MDB kirjutas:
Nendest suurtel kiirustel tagajamistest kirjutatakse, et müüa uudist. Neid lihtsamaid ei huvita ajakirjandus, eriti kui veel pilti ei ole.
Tsiklimeeste jaoks on olemas politseil ka tsiklid, mis on päris kiired. See valdkond liigub nagunii säästlikuse poole, et põletada vähem kütet.
Hetkel on aktuaalne teema, et lahti saada tavaliste plekimõlkimistega tegelemisest. Selleks ei ole ju vaja kiiret autot ja ausalt ma jagan seda sama mõtet. Kindlustus sõitku vajadusel kohale.
Erinevus tagaajamisel on selles, et ühel on vilkurid, teisel ei ole. Tagaetavale saavad takistuseks autod, kes ei kavatsegi teed anda ja võimalik, et võtavad korrakaitsja rolli ise üle ja hakkavad hoopis pidurdama. Suurel kiirusel politsei nagunii kinnipidama ei hakka. Ma mõtlen seda, et keegi ei tulista rehvidesse kiirusel 200km/h.
Kõigele tipuks on politseile saadaolev ka info mis mootor selle autl peaks vahel olema ja tippkiirus. See sama mida näeb maanteameti lehel.
Aasta vast tagasi, kui sai vähe kiirustatud. Politsei pidas kinni pimedal ajal maanteel. Kas auto kuulub teile, diisel jah- selline oli politsei kontrollküsimus.
Üldiselt liiklust vaadates, siis see on tunduvalt rahulikumaks jäänud. Tallinn-Tartu. See Koseni lõik on olukorda ikka väga palju parandanud. Oleks selline tee Pärnu ja Tallinna vahel, see muudaks statistikat väga palju.
Keerame nüüd veel 25 aastat otsa, siis vast on esimesed isesõitvad autod lõpuks olemas, müügikõlbulikud. Isejuhtiv, kiirust seega ületada ei saa. Politsei roll liikluses väheneb veel.
Mis puutub siia meedia müük?
Fakt on see, et suurtel kiirustel tagaajamised leiavad aset ja põgenejad on vaja kätte saada.
Kas ma rääkisin 200 km/h rehvi tulistamisest? Ei.
Rääkisin viisidest, mille abil saab põgenejat lõpuks peatada, kuna teatakse, kus ta on, politsei valib vastavalt olukorrale sobiva viisi.
Kuid, kui põgeneja on läinud, kuna ta auto oli tükkmaad kiirem, siis ei ole enam kedagi peatada.
Eriti, kui kasutatakse vale numbrimärke või üldse mitte.
Meenutaksin, et vahepeal levisid kütusevargused valenumbrimärkidega.
Mis tähtsust omab siin maanteeameti andmebaas?
Tähtsust omab see, et osad põgenejad sõidavad üle 200 km/h ja seda nähakse juba tagaajamise raames, mis kiirustel see kulgeb.
Seda ei teata ette, millal kohatakse sellist põgenejat ja kes selline põgeneja on ja mis autoga, fakt on see, et mingil hetkel selline põgeneja jälle ette sattub.
Tõin välja hulga artikleid, kus on reaalsed suurtel kiirustel tagaajamised ja neid on veel olnud ning on ka tulevikus veel.
Niisiis tahad sa endiselt öelda, et politsei sõitku lahjade masinategaja pätid las põgenevad ära kiirete autodega eksole?
Kiirete autodega tuleb teha politseil kõike tööd, ka seda, kus seda vaja pole, aga mis teha, vähemalt on see igal hetkel võtta, kui vaja on.
Pealegi ei ole tegemist ju sportautodega, tavalised korralikud 2,0 140kw diislid, mis on igati normaalsed masinad.
Octaviad on lahjemad.
See, millal isesõitvad autod levima hakkavad ja reaalselt massiliselt ise sõitma, seda on väga raske ennustada.
Kuid hetkel räägime praegusest olukorrast ja sellest, kuidas järgmise 5a pärast uued politseiautod soetatakse, ilmselt isegi mingi ports tuleb varem, arvan.