Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded:
Kood 106. Kiirusmõõdik
1) enne 2003. a valmistatud mootorsõidukil, mille valmistaja lubatud kiirus ületab 50 km/h ja alates 2003. a või hiljem valmistatud M ja N kategooria sõidukil, mille valmistaja lubatud kiirus ületab 25 km/h ja kui nad ei oma sõidumeerikut, peab olema toimiv kiirusmõõdik (spidomeeter), mis vastab E-reegli nr 39 või direktiivi 75/443/EMÜ nõuetele. 2003. a või hiljem valmistatud L kategooria sõidukil peab olema toimiv kiirusmõõdik, mis vastab E-reegli nr 39 või direktiivi 2000/7/EÜ nõuetele. Kiirusmõõdiku näidik võib kiirust näidata skaalal või digitaalselt, näidik peab asuma juhi vaateväljas ja olema selgesti loetav nii päeval kui öösel;
......
3) kiirusmõõdik ei tohi kunagi näidata vähem tegelikust kiirusest. [kehtetu - alates teisest lausest koos valemiga]
Direktiiv 75/443/EMÜ
4.3.6. sõiduki tegeliku kiiruse mõõtmiseks kasutatavad mõõteriistad peavad olema täpsusega ±1,0 %;
4.4. Mõõdetud kiirus ei tohi kunagi olla väiksem kui tegelik kiirus. Punktis 4.3.5 kindlaksmääratud kiirustel ja nende vahekiirustel peab kiirusnäidiku mõõdetud kiiruse (V1) ja tegeliku kiiruse (V2) vaheline suhe olema järgmine:
0 ≤ V
− V
≤
+ 4 km/h
See kõik kokku tähendab seda, et sinu spidomeeter valetab kas kuni 1% lõppnäidust mõlemale poole ja vähem kuni 4 km/h.
Reaalse kiiruse peaksime saama, kui võtame spidomeetri näidu S, liidame sellele eksimuse +1,0% ning seejärel lahutame lõpptulemusest 4.
100km/h = (100*1.01)-4 = 101-4 = 97 km/h.
Seda kõike eeldusel, et autole paigaldatud rehvid on ette nähtud tehase mõõdus. Kui ei, siis saab valemi kätte siit ->
http://www.streetrace.autonet.ee/tirestest