Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

IŽ 21251 1991 effe
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=30&t=125902
1. leht 5-st

Autor:  effe [ 30.12.2013 02:19 ]
Teema pealkiri:  IŽ 21251 1991 effe

Tere!

Võtsin hoogu mis ma võtsin aga teen siis siia ka oma lustikummutist teema.

Mosse sain ma vanaisa käest 2009 aastal nö sünnipäevaks. Selleks hetkeks oli ta sõitnud 60500 km ja olnud vanaisa jaoks tööauto(veeti kartuleid turule ja puid jne). Minu plaanid olid otseloomulikult vähe teist masti, sest enamus helitehnikast oli juba varem kokku kraabitud. Läbi aastate on vahetatud nii mõnedki korrad plokikaane tihendit,mootoriõli ja paar šarniiri. Ette sai ka pandud lõigatud volga vedrud(3,5 keerdu maha vist) ja mingid lada gaas amordid ja taha said Ford TransitConnect'i tagaamordid.

Alguses nägi ta välja selline
Pilt

Esimene sügis arvasin, et olen kõva drifti kunn ja suutsin pilli kraavi ära ajada. Kahjudeks siis parem esimene tiib,karp ja uks kortsus. Üks logar läks ka puruks. Välja tõmmates suutsime kahjustada ka vasakut alumist õõtsa ja võlli(mujalt ei julgenud tõmmata, sest raibe oli sellise kalde all, et iga hetk ümber minemas.
Tulemus
Pilt

Järgmine aasta sai veits "tuunitud" ja kleepse peale loobitud

Pilt.

Nagu pildilt näha siis esimene talv kivigaraazis tegi oma töö ja nii see rooste värvi alt välja ilmuski. Vanaisa oli ühte tiiva äärt klaasriidega ka parandanud ja see osa sadas ka keset 2010 suve küljest(tupoi!), aga see ei seganud noormeestel Moskvitsi nautimist ja edasi sõitmist.

2011 suve moskvits puhkas ja sõpsi onu tegi keretööd ära. Pilt siis enne töökotta viimist

Pilt

Mingi hetk kui ta minuni tagasi jõudis siis oli nõks tööd veel vaja teha temaga, uuesti stanged külge jne nipet näpet.
Pilt

Värv mis kokku möksiti oli Renault'i kataloogist ja tehti Tartus Sepakeskuse juures. Et aimu saada mis ta tegelikult välja näeb sai tehtud ka päevavalgel pilt.

Pilt

Sai siis mosse kevadeks kokku laotud aga kuna ei olnud ei helitehnikat ega ka raha siis 2012 suve puhkas ka varjuall.

2012 lõpus sai ennast kokku võetud ja hakatud jubinaid ostma mis sinna siis tulid
Pilt

Sinna kuulus siis Pioneer DEH-P88RS
2xSPL Dynamics XTR380D2S(1000w rms tk)
1xSPL Dynamics Ice-3500(~3000w rms @ 0.5oomi)
1xHertz EP2X(2x350w rms@2 oomi)(esimeste midbasside jaoks)
1xHertz EP2 (2x90w rms@2 oomi)(tagumiste midbasside jaoks)
1xHertz EP4 (4x60w rms@4 oomi)(tweetrite jaoks)
4xHertz SV200L(250w rms)(ees)
4xHertz SV165 (150w rms)(taga)
4xHertz ST44 (100w peak) (2 ees, 2 taga)
Bellarusi 100A generaator
2xMoll'i AGM akud 95Ah

Ja woofrivõimu jaoks 70mm2 kaablit nii + kui ja - jaoks eest aku pealt taha ja teistele võimudele sai 35mm2 eest veetud ja mass sai kerest võetud.
Kuna pagassi akud ei mahu siis tuleb teha ette teine koht ka juurde

Pilt

Loomulikult sai ka kõvasti pigimatti topitud igale poole. Ette ustesse 2 kihti pigimatti 4mm ja peale sai veel selline vigur ka

Pilt

Lakke sai 3-4 kihti 4mm pigimatti koos vildiga aga suvel selgus, et see liiga raske ja enamus otsustas laest alla tulla ja sinna jäi 1-2 kihti alles.
Põhi,tagauksed, tagakoopad, tulemüür, luuk ja pagassi osa sai tehtud ka 1 kihiga ja kohati sai vilti lisatud.
Tagakoopad said ka veel peale ühe kihi vilti

Pilt

Pilt

Nagu me kõik teame, et Kombi pagass pole just kõige õigem koht kõlarite ehitamiseks, kuigi on sealt käinud väga palju erinevaid variante läbi.

Kõige esimene kompott
Pilt

Teine kompott

Pilt

Ja veel mingisugused

Pilt

Siis see viimane sai plaanitud vähe korralikum teha kui kõik eelmised. Sai siis pagassi põhi välja lõigatud(luuk ja ääred) ja kõlar jäi paagi peale kandma.

Pilt

Sellega sai omajagu liitreid juurde ja asi muutus kahe 15" woofri jaoks mõnevõrra positiivsemaks.
Sai siis woofrikast kokku aretatud, sinna külge veel ka tagumiste midbasside kast

Pilt

Peaproov

Pilt

Esiukse podide aretus oli ka omaette ooper, sest seda ei olnud ma kunagi teinud ja siis saigi paari sõpsiga proovitud ja aretatud.

Pilt

Pilt

Kahjuks rohkem pilte ma ei leidnud hetkel arvutist nendest podidest.

Väike sünnatort ka mille pruta lasi teha mulle
Pilt

Niisiis plaan oli Iževsk sõidukõlbulikuks saada 2013. Streetrace'i avalaksuks aga välja tuli nagu alati. Kõik ülejäänud kompott enamvähem valmis aga piduritest õhku välja ei saanud peale esimeste pidurivoolikute vahetust. Aga noh tagant järele tark nagu mul kombeks olla on sai nädal hiljem siis vaadatud korra foorumisse mis kala on kätte ei saa. 2'st niplist lasen ja esipidurid endiselt ei võta. Aga keegi ei mäletanud, et mossel on kolmas nippel ka ees sadulal mida väga ei märka kui ratast maha ei võta :kill . Sai siis see viimane õhk ka välja ja linnapeale pill aetud, et ülevaatus ära teha enne Mai pühasid.

Aga enne seda kui kõik võimud põhja lajatada sain oli võimalus Otepää politseiprefektuuri vanem konstaabliga rääkida,sest ta sattus täpselt peale kui ma konsumi eest läbi sõitsin,et korra koju minna. Tema suust mäletan selliseid ütlemisi:" nagu sa ilmselt isegi aru saad,ei ole see kõige tagasihoidlikum auto tänavapildis ja näha on, et oled siia ööklubi jagu muusikat sisse pannud." Seekord jäin ma ilma trahvita aga kui nad peaks seda pilli ilma ülevaatuseta linnapeal nägema teevad kohe ära.
Ütlesin neile, et seda ei juhtu ja oligi probleem lahendatud.

Sai siis ülevaatusel käidud(LS ~80 000 km)

Pilt

Vigadeks olid kerge lõtkuga parem rooliots ja HC oli veits kõrge.

Uhkelt pärast ülevaatust
Pilt

Suvepeale said külge ka whitewall'id

Pilt

See hooaeg sai läbi mossel kui pidin Tallinnasse HTG'le helirõhu võistlustele minema aga Tartu kesklinnas otsustas sidur saba anda(ei lahutanud) ja nii ta nukralt vahegaasiga Valgamaakonda tagasi veereski.

Paar pilti ka veel

Pilt

Pilt

Pilt

Sõbrapilt
Pilt

Pilt

Lõpetuseks sooviks tänada abikäsi:Siim R, Siim A, Ivar K,Raido K, Jarmo P, Priit K, Kristin K, Siret K ja eriti Katrin'it kes kõike seda jama taluma peab igas mõttes.

Autor:  siimuu [ 30.12.2013 02:36 ]
Teema pealkiri:  Re: IŽ 21251 1991 effe

Kurat, Effe, aga see auto on legend!

Kui see auto vaid rääkida oskaks... :D

Autor:  effe [ 30.12.2013 02:57 ]
Teema pealkiri:  Re: IŽ 21251 1991 effe

Usu mind-Sa pole ainuke kes seda ütleb :uhoh Martin M'iga just arutasime, et kui selle mosse tegudest raamat kirjutada siis ilmselt müüks hästi. Samas on järgmine probleem, et keegi ei tea väga mis toimunud on :D

Autor:  Borat [ 30.12.2013 10:47 ]
Teema pealkiri:  Re: IŽ 21251 1991 effe

Väga cool liikur. Kuskohas selline retrotankla asub?

Autor:  zigarett [ 30.12.2013 10:58 ]
Teema pealkiri:  Re: IŽ 21251 1991 effe

Isegi nähtud see asi ära Koolis mõnedajad tagasi...

Siis lainetas selle masina katus Bassi mõjul nagu tormine meri.

Autor:  stern100 [ 30.12.2013 11:11 ]
Teema pealkiri:  Re: IŽ 21251 1991 effe

Mina kui eluaegne mossedega tegeleja ja fänn, pean ütlema et ila jookseb mühinal kohe. Väga kena töö! :hail

Autor:  Tanel [ 30.12.2013 11:16 ]
Teema pealkiri:  Re: IŽ 21251 1991 effe

A mulle meeldib seal autos muusikat kuulata 8)

Autor:  hizpollah [ 30.12.2013 13:55 ]
Teema pealkiri:  Re: IŽ 21251 1991 effe

Borat kirjutas:
. Kuskohas selline retrotankla asub?


Kundas.

Autor:  effe [ 30.12.2013 15:19 ]
Teema pealkiri:  Re: IŽ 21251 1991 effe

Tanel kirjutas:
A mulle meeldib seal autos muusikat kuulata 8)


Tanel ma siin häälestasin oma tööauto woofri kuskil 32-33hz peale ja nüüd ei jää muud üle kui kevadeks kombiga sama nali teha :D Mosse võiks loomulikult veits madalamale ajada isegi 30 peale, sest see on haige kuidas mosse kere võimendab kõrgeid basse. Praegu oli mingi 37-38Hz vist häälestus ja peak tuli 49 Hz pealt midagi 146... algusesse dB

Autor:  storm909 [ 30.12.2013 15:38 ]
Teema pealkiri:  Re: IŽ 21251 1991 effe

Väga muhe masin, suvel sai nähtud Hauka laadal, olite sama maja väravas kus ise ööbisime, muusikat tuli ikka küll meeletult sealt välja :D

Autor:  effe [ 30.12.2013 15:55 ]
Teema pealkiri:  Re: IŽ 21251 1991 effe

storm909 kirjutas:
Väga muhe masin, suvel sai nähtud Hauka laadal, olite sama maja väravas kus ise ööbisime, muusikat tuli ikka küll meeletult sealt välja :D


Seal ei lubatud väga peale keerata, mingi naine tuli kraaksuma koguaeg :D

Autor:  Tanel [ 30.12.2013 18:03 ]
Teema pealkiri:  Re: IŽ 21251 1991 effe

Ma ju olen sulle elaueg rääkinud, et madal hääletus peab olema, sina jälle enda 40HZ'ga :D


Edit: IRW, sul on mingi minu vana lause signatuuriks pandud

Autor:  effe [ 30.12.2013 18:29 ]
Teema pealkiri:  Re: IŽ 21251 1991 effe

Jep vana hea Miku unenägu.

Mul tihtipeale olnud see häda, et kui ma madalale häälestanud olen siis ülemine ots kaob vabsee ära. Aga enamus on seal 35-40hz vahel olnud

Autor:  hallscorpio [ 30.12.2013 18:52 ]
Teema pealkiri:  Re: IŽ 21251 1991 effe

Pidid "kuulama" kutsuma , kui uus seadistus valmis saab? :D

Autor:  effe [ 30.12.2013 19:02 ]
Teema pealkiri:  Re: IŽ 21251 1991 effe

hallscorpio kirjutas:
Pidid "kuulama" kutsuma , kui uus seadistus valmis saab? :D


Vaatab siin kunagi äkki viitsib valmis nikerdada selle kasti järgmise kuu sees. Mossel ju see pagassi põhjas jookseb bensutoru ja see tuleb kasti seest välja lõigata ,sest jääb kastile ette, siis tuleb koobaste jaoks kastile nurgad sisse lõigata palju erinevaid tükke. Midide kast tuleb ka uuesti sinna külge aretada :D Inverter tuleb ka nüüd kasti tagumisse ossa, mitte enam woofrite vahele(ei töötanud see asi päris nii nagu oleks tahtnud). Ja vanast kastist teen võistlemise jaoks kasti. Laenan mingi hetk härra Vesialliku käest Termlab'i ja hakkan katsetama :D

1. leht 5-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/