Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

CCCP aegse pahtlipritsi moderniseerimine
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=3&t=165448
1. leht 1-st

Autor:  WhoIsTheMaster [ 07.12.2017 02:19 ]
Teema pealkiri:  CCCP aegse pahtlipritsi moderniseerimine

Sain enda valdusesse ühe väidetava pahtlipritsi. Tegemist on kolbkompressoriga millel pidavat olema tootlikust 600L minutis, ehk teisisõnu igati sobilik garaašis asuvate seadmete käitamiseks.
Kuna väljanägemine on suhteliselt kehva ja ka tehniliselt aegunud, siis on plaan ära uuendada. Panna uued juhtmed, kellad, regulaatorid, väljalülitus süsteem rõhu saavutamisel jne. Hetkel on asi vaid vaimusilmas, kuna täna reaalselt näppida jõudsin kaks tundi seda ja selle ajaga panin rattad uuest veerema ning sain mootorit katsetatud.
Toppama jäin mõttega kuidas lahendada õhu kuivatus. Lihtne viis oleks muidugi jätta nii nagu on ja paagi väljundile lisada see odav 20€ junn mis mul juba on väiksel kompressoril, aga tekkis mõte see silindri ja paakide vahel oleva toru vahele ühendada, et paakidesse roostevesi ei tekkiks. Siin aga tekkib teoreetiline probleem suruõhu temperatuuriga, kuna see on peale kompressiooni tulikuum. Kas filter hakkab tööle? Kas peaks hoopis mõne a'la 10bar ise radika vahele toppima? Või peaks jätkama ikkagi vanaviisi, ehk filter peale paake ja paakidesse jääb ikkagi roostene kondensvesi?

Autor:  Indrek300 [ 07.12.2017 03:01 ]
Teema pealkiri:  Re: CCCP aegse pahtlipritsi moderniseerimine

Automoto foorumist vist oleks kõikse õigem uurida selteemal!

Autor:  canyondrift [ 07.12.2017 11:29 ]
Teema pealkiri:  Re: CCCP aegse pahtlipritsi moderniseerimine

Kondents tekibki sellel momendil kui kuum õhk jahtub - seega kompressori ja paagi vahelise toru vahele vee eraldi paigaldamine on suhteliselt kehv lahendus.

Paagi sisesest kondentsist ei saa tegelikult kunagi lahti, isegi kui köetavas ruumis oled. Kokkusurutaval õhul on ikkagi kastepunkt (oleneb ümbritsevast õhuniiskusest) ja alati kuivatatakse õhku peale paaki. Vesi ju suletud süsteemsi kuhugile ära aurata ei saa.

Õhukuivatamise meetodid: (Väljavõte õppematerjalist)

Tsiteeri:
- õhukuivatamine jahutamise meetodil (vesi kondenseerub)
- õhukuivatamine adsorptsioonmeetodil (vesi imatakse ränioksiidi graanulitesse „geeli“, geelist hiljem vesi eemaldatakse kuumutades)
- õhukuivatamine absorptsioon meetodil (õhk liigub läbi kuivaine, mida tuleb vahetada iga natukese aja tagant)


Lihtne meetod ilmselt on enamvähem kuiva õhu saamiseks kasutada veoauto õhupadrunit. Seal sees on kuivaine: https://aeromotors.ee/kataloog/volvo/fl ... 672;s13271

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/