Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 03.05.2025 20:15

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 404 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 27  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: projekt - volvo v70
PostitusPostitatud: 28.10.2010 10:54 

Liitunud: 29.09.2003 21:35
Postitusi: 77
Asukoht: Tallinn
On neid, kelle puhul kehtib ütlus, "Enne mõtle siis tee".
Sinu puhul aga oleks ilmselt parim soovitus. MÕTLE VÄHEM ja tee rohkem. Lihtsalt tee!:-)
Sest isegi kui sa üldse ei mõtle, mõtled sa ikkagi kordades rohkem, kui keskmine soundiehitaja (või üldse keskmine inimene) ja tegemiseks lihtsalt ei jää enam ei aega ega energiat.
Olen su mõttearendusi aastaid üritanud järgida ja kõrvaltvaatajana võin öelda, et oled oma mõtlemise ja järeldustega enamasti veelgi rohkem rappa põrutanud ja terviku tunnetamisest kaugenenud.
Isegi lihtsad asjad suudad sa nii keeruliseks ajada, et neist on pea võimatu aru saada, sest 95% sinu energiast kulub teoretiseerimisele ja nende samade "probleemide lahendamisele" mida sa ise oma mõtlemisega tekitad ja püstidad (et meelel oleks mida lahendada ja millega tegeleda)

Mina tean miks see nii on, aga kas sina ise ka sellest aru saad? :wink:

Aga muidu jõudu ja edu sulle ja loodan väga, et ühel hetkel saad posti tagant minema ja jõuad tulemuseni, mida ihaldad. Vähemalt minul oleks selle üle väga hea meel:-)

PS! Geniaalsus peitub lihtsuses.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: projekt - volvo v70
PostitusPostitatud: 28.10.2010 11:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
Mulle meeldib Harry sõnavõtt. Mul on jäänud sama mulje, et sa teoretiseerid liiga palju ja reaalse kuulamise jaoks auru seetõttu ei jätku kaugeltki nii palju kui võiks.
Ise olen viimase 2 nädala jooksul puhtalt kuulamise jaoks kulutanud kokku ~8 tundi ehk ühe tööpäeva, palju oled sina kuulanud oma autot nt sel nädalal?

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: projekt - volvo v70
PostitusPostitatud: 28.10.2010 15:41 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
tundub, et olen oma "trademark"i leidnud:) kui minu luuleldiste lugemine kellelegi veel lõbu pakub, siis jätkan ikka kirjutamist.

aitäh heade soovide eest, katsun ikka ühe kännu tagant teise taha hüpates järjest edasi jõuda.

eelmine nädalavahetus oli kuulamise suhtes suht edukas - vast 8 tundi tuli ära. nädala sees ei jõua ega viitsi... samas ma kuulan palju klappe - hea võrdlusmoment, nii et päris "raisus" aeg ei ole.

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: projekt - volvo v70
PostitusPostitatud: 28.10.2010 16:34 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
Väga huvitav teema on lugemiseks. Kohati ise ei jaga ainult asja, et kaasa rääkida, pole nende mõõtmistega nii sina peal.

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: projekt - volvo v70
PostitusPostitatud: 28.10.2010 16:42 

Liitunud: 11.04.2003 12:31
Postitusi: 178
Ise olen ka siin sellise passiivse kiibitseja rollis, mis seal salata, minu jaoks on see foorumi üks huvitavamaid teemasid :) (Tõnu, sinu installi on ka väga huvitav lugeda loomulikult). Aga Markkole jõudu ja viitsimist, ma usun, et kunagi saab see asi Sul valmis ka.

_________________
Ess-Kuu ra*sk


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: projekt - volvo v70
PostitusPostitatud: 28.10.2010 20:46 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
AndreasA kirjutas:
ma usun, et kunagi saab see asi Sul valmis ka.


no see on ju ammu teada, et ei saa.

nimekiri on siis HETKEL selline:
keskriba install
tviitri install
makipaneeli uuesti install
cdvahetaja install
toitekaablite uuesti install
supaka install

arvestades iga jupi peale paar kuud ja veel arvestades seda, igast punktist tuleb üks või rohkem korda eelmisse tagasi pöörduda...
aga põhiidee on, et süsteemis peab koguaeg sound sees olema. mitte nii, et aasta-aega teen ja siis kuuleb esimest piuksu.

ja nüüd garaazi keskribale asukohta otsima, et saaks nädalavahetusel miskid karbikud valmistada väljavalitud kohta.

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: projekt - volvo v70
PostitusPostitatud: 29.10.2010 00:20 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
tänase päeva tulemus on siis see, et on kindel selgus et keskriba tuleb lapikutesse kastikestesse armatuuri peale. seejuures mitte päris servaga vastu klaasi vaid ca 10 cm eemale, ja suunaga üles. tviitrid olid katsetades sama plaadi peal keskriba kõrval, aga ilmselt tuleb nendega eraldi katsetamiseprotseduur teha.

teiseks avastasin, et kui kõlarikate kõliseb käes hoides, siis sama edukalt kõlab ta ka kõlari ees olles. kleepisin sisse ühe pika pigimatiriba ja jäi vait. kui tagasi kõlari ette panin, oli mu üllatus suus kui kõlar ikka veel helisema jäi. uuesti kate maha ja kuulata. selgus et ka kõlar ise omab umbes samasugust lisahelinat.
testimiseks oli siis focali 5 plaadi pealt Bilal - Fast lane, millel vägev midbassitümakas.

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: projekt - volvo v70
PostitusPostitatud: 30.10.2010 23:30 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
niisiis jälle vaiguga möllama.

mulle tundub, et keskribakõlarile võiks piisata ühest kihist immutatud fliisist.

vasaku kõlari alus kriidiga välja mõõdetud:
Pilt

et põnevust rohkem oleks, alustasin samaaegselt ka makipaneeli uuesti installi
Pilt

ei ole vaja tervet pinda teipida, piisab kui panna maalriteibile peale kahepoolne teip, millele kinnitada kile.
Pilt

sinine prügikott ei reageeri polüestervaiguga, aga must reageerib. niipea kui makipaneeli kinnituskruvid vaiguga katsin, hakkas must kile krimpsu tõmabma. õnneks jõudsin kiiresti reageerida, kruvid välja võtta ja vaigu eemaldada. ükskord minu laiskus ja hooletus kurjalt kätte mulle tasub.
Pilt

seni kuni vaik kuivab
Pilt

valjuka asukoht
Pilt

makipaneeli kinnituse aluskiht lõikamiseks valmis
Pilt

kinnituskõrvad. samuti on näha et ainult pealt-poolt immutamisest fliisile ei piisanud, tuleb alt poolt ka põhjalikult vaiku anda
Pilt

kinnituskõrv teeb oma tööd
Pilt
Pilt

tõmbasin ümber põhja fliisi pingule, panin sisse valjuka kinnitusrõnga, ja seejärel valasin sisse 1,2 liitrit liiva. liiva abil saab kõlari kuju vastavalt soovile skulptureerida, samuti saab valjuka rõngaid liiiva abil õigesse kohta suunata. tegelikult oleks isegi rohkem ruumala olnud võimalik teha - kõlarid jäid kokkuvõttes vulkaanikujulised. sama põhja peale 2-2,5 l kõlari tegemine poleks mingi probleem.
Pilt
Pilt

homme õhtuks on vaja mingi imenipiga hääl sisse saada.

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: projekt - volvo v70
PostitusPostitatud: 31.10.2010 23:14 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
Tõsine inspiratsiooniallikas on see teema, paneb ennastki jälle garaazi nokitsema minema.
Kuidas rõngastele sobivad nurgad leiad, kas paned elemendid vahepeal prooviks sisse ja kuulad või lihtsalt silma järgi?

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: projekt - volvo v70
PostitusPostitatud: 02.11.2010 00:37 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
nagu ikka on nädalavahetuse esimene päev suur hurraaa ja teine päev eriline masendus.

makipaneeli kinnitus sai päris hea. väike viimistlus peale meisterdada ja ongi valma. kasutusele läks juba praegusel kujul. enam pole kolakat armatuuril mis häiriks tavainimese silma ja BlueVec-i kõrva.
Pilt

sellel pildil toimub palju asju.
Pilt

esiteks osutus täielikuks jamaks idee liivaga kuju vormida ja samal ajal valjuka kinnitusrõngas seestpoolt fliisi külge liimida. millegipärast see õhuke liivakiht ei lasknud vaigul ära taheneda. väga veider. võibolla oli kergelt niiske see liiv.
ja liiv ei tulnud kasti seest ka kuidagi välja - oli kleepunud nurkadesse. olnuks lootusetu seda kasti seestpoolt vaiguga tihedaks ajada.
teiseks on ikka sama jama mis mind varemaltki on kimbutanud - vaik tõmbab tahenedes kokku. seetõttu ei ole ka vormi võtmisest sisuliselt mitte mingit kasu. mingi 1 cm umbes tõmbas kaardu parempoolne kastipõhi. vasak pool jäi veidi paremini. igal juhul lõikasin äärt mööda kastid lahti - seda oli väga kerge teha sest liitekoha vahele oli jäänud liiv :)
nüüd sai hakata kaste seestpoolt liivast puhtaks kraapima. ja vot selle kohapeal oli liiv ja vaik juba ära kivistunud ja moodustanud paraja betooni.
Pilt

õhtuks jõudsin niikaugele, et kruvisin valjukad otse kooriku külge, isegi ilma vineerirõngata, ja kooriku sisu täitsin kaltsuga. mängib. väga hea.

tekkis ka üks väike idee kuidas vältida vaigu kokkutõmbamise probleeme. - tuleb põhi valada sektorite kaupa, mitte ühes tükis. teine idee oleks üldse mitte põhja võtta tõmmisena armatuurilt, vaid lihtsalt keerata koorik tagurpidi, ja selle sisse lasta fliis veidi nõgusalt rippu. sellise lahenduse korral jääks kõlar kenasti äärte peale kandma. osa ruumalast läheks küll kaduma, aga mul on seda niigi päris hea reserviga.

üks põhjus vaigu kokkutõmbamises võib olla ka see, et ma panen liiga palju aktivaatorit - soovitatud on 1,5-2,5% aga mina olen pannud 3%... kui panna õige kogus, siis läheb liiga kaua aega tahkumisega. aga võibolla siis ei tõmbaks kokku...


tviitriteks jäid hetkel tangbandid.

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: projekt - volvo v70
PostitusPostitatud: 10.11.2010 21:10 

Liitunud: 09.04.2003 10:20
Postitusi: 4
tsimpa kirjutas:
aga ma ei saa aru mis põhjusel inverterkasti puhul on elemendi resonantssagedus on suurem kui kinnise kasti puhul. ei leia ka kuskilt impedantsikõvera valemit. on ainult response valem, aga see on veidi liiga keeruline.


See kõrgem ei ole ineverterkasti puhul elemendi resonants vaid mõlemad on süsteemi eri osade resonantside summad, kus valjukat, õhku, inverterava ja muid reaktiivsed muutujaid eristada ei saa ja pole ka mõtet.

tsimpa kirjutas:
minu arusaamise järgi tekib süsteemis kolm erinevat võnkemoodi:
1) kinnise kastiga sarnaselt: membraani ja seonduva õhu mass vastu membraani elastsust ja kasti õhu elastsust
2) helmholzi resonaator: inverteriavades liikuv õhumass vastu kasti õhu elastsust
3) membraan ja port vastandfaasis. selles rezhiimis peaks kogu kõlaris olev õhumass liituma membraani massile ja töötama vastu membraani elastsust.

1 ja 2 peaksid moodustama impedantsikõverale muhud, samas kui 3 tekitab lohu.

küsimus oli, mis on 1) moodi erinevus päris kinnisest kastist, et tema sagedus on SUUREM?
loogiliselt võttes võiks erinevus olla, et kasti survestamisel tekib väiksem rõhk. vedru on vähem jäik, see ALANDAB resonantssagedust), samuti võiks arvata et lainega liikuv õhumass on veidi suurem, kuna osa õhku liigub prao suunas. seega samuti peaks resonantssagedus samuti ALANEMA....

millest ma valesti aru saan?

Puudu jääb teoreetilisest elektrotehnikast arusaamisest :)
Aga loe ise täpsemalt: http://www.hot.ee/moij//TSparameters.pdf


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: projekt - volvo v70
PostitusPostitatud: 11.11.2010 04:23 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
moij kirjutas:
tsimpa kirjutas:
aga ma ei saa aru mis põhjusel inverterkasti puhul on elemendi resonantssagedus on suurem kui kinnise kasti puhul. ei leia ka kuskilt impedantsikõvera valemit. on ainult response valem, aga see on veidi liiga keeruline.


See kõrgem ei ole ineverterkasti puhul elemendi resonants vaid mõlemad on süsteemi eri osade resonantside summad, kus valjukat, õhku, inverterava ja muid reaktiivsed muutujaid eristada ei saa ja pole ka mõtet.

tsimpa kirjutas:
minu arusaamise järgi tekib süsteemis kolm erinevat võnkemoodi:
1) kinnise kastiga sarnaselt: membraani ja seonduva õhu mass vastu membraani elastsust ja kasti õhu elastsust
2) helmholzi resonaator: inverteriavades liikuv õhumass vastu kasti õhu elastsust
3) membraan ja port vastandfaasis. selles rezhiimis peaks kogu kõlaris olev õhumass liituma membraani massile ja töötama vastu membraani elastsust.

1 ja 2 peaksid moodustama impedantsikõverale muhud, samas kui 3 tekitab lohu.

küsimus oli, mis on 1) moodi erinevus päris kinnisest kastist, et tema sagedus on SUUREM?
loogiliselt võttes võiks erinevus olla, et kasti survestamisel tekib väiksem rõhk. vedru on vähem jäik, see ALANDAB resonantssagedust), samuti võiks arvata et lainega liikuv õhumass on veidi suurem, kuna osa õhku liigub prao suunas. seega samuti peaks resonantssagedus samuti ALANEMA....

millest ma valesti aru saan?

Puudu jääb teoreetilisest elektrotehnikast arusaamisest :)
Aga loe ise täpsemalt: http://www.hot.ee/moij//TSparameters.pdf


väga hea link. meenutab kangesti ülikooli füüsikaõpikut. ega see äkki Saveljevi sulest ei ole?

pikapeale nuputasin välja et U tähistab voolu kiirust kuupmeetrites sekundis. ülejäänud kasutatud tähised olid enamvähem arusaadavad.
valemite 10 ja 11 vahel on muidugi klassikaline ütlus "peale lihtsaid teisendusi saamegi tulemuseks"
see keeruline valem 11 annab läbi kasuteguri kokku inverterkõlari sageduskarakteristiku.

minu küsimusele - miks impedandsikarakteristik nii naljakalt käitub - on vastuse leidmine veidi lihtsam.
tuleb lihtsustatud skeemilt (joonis 3) kogu ahela impedantsid kokku liita:
1) valjuka enda impedants: Rat+Mas*(iw)+1/(Cas*i*w)
2) kinnise kasti impedants:1/(Cab*i*w)
3) inverteri impedants: Mav*(i*w)
kast ja inverter on paralleelis, nende takistus kokku on: Mav*(i*w)/(1-Mav*Cab*w^2)
seega kogu ahela impedants on:
Rat+Mas*i*w+1/(Cas*i*w)+Mav*i*w/(1-Mav*Cab*w^2)=
=Rat + i*(Mas*w-1/(Cas*w)+Mav*w/(1-Mav*Cab*w^2))

siit tuleks leida kompleksarvu moodul - see ongi minu mõõdetud impedants, mille kohta ma küsimuse esitasin
siit tulevad vinged ruutvõrrandid ja värgid. kui keegi viitsib seda teha, siis tuleb peale ruututõstmist kogu murd ühisele nimetajale viia ja seejärel faktoriseerida.
maksimumideks (murru nimetaja nullpunktid) tulevad ikkagi samad kaks resonantsi - valjukas ise, ning inverter. nii et minumeelest on täiesti füüsikaline põhjus neil kahel maksimumil olemas.
aga sageduste nihkumise taga on akustilised takistused - seda siin lihtsustuses arvesse võetud ei ole...

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: projekt - volvo v70
PostitusPostitatud: 11.11.2010 10:10 

Liitunud: 01.12.2003 21:00
Postitusi: 153
moij kirjutas:


Mis keeles see kirjutatud on :uhoh

_________________
Koenigsegg.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: projekt - volvo v70
PostitusPostitatud: 11.11.2010 10:18 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
proovi seda :) http://www.tymphany.com/files/papers/AE ... edance.pdf
muidu keel on suht sama - matemaatika.

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: projekt - volvo v70
PostitusPostitatud: 11.11.2010 11:39 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.02.2009 23:24
Postitusi: 521
Asukoht: Tallinn
Pilt


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 404 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 27  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7