Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Generaatori võimsamaks ehitamine?
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=30&t=113691
1. leht 2-st

Autor:  anryo [ 12.05.2013 18:54 ]
Teema pealkiri:  Generaatori võimsamaks ehitamine?

Nonii SPL mehed, kas teil on infot, kas genekat saab lasta kusagil võimsamaks ehitada? Hetkel on mul Passatil Valeo paar aastat vana 120A genekas, kuid sellest jääb väheks ja vaja oleks kusagil 200A kanti. On see see üldse võimalik?

Autor:  jarxz [ 12.05.2013 19:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Generaatori võimsamaks ehitamine?

Milleks võimsamaks kerida kui Volkswagenil on 180A genekas täiesti olemas ja odavalt kättesaadav?
On olemas nii Valeo kui Boschi 180A genekas mida pandi näiteks 2005 ja edasi Passati diislite peale + veel igasugustele muudele selle aja Volksudele. Need genekad lähevad otse sinu Passatile peale ilma midagi ümber ehitamata.
Ma enda 92 aasta Golfile panin 180A geneka 2007 aasta diisel Passati pealt. Sama genekas sai ka ühe teise kaasfoorumlase 1.6 mootoriga Golfile peale pandud ja läks otse külge.

Olemas on ka 210A genekas mida pandi teatud Renaulti mudelitele ja see on samuti samade kinnitusetega. Seda genekat on muidugi keerulisem leida ja maksab rohkem.

Lükka ebay lahti ja leiad kindlasti sobiva geneka. 180A Valeo genekaid on võimalik isegi alla 100 euro eest saada koos saatmisega.

Üks asi veel mida kindlalt soovitaks on geneka juhtmestiku vahetus. Soovitatavalt vähemalt 35-50mm2 kaabel ja välja soovitaks vahetada genekast akule minev kaabel, mootori plokist keresse, kerest akule ning mina lisaks veel ühe kaabli geneka korpuse küljest otse aku miinusele.

Kaabeldus annab kõvasti juurde. Mõlema Golfi peal sai kaabeldust katsetatud ja originaal kaabeldusega langes pinge meeletult, isegi mitu volti. Peale kaabelduse uuendamist oli pinge hoopis stabiilsem.

Autor:  RookieMekanic [ 12.05.2013 20:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Generaatori võimsamaks ehitamine?

jarxz kirjutas:

Üks asi veel mida kindlalt soovitaks on geneka juhtmestiku vahetus. Soovitatavalt vähemalt 35-50mm2 kaabel ja välja soovitaks vahetada genekast akule minev kaabel, mootori plokist keresse, kerest akule ning mina lisaks veel ühe kaabli geneka korpuse küljest otse aku miinusele.

Kaabeldus annab kõvasti juurde. Mõlema Golfi peal sai kaabeldust katsetatud ja originaal kaabeldusega langes pinge meeletult, isegi mitu volti. Peale kaabelduse uuendamist oli pinge hoopis stabiilsem.

This is called: "Big 3", mida jah kahjuks eestis veel väga ei viljeleta, st peetakse mõttetuks.
Jarxx teab mida räägib :)

Autor:  anryo [ 12.05.2013 21:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Generaatori võimsamaks ehitamine?

Tänan. Ühesõnaga, siis oleks mõtekam alustada üleüldse kaabeldusest ja kui siis ka veel puudu jääb / tuled vilguvad, siis geneka kallale minna.
Ümber ehitamine on minu jaoks selles suhtes ostmisest lihtsam, kuna vana genekas (see mis 2a tagasi välja sai vahetatud) vedeleb garaazis. Aga mida seal tehakse, et võimsamaks saada? Midagi lihtsamat, või vaja mähiseid kerida vms?
Ega sa selle 210A geneka tootekoodi ei tea või mis Renault'idele neid pandi?

Edit. Leidsin, et RENAULT LAGUNA III 2.0 dCi (2007->) peaks olema see õige. Koodiga 8200654785.

Autor:  jarxz [ 12.05.2013 21:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Generaatori võimsamaks ehitamine?

Keritakse vist mähiseid ümber aga see pidavat olema suhteliselt mõttetu tegevus. Sa võid kerida palju tahad aga mingist pisikeses korpuses lahjast genekast sai ei saa kuidagi võimsat genekat. Võimsamad genekad on põhjusega suuremad ja suuremate mähistega.
Lisaks ei garanteeri sulle keegi mis pööretel see lisa võimsus tuleb. Osadel kipub olema nii, et täis võimsus tuleb kuskil haigelt kõrgetel pööretel ja tühikäigul ei toimu midagi.
Rahaliselt oleks samuti arvatavasti odavam osta kasutatud 180A genekas kui hakata vana ümber kerima. UK ebays on valikut küllaga kui natuke otsida.

Kõigepealt alusta kaabeldusest. See võib anda päris tublisti juurde ja kui sul hetkel tuled vilguvad siis ma kahtlustan, et selles põhi probleem ongi.

Kui ikka väheks jääb siis osta 180A Valeo genekas ja peaks mured lahendatud olema.

Muidugi veel võiks mõelda suuremale ja võimsamale akule või teise aku lisamisele. See aitaks samuti suuremat voolutarvet kompenseerida.

See 210A Renaulti genekas on väga julm asi. Olen lugenud, et mõnel vennel on see isegi 300A kaitsmeid läbi löönud ja inimesed on mõõtnud ulme numbreid nendest välja.
Üks probleem muidu pidi sellel 210A genekal olema, at ta ei taha mingil põhjusel väga üle 14V laadida ja sellepärast enamus paigaldab neile välise pingeregulaatori mida saad ise reguleerida aga need maksavad korralikult raha.
180A Valeo on turvalisem valik selles mõttes. Külmaga laeb vabalt 14,7V-ga ja pinge probleeme ei ole.

Autor:  anryo [ 12.05.2013 21:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Generaatori võimsamaks ehitamine?

Tänan. Väga põhjalik ja selgitustega jutt!
Kohtumiseni Raplas?! ;)

Autor:  jarxz [ 12.05.2013 21:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Generaatori võimsamaks ehitamine?

anryo kirjutas:
Tänan. Väga põhjalik ja selgitustega jutt!
Kohtumiseni Raplas?! ;)

Hea kui saan kellegi elu natuke lihtsamaks teha. Kui ise enda genekat vahetama hakkasin siis sain nii palju erinevaid vastuseid, et päris võimatu oli midagi ära otsustada. Iga inimene rääkis eri juttu ja pidin ikka kurja vaeva nägema, et asjast selgust saada. Lõpuks sai ikka asjad lihtsalt ära ostetud ja loodetud, et ehk toimib.

Raplasse tahaks tulla küll ja teen kõik, et kohal olla aga hetkel pole uusi bassikaidki veel kuskilt saanud + terve auto on täiesti poolik. Eks näis, ehk jõuan midagi valmis teha ja vean ennast kohale. :)

Autor:  anryo [ 14.05.2013 22:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Generaatori võimsamaks ehitamine?

Kuna aku- ja geneka vaheliste kaablite välja vahetamine kogu pikkuses oleks olnud päris keeruline, siis panin 25mm2 kaabli lihtsalt lisaks. Kokku tuleb nüüd umbes nii:
- genekalt massi: 25mm2 + nagu vanasti läbi mootoriploki
- genekalt akule: 25mm2 + vana kaabel 15mm2
- akult massi: 2 x 25mm2

Lisaks panin võimude lähedale ka kondeka 40mm2 kaablitega. Või tegelikult vastupidi, enne kondeka ja pärast lisakaablid genekale.
Ainult kondekaga oli tulede vilkumine väiksem kui ilma, geneka ja lisakaablitega oli vilkumine veelgi väikesem, kuid päris ära ei kadunud ikkagi. Pinget tuli võimudelt mõõtes "juurde" 0.3...0.4V, ehk kokku kusagil pea 14.0V. Pole paha?
Seda kõike siis tühikäigul, pööretel sõidu ajal ei proovinud.

Kes aitaks või seletaks, kuidas saaks mõõta, kas mul on nüüd seda võimsamat genekat vaja või piisab sellestki? Teoreetiliselt peaks ka 180A genekast ka väheks jääma, sest võimud peaks mingi 200A võtma.

Autor:  kaltsyum [ 14.05.2013 22:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Generaatori võimsamaks ehitamine?

Kui lisa kaabli vedamisega hakkama said siis kuidas originaali välja vahetamine keeruline oleks olnud ?
kõvasti lihtsam on kui jookseb 1 kaabel, mitte mitu väikest ju ?

Autor:  GroundPounder [ 15.05.2013 01:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Generaatori võimsamaks ehitamine?

RookieMekanic kirjutas:
jarxz kirjutas:

Üks asi veel mida kindlalt soovitaks on geneka juhtmestiku vahetus. Soovitatavalt vähemalt 35-50mm2 kaabel ja välja soovitaks vahetada genekast akule minev kaabel, mootori plokist keresse, kerest akule ning mina lisaks veel ühe kaabli geneka korpuse küljest otse aku miinusele.

Kaabeldus annab kõvasti juurde. Mõlema Golfi peal sai kaabeldust katsetatud ja originaal kaabeldusega langes pinge meeletult, isegi mitu volti. Peale kaabelduse uuendamist oli pinge hoopis stabiilsem.

This is called: "Big 3", mida jah kahjuks eestis veel väga ei viljeleta, st peetakse mõttetuks.
Jarxx teab mida räägib :)


USA's on auto audio juba niivõrd arenenud, et saadaval on valmis big3 komplektid :D Endal muidugi samuti 50mm kaabliga big3 tehtud, ja ikka väga suur vahe on sees, akuga pole kunagi probleeme, sõidan lühikesi otsi, samal ajal tarbib muusika mängimine hulga ampreid, ja igakord läheb auto poole pöördepealt käima ja aku ei tee teist nägugi 8)
Pilt

Autor:  Mossemeez [ 15.05.2013 07:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Generaatori võimsamaks ehitamine?

Järelikult on süsteem ikka lahja kui ühe aku ja originaal genekaga hakkama saab :D .

Igatahes soovitatav on jah panna tummisem genekas ja mina isiklikult soovitan ka lisa akut.
Tegelikkuses on auto ehitatud nii,et aku on ainult käivitamiseks ja generaator peaks kogu ülejäänud töö ära tegema.Siin korralikud võimud tarbivad aga alates 300A ja see on genekale natukene liig.
2 korralikku akut on mõistlik.

Minul endal oli originaal genekas ja ees kuivaku ning taga 200A rekkaaku.Kaabeldus oli kõikjal 4*50mm2.
Räägitakse küll,et akud võiks olla ühesugused ja sama mahtuvusega kuid minul 2 aasta jooksul probleeme ei olnud.Ei väida,et pikema aja jooksul ei võiks tekkida.

Autor:  anryo [ 15.05.2013 10:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Generaatori võimsamaks ehitamine?

kaltsyum kirjutas:
Kui lisa kaabli vedamisega hakkama said siis kuidas originaali välja vahetamine keeruline oleks olnud? kõvasti lihtsam on kui jookseb 1 kaabel, mitte mitu väikest ju?

Sellepärast, et originaal jookseb ringiga mootori tagant (pikkusega pea 2m). Lisakaabli panin aga märksa lühemat (~70cm) teed pidi. Originaalkaablil iseendal oli otstest mõõdetuna juba 0.15V pingelang.
Aga kaitset ma vahele küll ei pannud. Kas oleks pidanud?

Autor:  GroundPounder [ 15.05.2013 11:09 ]
Teema pealkiri:  Re: Generaatori võimsamaks ehitamine?

Big3 kaabeldus kaitsmeid ei nõua ja pole ka näinud, et keegi oleks neid sinna pannud. Mul pole üldse ühtegi kaitset autol ja pole kunagi ühelgi teisel olnud.

Autor:  anryo [ 15.05.2013 11:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Generaatori võimsamaks ehitamine?

Eelpoololevas komplektis lihtsalt paistis kaitse ka olevat. Kuhu paigaldamiseks see ette on nähtud siis, huvitav?

Autor:  jarxz [ 15.05.2013 11:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Generaatori võimsamaks ehitamine?

Originaal kaablid võib alles jätta küll, kaabel on kaabel ja mida rohkem seda uhkem. Ise võin enda kogemustest rääkida, et geneka korpusest otse aku miinusele veetud kaablist oli samuti päris palju abi, võid seda kah proovida. Läbi mootori minnes lisab jälle natuke takistust ja pingelangu.

Kaitsmeid pole vaja kui kaabel on turvaliselt veetud.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/