Alates 98.a autodest pead tüübikinnituse tegema (420 Euri), pluss riigilõiv (194), plus esmane regamine.
Kõik tuled peavad kandma E tähistust, põlema nii nagu Euroopas kohane. Kollaste, põlevate gabariitidega tehnilist kontrolli ei läbi. Rehvid/veljed peavad tehasemõõdus olemas. Sammuti org väljalase, turavööd. Tagumine udutuli peab töötama.
Üldjuhul võib ilma ümberehitamata ligi 1000 Euriga arvestada, ehituse korral veel rohkem.
Asjade käik: Käid ARK tehnoosakonnas kontrollis, näitad auto ette. Seejärel koostatakse sulle paber puudustega. Likvideerid vead. Võtad ühendust tüübikinnitust pakkuvate ettevõttetega (uurid hinnad). Tlns on neid volitatud tegelasi 3. Tartus 1. Viskad auto letti. Tehakse müratest, heitgaasi test, piduritest. Neid saab teha ainult volitatud õigustega isik (st lambi ülevaatuspunktis ei saa heitgaase mõõta ja eraldi piduritesti teha). Tõstetakse auto üles, ning pildistatakse rehvid/ veljed, keretähised, väljalase ning saadetakse Saksa. Serti vastus jõuab u.nädala pärast Eesti ARK'i kui kõik korras. Hiljem lähed tehnoosakonnast läbi, näitad auto kõrvadatud vigadega ette ja lähed võtad arvele.
Endal positiivsed kogemused Autotest'iga:
http://www.autotest.ee/et/tuubikinnitus/