Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 18.04.2024 08:28

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 5496 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364 ... 367  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh
PostitusPostitatud: 08.01.2016 15:07 

Liitunud: 08.04.2007 22:22
Postitusi: 807
Black66 kirjutas:
Humoristid :D

Soola tuleb panna, sest vastasel korral sõidetakse lumi teekülge kinni, praeguse külmaga poleks isegi väga hullu. Siis läheb natukene soojemaks ja see muutub kiilasjääks, vesi kah peal. Ideaalne teie jaoks ju. :rokib
Ja et siis sellest jääst lahti saada, tuleks panna stiilis 100g ruutmeetri kohta soola ja umbes 3x, et see möga ära sulaks. See kõik on lisakulu ning vahepeal on teed täiesti kiilakad, oleksite oma bemmidega kõik äärekivis ja mõni veel laibaks kah sõitnud ennast.

Sahaga kogu lund teepealt ikka ära ei aja, eriti arvestades tänavate seisukorda. Tuleb mingit kemikaali panna, sool on seejuures kõige odavam, kõige effektiivsem ja pole vaja kevadel veel paar milli euri lisa pühkimise ja pesu alla panna.

Ajab lihtsalt naerma, kuidas kõiges teehooldajad süüdi. Teehooldaja aga täidab 95% ulatuses linna käsku, seega kõik kaebused A. Valdmanni ja K. Klandorfi suunas.


Sellest järeldan, et see, mis praegu tänavatel on, on ideaalstsenaarium?

Ma siis küsin ise täiendavad küsimused:
1. Mis tähendab natukene soojemaks? -20? -15? -5? -1?
2. Kas masinad ei võimalda panna 3x rohkem soola, et see "möga" ära sulaks?
3. Mul on Audi, ma vist siis safe?
4. Miks ei ole võimalik sahaga kogu lund tänavalt ära ajada, võttes arvesse tänavate seisukorda?
5. Kõige odavam ja efektiivsem samal ajal? Raske uskuda, just ennist rääkisid midagi killustikust ning liivast.
6. Kas see paar miljonit tuleb inimese taskust, kes on nn. teehoolduses sees?
7. Mul kõrbes täna puder potipõhja, võtad süü endale?

Nali naljaks, aga ma ikkagi tahaks teada, et kui meil oleks resurss piiramatu, siis kuidas näeks välja see ideaalne stsenaarium teehooldusel (ja ma ei mõtle mingit utoopilist vaatenurka, kus põhimagistraalide all jooksevad kuumad torud, et need ei lähegi jäässe - ülejäänd teenud nii puhtad ilma soolata, et ei kahjusta autosid ja autod ei sõida naeltega, mis ei kahjusta omakorda teid ja üleüldse on sõidumõnu 100 ja remondikulu 0 aastaringselt).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh
PostitusPostitatud: 08.01.2016 15:10 

Liitunud: 20.10.2012 13:09
Postitusi: 1632
:kill
tulge sõitke sakus ringi, tee ilus valge, põhimaantee puhtaks sõidetud, ülejäänd kinnine lumi, pidamine jumala okei. ükski aasta pole keegi kuskile võssi libisenud teie kiilakate pärast. sula korral vist loobitakse soola jah, aga seal nagu aru saadud et praegu on see tegevus nagu enesele noaga silma pussitamine.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh
PostitusPostitatud: 08.01.2016 15:26 

Liitunud: 13.10.2008 19:15
Postitusi: 576
Asukoht: Märjamaa
mx7k kirjutas:
Black66 kirjutas:
Humoristid :D

Soola tuleb panna, sest vastasel korral sõidetakse lumi teekülge kinni, praeguse külmaga poleks isegi väga hullu. Siis läheb natukene soojemaks ja see muutub kiilasjääks, vesi kah peal. Ideaalne teie jaoks ju. :rokib
Ja et siis sellest jääst lahti saada, tuleks panna stiilis 100g ruutmeetri kohta soola ja umbes 3x, et see möga ära sulaks. See kõik on lisakulu ning vahepeal on teed täiesti kiilakad, oleksite oma bemmidega kõik äärekivis ja mõni veel laibaks kah sõitnud ennast.

Sahaga kogu lund teepealt ikka ära ei aja, eriti arvestades tänavate seisukorda. Tuleb mingit kemikaali panna, sool on seejuures kõige odavam, kõige effektiivsem ja pole vaja kevadel veel paar milli euri lisa pühkimise ja pesu alla panna.

Ajab lihtsalt naerma, kuidas kõiges teehooldajad süüdi. Teehooldaja aga täidab 95% ulatuses linna käsku, seega kõik kaebused A. Valdmanni ja K. Klandorfi suunas.


Sellest järeldan, et see, mis praegu tänavatel on, on ideaalstsenaarium?

Ma siis küsin ise täiendavad küsimused:
1. Mis tähendab natukene soojemaks? -20? -15? -5? -1?
2. Kas masinad ei võimalda panna 3x rohkem soola, et see "möga" ära sulaks?
3. Mul on Audi, ma vist siis safe?
4. Miks ei ole võimalik sahaga kogu lund tänavalt ära ajada, võttes arvesse tänavate seisukorda?
5. Kõige odavam ja efektiivsem samal ajal? Raske uskuda, just ennist rääkisid midagi killustikust ning liivast.
6. Kas see paar miljonit tuleb inimese taskust, kes on nn. teehoolduses sees?
7. Mul kõrbes täna puder potipõhja, võtad süü endale?

Nali naljaks, aga ma ikkagi tahaks teada, et kui meil oleks resurss piiramatu, siis kuidas näeks välja see ideaalne stsenaarium teehooldusel (ja ma ei mõtle mingit utoopilist vaatenurka, kus põhimagistraalide all jooksevad kuumad torud, et need ei lähegi jäässe - ülejäänd teenud nii puhtad ilma soolata, et ei kahjusta autosid ja autod ei sõida naeltega, mis ei kahjusta omakorda teid ja üleüldse on sõidumõnu 100 ja remondikulu 0 aastaringselt).


1. Praegu on jämedalt -20 ja -5 kandis hakkab juba kinnisõidetud lumi väga jäiseks muutuma.
2. Võimaldavad küll, kes kinni maksab? Sina? Linna resursid on piiratud
3. Samasugune mõrapea ikka, kui aru ei saa, milleks soola pannakse.
4. Roopad, augud jms, see sõidetakse jälle mööda teed laiali, mis sinna vedelema jääb ja seejärel tallutakse kinni, kui soola pole pandud.
5. Jah, kõige odavam ja effektiivsem arvestades praeguseid resursse. Killustik kallim osta ja kevadel on vaja lisaraha koristuse jaoks + rentslikaevude ummistus. Liiv odav, aga kevadine tänavate pesu on veel kallim, kui killu ära koristamine. Kes kinni maksab, jälle sina?
6. Seda paari milli pole linnal võtta, lihtne. Pealegi on linn öelnud, et nii tuleb teha ja nii ka teehooldajad teevad. Keegi midagi ise välja ei mõtle. Linn tahab võimalikult odavat ja head tulemust ja sool seda pakub.
7. Kui käed persest, ära putru keeda.

Idekas variant olekski piiramatu resursi puhul soojendus tee all. Kuna linnal raha täpselt niipalju kui on, siis sool on kõige odavam variant ja effektiivsem variant. Aga noh, mis siin ikka vaielda, seda on kõike päris raske selgeks teha inimestele, kes ei ole asja sees olnud.

Kes siin Sakut Tallinnaga võrdles võiks ehk ka liiklustihedust arvestada. Olud ei ole samad.

_________________
http://www.ppvaruosad.ee - Kõikvõimalikud varuosad (k.a. OEM), rehvid, tarvikud teie autole.
http://www.ohkvedrustus.ee - Õhkvedrustusega seotud varuosad sõiduautodele, maasturitele ja kaubikutele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh
PostitusPostitatud: 08.01.2016 15:31 

Liitunud: 20.10.2012 13:09
Postitusi: 1632
seda enam oleks kõik teed tallinnas puhtaks sõidetud ju :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh
PostitusPostitatud: 08.01.2016 15:32 

Liitunud: 08.04.2007 22:22
Postitusi: 807
Paistab, et inimeselt, kes on nn. teehoolduses sees, on võimatu saada küsimust konkreetsele küsimusele. Võttes arvesse küsimusega püstitatud piiranguid. Kurb. Aga noh, samas, mind sildistati mõrapeaks, kel käed perses - seega mida ma ikka tean.. Tere kamraadid siinpool staatust!

Vastus su küsimusele, kes maksab, siis jah. Maksangi. Õnneks või kahjuks olen Tallinna linna ennast sisse kirjutanud.

Mõrapeana jätan siiski teema lõpetuseks ka õpetussõna teehooldajale - see sõna on efektiivne, mitte effektiivne.

Edit: alati tark on lõpetada põhimõttega "ega kui sa selle sees pole olnud, siis sa millestki aru ei saa ega ei peagi saama". Üks mõrapea siinpool mõtles, et äkki hariks end või miskit -tutskit, tuleb CV-st hakata teehoolduse peale tööd vaatama, et asjast aru saada. tnxbrian


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh
PostitusPostitatud: 08.01.2016 16:16 

Liitunud: 12.07.2006 23:47
Postitusi: 3707
Linnal pole raha võtta on mingi kesikute fänni väide. Raha on aga topitakse savietsi propaganda alla.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh
PostitusPostitatud: 08.01.2016 16:22 

Liitunud: 15.12.2004 17:12
Postitusi: 348
mx7k kirjutas:
Paistab, et inimeselt, kes on nn. teehoolduses sees, on võimatu saada küsimust konkreetsele küsimusele.
...


Mo arust üsna konkreetsed vastused. Raskusi loetu mõistmisel?

Küsimus: kuidas määratakse tõusud ja muud kohad, mida tuleb sisse soolata? Kas ainult LÕ-statistikaga või on teemeistri kõhutundel ka võimalust?

Graniitkillu ja liiva nahka lähevad ülehlikiirusel ka plastikust tuled ja kapotiservad. Mis muidugi ka suvise pindamise käigus pihta saavad. Rääkimata juba mainitud tolmutormist. Inimesed meil aga on oi, kui hellad...

Isiklikult eelistan sõiduautojuhina pigem ausalt jääs teed soolalumelögasele. Eks veoautojuhid jälle vastupidi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh
PostitusPostitatud: 08.01.2016 16:23 

Liitunud: 05.10.2015 14:01
Postitusi: 272
Hästi imal ja kõiki ära tüüdanud võrdlus, aga siiski, üle lahe on üks linn mida hellitavalt kutsutakse ka põhja tallinnaks, seal linnas on päris vastikuid tõusudega ristmike, fooride võtmist tõusult ja muidugi ka kordades tihedam liiklus, kui meil siin pool lahte, aga ikkagi ei tuiska seal sellist soolavett nagu meil ja ometigi on nende temperaatuur enamus aega suht ühes kraadis meie linnaosaga, kuidas nemad siis saavad. Seal muidugi tõugatakse lund ka sedasi, et ikka saha alt tuli lendab, mitte nagu meil, hea kui kummiserv vaalu tippu puutub paremal päeval :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh
PostitusPostitatud: 08.01.2016 16:54 

Liitunud: 04.01.2016 01:43
Postitusi: 7
Kõik kes teehooldusega rahul pole on kohe mõrapead :D

Soola pole vaja väga panna, mul bemm niigi roostes.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh
PostitusPostitatud: 08.01.2016 17:00 

Liitunud: 12.02.2008 00:20
Postitusi: 1119
Asukoht: Pärnu
KopliKrahv kirjutas:
Hästi imal ja kõiki ära tüüdanud võrdlus, aga siiski, üle lahe on üks linn mida hellitavalt kutsutakse ka põhja tallinnaks, seal linnas on päris vastikuid tõusudega ristmike, fooride võtmist tõusult ja muidugi ka kordades tihedam liiklus, kui meil siin pool lahte, aga ikkagi ei tuiska seal sellist soolavett nagu meil ja ometigi on nende temperaatuur enamus aega suht ühes kraadis meie linnaosaga, kuidas nemad siis saavad. Seal muidugi tõugatakse lund ka sedasi, et ikka saha alt tuli lendab, mitte nagu meil, hea kui kummiserv vaalu tippu puutub paremal päeval :)


ma sõidan suht igapäevaselt selles niinimetatud linnaosas ja ei ytleks kyll, et midagi lumekoristusel teistmoodi oleks... teereomnt seal muidugi vähe sagedasem ja aegajalt tehakse seda pinna asfalteerimist ka sellistes kohtades, kus nagu vajadustki pole...

Eestis ka õnneks nyyd sama tehnoloogia kasutusel ja ei kaevata kõiki teid meetri sygavuselt pinna parandamiseks lahti...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh
PostitusPostitatud: 08.01.2016 17:08 

Liitunud: 13.10.2008 19:15
Postitusi: 576
Asukoht: Märjamaa
varikasutaja kirjutas:
seda enam oleks kõik teed tallinnas puhtaks sõidetud ju :D

Vastupidi, see lumi ei lendle teelt minema, vaid sõidetakse teekülge ilma soolata kinni.

mx7k kirjutas:
Paistab, et inimeselt, kes on nn. teehoolduses sees, on võimatu saada küsimust konkreetsele küsimusele. Võttes arvesse küsimusega püstitatud piiranguid. Kurb. Aga noh, samas, mind sildistati mõrapeaks, kel käed perses - seega mida ma ikka tean.. Tere kamraadid siinpool staatust!

Vastus su küsimusele, kes maksab, siis jah. Maksangi. Õnneks või kahjuks olen Tallinna linna ennast sisse kirjutanud.

Mõrapeana jätan siiski teema lõpetuseks ka õpetussõna teehooldajale - see sõna on efektiivne, mitte effektiivne.

Edit: alati tark on lõpetada põhimõttega "ega kui sa selle sees pole olnud, siis sa millestki aru ei saa ega ei peagi saama". Üks mõrapea siinpool mõtles, et äkki hariks end või miskit -tutskit, tuleb CV-st hakata teehoolduse peale tööd vaatama, et asjast aru saada. tnxbrian

Pole enam aastaid asjas sees, kuid olen olnud ja tean enamvähem, kuidas ja miks nii tehakse. Andsin kõigile su küsimustele vastused, küsimusele küsimusega vatasin vaid kohtades, kus tahtsin teada, et kes maksab?

Muudel teemadel ei viitsi sinuga üldse vaielda, eesti keele filoloogia teemadel nt või sellel teemal, kas oled mõrapea ja kas reaalselt ongi käed persest kasvamas. Aga tundub, et ikka on, kui pudrukeetmine raskusi valmistab. :D

Kui oled enda arust nii tark, siis ma küsiks tegelikult ühe küsimuse sinult ka. Kui sool ei sobi, siis mis oleks parem variant?

RustyZ kirjutas:
Linnal pole raha võtta on mingi kesikute fänni väide. Raha on aga topitakse savietsi propaganda alla.

Sõnastame ümber. Linn ei eralda koristuse jaoks rohkem raha, kui antud hetkel ja nende vahenditega paremat ei saa.

KopliKrahv kirjutas:
Hästi imal ja kõiki ära tüüdanud võrdlus, aga siiski, üle lahe on üks linn mida hellitavalt kutsutakse ka põhja tallinnaks, seal linnas on päris vastikuid tõusudega ristmike, fooride võtmist tõusult ja muidugi ka kordades tihedam liiklus, kui meil siin pool lahte, aga ikkagi ei tuiska seal sellist soolavett nagu meil ja ometigi on nende temperaatuur enamus aega suht ühes kraadis meie linnaosaga, kuidas nemad siis saavad. Seal muidugi tõugatakse lund ka sedasi, et ikka saha alt tuli lendab, mitte nagu meil, hea kui kummiserv vaalu tippu puutub paremal päeval :)

Esiteks tuleb graniit sellel p-tallinnal maa seest pmtselt tasuta. Või mis maa seest, ta on ju suisa maa peal. Ehk tee-ehituse käigus jääb teda niipalju üle, et purusta ainult ära ja laota maha. Meie peame kalli raha eest teda ostma ja siia transama.
Kuna ma tõesti pole antud linna kommunaalosakonna rahastamisega kursis, siis ei oska ka väga kaasa rääkida. Asi ei ole ainult tahtmises, vaid eelkõige taandub asi ikkagi rahale.
Tallinna kolmele suurele teehooldusfirmale antakse just niipalju, et saab soolaga teed kontrolli all hoida. Lõpuks kirjutab nõudmised ikkagi iga linna kommunaalosakond ja ju siis Tallinna härrad arvavad, et nii on kõige parem.

_________________
http://www.ppvaruosad.ee - Kõikvõimalikud varuosad (k.a. OEM), rehvid, tarvikud teie autole.
http://www.ohkvedrustus.ee - Õhkvedrustusega seotud varuosad sõiduautodele, maasturitele ja kaubikutele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh
PostitusPostitatud: 08.01.2016 17:08 

Liitunud: 01.08.2012 11:58
Postitusi: 307
v6sa kirjutas:


Küsimus: kuidas määratakse tõusud ja muud kohad, mida tuleb sisse soolata? Kas ainult LÕ-statistikaga või on teemeistri kõhutundel ka võimalust?



Mina saan nii aru, et kõigepealt vaadatakse, mis seisunditasemet antud kohale on nõutud ja selle järgi siis toimetatakse.
http://www.tallinn.ee/est/Tallinna-tana ... nditasemed
http://www.tallinn.ee/est/Tee-talvised-seisundinouded

Aga mingit täpsemat avalikule mõeldud faili, eeskirja, hanget ei leidnud, kus oleks täpsemad nõudmised/soovid/kohustused kirjas, mida teehooldajalt nõutakse. Keegi oskab viidata, siis hea meelega uuriks. Huvitab just see, et palju on linna/kommunaalameti poolt ettekirjutatud ning palju saab teehooldajad ise mudida(et hinda alla lasta). Teatavasti võidab ju odavam hange. Lihtsalt "teehoolduses sees olnud mehe" jutt on nii ja naa, pigem vaataks ametliku dokumenti kui mingi vasja arvamust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh
PostitusPostitatud: 08.01.2016 17:13 

Liitunud: 20.10.2012 13:09
Postitusi: 1632
Black66 kirjutas:
varikasutaja kirjutas:
seda enam oleks kõik teed tallinnas puhtaks sõidetud ju :D

Vastupidi, see lumi ei lendle teelt minema, vaid sõidetakse teekülge ilma soolata kinni.


miks sa vaidled faktidele vastu?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh
PostitusPostitatud: 08.01.2016 17:16 

Liitunud: 13.10.2008 19:15
Postitusi: 576
Asukoht: Märjamaa
Hapnik kirjutas:

Aga mingit täpsemat avalikule mõeldud faili, eeskirja, hanget ei leidnud, kus oleks täpsemad nõudmised/soovid/kohustused kirjas, mida teehooldajalt nõutakse. Keegi oskab viidata, siis hea meelega uuriks. Huvitab just see, et palju on linna/kommunaalameti poolt ettekirjutatud ning palju saab teehooldajad ise mudida(et hinda alla lasta). Teatavasti võidab ju odavam hange. Lihtsalt "teehoolduses sees olnud mehe" jutt on nii ja naa, pigem vaataks ametliku dokumenti kui mingi vasja arvamust.

Ma viimase lepinguga pole kursis, aga varasemalt oli nii, et kommunaalamet kirjutas üldiselt enamuse ette. Seisunditasemed, nõudmised tehnikale, puistematerjalidele, väljaveole jne. Teehooldajad teevad siis pakkumise ja teoorias odavaim pakkumine võidab. Reaalselt 3 suurt jagavad enda vahel ära ja piirkonnad on juba aastakümneid nii nagu nad on. Uusi tulijaid ligi ei lasta, eelviimases hankes oli üks punkt nt, et peab olema vähenalt 5 või 7 aastane teehoolduse kogemus Tallinnas. :D

varikasutaja kirjutas:
Black66 kirjutas:
varikasutaja kirjutas:
seda enam oleks kõik teed tallinnas puhtaks sõidetud ju :D

Vastupidi, see lumi ei lendle teelt minema, vaid sõidetakse teekülge ilma soolata kinni.


miks sa vaidled faktidele vastu?

Milliste faktide? Et põhimaantee on puhas? Järelikult on sinna mingil hetkel kasvõi natukene soola pandud. Ega pole öeldud, et peab panema nii nagu Tallinnas. Piisab sellest, kui viskad sinna 10g ruutmeetri kohta maha ja elu lill. Tallinnas on lihtsalt natukene teised nõudmised isade poolt seatud.

_________________
http://www.ppvaruosad.ee - Kõikvõimalikud varuosad (k.a. OEM), rehvid, tarvikud teie autole.
http://www.ohkvedrustus.ee - Õhkvedrustusega seotud varuosad sõiduautodele, maasturitele ja kaubikutele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh
PostitusPostitatud: 08.01.2016 17:24 

Liitunud: 12.07.2006 23:47
Postitusi: 3707
Kuulge pistke oma teekoristus nüüd soolde ja minge õue külma nautima.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 5496 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364 ... 367  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7