Teema algusest ei saa aru kas autoga sõisetakse rohkem linnas mõõdetakse maanteid ,elatakse oma majas või korteris. Kui elad oma majas ja sõidad maanteed siis alternatiiv on gaasiseade. 2,5 aastat sõtisin tööle ja tagasi ca 130 km päevas. Masinaks Golf2 1,3 5käigukast al rehvid 165 70 r14. Et veeretakistust vähem oleks. Paigaldasin masinale gaasiseadme ca 7500 eek,auto ost 6000 eek Bensiin maksis siis 12 eek 1l ja gaas 5,5 eek 1l Bensiini võttis see kooslus ca 6,5 l 100 km ile gaasi 7 l. Eks arvutada hinnavahet oskavad kõik.Hommikul ,jahedate ilmadega plokisoojendusega masin soojaks ,tööle ,töölt tagasi jne. Pidasin täpset arvutamist kogu see aeg,kuna majas väike laps siis iga kroon arvel. Kasulik asi selle juures oli perekonna eelarve programm Ellermaa Tarkvara töökojast,sest seal sai lisada igasugu mooduleid ja said täpset arvet pidada nii auto kütusekulu,jooksvate kulude ja ettenägematute kulude üle. Need 2,5 aastat pöörasid mind kui pikkade vahemaade läbijat gaasiusku. Miks? Põhjendan.
-Bensugaasika ost alati odavam
-Varuosad bensiinikatele odavamad.
-Säästudiislid ilma webasto vms. ei lähe enam soojaks meie talvedes.
-Uued elektroonilised pihustid ja elektroonilised kõrgsurvepumbad on rikkeid täis kui asi puudutab autosid mis on vanemad kui 10 aastat.
-Võlusõnaks hakkab kujunema biodiisel mida osad vanemad masinatel kasutatud tihendid ei kannata(kahjuks hakkab see ka ELi survel ka biobensiini näol ka vanemaid bensukaid hävitama)
-Gaasitanklaid on piisavalt niis sise kui välismaal.
Samas ka miinused.
-Kui sul gaasiseadmega midagi juhtub,siis remontima pead sõitma Tallinnasse või Tartu. Omad kogemused. Teised soovivad sul kohe terve seadme välja vahetada. Ei saa aru,kas tegu on laiskuse (ah ei viitsi süveneda) või lollusega (tegin sertifikaadi ära ja panen vaid uusi seadmeid,ei oska probleemi lahendada.)
Alles tegid tuttavad arvutuse kas osta a6 diisel või 540 BMW gaasitatult. Kütusekulu on sama (hinnaliselt),kuid BMW saab uuema ja odavamalt kätte.
