Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 28.03.2024 22:14

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: SQ Audi A6 3.2 2006
PostitusPostitatud: 15.06.2013 00:28 

Liitunud: 30.04.2013 14:09
Postitusi: 6
Tervist,

Oeh..

Kohe ei teagi kust alustada, seega alustan otsast. :)

Esmalt auto:
Audi A6 2006 3.2 sedaan, mitte bose.

Teema hakkas pihta 2012 aastal, kus tekkis huvi auto helisüsteemide ja nende ehitamise vastu.
Olles noor ullike vend selles vallas kuulasin ja uurisin vähe, ning hakkasin kohe tegutsema. Olles absoluutselt 0 teadmistega heli süsteemide projekteerimise ja ehitamise kohapealt.
Eesmärk oli väga lihtne, kuna ustes olid täiesti tavalised tehase poolt pandud valjukad (tootja ASK, tegemist on mitte bose süsteemiga masinaga )
ju siis nendest tuleks alustada. Sai ära ostetud Hertzi ESK163L 3 ribaline komp. Lisaks sai soetatud ka pigimatti ja natuke juhtmeid ja MDFi.
Kõik tööriistad ja vajalikud asjad olemas, sai hakatud paigaldama. Kes ise on näinud C6 uste sisse teavad, et madalate kast on eraldi seisev tükk seal. See sai peale polstri eemaldamist ukse küljest eemdaldatud ja ära matistatud ja tagasi paigaldatud. Sai usaldatud ka tehase sageduste lõikamist! (Libe tee) Ehk siis ustesse tuli sisse kokku 2 paari juhtmeid. Madala jaoks eraldi ja keskmise jaoks eraldi. Keskmisest läks välja veel 2 juhet mis olid suunaga tweeteri poole, kus toimus kerge "kondeka abistus" (kasutati kondekat kõrge otsa lõikamiseks). Madal jäi puutumata seal sai tehtud ainult nii palju, et joodetud vanad valjukad juhtmete küljest lahti ja uued juhtmete külge. Keskmiste sisend hakkas nüüd aga käima läbi kaasa antud cx200 filtri, kust siis eraldi tuli välja 2 paari juhtmeid tweeterite ja keksmiste jaoks. Ühtlasi sai uks ka sees poolt matistatud (vastu välisseina). Seejärel sai kogu asi kokku löödud ja no töötab aga ikka paras porr koos. Helipilt on 0, sagedused puudu ja kevadel lõppes veel sellega, et ukse sisse paigaldatud filtrid andsid otsad pideva prõmmimise peale.

Ühesõnaga tulemus suht õudne. Mille peale sai natuke asja hakatud uurima. Mis asi see auto helissüsteem ikka päriselt on ja kuidas ta tänapäeva autodes käib..

Kuna vahepeal oli soov, et katkine filter tuleks ikka ära parandada, sai mõlemad esimesed uksed lahti võetud. Matistamine sai täiesti uuesti tehtud, kuna see ei olnud ka kohe üldse normaalselt tehtud.
Ühtlasi sai ära matistatud ka tagumised uksed. Samuti ukse välispinnale sisse poole. Sai pandud korralikult servast serva STP Gold. Polster sai seest poolt kaetud STP biplast 10nega. Tulemus oli rahuldav.
Uksed said kokku laotud, filter sai ära parandatud ja kindluse mõttes teatud komponendid veidi tugevamalt kinnitatud. Ütleks, et matistamisega võis rahule jääda.

Nüüd aga suurim probleem, heli. Miks ta ikka nii valesti on ja kuidas ta tegelikult peaks olema?

Esmalt, kuidas peaks olema?
Heli peab olema pehme, kõrvale meeldiv ja seda kõike nii vaikselt kui kõvasti kuulates. Helipilt peaks olema ilusti juhi eest läbi mitte kuskil käetoe taga või kuskil istme all. Helis ei tohiks olla sagudusvahemikes auke. Kui sa seda trummi või sümbolit lööd või kitarril nooti mängid siis peab see ka kuulda olema.
Muusika mida reeglina autos kuulatakse on elektrooniline, veidi bassisem muusika, seejärel rock muusika (vana klassika enamasti queen, deep purple, zepp, metallica jne), natukene raadiot ja sellest veidi vähem jazzi

Riistvaraliselt headunitit vahetada ei soovi ja kui vähegi võimalik väldiks ka esialgu täiendavat supakat.
Ühtlasi välidks auto lammutamist ka nii vähe kui võimalik, seega valjukaid hoiaks stock kohtadel uste sees.

Hakkasin siis põhjalikult uurima ja üritasin endale selgeks teha natuke asja alust nt. mis asi on headunit, dsp, protsessor, time delay, kuidas see kõik omavahel kokku mängib, mis mida mõjutab jne.. jne...
Ühesõnaga sain aru sellest, et nüüd kui kõik uuesti paigaldada on vaja ka kogu krempel korralikult häälestada: deekvaliseerimine, time delay ja muu säärane.
Seda kõike korralikult spektraalanalüüsiga ja asjatundja juures.
Kuna nüüd peale protsessorit, enam mingit helisignaali võimendamist ei toimu on vaja soetada vahele võimendi. Foorumit kaevates ja veidi ringi küsides kukkusin ühe võimendi otsa, mis sai ka hiljuti ära ostetud. Hind oli hea ja esialgu tundub, et see sobib. Võimendiks signati ROC4 MRKII. Protsessoriks olen hetkel välja vaadanud audisoni bit ten'i. Ühtlasi kui on selline suurem ringi tegemine juba käsil siis vahetada esimesed ESKd ka Hertzi HSK163 vastu välja ja paigaldada taha Hertzi HSK165 ehk teha terve HSK ring.

Ja kuna kogu asi on hetkel disaini faasis siis otseselt miski pole 100% kindel..
Mis on kindel on see, et härra jürgensoni meistriteost ei hakka üritamagi järgi teha, puuduvad eelkõige teadmised ja seejärel raha. :)
Kindlasti ei kavatse anda kellelegi teha jutuga, et ahh tee mulle midagi head. Kui ma seda tahaks siis ma poleks hetkel siin.
Ehitan eelkõige endale, seega ei plaani ka võistelda, nii et seda viimast 5% ma taga ajama ei hakka.
Sedapuhku ka ei vaata näiteks focali utopia 7 valjukaid ja mingeid hirmkalleid protsessoreid.

Ühesõnaga nii kaugele olen jõudnud..

Nüüd aga tunnen, et veidi hakkab kogu see teema üle pea kokku jooksma ja oleks vaja natuke juhendamist..

Kuhu suunas liikuda, mida vaadata, kellega rääkida, millele mõelda jne..

Ärge näkku lööge..
"Kammoon simmo.. ma mängin esimest korda" ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: SQ Audi A6 3.2 2006
PostitusPostitatud: 15.06.2013 01:10 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.10.2003 12:45
Postitusi: 956
Asukoht: Haapsalu-Martna-Tallinn
Kas ma sain ikka kogu jutu lõpuks õieti aru,et headunitit sa vahetada ei taha?
Mina leain,et see on siiski süsteemi A ja O kui see on kehva siis ehita palju tahad head nahka ei saa-parandage mind kui ma eksin.

_________________
56211069
Soodsad uued ja kasutatud suverehvid


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: SQ Audi A6 3.2 2006
PostitusPostitatud: 15.06.2013 08:52 

Liitunud: 30.04.2013 14:09
Postitusi: 6
Mossemeez kirjutas:
Kas ma sain ikka kogu jutu lõpuks õieti aru,et headunitit sa vahetada ei taha?
Mina leain,et see on siiski süsteemi A ja O kui see on kehva siis ehita palju tahad head nahka ei saa-parandage mind kui ma eksin.


Jah, üritaks selle osa hoida ikkagi nii stock kui võimalik. Sest kui selle vahetamiseks läheb siis on suurem ringi tegemine. Nende oma MMI süsteem sisuliselt tuleks eemaldada, peale mida muutuvad kasutuks ka konsoolis olevad nupud jne. Teatud auto enda settinguid ei saa enam siis muuta.
Või olen ma millestki väga valesti aru saanud?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: SQ Audi A6 3.2 2006
PostitusPostitatud: 15.06.2013 22:27 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
Lühidalt öeldes - kui sa tahad originaalmaki alles jätta, kõlarid paigaldada originaalasukohtadesse ning tagumised kõlarid alles jätta, siis kogu selle protsessori ja häälestamise teema võid ära unustada, sest see on puhas aja ja raha raiskamine. Ning SQ-d ka ei saa paraku.

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: SQ Audi A6 3.2 2006
PostitusPostitatud: 15.06.2013 22:43 

Liitunud: 11.12.2010 13:27
Postitusi: 876
Asukoht: Pääkaupunkiseutu
Audi MMI Headunit annab väga head heli välja juba originaalis. Nii et arvan, et võib asja saada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: SQ Audi A6 3.2 2006
PostitusPostitatud: 16.06.2013 00:57 

Liitunud: 30.04.2013 14:09
Postitusi: 6
siag kirjutas:
Audi MMI Headunit annab väga head heli välja juba originaalis. Nii et arvan, et võib asja saada.


Kas bose süsteemi puhul kasutakse sama head unitit?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: SQ Audi A6 3.2 2006
PostitusPostitatud: 17.06.2013 13:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.02.2011 03:39
Postitusi: 388
Asukoht: Pärnu
Pane eraldi muusika kuulamiseks korralik headunit kindalaekasse kui võistlema ei lähe ja tahad SQ'd.
Samas Focal'i komponendid teevad ka stock headunit'i taga päris meeldivat heli:



loodan, et tuleb kasuks :)

_________________
Golf mk2 under construction


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: SQ Audi A6 3.2 2006
PostitusPostitatud: 17.06.2013 21:00 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.10.2005 09:52
Postitusi: 182
Asukoht: Harjumaa
Kui originaali ei taha vahetada, siis teine makk. Kui on vahetamise variant, siis nt lisamoodul külge mis roolinupud jmt järgi võtab. Reegel lihtne - crap in-crap out.
Kui sisend on kehva, siis ei päästa ka ükski protsessor vmt. Alguses mõtled küll, et originaalist piisab ja siis näed tükk aega hullu vaeva ja ikkagi loobud ning vahetad ära.

3-ribaline esiots on alguseks üldse päris keeruline seadistada ja käima saada. Ammugi siis originaal-asukohtades, passiivfiltrite ja ilma ekvalaiserita. Aegviited nii olulised ei olegi hea kõla jaoks.
Sama ka bassikõlari osas - alguses võib-olla see originaal tundub isegi hea, kui muud kõlarid mingi hetk mängima saad, on suht kiirelt tunda-näha, et see ei vea välja.
Võtad suvalise näitena Alpine mingi maki, sinna külge H800 prose ja piisavalt korralikke võimendeid. On täisaktiiv-süsteem, tõenäoliselt saad auto jaoks kõik vidinad ka vahele, et kõik tööle jääb ja edasi on ainult palju-palju seadistamist.
Kogu jutt on muidugi üldistamine. Konkreetse audiga pole kokku puutunud, küll aga päris paljude muude "loomadega".

_________________
kasutatud äriklassi läpakad - küsi, leiame õige


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: SQ Audi A6 3.2 2006
PostitusPostitatud: 17.06.2013 21:14 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
Ma olen Blueveci jutuga päri, ainult et proset pole mõtet alguses osta, kuna algaja ei oska sellega suurt midagi peale hakata. Ise ostaks mõne kasutatud vanema kangema otsa maki, millel lihtsam algelisem prose + filtrid + aegviited juba sisseehitatud ning installiks ette 2-ribalise ehk kõige lihtsama lahenduse, seda siis tuuniks niikaua kuni võimalused ammenduvad ja kõrv midagi paremat hakkab tahtma (mitu aastat võib sinnani vabalt minna). Edasi juba saab lisada midrange + prose jne.

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: SQ Audi A6 3.2 2006
PostitusPostitatud: 18.06.2013 11:27 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.10.2005 09:52
Postitusi: 182
Asukoht: Harjumaa
Alpine mõte oli seotud peamiselt sellega, et sellel oleks ilmselt kõik autoga liidestamise vidinad olemas.
Lisaks on hetkel kõlarikomplekt juba olemas ja paigaldatud.
H800 seadistamise võimalusi on nii palju, et nendega võib päris lolliks minna. Saada väga hästi käima või siis suurema tõenäosusega (eriti alguses) sinna sisse täiesti ära uppuda ja kõik täiesti nässu keerata ning siis süüdistada Alpinet jmt kehva tehnika tegemise pärast :P

IMO on 2-ribaline mõistlikum - käima saamise raskusaste on väga palju madalam. 2-ribalise paned käima, 3-ribalisega mässad kuude kaupa ja siis ehk hakkad kuhugi jõudma.

_________________
kasutatud äriklassi läpakad - küsi, leiame õige


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: SQ Audi A6 3.2 2006
PostitusPostitatud: 18.06.2013 12:00 

Liitunud: 30.04.2013 14:09
Postitusi: 6
Kui me räägime headuniti vahetamisest ikkagi siis antud autos on selle tegemine päris kallis lõbu, kui nüüd on soov, et kõik nupud ka tööle jääks. Mis osaliselt tegelikult on vajalik, teatud auto settingutele peab saama konsooli kaudu ligi. Ma ei hakka iga kord kui kojamehi vahetama pean vag tooli kasutama selleks et kojamehed service asendisse lükata.

Üldiselt on asi nii, et selle autoga on teatud piir millest edasi enam minna ei saa sq poolest. Ühtlasi ei ole mõtet ka seda viimast 5% taga ajada sest see läheks hirmkalliks. Ühtlasi ma olen ka sellega leppinud. Minu eesmärk ongi saavutada see optimaalne piir kust edasi pole mõtet minna. Selle tegemise käigus saada piisavalt teadmisi, et juba järgmine süsteem tunduvalt parem ehitada.

Focali puhul on see probleem, et need valjukad ei tasu ennast ära. Selle konkreetse buildi juures bang-for-buck ei tasu nad lihtsalt ära. Samamoodi ei tasu ära ka hertzi mlk seeria. Kindlasti järgmise projekti käigus kaalun väga põhjalikult focalit.

Mis puutub protsessorisse siis konkreetse buildi puhul ma kasutan ära seda, et võimalikult palju saaks seda süsteemi hiljem seadistada, anda vähemalt see võimalus jah ees kolmeribaliste seadistamine on keeruline ja kogu selle helipildi paika saamine sama moodi see on kuid kestev timmimne. Siin on sama teema H800 on overkill. See on see viimase 5% taga ajamine ja nii piiratud kontekstis on selle potensiaali raske rakendada.

Seega kogu selle buildi ülesanne ongi see, et kuidas saada piiratud keskkonnas see optimaalne piir kätte. Mis selle jaoks oleks vaja teha, millest üles poole pole mõtet vaadata jne. Ses suhtes otseloomulikult pole mingi probleem vahetada välja terve headunit panna vahele peeneid kontrollereid ja kuidagi sedamööda saada ligi ka audi enda menüüdele jms. Ühtlasi paigaldada ka focali utopia süsteem koos high end protsessorite ja võimenditega. See aga pole asja point.. Läheneks asjale umbes nii, et sul on mingid piirid mille sees sa pead ehitama:
Audi enda auto konf funktsioonidele peab ligi saama.
Suuremat välisehitust teha ei saa, küll aga ukse sees kerget suunamist valjukatele, täiendavat heliisolatsiooni veel jne.
Ja seaks ka sellise natukene kummist hinna piiri ka näiteks.. 1000 euri..

Nüüd selle sees opereerides, kuidas saada maksimum kätte..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: SQ Audi A6 3.2 2006
PostitusPostitatud: 18.06.2013 12:07 

Liitunud: 11.04.2003 12:31
Postitusi: 178
sazziz kirjutas:
Kui me räägime headuniti vahetamisest ikkagi siis antud autos on selle tegemine päris kallis lõbu, kui nüüd on soov, et kõik nupud ka tööle jääks. Mis osaliselt tegelikult on vajalik, teatud auto settingutele peab saama konsooli kaudu ligi. Ma ei hakka iga kord kui kojamehi vahetama pean vag tooli kasutama selleks et kojamehed service asendisse lükata.

Üldiselt on asi nii, et selle autoga on teatud piir millest edasi enam minna ei saa sq poolest. Ühtlasi ei ole mõtet ka seda viimast 5% taga ajada sest see läheks hirmkalliks. Ühtlasi ma olen ka sellega leppinud. Minu eesmärk ongi saavutada see optimaalne piir kust edasi pole mõtet minna. Selle tegemise käigus saada piisavalt teadmisi, et juba järgmine süsteem tunduvalt parem ehitada.

Focali puhul on see probleem, et need valjukad ei tasu ennast ära. Selle konkreetse buildi juures bang-for-buck ei tasu nad lihtsalt ära. Samamoodi ei tasu ära ka hertzi mlk seeria. Kindlasti järgmise projekti käigus kaalun väga põhjalikult focalit.

Mis puutub protsessorisse siis konkreetse buildi puhul ma kasutan ära seda, et võimalikult palju saaks seda süsteemi hiljem seadistada, anda vähemalt see võimalus jah ees kolmeribaliste seadistamine on keeruline ja kogu selle helipildi paika saamine sama moodi see on kuid kestev timmimne. Siin on sama teema H800 on overkill. See on see viimase 5% taga ajamine ja nii piiratud kontekstis on selle potensiaali raske rakendada.

Seega kogu selle buildi ülesanne ongi see, et kuidas saada piiratud keskkonnas see optimaalne piir kätte. Mis selle jaoks oleks vaja teha, millest üles poole pole mõtet vaadata jne. Ses suhtes otseloomulikult pole mingi probleem vahetada välja terve headunit panna vahele peeneid kontrollereid ja kuidagi sedamööda saada ligi ka audi enda menüüdele jms. Ühtlasi paigaldada ka focali utopia süsteem koos high end protsessorite ja võimenditega. See aga pole asja point.. Läheneks asjale umbes nii, et sul on mingid piirid mille sees sa pead ehitama:
Audi enda auto konf funktsioonidele peab ligi saama.
Suuremat välisehitust teha ei saa, küll aga ukse sees kerget suunamist valjukatele, täiendavat heliisolatsiooni veel jne.
Ja seaks ka sellise natukene kummist hinna piiri ka näiteks.. 1000 euri..

Nüüd selle sees opereerides, kuidas saada maksimum kätte..


See mis Sul saamata jääb pole mitte see viiimased 5 % vaid hoopis suurem number ;). Ma ei tahaks küll su entusiasmi jahutada, aga võttes arvesse neid eesmärke, mis sa esimeses postituses seadsid pole 1000€ hinnaklassiga võimalik küll palju teha, arvestades veel kõiki piiranguid (makivahetus jne). Soovitus - paigalda korralikult üks võimalikult viisakas 2 ribaline süsteem koos kaasatulevate filtritega ja otsi mingi mõistlik võimendi neile taha ja tulemus on kindlasti oluliselt parem, kui see mis sul hetkel sees mängib. Kindlasti ei tasu ka kõige odavamaid liinikaableid jms vedada.

_________________
Ess-Kuu ra*sk


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: SQ Audi A6 3.2 2006
PostitusPostitatud: 18.06.2013 12:27 

Liitunud: 30.04.2013 14:09
Postitusi: 6
AndreasA kirjutas:
sazziz kirjutas:
Kui me räägime headuniti vahetamisest ikkagi siis antud autos on selle tegemine päris kallis lõbu, kui nüüd on soov, et kõik nupud ka tööle jääks. Mis osaliselt tegelikult on vajalik, teatud auto settingutele peab saama konsooli kaudu ligi. Ma ei hakka iga kord kui kojamehi vahetama pean vag tooli kasutama selleks et kojamehed service asendisse lükata.

Üldiselt on asi nii, et selle autoga on teatud piir millest edasi enam minna ei saa sq poolest. Ühtlasi ei ole mõtet ka seda viimast 5% taga ajada sest see läheks hirmkalliks. Ühtlasi ma olen ka sellega leppinud. Minu eesmärk ongi saavutada see optimaalne piir kust edasi pole mõtet minna. Selle tegemise käigus saada piisavalt teadmisi, et juba järgmine süsteem tunduvalt parem ehitada.

Focali puhul on see probleem, et need valjukad ei tasu ennast ära. Selle konkreetse buildi juures bang-for-buck ei tasu nad lihtsalt ära. Samamoodi ei tasu ära ka hertzi mlk seeria. Kindlasti järgmise projekti käigus kaalun väga põhjalikult focalit.

Mis puutub protsessorisse siis konkreetse buildi puhul ma kasutan ära seda, et võimalikult palju saaks seda süsteemi hiljem seadistada, anda vähemalt see võimalus jah ees kolmeribaliste seadistamine on keeruline ja kogu selle helipildi paika saamine sama moodi see on kuid kestev timmimne. Siin on sama teema H800 on overkill. See on see viimase 5% taga ajamine ja nii piiratud kontekstis on selle potensiaali raske rakendada.

Seega kogu selle buildi ülesanne ongi see, et kuidas saada piiratud keskkonnas see optimaalne piir kätte. Mis selle jaoks oleks vaja teha, millest üles poole pole mõtet vaadata jne. Ses suhtes otseloomulikult pole mingi probleem vahetada välja terve headunit panna vahele peeneid kontrollereid ja kuidagi sedamööda saada ligi ka audi enda menüüdele jms. Ühtlasi paigaldada ka focali utopia süsteem koos high end protsessorite ja võimenditega. See aga pole asja point.. Läheneks asjale umbes nii, et sul on mingid piirid mille sees sa pead ehitama:
Audi enda auto konf funktsioonidele peab ligi saama.
Suuremat välisehitust teha ei saa, küll aga ukse sees kerget suunamist valjukatele, täiendavat heliisolatsiooni veel jne.
Ja seaks ka sellise natukene kummist hinna piiri ka näiteks.. 1000 euri..

Nüüd selle sees opereerides, kuidas saada maksimum kätte..


See mis Sul saamata jääb pole mitte see viiimased 5 % vaid hoopis suurem number ;). Ma ei tahaks küll su entusiasmi jahutada, aga võttes arvesse neid eesmärke, mis sa esimeses postituses seadsid pole 1000€ hinnaklassiga võimalik küll palju teha, arvestades veel kõiki piiranguid (makivahetus jne). Soovitus - paigalda korralikult üks võimalikult viisakas 2 ribaline süsteem koos kaasatulevate filtritega ja otsi mingi mõistlik võimendi neile taha ja tulemus on kindlasti oluliselt parem, kui see mis sul hetkel sees mängib. Kindlasti ei tasu ka kõige odavamaid liinikaableid jms vedada.


Aga mis kasu on sellest võimendist seal vahel kui headunitis tehase poolt seatud EQ on timmitud vanade kõlarite järgi. Heli on ju kohe vale, sellepärast ma protsessori peale mõtlesingi. Miski mis teeks deequalizationit sellele ja siis saadaks juba oluliselt horisontaalsema signaali võimendi poole.
Kas tõesti siis kahe vs kolmeribalise süsteemi puhul on nii suur vahe, et kolmeribaline ei tasu ära? Kui jutt käib umbes samas hinnaklassis.
See 5% jah ei ole päris õige, eks seal on ikka vahe veits suurem nii 30% ringis. Aga tulemus tuleks ikkagi 80% parem sellest, mis seal on hetkel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: SQ Audi A6 3.2 2006
PostitusPostitatud: 18.06.2013 12:47 

Liitunud: 11.04.2003 12:31
Postitusi: 178
sazziz kirjutas:
AndreasA kirjutas:
sazziz kirjutas:
Kui me räägime headuniti vahetamisest ikkagi siis antud autos on selle tegemine päris kallis lõbu, kui nüüd on soov, et kõik nupud ka tööle jääks. Mis osaliselt tegelikult on vajalik, teatud auto settingutele peab saama konsooli kaudu ligi. Ma ei hakka iga kord kui kojamehi vahetama pean vag tooli kasutama selleks et kojamehed service asendisse lükata.

Üldiselt on asi nii, et selle autoga on teatud piir millest edasi enam minna ei saa sq poolest. Ühtlasi ei ole mõtet ka seda viimast 5% taga ajada sest see läheks hirmkalliks. Ühtlasi ma olen ka sellega leppinud. Minu eesmärk ongi saavutada see optimaalne piir kust edasi pole mõtet minna. Selle tegemise käigus saada piisavalt teadmisi, et juba järgmine süsteem tunduvalt parem ehitada.

Focali puhul on see probleem, et need valjukad ei tasu ennast ära. Selle konkreetse buildi juures bang-for-buck ei tasu nad lihtsalt ära. Samamoodi ei tasu ära ka hertzi mlk seeria. Kindlasti järgmise projekti käigus kaalun väga põhjalikult focalit.

Mis puutub protsessorisse siis konkreetse buildi puhul ma kasutan ära seda, et võimalikult palju saaks seda süsteemi hiljem seadistada, anda vähemalt see võimalus jah ees kolmeribaliste seadistamine on keeruline ja kogu selle helipildi paika saamine sama moodi see on kuid kestev timmimne. Siin on sama teema H800 on overkill. See on see viimase 5% taga ajamine ja nii piiratud kontekstis on selle potensiaali raske rakendada.

Seega kogu selle buildi ülesanne ongi see, et kuidas saada piiratud keskkonnas see optimaalne piir kätte. Mis selle jaoks oleks vaja teha, millest üles poole pole mõtet vaadata jne. Ses suhtes otseloomulikult pole mingi probleem vahetada välja terve headunit panna vahele peeneid kontrollereid ja kuidagi sedamööda saada ligi ka audi enda menüüdele jms. Ühtlasi paigaldada ka focali utopia süsteem koos high end protsessorite ja võimenditega. See aga pole asja point.. Läheneks asjale umbes nii, et sul on mingid piirid mille sees sa pead ehitama:
Audi enda auto konf funktsioonidele peab ligi saama.
Suuremat välisehitust teha ei saa, küll aga ukse sees kerget suunamist valjukatele, täiendavat heliisolatsiooni veel jne.
Ja seaks ka sellise natukene kummist hinna piiri ka näiteks.. 1000 euri..

Nüüd selle sees opereerides, kuidas saada maksimum kätte..


See mis Sul saamata jääb pole mitte see viiimased 5 % vaid hoopis suurem number ;). Ma ei tahaks küll su entusiasmi jahutada, aga võttes arvesse neid eesmärke, mis sa esimeses postituses seadsid pole 1000€ hinnaklassiga võimalik küll palju teha, arvestades veel kõiki piiranguid (makivahetus jne). Soovitus - paigalda korralikult üks võimalikult viisakas 2 ribaline süsteem koos kaasatulevate filtritega ja otsi mingi mõistlik võimendi neile taha ja tulemus on kindlasti oluliselt parem, kui see mis sul hetkel sees mängib. Kindlasti ei tasu ka kõige odavamaid liinikaableid jms vedada.


Aga mis kasu on sellest võimendist seal vahel kui headunitis tehase poolt seatud EQ on timmitud vanade kõlarite järgi. Heli on ju kohe vale, sellepärast ma protsessori peale mõtlesingi. Miski mis teeks deequalizationit sellele ja siis saadaks juba oluliselt horisontaalsema signaali võimendi poole.
Kas tõesti siis kahe vs kolmeribalise süsteemi puhul on nii suur vahe, et kolmeribaline ei tasu ära? Kui jutt käib umbes samas hinnaklassis.
See 5% jah ei ole päris õige, eks seal on ikka vahe veits suurem nii 30% ringis. Aga tulemus tuleks ikkagi 80% parem sellest, mis seal on hetkel.


Kustkohast Sa need numbrid võtad? :D... Ja pole mõtet ajada asja keerulisemaks kui see on. Juhtseadmest on sul vaja kuidagi tavaline täisriba liiniväljund kätte saada, ilma igasuguse protsessinguta. See läheb võimu ja võimu tagant läbi passiivfiltrite kõlaritesse, unusta igasugune dsp värk ära..

_________________
Ess-Kuu ra*sk


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: SQ Audi A6 3.2 2006
PostitusPostitatud: 18.06.2013 13:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
sazziz kirjutas:
Kui me räägime headuniti vahetamisest ikkagi siis antud autos on selle tegemine päris kallis lõbu, kui nüüd on soov, et kõik nupud ka tööle jääks. Mis osaliselt tegelikult on vajalik, teatud auto settingutele peab saama konsooli kaudu ligi. Ma ei hakka iga kord kui kojamehi vahetama pean vag tooli kasutama selleks et kojamehed service asendisse lükata.
..

Sulle ju soovitataksegi juba korduvalt paigaldada teine makk lisaks, niiet Audi enda makk jääb 100% toimima nagu praegu. See on kõige lihtsam ja odavam lahendus, pole vaja pead murda millegi integreerimisel.
Kasutatud vanema kangema otsa maki võid hea õnne korral saada kasvõi siitsamast foorumist nt 200 euroga (enda Clarion HX-D10 nt sain nii), muidugi neid liigub üsna vähe kahjuks.
Kui SQ poole püüdled, siis ei ole pääsu kõlarite ümberehitusest kohe mitte kuidagi, eriti kehtib see tweetrite paigalduse puhul, nende füüsiline suunamine/asukoht on ülimalt oluline helilava ja kogu lõpptulemuse seisukohalt ning seda ei ole võimalik nö asendada ühegi maki, protsessori vm tehnilise imevidinaga. Midbassi elemendi nurga isegi väike muutmine ukse sees eeldab üldjuhul ikkagi vähe suuremat ümberehitust ja see ei anna ka erilist efekti, võimalik, et alguses sa ei teegi sel vahet. Tee lihtne test - leia omale abiline, kes istub kõrvalistmel ja hoiab käes midbassi elementi all jalgade juures ukse esinurgas (kõige tavalisem midbassi elemendi paigalduskoht), mis mängib mingit muusikat (see ei pea isegi olema Audi maki külge ühendatud, võid juhtmed tuua kasvõi sõbra auto makist kui nii on lihtsam), ise istud juhiistmel silmad kinni ja kuulad ning abiline siis muudab elemendi suunda aeg-ajalt. Siis tee sama test mõne tweetriga, asukohaks sel siis A-piilar kõrvade kõrgusel, peegli kolmnurk, armatuuri ülemine nurk jne. Peaks natuke aimu saama küll, kuidas mingi elemendi suunamine heli mõjutab ja palju sa sel vahet teed.
A-piilarite ümberehitus tweetrite jaoks pole mingi kosmoseteadus, romulast saad tuua (heal juhul isegi tasuta) teised piilarikatted ning need nii ümber ehitada nagu ise soovid (piilarite võimalike airbagidega peab siin muidugi arvestama), originaalpiilarikatted saad alati soovi korral lihtsalt tagasi panna ning auto originaalsisu seega taastada. Sama lugu kehtib tegelikult ka uksepolstrite jm sisu detailide kohta.

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7