Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Rehvide kiiruseindeks ja TÜV
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=3&t=94056
1. leht 1-st

Autor:  KrikU [ 09.07.2012 19:51 ]
Teema pealkiri:  Rehvide kiiruseindeks ja TÜV

Niisiis, kuna tuttavalt tuli täiesti pahviks lööv info, et tema tagasihoidlikul varsti 20 aastat vanal Ford Mondeol hakati selle aastanumbri sees toimunud TÜV peedistama rehvide kiirusindeksi Q pärast lamellrehvidel (max kiirus 160km/h) ning ei saanudki TÜV tehtud enne kui pani jooksu suverehve alla! Et siis nõutud on rehvidel kiiruseindeks auto tippkiiruse / kiiruskategooria järgi või sellest suurem. Igasugune 1.6-2 liitrine suvaline auto omab tippkiirust üle 160km/h.

Seadustest võib lugeda järgnevat:

https://www.riigiteataja.ee/akt/116062011008

alates 1. jaanuarist 1997. a liiklusregistrisse kantud või kantavale sõidukile, välja arvatud punktis 3, 4 ja 5 toodud sõidukid, kehtivad nõuded on toodud käesoleva määruse lisas 1;

https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa1.pdf

Kood 506. Rehvi kasutamine

Tsiteeri:
Nõuded: 1) rehvi mõõtmed (E-reeglid nr 30, nr 54 ja nr 75) peavad vastama sõiduki
valmistaja poolt ettenähtud näitajatele ja sõidukil kasutatava velje mõõtmetele. Rehvi
kiiruskategooria (vt tabel 4) peab olema vähemalt võrdne sõiduki valmistaja poolt
ettenähtud näitajaga
ning koormusindeks (vt tabel 5) peab rehvide üksikasetuse korral
olema vähemalt võrdne 0,5 kordse suurima lubatud teljekoormusega või rehvide
topeltasetuse korral vähemalt võrdne 0,25 kordse suurima lubatud teljekoormusega.
Kui sõiduki valmistaja on ette näinud suuremad koormusindeksid, peab kasutama
valmistaja poolt ettenähtud suurusi.


Kust leida infot, et mis on nõutud kiiruskategooria suvalise auto mudelil? Ehk see punases toodud väli.
Tehnilises passis selline info puudub. Ukse piilari peal on tavaliselt kirjas vajalikud rehvirõhud. Minul on nii soovitavad rõhud kuni 160km/h sõitmiseks ning ka eraldi soovitav suurem rõhk kiirusteks 160km/h ja rohkem (ei ole märgitud tippkiirust arvuna).

Googeldades leiab mõned auto24 foorumi teemad kus Mait Millert on teemal sõna võtnud. Saksamaal on juttude järgi kõik legaalne kui juhi vaateväljas on vastav hoiatussilt olemas.

Meil on aga TÜV punktides kord mis näeb ette seaduste järgimist. Need seadused on aga ministeeriumis vastu võetud ametnike poolt kelle puhul tekib küsimus kui palju seemneid enne nende aktide vastu võtmist sisse võeti? :kill
Jutt käib kiirustest mis meie avalikuks liikluseks mõeldud teedel nagunii lubatud pole, ning talvel veel vähem on asja selliste kiiruste peale.

Elavat diskusiooni oodates, ning faktide täpsustusi oodates! :rokib

Autor:  MartinQ [ 09.07.2012 20:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Rehvide kiiruseindeks ja TÜV

Ma leian, et polegi vaja omale odavaid hiinakaid alla panna, mis korraliku kiirust ei kannata..
Ja eks valmistaja poolt ettenähtud rehvid on ikka sellised, mis vastavad autole, ehk see kiiruseindeks peaks ikka auto tippkiirusest suurem olema või vähemalt võrdne.

Autor:  Jesper [ 09.07.2012 20:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Rehvide kiiruseindeks ja TÜV

Ma jällegi leian, et TÜV punktid on eraettevõted ja omavahel konkurendid, seega pole mõtet oma raha viia sellistesse asutustesse, kus debiilsustega tegeldakse (mida kiirusindeks kahtlemata on).

Samas muidugi sellistel külajuttudel on alati mingi põnev lugu taga - ma üldse ei imestaks kui vigade nimekiri oli stiilis "pidurid nõrgad, tuled ei tööta, heitgaasid normidest väljas, summuti auklik, kerel roostekahjustused, rehvide kiirusindeks vale". Aga kuulujuttu edasi rääkides unustati sujuvalt muu ära.

Autor:  ludri [ 10.07.2012 00:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Rehvide kiiruseindeks ja TÜV

Mul ka ülevaatusel naljaga pooleks noriti kiiruseindeksitega, ei meeldinud et erinevad. Taga Y (300km/h) ja ees V (240km/h), ma siis lubasin, et ei sõida kiiremini, kui esimeste rehvide indeks lubab :)

Autor:  AVSK [ 10.07.2012 01:52 ]
Teema pealkiri:  Re: Rehvide kiiruseindeks ja TÜV

Ja mul augustis TÜVile minek ja all suvakad 2 tk lamellid + 2 naastudest lamelle.
Mis nüüd saab siis?

Kuidas seda kiiruseindeksit välja lugeda?

Autor:  dellu [ 10.07.2012 09:34 ]
Teema pealkiri:  Re: Rehvide kiiruseindeks ja TÜV

Jesper, teisalt kui nii võtta siis pole nokkimine. Eestis sa ei saa jah üle 110 sõita, aga keegi ei keela sul ju autoga näiteks Saksamaale minna ja seal torud puhtaks lasta. Auto peab tehniliselt vastama siiski igal pool.
Autode tippkiirused on ju tootja siiski andnud, eks selle peaks teoorias rehv vastama ka.

Autor:  raintuul [ 10.07.2012 10:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Rehvide kiiruseindeks ja TÜV

Mind peedistati kaaluindeksiga ühel bussidest.
Tutikad rehvid said just alla aga kaaluindeks ei sobinud. Tuli uued osta.

Väitsid, et nad ei taha õle lasta kuna suure reidi ajal võidakse kontrollida seda ja siis saavad nemad pähe.
Viimasel ajal üldse väga imelikke asju vaadatud ülevaatusel.

Autor:  Jesper [ 10.07.2012 11:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Rehvide kiiruseindeks ja TÜV

Dellu, vaevalt et Eesti ~500000 autot kõik regulaarselt Saksamaal käivad. Samas kui nüüd kõigilt nõuda "Saksamaal sõitmise rehve", siis see on kogu riigi lõikes räme lisakulu.

Peale selle sakslased ise saavad oma piirides liiklevate autode tee ääres kontrollimisega suurepäraselt hakkama. TÜV punkt tahtis lihtsalt raha teenida. Kaaluindeks on samas normaalne asi.

Aga üldiselt võiks kõik oma kogemustest pajatajad panna konkreetse punkti ka juurde, nagu ma mainisin siis need punktid on omavahel konkureerivad eraettevõtted. Kui ikka käive 20% langeb, siis äkki kaob ära isu rattamutrite värvi ja salongipuhuri efektiivsuse pärast peetida.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/