Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

8.seeria BMW(E31)
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=3&t=81611
1. leht 2-st

Autor:  iisak [ 05.01.2012 15:21 ]
Teema pealkiri:  8.seeria BMW(E31)

Ehkki ma olen juba suht-koht lootuse kaotanud proovin siinses kogukonnas ka korra. :think
Kas keegi teab kedagi kes teaks kedagi kellel on lammutuses pealkirjas mainitud isendit?
Olgu siis Eestis, Soomes, Inglismaal, USA-s või mujal.
Vaja on kogu auto juhtmestikku(hädapärast piisab ka mootori-,kasti- ja ABS juhtmestikust),
ABS pumpa, leegitorusid ja kardaani.
Kindlasti peab olema M73 mootoriga-ehk siis 95a. ja edasi 850.
Hea pakkumise korral olen nõus ka kogu auto ära ostma!
Varuosade alla ei tahtnud teemat teha kuna seal "upub" see teema poole päevaga ära.
Tahaks kevadel oma projektiga sõitma saada-kaua ta mädaneb seal aia ääres... :err
Äkki suudab keegi mind aidata? :hail

Autor:  offline [ 05.01.2012 15:22 ]
Teema pealkiri:  Re: 8.seeria BMW(E31)

Äkki on abi:
http://www.auto24.ee/products/detail_pr ... ?id=453528

EDIT:
Ja ka selline number on kes pidavat e31 lammutama : 5582564

EDIT2:
http://www.auto24.ee/products/detail_pr ... ?id=260467


Arvatavasti neid kõiki sa äkki tead aga igavusest üritasin aidata.

Autor:  iisak [ 05.01.2012 15:30 ]
Teema pealkiri:  Re: 8.seeria BMW(E31)

Aitähh sellegi eest aga need on paraku kõik M70 ja 220 kW.
Kindlasti peab olema M73 nagu ma kirjutasin ja 240kW :think

Autor:  offline [ 05.01.2012 15:31 ]
Teema pealkiri:  Re: 8.seeria BMW(E31)

Okei, see M73 ei öelnud mulle kahjuks midagi ja seega ei teadnud neid kilowatte.

Autor:  GTIDriver [ 05.01.2012 15:52 ]
Teema pealkiri:  Re: 8.seeria BMW(E31)

Pane juba siis parem uued juhtmed :evil:
BMW 12511745382 KABELBAUM MOTOR DME+EGS 1413.54 €
BMW 61118368642 KABELBAUM TEILSTUCK VORNE 2282.76 €

Kindlasti oled ka sina sealt varem asju tellinud 8)
http://www.h2.ee/search.html

Tegelt saaks ju E38 750 juhtmestikku kah ratsida, vähemalt mootori ja kasti oma.

Autor:  iisak [ 05.01.2012 16:02 ]
Teema pealkiri:  Re: 8.seeria BMW(E31)

GTIDriver kirjutas:
Pane juba siis parem uued juhtmed :evil:
BMW 12511745382 KABELBAUM MOTOR DME+EGS 1413.54 €
BMW 61118368642 KABELBAUM TEILSTUCK VORNE 2282.76 €

Kindlasti oled ka sina sealt varem asju tellinud 8)
http://www.h2.ee/search.html

Tegelt saaks ju E38 750 juhtmestikku kah ratsida, vähemalt mootori ja kasti oma.

Sina hakkad sponsoriks?

Kõiki asju "saaks" teha, aga natuke liiga keeruline auto on sellise "ratsimise" jaoks.
E38-ga võrreldes liiga palju asju teistmoodi alates juhtmevärvist lõpetades juhtmete arvuga...
Seega suht teostamatu(loe:juba läbikäidud tee...)

Autor:  GTIDriver [ 05.01.2012 16:12 ]
Teema pealkiri:  Re: 8.seeria BMW(E31)

Võimatut pole midagi. Sul on mootor ja kast anyway ilmselt E38 pealt pärit, seega mis tähtsust sellel enam on, mis värvi need juhtmed E31 M73 mootori-ja kastijuhtmestikul olla võisid.
BMW WDS-s on E38 juhtmestik ilusti olemas, kus kuhu ühendub.

Autor:  iisak [ 05.01.2012 16:24 ]
Teema pealkiri:  Re: 8.seeria BMW(E31)

Ühesõnaga.
Minu küsimus oli lammutuses olevate E31 kohta mitte "kuidas juhtmeid ühendada".
See on läbikäidud tee ja mitte just kõige lihtsam. Paraku.
Ei midagi isiklikku aga ilmselgelt ei ole GTIDriveril just kõige paremat ettekujutust
teemast. Ma olen väga hästi teadlik nii WDS-st kui muudest abivahenditest.
Ennegi nähtud neid "rebi-kleebi-isoleeri" tehnikas kloontehnikaga liikureid,
mille omanikud nutavad silmad peast välja, et "autot ei saa diagnoosida" või
"midagi hakkas suitsema" jne...

Autor:  ghozt [ 05.01.2012 16:57 ]
Teema pealkiri:  Re: 8.seeria BMW(E31)

Ma oleksin sigaõnnelik kui keegi mulle odava raha eest KORRAS kadett gsi juhtmestiku annaks. Tegelikult mootori juhtmestik polegi nii oluline, aga salongi ja tulede juhtmestik oleks hea.

Loodan, et omanik ei pahanda, et tema teemat natukene enda kasuks kasutan.

Autor:  h20m [ 05.01.2012 17:29 ]
Teema pealkiri:  Re: 8.seeria BMW(E31)

Kõige lähedamalt võiksid uurida Leedust. 100% on seal mingi pill laiali, kas nad sealt juhtmestikku loovutavad on teine asi.
Kui neil endal on ostetud näiteks esiotsa pauguga auto jaoks tagaotsa või külje pauguga doonor, siis ehk saab hea raha eest läbi rääkida.

Täpsemalt hetkel ei oska öelda kellelt kohe uurima peaksid, aga google on kindlasti abiks ja kui vene keelt oskad, siis põhimõtteliselt, kes müüvad neid e31 võid lihtsalt kõne peale tõmmata ja mure ära kurta. Need spetsialistid, seal kindlasti oskavad soovitada, kust see juhtmestik saada.

Autor:  GTIDriver [ 05.01.2012 18:03 ]
Teema pealkiri:  Re: 8.seeria BMW(E31)

iisak kirjutas:
Ühesõnaga.
Minu küsimus oli lammutuses olevate E31 kohta mitte "kuidas juhtmeid ühendada".
See on läbikäidud tee ja mitte just kõige lihtsam. Paraku.
Ei midagi isiklikku aga ilmselgelt ei ole GTIDriveril just kõige paremat ettekujutust
teemast. Ma olen väga hästi teadlik nii WDS-st kui muudest abivahenditest.
Ennegi nähtud neid "rebi-kleebi-isoleeri" tehnikas kloontehnikaga liikureid,
mille omanikud nutavad silmad peast välja, et "autot ei saa diagnoosida" või
"midagi hakkas suitsema" jne...


Ma olen oma originaalis suht "plangule" E38-le paigaldanud Webasto, hüdraulilise luugitõstuki, elektrilise tagakardina jms. pudi-padi. Kusagil pole kasutanud originaaljuhtmestikke, kuna seda pole tihti kusagilt võtta või on uuena liiga kallis(sama tema nagu sinu juhtumi puhul). Pealegi E38-l on kogu juhtmestik tellimuse põhiselt koostatud ning midagi üleliigset seal pole, kuhu võiks hiljem näiteks vihmasensori vms. vahele susata. Seetõttu polegi mõtet mingist lammari autost kogu juhtmestikku välja rookida, kui reaalselt läheb sealt vaja näiteks üksnes paari juhet. Muuhulgas tuleb teatud lisavarustuse(nagu nt. vihmasensor, hüdraul. luugitõstuk) juurdepookimisel kere juhtplokke(IKE, EWS) kodeerida.

"Kleebi-rebi-isoleeri" tehnikat on võimalik teostada ka täiesti viisakal-korrektsel moel.
Ma vaatasin su kollase E31 teemat ja ma ei mõista, mille taha sa toppama jäid? Tegid seal ju kõvasti seda "kleebi-rebi-isoleeri" tehnikat. Mis seal valesti läks, et edasi kuidagi ei saa?

EDIT: Vaatasin WDS'st kiirelt järgi ja sealt oli näha, et CAN ühendus peab olema loodud mõlema mootori ECU, kasti aju(AGS), DSC, EML(el. gaasiklapid) aju vahel. Kui kõik vajaminevad moodulid-komponendid on olemas, siis milles probleem on? Juhtmete vedamises? Ülejäänud auto juhtmestik ei puutu üldse sinu mootori swap'i ja jääb algupäraseks.
Oleks doonor E38 750i õue peal, sõidaks see E31 juba ammu. Pigem on asi ilmselt aja- ning rahapuuduses.
Ma ei tea, milleks on vaja sellist vanarauda müstifitseerida. Saaks siis aru, kui mingi F01 kere peal mootori swap'i tehakse :)

Autor:  iisak [ 05.01.2012 19:50 ]
Teema pealkiri:  Re: 8.seeria BMW(E31)

Oehh...
Ma üritan siis natuke selgitada.
Minu auto on 93a. M70 moto ja 4käigulise ATM-iga.
Puudub igasugune CAN-võrk
Peale sai pandud 96a. M73 5käigul.ise ATM-ga(pärit E38 pealt).
Selleks,et need tööle omavahel panna tuleb kogu el.süsteem ja ABS ümber teha.
Lihtne näide.
Kui autopoolsest pistikust tuleb välja nt. mootori T`anduri ots siis
E38 juhtmepuul asub vastava koha peal pistikus nt õhulugeja üks "karvadest".
Samas aga E31 95a ja uuemal peaks seal olema hoopis nt deton.anduri mõni "karv".
Kattuvaid asju võib kahe käe sõrmedel üles lugeda.
Maakeeli öeldes tuleb 3-st autost 1 teha :err

Algul kui tegema sai hakatud siis oli töökojas korraga 4 arvutit WDS-ga lahti ja näpuga rida
aetud. 90% ajast kulus sobivate otste otsimisele ja 10% nende ühendamisele.
Juhtmestiku otsimise mõte on selles,et jätta see E38 sealt vahelt välja.
Autot peab olema võimalik ka hiljem diagnoosida ja ka kõik lisaseadmed peavad töötama
nagu näiteks akende sulgemine üle 140km/h ja tagarataste roolimine, samuti EDC kohandumine vastavalt kiirusele ja teeoludele.

Autor:  -Eero- [ 05.01.2012 20:06 ]
Teema pealkiri:  Re: 8.seeria BMW(E31)

PS saadetud. :)

Autor:  GTIDriver [ 05.01.2012 20:54 ]
Teema pealkiri:  Re: 8.seeria BMW(E31)

Mootorit ja kasti tuleb juhtida anyway samade moodulitega, mis E38-l. DSC(stabiilsuskontroll), EDC(adaptiivne vedrustus) peavad samuti olema E38 pealt, et see kompott omavahel CAN võrku pidi suhtlema hakkaks. E31 ASC+T juhtelektroonika ilmselgelt uuema generatsiooni ajudega suhtlema ei hakka. Muidugi lisandub E38-'lt EWS(immo), ilma milleta mootorit käimagi ei saa.
See AHK(aktiivne tagasillakinemaatika) töölesaamist ei oska hetkel kommenteerida. Ma ei leidnud kahjuks E31 skeemide(1991-1995) hulgast selle süsteemi elektripoole ülesehitust. Õigemini see puudus sealt. Ilmselt peab selle juhtplokk saama näiteks kiirussignaali ning rooliasendi anduri signaali. Töölesaamine uue kompotiga oleneb muidugi sellest, kas ta saab need signaalid otse anduritelt või vahendatakse need a'la ASC+T mooduli kaudu.
Tegelt ma natuke lahmisin eelnevas postis, et kere juhtmestikku muutma ei pea :oops:
Mõnus on targutada, aga ma usun, et ka E31 juhtmestikku leidmata saaks selle looma liikuma.

Soovin omalt poolt igatahes edu projekti lõpuleviimiseks.

Autor:  iisak [ 06.01.2012 11:20 ]
Teema pealkiri:  Re: 8.seeria BMW(E31)

-Eero- kirjutas:
PS saadetud. :)

See on kahjuks müüdud...

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/