alguses, kell 08:14)

_________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eeskujuliku liiklemise nädal. 02.-07. mai 2016
PostitusPostitatud: 05.05.2016 23:07 

Liitunud: 06.04.2016 18:31
Postitusi: 52
Ma pole nädal aega täispeaga sõitnud


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eeskujuliku liiklemise nädal. 02.-07. mai 2016
PostitusPostitatud: 05.05.2016 23:14 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.03.2016 21:42
Postitusi: 199
Asukoht: Tallinn
Väga tubli. Kiidan. :)

_________________
E34 520


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eeskujuliku liiklemise nädal. 02.-07. mai 2016
PostitusPostitatud: 05.05.2016 23:35 

Liitunud: 06.04.2016 18:31
Postitusi: 52
Tänan. Ma saan aru, et siin loositakse välja mingi auhind eeskujuliku liiklemise eest?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eeskujuliku liiklemise nädal. 02.-07. mai 2016
PostitusPostitatud: 06.05.2016 00:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.05.2015 16:06
Postitusi: 210
MeesM kirjutas:
Tänan. Ma saan aru, et siin loositakse välja mingi auhind eeskujuliku liiklemise eest?

Kahe aastane sundreis Tartu eliitasutusse. Toit ja ase hinna sees.

_________________
Totaalne randmetöö


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eeskujuliku liiklemise nädal. 02.-07. mai 2016
PostitusPostitatud: 08.05.2016 00:57 

Liitunud: 06.04.2016 18:31
Postitusi: 52
Libastusin, jõin täis, sooritasin igast erinevaid manöövreid, konstantselt ületasin igas võimalikus kohas kiirust ja lõpuks sain 227 sisse. 200kw ei läinud rohkem


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eeskujuliku liiklemise nädal. 02.-07. mai 2016
PostitusPostitatud: 08.05.2016 08:39 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.04.2012 22:40
Postitusi: 161
Asukoht: kohila/Tallinn
MeesM kirjutas:
Libastusin, jõin täis, sooritasin igast erinevaid manöövreid, konstantselt ületasin igas võimalikus kohas kiirust ja lõpuks sain 227 sisse. 200kw ei läinud rohkem


Nii vähe? Siis see mootor peab olema küll hõredam kui kerjuse püksi p*r*e.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eeskujuliku liiklemise nädal. 02.-07. mai 2016
PostitusPostitatud: 08.05.2016 15:04 

Liitunud: 06.04.2016 18:31
Postitusi: 52
Diisel. Mul endal bensukas 4,44 ülekandega ja jookseb piirajasse juba 200 pealt. Asi ikka ülekandes mitte mootoris.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eeskujuliku liiklemise nädal. 02.-07. mai 2016
PostitusPostitatud: 08.05.2016 15:09 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.05.2015 16:06
Postitusi: 210
MeesM kirjutas:
Diisel. Mul endal bensukas 4,44 ülekandega ja jookseb piirajasse juba 200 pealt. Asi ikka ülekandes mitte mootoris.

Oled kindel, et 1.9 tdi 66kw-ga ei sõitnud?

_________________
Totaalne randmetöö


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eeskujuliku liiklemise nädal. 02.-07. mai 2016
PostitusPostitatud: 08.05.2016 15:27 

Liitunud: 06.04.2016 18:31
Postitusi: 52
Ei ole kindel, silmad olid väsinud juba


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eeskujuliku liiklemise nädal. 02.-07. mai 2016
PostitusPostitatud: 11.05.2016 15:56 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.04.2003 11:01
Postitusi: 592
Asukoht: Tallinn
R2 saade „Agenda“, neljapäeval 05.05.2016 algusega kell 08:14
Saatejuht: Eeva Esse
Külalised: Sirle Loigo (Politsei- ja Piirivalveameti politseikapten) ja Katrin Kärner-Rebane (Maanteemaeti ennetustöö osakond)
Saate teema: „Kes liikluses vastutab?“

Kokkuvõte saates arutletust:
Sirle Loigo sõnul tuleb liiklust vaadelda kui tervikut iga liikleja vaatevinklist, arvestades kõikide liiklejaga. Ning omakorda sõltub seal väga palju juba igast liiklejast endast, kas ta jõuab õhtul tervena koju tagasi või mitte. Ja vähe sellest, iga liikleja kohustus on käituda vastavalt, et ka teised liiklejad jõuaksid ohutult õhtuks koju.
Kuna eksimine on inimlik (ja see kehtib ka liikluses), siis tuleb käituda nii, et kui liikluses teine pool eksib, siis meie ise oleksime selleks valmis. Sirle sõnul tuleb piltlikult olla ka linnaliikluses valmis selleks, et "põder jookseb teele!"
Katrin Kärner-Rebane lisas, et lisaks valmisolekule võiks ka jalakäija jääda ülekäiguraja ees ikka seisma ja vaadata, et kas autojuht on teda märganud. Kui nüüd selline silmside on saavutatud, saab ohutult üle tee minna ning miks ka mitte autojuhti viipega tänada. Selliselt käitudes on palju suurem võimalus, et kõik läheb hästi ja nii jalakäial kui ka autojuhil on tuju samuti palju parem.
Saatejuhi küsimusele, et millised on peamised õnnetuste põhjused vastas Sirle, et eelkõige ikkagi liigne kiirus ja seejärel kõrvalised tegevused roolis (mobiiltelefonid, söömine, suitsetamine), alkoholi mõjud, väsimus jne.
Räägiti ka, et istudes kõrvalistujana juhi kõrval, kes ületab kiirust või tegeleb sõidu ajal kõrvaliste tegevustega, tuleb kindlasti võtta need ohtlikud tegevused jutuks ning paluda sõita ohutult, kuna see on kõikide autos istujate huvides. Vaatamata sellele, et juht võib kinnitada, et midagi ei juhtu ja teda võib usaldada, näitab siiski statistika, et õnnetusi ei tehta meelega, vaid kõik hindavad oma võimeid lihtsalt üle ja ei taju ohte.
Heast autojuhist teebki väga hea juhi oskus ohuolukordasid ennetada ja ette näha.
Räägiti ka, et vastupidiselt üldlevinud arusaamadele on kevadel-suvel õnnetuste arv suurem, kui talvel libedaga ja pimedal ajal. Põhjuseks jälle seesama kiiruse kasv ja oma võimete ülehindamine.
Kõikidele liiklejatele sooviti südamele panna, et me ei saa vastutada teiste tegude eest, kuid me saame igaüks vastutada omaenda tegude eest. Kui me kõik teeksime kõik õigesti ja käituksime eeskujulikult, siis õnnetusi tekkida ei saakski!

Kuula saadet R2 järelkuulamises: http://r2.err.ee/v/agenda/archive/c45738f6-b218-46ac-8c2e-886a10c73761/kes-liikluses-vastutab

_________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 32 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7