Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=3&t=28748
5880. leht 5880-st

Autor:  l6vikuningas [ 01.02.2019 17:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2


Eestis ka sellist asja tehakse?

Autor:  WhoIsTheMaster [ 01.02.2019 20:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2

l6vikuningas kirjutas:

Eestis ka sellist asja tehakse?


Ma ei tea mida sa sealt nägid...
puurimine ja hoonimine on päris paljude poolt tehtav tegevus...

Autor:  mario. [ 01.02.2019 21:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2

tegemist on hülssimisega.
seda ei tee paljud, kuna ei saa kindel olla enam, et hülss pidama ka jääb. On juhtumeid, kus ka tutikas plokis hakkab hülss ülesalla käima... Kui originaalhülsid on juba kahjustunud või muul põhjusel vaja vahetada, siis enamasti ongi alumine ots kallis osta ja odavam on lasta hülssida ja saab ka sellega ehk töömahtugi kasvatada. :)
Noh, Tartus teeb Astromoto nt. Hinnakiri on neil olemas 65 euri per silku, kui ainult ühe lased teha, siis 85.. aga no tegijaid on palju ja peab lootma, et jääb ka pidama.

Autor:  v6sa [ 04.02.2019 14:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2

mario. kirjutas:
tegemist on hülssimisega.
seda ei tee paljud, kuna ei saa kindel olla enam, et hülss pidama ka jääb.
...
aga no tegijaid on palju ja peab lootma, et jääb ka pidama.


Ja mitte ükski enesest lugupidav wärkstuba ei peaks sellisele asjale andma 100% garantiid, kuna tegemist on "lubamatu modifikatsiooniga" ehk tehakse asja, mille kohta poel kõiki muutujaid teada.

Enamasti jäävad asjalike inimeste pandud hülsid siiski pidama ja arutu hinnaga plokid saavad elupäevi juurde.

Autor:  swoop [ 04.02.2019 20:35 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2

müüge mulle üks 5miinuse müts.
kellelgil pakkuda siis ps.

Autor:  .Alar. [ 04.02.2019 21:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2

3+ ei sobi?

Autor:  WhoIsTheMaster [ 06.02.2019 19:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2

keegi klaasplastiga viitsib möllata?
Vaja üks klaasplastist tuuning jubin veidi kohendada.
Esistange lisa, mis arvatavasti hakkab paremini ette sobima, kui keskelt üks 1-2cm jagu juppi vahelt ära võtta, et lisa veidi kitsamaks saada.

Autor:  Timbim [ 07.02.2019 07:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2

Laupäeval kuskil keegi Tallinnas Jeepil 2 tagaukse kõlarit saab ära vahetada? Kõlareid mul ka ei ole. Enamus kohti laupäev kinni, või on kuskil midagi lahti?

Autor:  WhoIsTheMaster [ 14.02.2019 00:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2

Põletav küsimus.
Kas kuskil sõidukite CAN bus süsteemidele kursuseid ka peetakse?
Omal oleks vaja hobi korras mõned asjad toimima saada, aga omamata ühtegi praktilist oskust signaalide lugemise ja kodeerimise alal on pelgalt arduino ja youtube õpetuste najal üsna raske midagi saavutada.
Olen vaadanud mõne kooli õppekavasid ka, kuid "sõidukite elektrisüsteemides" pole siiani ühtegi can sisulist temaatikat õppekava osa silma jäänud.

Ilmselt projektiautode ehitamisel ja tänapäevaste moodulite kasutamisel canbusi süsteemide tundmine tuleks igati kasuks ja unikaalne nišš oleks täitsa olemas.

Autor:  mario. [ 14.02.2019 20:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2

kui tehniku amet omandatud ja veedad veel 1.5a lisaks diagnostikale, siis saad CAN võrgud täitsa selgeks. Margiesinduses töötades saad seda pidevalt, ma alles eile tulin Vana-Vigalast, kus jälle 2 päevaga tuletati diagnoosimine meelde ja kuidas CAN võrk reageerib...
Ühesõnaga, niisama kokkadele sellist kursust ei saa kahjuks. Ja ilma CAN võrguta autol CANvõrku tööle saada on tubli saavutus.
Lada insenerid said lõpuks Niva peal 1.3JTD diisli käima, mis on ka CAN süsteemi mootor, aga suudeti kuidagi progeajuga käima saada ja diisel-Niva oligi sündinud.
CAN võrk on ikka suur tervik koos kiire Cani, aeglase Cani ja LIN võrguga. Niisama lihtne see ei ole jah, kuigi iseenesest on lihtne, kui kuskil ühendus katkeb, siis nii kaua kuni teine juhe on terve, saab info ikka liikuda ja auto ei loe viga, kuni tal on kuskilt midagi kätte saada. Ja veakoodid on üldjuhul ka CANil juba üldiselt päris täpsed, iga vea kohta võib olla 4-5 erinevat veakoodi, mis ka lihtsamal Antsul on kerge seedida.

Autor:  WhoIsTheMaster [ 14.02.2019 22:00 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2

Mõte oli rohkem vabakuulajaks minna.
Sisuliselt oma tarbeks vaja kahe mooduli vahel olev suhtlus välja peilida, ja asjad vastavalt hard programmeerida, et tööle saada(kahe täiesti erineva auto ABS ja ECU moodulid). Lisaks 1 või 2 vahemoodulit, et 3 can signaal analogiks teha(aku tuli, check engine, kliima pumba lülitus) ja 4 analogi caniks(püsikiiruse nupud, auto sõidukiirus). Võib-olla midagi veel, mis praegu ei meenu.
Ilmselt sellise teenuse sisseostmine läheks rohkem maksma, kui asi väärt on.


Ilmselt kohe tekkib küsimus, et miks sama auto pealt, kust mootor pärit on, ABS plokki kaasa ei võtnud. Probleem on selles, et abs plokk saab rooliasendi andurilt rooli asendi nurga suuruse... CAN busi kaudu. Kuna ühel on andur väike 4 juhtmega junn roolivõlli küljes, aga teisel on rooliasendi andur koos kogu tulede- ja kojameestehoobade killavooriga, siis seda ümber visata ei saa.
Ja asendades lihtsalt abs ploki hakkab spidomeeter ka ilmselt villast panema(kui üldse tööle saab). Pole üle lugenud, kuid veovõllil peaks hammaste arv erinev olema.

Autor:  v6sa [ 17.02.2019 14:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2

Tjah, see, mida Sa plaanid, eeldab kahe auto süsteemide suguelu finesside mõikamist. Kui ära teed, pole enam tööd teha vaja.

KUI ära teed ...

Autor:  FlammablE [ 19.02.2019 00:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2

guugelda can logger vms ja saad ka valmis skeeme kindlasti jebaist või mõne tegija käest osta. Üldiselt on see next level teema ja diagnostikasse kohe kuidagi ei puutu ning keegi seda siin koolis ei õpeta. Kui leiaksid kellegi, kellelt see teenusena sisse osta, siis see on kindlasti odavam kui ise aretada. Üks asi on salvestada can liiklust, teine asi on sellest aru saada ja kolmas asi seda kasutada.

Autor:  WhoIsTheMaster [ 19.02.2019 05:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2

Hetkel ongi asi sealmail, et hiinast on can logger tellitud ja sai juhuslikult sõbralistis sobratud ja leitud inimene, kes tegeleb peen elektroonika ja loogika skeemide, trükkplaatide jms, ning temal omakorda on tutvused sees inimestega, kes kiipe ja asju programmeerida oskavad jne.

Ühesõnaga data saab ilmselt maha loetud, filtreeritud ka ilmselt kuidagi(kõige kõvem pähkel kogu protsessist), ja edasi tehakse mulle vist asjad ära. Elektroonik ütles, et can-analog-can moodulite valmisamine on imelihtne tegevus. Ausaltöeldes ma ei saanud päris kõigest aru, mis ta mulle seletas üldse :D Aga kui ajud on taga, siis saab äkki ka kuidagi tehtud.

ABS ja ecu vaheliseks suhtluseks pakkus välja üldse versiooni, et ei ühenda otse kahte moodulit, vaid paneb vahele tõlgi(converteri), kuna võimalik, et üks moodul räägib ühel kiirusel ja teine teisel üldse.

Autor:  mario. [ 19.02.2019 23:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2

Selleks on Gateway. Gateway on iga auto juhtseade ja otseselt tema järel on OBD pistik, kust arvuti infot ammutab. Aga selleks, et üldse mingit infot saada, peab plokkidel mingi variant coding peal olema, edasine on juba suht lihtne oskaja mehe jaoks.. noh, ma räägin, et kui Lada insenerid said ühisanumpritse Niva peal käima, siis eks ruumi on... Aga mina mõtlen, et milleks üldse asjadega jebida, on olemas universaalkeeltega Arduino baasil autoajud, jne.. Seal on vaid koodikirjutamisel täpset kätt vaja, muidu juhtub, et anduri signaali kõikumise puhul hakkab kogu krempel kalama.... Üldiselt väga kaasa rääkida ei oska sel teemal, hea kui saad mõne tehase inseneriga jutule... :D :D :D

5880. leht 5880-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/