Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõhkuda
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=3&t=27018
359. leht 367-st

Autor:  maddo [ 07.01.2016 18:34 ]
Teema pealkiri:  Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh

Kõige vägevam pilt oleks siis kui teehooldajad nüüd mõtlekski, et "kuule streetrace foorumi ekspertide hinnangul on kinni sõidetud lumi parem kui sool" ja siis mingi aja pärast kui temp hakkab üle nulli kõikuma, siis on kõik linnateed lihtsalt üks sile jääkate. Ükski troll ega buss kohapealt ära ega pidama ei saa. Lamellrehvidega autojuhid on erinevate kurvide kõrval ning fooride all üksteise otsas hunnikus jne.

Aga teemasse nii palju, et kasutasin täna hondaga parklas kiirema tagasipöörde tegemiseks käsipidurit. Juu siis kõrvalt nägi hale välja aga endal oli tore.

Autor:  acx [ 07.01.2016 21:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh

maddo kirjutas:
Kõige vägevam pilt oleks siis kui teehooldajad nüüd mõtlekski, et "kuule streetrace foorumi ekspertide hinnangul on kinni sõidetud lumi parem kui sool" ja siis mingi aja pärast kui temp hakkab üle nulli kõikuma, siis on kõik linnateed lihtsalt üks sile jääkate. Ükski troll ega buss kohapealt ära ega pidama ei saa. Lamellrehvidega autojuhid on erinevate kurvide kõrval ning fooride all üksteise otsas hunnikus jne.

Aga teemasse nii palju, et kasutasin täna hondaga parklas kiirema tagasipöörde tegemiseks käsipidurit. Juu siis kõrvalt nägi hale välja aga endal oli tore.



...no tegelt oli jutt asula välistest teedest ja 0 kraadi kõikumisest ei rääkinud ka keegi. Mõtlesin et kui ilmad on sama külmad kui praegu.

Autor:  KopliKrahv [ 07.01.2016 22:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh

maddo kirjutas:
Kõige vägevam pilt oleks siis kui teehooldajad nüüd mõtlekski, et "kuule streetrace foorumi ekspertide hinnangul on kinni sõidetud lumi parem kui sool" ja siis mingi aja pärast kui temp hakkab üle nulli kõikuma, siis on kõik linnateed lihtsalt üks sile jääkate. Ükski troll ega buss kohapealt ära ega pidama ei saa. Lamellrehvidega autojuhid on erinevate kurvide kõrval ning fooride all üksteise otsas hunnikus jne.


Sinu kirjeldatud olukorras on lammellid samas kraavis naastudega, aga natuke teele lähemal, kuna naastud arvasid et neil peab paremini ja on seetõttu teest kaugemalt vaja ära sikutada :)
Aga tglt meeldib mulle ka sõita lumisel normaalsel talveteel, see soolaläga on kõikse sxtem mis olla saab. Seda tulekski panna vahetult enne nulli minekut, et siis kiiresti jää ära sulatada. -20 ja lumine tee on kõige parem kooslus, isegi veokaga sõites :)

Autor:  Sten-Martin [ 07.01.2016 22:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh

Ma ka jumaldan valgeid teid...See porine pask mis praegu siin linnas on,see on pededele.

Autor:  Streetr [ 07.01.2016 23:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh

Pärnus pole siiani ühtegi teehooldusmasinat näinud ja mitmed vähemsõidetavad ristmikud sigalibedad..

Autor:  MantaOwner [ 07.01.2016 23:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh

Streetr kirjutas:
Pärnus pole siiani ühtegi teehooldusmasinat näinud ..

Selleks ei pea ühtegi hooldemasinat tegelikult nägema, et teehooldus tehtud saaks. Autojuhid kipuvad millegipärast arvama, et õige teehoolduse korral peab iga auto ees sahk sõitma. See on samasugune utoopia nagu rustysugused netikänksterid tõsimeeli arvavad, et sool teeb teed libedamaks.

Tõnu

Autor:  Black66 [ 07.01.2016 23:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh

MantaOwner kirjutas:
Streetr kirjutas:
Pärnus pole siiani ühtegi teehooldusmasinat näinud ..

Selleks ei pea ühtegi hooldemasinat tegelikult nägema, et teehooldus tehtud saaks. Autojuhid kipuvad millegipärast arvama, et õige teehoolduse korral peab iga auto ees sahk sõitma. See on samasugune utoopia nagu rustysugused netikänksterid tõsimeeli arvavad, et sool teeb teed libedamaks.

Tõnu

Ma siin vaikselt ikka kihistan naeru koguaeg, kui jälle teehoolduse teema üles tõmmatakse.
Olles olnud ise asja sees ja teades, kuidas, miks ja milleks, on ikka päris huumor seda mõrapeade kiunu lugeda. :D

Autor:  KertP [ 08.01.2016 00:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh

Teedehoolduse vendade arust on teed "hooldatud" siis, kui teel lendab soolalöga ja vett.
No sorry, see pole hooldatud, vaid pasandatud.

Autor:  moribundity [ 08.01.2016 00:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh

Streetr kirjutas:
Pärnus pole siiani ühtegi teehooldusmasinat näinud ja mitmed vähemsõidetavad ristmikud sigalibedad..

kus need sigalibedad ristmikud on? talverhvide kasutamine on kohustuslik praegu...

Autor:  MantaOwner [ 08.01.2016 00:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh

KertP kirjutas:
Teedehoolduse vendade arust on teed "hooldatud" siis, kui teel lendab soolalöga ja vett.
..

Sulle võib see mitte meeldida, aga alternatiiv on jäine/lumine tee, kus liiklus jääb lõpuks seisma lihtsalt ning hädas autojuhtide kiunumine ummistaks kiirelt kõik elektroonilised kanalid. Kui tahad aasta ringi kuiva teed, tuleb Ispaaniasse kolida. Nii lihtne see ongi.

Tõnu

Autor:  KopliKrahv [ 08.01.2016 00:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh

Krdi raisad suudavad mujal sõita ka ilma kloriidita, ristmikele visatakse kildu maha ja toimib. Kõige parem on, kui delfiiineris tõmmatakse kuuendal jaanuaril kiunu, et tali tuli ja tee oli libe.

Autor:  wirx [ 08.01.2016 00:44 ]
Teema pealkiri:  Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh

Olgu selle soolaga kuidas on, kui Lapimaal olid teed väga hästi sõidetavad ning seal polnud soolast haisugi. Ohtlikutele kohtadele pandi liiva ning kraad oli umbes sama mis meil siin hetkel. Ju nad pole siis nii rikkad ja teadlikud, et soola puistada ja peavad ilma selleta läbi ajama.

Autor:  Black66 [ 08.01.2016 01:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh

Teehooldajad teeks palju asju teisiti. Vaadake ikka linna ja kommunaalameti nõudmiste poole.
Asi on tegelikult tänaseks päevaks kõvasti paremaks läinud. Aastaid tagasi pidid -15 kraadi juures kah tallinna peamagistralid vesimärjad olema. Praegu peaks kehtima igalpool 3. tase välja arvatud tõusud.

Liiva Tallinnas ei panda lihtsal põhjusel. See tahab saada kevadel tänavate pesu ja selleks ei ole linnal raha. Liivast jääb ikka räme rokk kevadeks maha, sõidaks nagu sahara kõrbes ja siis oleks ju jälle kiun lahti, et silmad ja suu liivatolmu täis ja kuidas nii saab.

Killustik on kah soolaga võrreldes ikkagi võrdlemisi kallis. Sool ei maksa mitte sittagi võrreldes killuga. Ideeliselt ainuke toimiv lahendus, kuigi ka selle koristamisele kuluks kevadel kõvasti rohkem raha, lisaks ummistunud rentslikaevud, mida peab siis tühjendama. Lisakulu kõik.

Autor:  MantaOwner [ 08.01.2016 01:26 ]
Teema pealkiri:  Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh

wirx kirjutas:
Olgu selle soolaga kuidas on, kui Lapimaal olid teed väga hästi sõidetavad ning seal polnud soolast haisugi. ..

Lapimaa kliima pole kahjuks üldse võrreldav eesti omaga, sama hästi võiks võrrelda Porschet sapakaga. Oleks meil ka püsivalt kuude kaupa korralik miinus (nt -10 ja külmem), siis saaks siin samuti valgete teedega ja ilma soolata kenasti hakkama. Temperatuuri pidev 0 kraadi ümber kõikumine on meil see põhiline kurja juur, mis teid lõhub ja sunnib talvel kõvasti soola kasutama, lisaks Läänemere ja Peipsi järve mõju jne.

Tõnu

Autor:  wirx [ 08.01.2016 01:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Lumi tuli maha ja valgeks sai maa ehk kuidas autosid lõh

Hetkel ei pidanud silmas teede katki minemist, vaid libeduse vahet. Lapis pidas -20c maanteel rehv kenasti. Sama auto all sama rehv -20c Tallinna ringteel või Tartu mnt ei pea aga üldse, sest sool on lume ära sulatanud ja muutnud selle auto rataste abil kõvaks mustaks jääks.

359. leht 367-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/